AZ mitől lehet, hogy ha nagyobb fordulatnál (3000 felett)rakom kettesbe reccsen a váltó. szinkronhibás? más sebességben nem csinálja.
erre azt mondta a szerelő hogy a gyári olaj segíthet rajta
Te mit gondolsz?
köszi a tippet.
megnézem a gyertyákat is és majd írok.
a legutolsó szerelő már azzal riogatott hogy a szelepeket kell megtisztítani, ami nem két forint és megjegyezte hogy szar a FOrd (ő mellesleg 5 évig dolgozott a Fordnál. lehet hogy ezért utálja?
Két dolog jutott eszembe a hibáról:
1. Ismerős Escortja gázadásra torpant, Ok: nem megfelelő gyertyahézag. Pillanat alatt helyrerakta.
2. Nekem ugyanilyen Mondi 1-2000 ezer között, nagy gázra erősen rángatott. Ok: a gyújtókábelből valami anyag nyomot hagy a gyertyán. Szürke és olyan, mintha valami összetétel, vagy varrat lenne. Ezt lepucoltam és jó lett.
Olajcsere nem ártalmas se a motorban, se a váltóban - de én első nekifutásra csak annyit csinálnék, hogy föltöltöm az akkut, mer az alighanem lemerült. Azután ellenőrzöm az összes folyadéxintet - beindítom, haccóljon. Sok mindennek nem használ az állás, de garázsban fél év az nem tragédia.
köszi a tippet!
meg fogom nézni a kábeleket ma este és majd írok hogy láttam-e valamit.
én nem értek az autókhoz ezért kérdeztem, hogy lehet-e gyújtásgond. nekem nem tűnt logikusnak hogy csak akkor jelentkezik amikor például városban tartom a sebességet és csak kicsit akarok gyorsítani. de Te vagy a szakember!
amikor az NGK gyertyákat beraktam azt vettem észre hogy jobban kilógnak mint a régi Bosch, de gondolom a hengerben levő része egyforma.
Tegnap óta méregeti a szerelő.
A ISC (ha ez az alapjárati motor) mért tekercs ellenállás értékei jók, ma fogja szkópra tenni.
Egy dolgot nem értek, ha az alapjárati motor rossz, akkor egyáltalán, hogy a fenébe működik.
Ennek hibája okozhatja azt, hogy semmi sem emeli meg a fordulatot??
A lamdba szonda és a légtömeg mérő is ma kerül ellenőrzésre.
Sajna hibatárolóból (ha van is)nem lehet kiolvasni semmit, mert nem létezik csatlakozója.
Ha minden jó, akkor esetleg a computer lehet a hibás??
Egy kis segítséget szeretnék kérni! Ha egy auto kicsivel több mint fél évig állt egy garázsba mit kell rajta megnézni. Kell e olajat cserélni? Automata váltós. Ez jelent e valamilyen plussz problémát? Klíma esetleg? Előre is köszönöm a segítséget.
Alyaly, ennek véres a torka, szerintem több hiba is van. Az alapjárat nemmegemelést alighanem az ISC (Idle Speed Control) motor szorulása, elszennyeződése, neaggyisten elromlása okozza, szerintem.
A magas fordulati CO-t pedig majdnem amiket írtál, csak a hiba-valószínűség szerintem más sorrendben van: lambda-szonda, légmennyiség-mérő, esetleg hibás katalizátor, vagy rosszul beállított (nagyobb) benzin-tápnyomás, pl. lecsúszott a vákuumcső a nyomásszabályzó membránról, ilyesmi.
De ezeket majd mindet mutatja a hibatároló, le kéne kérdezni.
Egy megállapítás:
A fordulati CO magas.
Egy műszaki kérdés: Mi okozhatja?
Légtömegmérő, esetleg pillangó szelep, vagy lambda szonda??
További gondok:
A motorhőm. gomba jó, mégsem emeli meg hidegen az alapjáratot.
A computer megfelelő csatlakozóin megjelenik a klíma vezérlő jele, de mégsem emeli meg a fordulatot.
Persze hogy lehet gyújtáshiba, ezt mondom épp. :)
Gyári gyertya: naná hogy érdemes, az a legjobb.
De azért nézd meg azokat a gyújtáskábeleket sötétben előtte... Az NGK általában beválik, bár amióta az van az oldalán hogy Made in France, azóta nem bízok meg benne annyira.
Lehet még lecsúszott/kirepedt vékonyabb vákuumcső is, azokat is illik átbogarászni mindet.
bosch gyertya volt az autóban amikor megvettem. ezt cseréltem le ngk-ra. az eladó nézte meg a típust.
lehet hogy érdemes lenne gyári gyertyát beletenni?
lehet ez gyújtáshiba, ha az alapjárat jó, ha erősen nyomom a gázt megy csak akkor rángat ha kis gázt adok?
a szerelő azt mondta hogy a legjobb a gyári gyertya.
szerinted jobb a gyári mint az ngk vagy bosch stb.?
Szerintem gyújtásgond lesz ez. Leginkább gyertya, bármennyire is csak 7 ezer van benne; lehet, hogy nem pont belevalót tettek bele. NGK-ból ki kell nézni a hozzávalót, oszt csere. Ha például Marellit vagy Bosch-t tettek bele legutóbb, akkor szinte biztos, h ez a gond.
De előtte azért nézd meg a gyertyakábeleidet, az ingyen van: amennyire lehetséges, koromsötétben kukkolj bele járó motornál a motortérbe. Ha szép kékeslila áthúzásokat látsz itt-ott, akkor gyertyakábel-garnitúra csere.
Ezek a hibák nem adnak hibakódot.
Ez a "kormos a szelep" c. mondás ez nagyon szép, ezt még nem hallottam. :)
Segítség!!
Van egy 94-es kombi Ford Mondeom 2l-es. Két problémám volt vele:
Egyenletes haladásnál ha finoman gázt adok el kezd rángatni az autó, ha jobban nyomom húz.
Ezenkívül 2 –3 000 ford /perc körül megjelent egy hang és az autó megtorpant. A megtorpanást sikerült egy szerelőnek megszüntetnie de a rángatás maradt.
A Ford szervízben nem találtak hibakódot. Voltam egy másik autóvillamossági szerelőnél ő sem talált.
A legutóbbi szaki aki a megtorpanást megszüntette azt mondja, hogy valószínűleg a szelepek kormosak és azt kellene megtisztítani, ami nem két forint. Ezenkívül „leszúrt” hogy miért Fordot vettem, azok nem jó autók.
Szerinted mi lehet az oka a rángatásnak. A gyertyák 7000kmt mentek, légszűrő új.
Tényleg ilyen rosszak a Mondeok vagy csak nem találják a hibát?
Kipufogóra nemigen, elgőzöl onnan minden oillanatok alatt... Viszont általában látszik, mert összekormozza ahol kifúj. Ha valaki egy ronggyal befogja hátul a cső végét, te meg elöl kukkolsz, akkor hang alapján is megtalálható legtöbbször.
De úgy alapvetően olyan mindegy, hol fúj ki, úgyis le kell venni. Akkor meg mindenképp látszik.
Szvsz keresd meg capri-3 kartácsot, ő nem szokta elcseszni a kipufogókat.
Azt is el tudom képzelni, hogy bekenték valami tömítöanyaggal összerakás elött, ami aztán kiégett. Nem ismerem ezt a motort; egyáltalán nem biztos, hogy kell oda tömítöanyag, és biztos, hogy ha kell is, akkor nagyon kevés.
miert eghet el 2 het alatt 1 leomlo es motor kozotti tomites? 2 hete javitottak, es ma hirtelen tok ugyanolyan hangja lett, mint 2 hettel ezelott ...
sierra 2.0 dohc automata gazos
Ismerősömnek van egy 16szelepes 1.8-as Clioja, és a következő probléma(?) van vele.Levette a fedelet ami alatt a gyertyák vannak és a gyertyák körül tele volt vízzel.Ez lehet eső vagy tán más lehet a hiba?(Hengerfej)
Trebitsch:
Kösz, erről a szelepről nem tudtam, megpróbálom megkeresni. Lehúztam mindkét (első és hátsó) szivattyúról a csövet, egyformán engedték le a vizet.
Szevasz Xolo!
A régi váltót szerintem felejtsd el. Nagyon nagy a kár igy hallásra.
Én a bontottra tippelnék, főleg mivel Te magad ki tudod cserélni. Munkaigényes, tudom, (én nem is tudnám megcsinálni) de ha pénz nics rá akkor idővel kell pótolni.
Valószinüleg beépiteném ugy, ahogy adja a bontós, friss olaj bele, aztán pár napig járni. Ha nem jelentkezik semmi, akkor az esetleges olajfolyások megszüntethetők később, ha már biztosan jó. Ha nem lesz jó, akkor visszaviheted eredeti állapotban. A bontóst kell lenyomozni, mert azok között is van megbizható, aki nem ad oda rosszat.Meg telefonálj sokat, bontók között is van szórás meg pl. Trader meg ilyen helyeken kinálnak "XYZ bontott alkatrészei (vagy egyben) eladó", mert esetleg egy töröttből vehetsz olyat aminek nem volt baja korábban.
Én is a bontott váltót ajánlanám.Ha megvetted,öntsd ki belőle az olajat,töltsd fel a gyár által előirtal(ne sajnáld az olajra a zsét,nagyon sokminden múlik rajta),aztán majd lesz valahogy.A szimeringeket meg csak akkor cseréld ki,ha ereszt.Még mindig jobban jársz igy,mint a te váltódra ráköltenél 100-150k-t.Ha ez rossz lenne,és venni kellene egy másik bontottat,akkor is jobban jársz.Két bonntott váltóból az egyik biztos jó.
Aha. Hát, ilyenkor 2 eset van: próbáld megbeszélni a bontóssal, hogy ott előtte szétkapod a bontóban, megnézed, és ha első blikkre jó, összerakod és nem szeded szét (fesse le a csavarokat vagy mittudomén). Szimmeringeket aztán ki lehet cserélni (általában, remélem Fordban is :) a váltóház szétbontása nélkül is.
A másik eset, ha ezt nem engedi - kockáztatsz 50 ezret, plusz a szimmeringeket, meg egy ki-be szerelést.
A mostani váltód, ahogy leírtad: szerintem kuka, nagyon drága lenne rendbehozni, én mindenképp vennék egy másikat.
Igen, viszont a bontós csak úgy ad garit, ha nem szedem szét :((( Ha séztszedem, ugrott a cseregari, és ez valahol a részéről is érthető, mert telepakolom a szar váltóm alakatrészeivel, és azt mondom, hogy kérem vissza a pénzt, mert nem jó a váltó, tehát neki is biztosítania kell magát e felől :(((
Szvsz a legjobb és legolcsóbb megoldás, hogy veszel egy váltót a bontóban, aztán szétszeded és felújítod. Összes szimmering cserél ugye, csapágyak megkukkol aztán vagy cserél vagy nem - az egyéb dolgok meg kiderülnek a boncolásnál. Teljesen kakukk váltót nem szoktak árulni a bontóban, szal jó esélyed van egy normálisat kapni - ha meg nem, akkor még mindig ott a cseregarancia. Nem kell azt beszerelni ahhoz, hogy kiderüljön jó-e... Elég szétszedni. :)
A Ford topic lakója vagyok, azt mondták ott, hogy itt valaki/k értenek a váltókhoz, ezért fordulnék hozzátok.
Tanacsra, velemenyre lenne szuksegem.
1991-es 1.6 8v Escortom van, errol szol a tortenet, ami regre nyulik vissza... a valtom hurrogo hangot adott egy ideje.
Nemreg ota mar nem is jarok a kocsival, mert iszonyu durva hangokat hallottam a valto felol.
Mult heten csutortokon szetszedtem, vegre volt ra idom. A kocsi eleje most teljesen szet van bontva, meg a hutot is ki kellett szedni, mert az egyik csavar ra volt rohadva a blokkra, es csak flexxel lehetett levagni, es olyan helyen volt, hogy a hutot is le kellett bontani, bar nem volt tervbe veve eredetileg. Ha tudok szerezni digit gepet, majd lefenykepezem, ha erdekel valakit.
Mar a valto levetelekor is lattuk, hogy nem jo valami, mert a valtoolaj femreszelekes volt.
Szetszedtuk a valtot, es hat nem egyszeru a dolog.
Pontos megnevezeseket nem tudok, de az elotettengely(talan az a neve, nem az, ami a kuplunghoz csatlakozik, hanem a masik, amin a leveheto fogaskerekek vannak), szoval ez a tengely az egyik vegen nem kicsit el van kopva. A tengely atmeroje nagyjabol (nem mertem) 16-18 mm lehet, ebbol le van kopva kb 4 mm, azaz a tengely atmeroje talan 8-10 mm. Ebbol mar kovetkezik a minden mas. A kapcsolovilla belemart a szinkrondobba, nem kicsit (3-4 sebesség), az 1-2-n nincs lathato serules.
ki van kopva a hatramenet fogaskereke is, de durvan, az is cseres.
a femreszelek miatt a valtoban levo osszes csapagy cseres, a vegattetel fogaskereken nincs lathato kopas, a tobbi fogaskerek is latszolag epp.
A legnagyobb gondom a kovetkezo:
Mit csinaljak a valtommal?
-uj valto, felejtsd el, horror ar, ha egyaltalan lehet kapni.
-felujitott valto cromaxnal kerdeztem meg csak, 106 ezer forint.
-bontott valtot is kerdeztem mar, 50 ropi korul van, viszont ezzel az a gond, hogy mi van, ha egy het mulva szetesik..., mert csak cseregarancia van ra
-ha en kicserelem azokat az alkatreszeket, amiket kell, az megint sz*pas:
amit bontottan kellene venni, az ujonnan draga (elotetttengely 87 ezer forint, pl!), maskepp viszont lehetetlen megvenni, es ha kicsereltem amit kell,akkor meg mindig nem biztos, hogy jo is lesz a valto, a nem latott kopasok miatt, raadasul olyan 60 korul lenne most az, hogy amit tudok ujonnan megvegyek, a tobbit pedig bontottan.
Tehat most nagyon nem tudom mit csinaljak, mert a felujitott valto draga, a bontottban nem nagyon bizok, az pedig, hogy a mostani valtoban kicsereljem ami kell, nem biztos hogy mgoldast nyujt... es lehet, akkor olcsobb lenne a bontott valto, amibe nem latok bele ezert lehet hogy szar...
Ti mit tennetek a helyemben?
Tudom, korabban el kellett volna menni a szervizbe, de elhihetitek, ha lett volna penzem ra, mar reg megtettem es hogy akkor nem biztos, hogy ennyibe kerulhetett volna, de most mar nem tudok mit csinalni... :(((
Tudom, minek tart kocsit, aki nem tudja fenntartani, de erre sem tudok mit mondani... :)))
Kerlek benneteket, epito jellegu tanacsokat adjatok ha tudtok, ti mit tennetek a helyemben. Aztan majd lehetosegeimhez merten merlegelek es dontok...