Tud nekem valaki mondani olyan ikerdugattyús légsűrítőt ami vízhűtésű?? Rábáé példáúl?? vagy kamaz?? vagy akármilyen csak jó sok levegőt tudjon termelni.
Biztos elég jo gép lehet,még most is használják több helyen.Videot is látni rola a youtube-on elég fürge,jo lehet a teljesítménye.Láttam már élőben is de nem néztem meg eléggé.Mert felmerül néhány kérdés.Például hogy a derekát átalakitották-e vagy legalábbis lehatárolták a vizszintes csuklot mert ha nem akkor könnyen felborulna mikor fent van a kanál.Meg hogy az elsö hid ami itt a hátsó ,rugozása megmaradt-e.Remélem látok még ilyet és megvizsgálom.De ügyes átalakitás az biztos.Az oroszok is csinálják ezt a mai napiga 150-esből meg a Kirovecekből..Kiváncsi lennék ki találta ki először.
A nagyszénási TSZ gyártotta a nyolcvanas években felújítandó T-150K traktorokból a HR-2 rakodógépeket. 180 lóerős Rába motorokat építettek be, a sebességváltó helyett Linde típusú hidrosztatikus hajtást alkalmaztak (ha jól emlékszem a Claas Dominator kombájnokéval megegyező részegységekből). A rakodószerkezet és az adapterek saját gyártásúak voltak. Néhány prospektuskép:
Amikor betettem ezt a képet nem gondoltam, hogy ezt váltja ki egyesekből, mert nem tettem volna. Szerintem amit írsz egész egyszerűen alaptalan, nem vezettél Tátrát, csak degradálod mert nem tetszik. Én vezettem, és ezeket nem tudom elhinni, 18 volt belőle (815 S1,S3) a cégnél, volt a régebbi alsó kéményes is szép számban, de szépen végig dolgozták a napot, pedig néha az olaj felment 140 fölé is, a Kamazokkal együtt. Az egyik hátránya amit tapasztaltam a csőrőssel szemben, hogy rakottan tolja az elejét. Ha bánya meddőt visz az ember púpozva, bizony a fék hamar elfogy, de milyen hasonló gépen nem. Aki nincs hozzászokva a szinkron nélküli váltóhoz, nehezen szokja meg, főleg vissza. De, hogy szar azt semmi kép nem mondhatja senki ! És csak erősíteni tudom, hogy az orosz is alkalmazta(za) a Tátrát és csak azért nem többet mert drága és a hazai kéznél van.
Tisztában vagy a Tatra műszaki paramétereivel? Még az oroszok is vették, pedig ők is elég jók terepjáró teherautók gyártásában.Pálcák lognak ki a müszerfalbol azok a kapcsolok.Nagyon sulyos.
Tényleg. Ez valóban nagy konstrukciós hiba-))).
Zabál mint az az állat és elromlik
Ez mindenre igaz amit elhanyagolnak, a bányákban pedig nem minden esetben figyelnek oda a fokozott karbantartásigényre. Én dolgoztam ilyen helyen egy 148-assal, és sikerült végigdolgoznom a napokat probléma nélkül. Nem tudom hogyan történhetett-))).
Meg a négytengelyesek jok terepen de csak üresen.
Szerintem ezt gondold át mégegyszer.
Pont ma találkoztam a pályán két katonai 815-össel,rendöri felvezetéssel mentek kb.60-nal.
Az.egy rakás szar.Én nem csak a képeket nézegetem roluk,hanem dolgoztam néhánnyal.Müszakilag és minőségileg is egy szar.Az ujabbak már már jobbak mert a németek probálnak segiteni szegényeknek.De a régiek.Zabál mint az az állat és elromlik.Ennyit tud.Meg belülröl mienek pl. a 815-ösök.Pálcák lognak ki a müszerfalbol azok a kapcsolok.Nagyon sulyos.Az oroszok se csináltak szépet belülröl de a románok meg a csehek még őket is felülmulják.Borzasztó.Én amit láttam mind tönkrement.Sokan mondják hogy bányában mien jok.Hát mi dolgoztunk velük nagyüzemben nehéz terepen.Egy honap alatt az összes kihullott.Két négytengelyes katonai meg három 815-ös.Nekünk volt egy harminc éves MAN meg egy harminc éves Magirus Deutz,azok simán végigdolgozták a munkát.Néha elakadtak kihuztuk és kész.Nem akarok megsérteni senkit de én ezt tapasztaltam.Ami tetszett a 815-ben az elől a torzios rugozás mert jol rugozik.Meg a négytengelyesek jok terepen de csak üresen.Triálozni jo,mert üresen jol megy,de ami vicc hogy üres az autó,csak váz van mégis füstölnek a motorok mint az állat olyan gyengék.Persze lehet hogy rá van állitva az adagra de nem tudom.Pont ma találkoztam a pályán két katonai 815-össel,rendöri felvezetéssel mentek kb.60-nal.Nem magyarok voltak.Szerintem csak kultusz meg legendája van valamiért.De Triálra tényleg jo.