Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Airbag. Creative Commons License 2020.03.06 0 0 58160

Üdv..

Az elektromos hibáknál, elöször az aksi környékén a testkábeleket vizsgálnám át,

ill ezen a kocsin motormosás volt-e mostanában?

ill klimatisztitást csináltak-e mostanában rajta..

Előzmény: qqrq70 (58159)
qqrq70 Creative Commons License 2020.03.06 0 0 58159

Sziasztok!

 

Hozzáértő tanácsra volna szükségem. Kéz alól vásároltunk egy 2004-ben gyártott Renault Scénic Dynamique Plusz gépkocsit.

 

Az utóbbi időben a következő hibák jelentkeztek az elektronikájában.

 

-Néha gondol egyet a műszerfal, elkezd villogni az összes ikon, majd újra helyre áll minden

-váratlanul elmegy a bal vagy a jobb index, aztán pár nap múlva helyre áll

- váratlanul elmegy a fényszóró, aztán pár nap múlva magától helyreáll

- néha a ventilátor nem működik a 4. fokozatban, aztán néha magától helyre áll.

 

Voltam vele szakszervizben, javították a műszerfalat, cserélték a bajuszkapcsolót, pár hét múlva  újból jelentkeztek a hibák.

Amikor újból kivittem reklamálni, pont helyreállt az index, így azt mondták, később vigyem vissza, amikor majd megint rakoncátlankodik.

 

A másik bosszantó dolog. A megvásárlás óta folyamatosan harcolok a gázpedáljával.

 

Hidegindítás után üresben, bár csak egy leheletnyit lépek a gázpedálra, felpörög majdnem a maximumig, úgy indulok el vele, mint egy tanulóvezető, majd egyszer csak elkezd döcögni, hiába nyomom padlóig, alig halad, aztán ha pumpálok, szép lassan rendes kerékvágásban kezd haladni. Ha bemelegszik utána a döcögés már nem jön vissza, de ez az enyhe gázadásra is maximum felpörgés minden egyes alkalommal jelentkezik, ha álló helyzetből, üresből elindulok.

 

A szervizben erre azt mondták, lehet, hogy a gázpedál a rossz, lehet, hogy motorhiba, olyan mintha nem lenne benne katalizátor.... Én meg mint laikus, kapkodom a fejem, hogy most mi van?

 

 

HD900 Creative Commons License 2020.03.04 -1 0 58158

Ok értem ki is cserélem a tömítést az nem gond nehogy összekeverje a vizet az olajjal. Azt hogy a motor belsejében van egy ilyen hűtő(fűtő) nem tudtam, de biztos okosabb megoldás mint a termosztát fedelébe belevezetni az olajat.Engem ez bosszant.

Köszönöm a felvilágosítást.

bnorci71 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 58157

mert hamarabb eléri az olaj is a megfelelő hőfokot illetve utána a hűtése is megoldott

 

régen a Ladán nem volt a mai motorokon viszont már van

Előzmény: HD900 (58148)
bnorci71 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 58156

lehet kuplung kapcsoló vagy féklámpa kapcsoló

vagy esetleg kormányszalag

Előzmény: TomCat8416 (58147)
amator11 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 58155

Nem is irtam, hogy a termosztáton van átvezetve, hanem hogy vizzel hűtik az olajat.  Ime egy 900-as Hornet robbantott rajza.  A bekarikázott résznél hűti az olajat vízzel.

 

 

Csak még nem szedted szét. De ha összeszakad akkor minden lesz mindenhol.

 

Előzmény: HD900 (58151)
amator11 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 58154

Nem a terhelés a lényeg.

 

105 fok télen és nyáron autónál nagy terhelésen.

 

Motornál (motorkerékpárnál) ahol az olaj kenési és hűtési funkciókat is ellát, valamint egyben van a váltó városban hajlamosabb felmelegedni az olaj. Az a cél az, hogy (mint a viznél) minél szabályozottabb és szűk hőmérséklet tartományban tarsd.

 

Erre jó példa lehet, hogy a léghűtéses motoroknál nagyobbak az illesztési hézagok és gyakrabban van x-50 vagy x-60 viszkozítású olaj előírva.

Előzmény: HD900 (58153)
HD900 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 58153

Akkor sem lenne magasabb hőfokon ha nem vezetnék keresztül a termosztáton, ha csak nem valami nagy versenyre készülsz. Sokat motoroztam 40 fokos hőségekben nagyobb terhelésnél magasabb fordulatszámon is de sose volt elégetve az olaj.

HD900 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 58152

Annyinak is kell lennie az rendben van.

HD900 Creative Commons License 2020.03.04 -1 0 58151

900 as hornetem van és cseréltem termosztatot és a 626 os 2 literes benzines mazdán is.

amator11 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 58150

Az olaj hőmérséklete általában 90-105 fok között van. Ez télen minusz 20 fokban és nyáron + 40-ben is ennyi. A mostani autó kijelzi és onnan látom...

Előzmény: HD900 (58148)
amator11 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 58149

Pedig a túramotoromon is ilyen megoldás van.  Attól hogy nem bontottad szét még lehet, hogy ezek vannak benne...

Előzmény: HD900 (58148)
HD900 Creative Commons License 2020.03.04 -1 0 58148

Én még ilyennel nem találkoztam, cseréltem az előző autómon is a motoromon is.Ez nem egy versenyautó hogy felforrjon az olaj.Teljesen felesleges csak plusz 1 hibalehetőség. 5 hónapja van meg az autó de kezdem megbánni.

TomCat8416 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 58147

Sziasztok. Van egy 2006os 1.6os scenicem. Olyan kèrdèsem lenne hogy találkozott e valaki már olyannal,hogy a tempomat kapcsoló működik,kijelzi hogy aktív,de a kormányon lèvő gombokra nem reagál. Előre is köszi a segítséget.

 

 

amator11 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 58146

Pedig sok van, ahol az olajat is a vizhuti. Neha ossze is szokott szakadni.

Előzmény: HD900 (58144)
estzo25 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 58145

Sziasztok! Csongrád megyében van Renault szaki?

HD900 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 58144

Ez ok, csak nem értem minek komplikálják az autókat. Minek az olaj a termosztat fedelébe? Máshol nem láttam ilyet.

Airbag. Creative Commons License 2020.03.03 0 0 58143

Előzmény: HD900 (58142)
HD900 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 58142

Sziasztok.

Nekem egy 2007-es 1.6 benzines grand scenic-em van és szintén olajszivárgással küszködöm.A termosztat ház alatti kábelköteg és a  sebesség váltó tetején 1 helyen folyamatosan áll az olaj. Most olvastam hogy a termostat ház tömítés cseréje segíthet. A kérdés a következő: Mit keres ott olaj? A termostat a hűtőfolyadékot szabályozza.

bnorci71 Creative Commons License 2020.03.02 0 0 58141

vidd vissza ahol csinálták és mond el miket tapasztalsz

sokszor műhelybe próbaúton se lehet behatárolni pontosan mi recseg kopog, monitor elől meg felesleges találgatás

 

Előzmény: Zozz4ever (58139)
Zozz4ever Creative Commons License 2020.03.02 0 0 58140

Ez kimaradt: 1.6-os benzines.

Előzmény: Zozz4ever (58139)
Zozz4ever Creative Commons License 2020.03.02 0 0 58139

Sziasztok,

 

Adott egy 2004-es Scenic a következő hibával.

 

- Toronycsapágy csere volt mindkét oldalon + klímagáz feltöltés. Mikor visszakaptam az autót, szinte ugyanúgy hallom a ropogó hangot véletlenszerű időközönként, mint csere előtt...

- Ezel egyidőben előjött egy idegesítő búgó, morajló hang is amit a műszerfalból hallok vissza, főként amikor fékezek + van amikor álló helyzetben egy kis gázadás után is hallok.

 

Volt már hasonló jelenség másnál?

amator11 Creative Commons License 2020.03.01 0 0 58138

Igen neztem.

Előzmény: huputya (58137)
huputya Creative Commons License 2020.03.01 0 0 58137

Ha már a szívósort leszeded akkor ott is van pár Tömítés amit érdemes cserélni 

huputya Creative Commons License 2020.03.01 0 0 58136

A fojtószelepet meg a szívósort is le lehet venni anélkül hogy akadályozna de 5 db kiscsavar és az ablaktőrlő alatti lemez is lent van 

amator11 Creative Commons License 2020.03.01 0 0 58135

Az ok. De ha a szelepfedel tomitest is cserelnem arra vonatkozott a kerdes.

Előzmény: huputya (58134)
huputya Creative Commons License 2020.03.01 0 0 58134

Annyira nem kell szét szedni, egy tízes racsnis dugókulccsal hozzáférész és kitudod venni a termosztátot 

amator11 Creative Commons License 2020.03.01 0 0 58133

Ok, koszi. Ma volt idom rapillantani, de meg mindig nem egyertelmu honnan jon. A szelepfedel kornyeken a tetejen is van nemi konnyezes, de nem az a fo forras. A szelepfedel es a szivocso levetelnel elorebb vagyok ha kiveszem a szelvedo elotti muanyag racsot az ablaktorlokkel vagy nem lesz lenyegesen tobb hely a szereleshez?

Előzmény: huputya (58132)
huputya Creative Commons License 2020.03.01 0 0 58132

Nem kell kivenni az aksit simán kilehet cserélni a tömítést sőt ajánlatos mert a fagyálló és az olaj keveredhet  és az nagy baj 

amator11 Creative Commons License 2020.03.01 0 0 58131

ok köszi.

 

Ha nem kell kiveni az akksit (biztosíték cserénél már volt szerencsém vele) akkor bepróbálkozok.

Előzmény: huputya (58130)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!