Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kulimász Creative Commons License 2002.09.13 0 0 685
Szar ügy...:-(
Azt begipszelik? Vagy csak szimplán nem léphetsz rá?
Hú, behalnék, ha nem vezethetnék...
Előzmény: Trebitsch (684)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.13 0 0 684
Hali!

Be, de azóta a garázsban áll a kocsi, mer begipszelték a lábamat. Bokaszalag-szakadás.

Előzmény: Kulimász (683)
Kulimász Creative Commons License 2002.09.13 0 0 683
Helló Trebitsch!

Betöltötted már az Auchan olajat?

Trebitsch Creative Commons License 2002.09.13 0 0 682
Szia,

leginkább a gyárnak van igaza, mint mindig... :)
De az autó meg fogja hálálni, ha 15 helyett 10 ezrenként cserélsz motorolajat. Váltóolajat 45 ezer/2 év, amelyik hamarabb van. Gyertyát és fékfolyadékot (!) a váltóolajjal együtt, a vezérműszíjat meg a normál ékszíjat viszont 70-75 ezer után _erősen_ ajánlott cserélni.
A porlasztót meg ne piszkáld. Ha jó: vétek hozzányúlni. :)

Előzmény: ENGINEER (681)
ENGINEER Creative Commons License 2002.09.13 0 0 681
Sziasztok!

A fórumot átböngészve úgy gondolom tudtok nekem segíteni. Van egy 11 éves Trabant 1.1 -esem. Nemrég (2.5 éve) került hozzám, és mivel eddig a családban mozgott minden szervízelési tapasztalatot onnan szereztem be. Illetve az autószerelőmtől. A családom szerint az autót 7.500 km után kell szervízbe vinni olaj, olajszűrő, levegőszűrő cserére, illetve 15.000 km után kell gyertyákat cserélni, és 45.000 km után kell vezérműszíjjat cserélni, stb...

A szerelőm szerint az olajcsereperiódus 10.000 km, a gyertyák és a vezérműszíj 45.000 km -es cserét igényel. Eddig ezt tartottam be.

Viszont a napokban kezembe került egy eredeti Jótállási jegy, amiben benne vannak a szervízperiódusok és az elvégzendő feladatok is. Ebben a könyvben az szerepel, hogy olajcsere 15.000 km -ként, gyertyacsere 15.000 km -ként, bordásszíj (vezérműszíj) csere 75.000 km -ként, sebváltó olajcsere 45.000 km -ként, stb...

Egyszóval akkor most mi az igazság?

Még egy dolog. A kocsiban most 115.000 km van. A könyv szerint 120.000 km -nél ki kell cserélni a Pulldown-membránt, a gázosítóban a fedeleket síkba kell csiszolni, és a bimetell rugóházat cserélni kell. Viszont a porlasztómmal már két éve - mióta egy ügyeskezű szaki baállította - nincs gondom. Városban 6.5 literrel járok, hidegben-melegben pöccenésre indul, és az automata szivatóval sincs gond, mert nem zabáltatja le az autót, fokozatosan kapcsol be, illetve fokozatosan ki - csak annyira pörgeti a motort amennyire kell. Szóval minek nyúljunk hozzá?

Pár info még. Mobil 1 ásványolajjal járok, Bosch olajcszűrő van fenn, Champoin gyetyákkal. A kocsi olajat nem eszik. Kibírja a 15.000 km -es periódut vagy....?

Mit tegyek, kinek higgyek?

Előre is köszönöm a segítségét.

E.

Clarvoyant Creative Commons License 2002.09.10 0 0 680
Nem tud valaki olyan embert aki egy uveg sorert (vagy valami hasonloert) hajlando megengedni, hogy 5 percre hasznalatba vegyem a kipufogogazanalizatorat?En csak a CO-t tekergetnem es neznem az erteket, es ennyi.
Ne zoldkartyast mondjatok meg hasonlokat...azt en is tudok.

Koszi!

Leugan Creative Commons License 2002.09.10 0 0 679
Megvan a hiba. Hétvégén alátudtam menni.
A középső dob hozzáér a kasztni aljához.

Szóval ez a gond, innen ered a hang.

:-)())

Lg.

Előzmény: Trebitsch (677)
Veisace Creative Commons License 2002.09.04 0 0 678
Érdekel valakit az esti autószerelő suli???
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.04 0 0 677
Nem ismerem igazán a te autódat - passz, hogy kell-e oda rugó vagy sem.

De ha alulról jön a hang, akkor talán mindegy is. Próbáld pontosabban behatárolni... Beverni nem nagyon tud így, abban nincs különbség meleg meg hideg motor közt, a kipufogó ugyanúgy áll mindig.
Dobon belüli leszakadt gát, vagy rezgő hővédő lemez már inkább lehet.

Előzmény: Leugan (676)
Leugan Creative Commons License 2002.09.04 0 0 676
Te figyu !

Itt egy darab rugó sincs a csavarok között.
Hallgatóztam és inkább a kocsi alól jön a hang.
Olyan mintha valami a kaszni aljához érne inditáskor, de csak akkor. Meleg motornál már minden oké.

Lg.

Előzmény: Trebitsch (675)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.04 0 0 675
Igen, az is lehet egy hibaforrás, ha túlhúzzák. Azt látod a rugómeneteken, én kb. addig szoktam húzni, amíg olyan 1 mm marad a menetek között.
Az is lehet, hogy koszosan-kormosan szerelték össze, valamennyire azér illik letakarítani.
De mielőtt hozzányúlsz, legyél biztos benne, hogy onnan jön a zaj. Fülelés, Sherlock Holmes nyomoz, stb. :)
Előzmény: Leugan (673)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.04 0 0 674
Eltérnek a szóhasználatok, de talán a harmonika-csövet mondhatják rezgéscsillapítónak. Az egy másik megoldás - néha a kettőt együtt is alkalmazzák.

Viszont ez a rezgés-zaj dolog lehet attól is, hogy félig leszakadt valahol egy hővédő lemez, a dobban belül a gátak stb... Szal a tűzkarika csak az egyik lehetséges zajforrás.

Előzmény: Kulimász (672)
Leugan Creative Commons License 2002.09.04 0 0 673
Köszi a terjedelmes és figyelmes választ.

Tudom miről van szó, korábban ott kifújt a rendszer még a csere előtt.

Elképzelhető, hogy az autószerelő nagyon meghuzta és azért ad ilyen hangot????

Lg.

Előzmény: Trebitsch (671)
Kulimász Creative Commons License 2002.09.04 0 0 672
Leugan!

Ezekszerint rezgéscsillapító = tűzkarika.
Elég hülye és félrevezető neve van...

Trebitsch Creative Commons License 2002.09.04 0 0 671
Ha elindulsz a kipufogórendszeren a motortól hátrafele, akkor ez a tűzkarika az első cső-összekötés. Az öntöttvas leömlő alsó végén van, közel a motorhoz. Kúposan tömít, tehát nincs semmi külön tömítés benne. A csavarok, amik tartják, nem keményen szorítják össze, hanem rugók vannak a csavarok nyakán, és a rugóerővel. Ez azért van, hogy tudjon kicsit mocorogni, ahogy rezeg a motor, ne törje el a viszonylag fix kipufogót valahol.
Érdemes megnézni, hogy nem hagytak-e ki onnan valamit, nincs-e törött rugó stb. Aztán ha minden OK, akkor szétszedni, 1200 fokig hőálló "zsírral" befújni az egészet és kb. egyforma rugóerőre meghúzni a csavarokat. Értelemszerűen nem jó, ha összefexenek a rugómenetek.)
Általában 2 csavar az egész.
Előzmény: Kulimász (669)
Leugan Creative Commons License 2002.09.04 0 0 670
AHA !

Valami dereng. Nekem ezt a rezgéscsillapítóról mondták el, hogy ha az nem lenne akkor eltörne az egész rendszer.

És a tűzkarikát hol keressem???

Köszi

Lg.

Előzmény: Kulimász (669)
Kulimász Creative Commons License 2002.09.04 0 0 669
Hát, én sem vagyok szakértő kipufogó témában, de úgy tudom, ez a bizbasz a kipufogórendszer része és azt a célt szolgálja, hogy a motor rezgései ne tevődjenek át a komplett kipufrendszerre. Nekem is volt olyan, hogy indításkor (de csak hideg motornál) fémes nyekergő hangot hallottam pár mp-ig és erre azt mondta egy szerelő, hogy ez a tűzkarika lehet.
Addig én se hallottam ezt a szót, hogy "tűzkarika". Megnyugodtam, ezekszerint nem vagyok egyedül...:-))))
Előzmény: Leugan (667)
Veisace Creative Commons License 2002.09.04 0 0 668
kivi

Minél többen jelentkeznénk annál kevesebbe. Az éves költségbetésük 2milla így ha 20ember összegyül akkor 100ezer lenne 1év. Ezért kéne ha minél több érdeklődőt találnánk. Szóval akit érdekel az csak jöjjön el 17én és hozzon magával még 1 embert! :)))

Előzmény: kivi (664)
Leugan Creative Commons License 2002.09.04 0 0 667
Az mi????

Lg.

Előzmény: Kulimász (666)
Kulimász Creative Commons License 2002.09.04 0 0 666
Asszem ez a tűzkarika lehet...Kipus tud rajta segíteni.
Előzmény: Leugan (665)
Leugan Creative Commons License 2002.09.04 0 0 665
Figyelem !

Aki járt már hasonlóan vagy van tapasztlata az segítsen pliz !

Elinduláskor a kocsi aljáról félelmetes rezonancia és brummogás. kb. 5-6 másodpercig utána csend. A következő elinduláskor amikor a motor meleg, akkor minden oké.

Hideg motornál ujra előjön.

Megjegyzem hogy nemrég kapott a VW GOLF II uj kipufogót elejétől a végéig.

Mi lehet ez a hang?? Segitsetek.

Lg.

kivi Creative Commons License 2002.09.04 0 0 664
És mennyibe kerül? :-)
Előzmény: Veisace (662)
atompyka Creative Commons License 2002.09.03 0 0 663
Trebitsch kolléga, ez Neked való! Te legalább értenéd, miről zaygválnak, aztán leírnád magyarul itt a topicon.
:-)
Előzmény: Veisace (662)
Veisace Creative Commons License 2002.09.03 0 0 662
Sziasztok, volna egy hirdetésem amit remélem többeket érdekel. :)

Autó rajongók!!

Aki szeretné közelebbről is ismerni az autó működését, szerelését az megteheti ESTI TAGOZATON a CSONKA JÁNOS MŰSZAKI SZAKKÖZÉP ISKOLÁBAN. 1165 BUDAPEST, ARANY JÁNOS UTCA 55. Érd.: KEREPESI JÁNOSnál tel.: 403-26-77, 403- 55-32, reggel 8tól fél 4ig.
Korhatár nélküli mivel esti. A tanfolyam jellegéről.: Az oktatás hétfő-kedd-szerda-i napokon 15órától kb.19 óráig tart. Nem kötelező megjelenni, elég csak a negyedéves beszámolókra tudni az anyagot. A hétfői nap műhelygyakorlat, a másik kettő elmélet. Csak szaktantárgyak vannak az se sok. Autószerelői bizonyítványt ad. BEIRATKOZÁS.: SZEPTEMBER 17-ÉN 17 ÓRAKOR.

Én is akarok menni de az a probléma hogy az iskola nem hírdette így csak 15en gyűltünk össze és minél többen lennénk annál jobb lenne. Van egy lány is! :))))

Trebitsch Creative Commons License 2002.09.03 0 0 661
További paraméter - az olajoknak praktikusan 2 jellemzőjük van mindösszesen, az egyik a viszkozitásra (kenőképesség, sűrűség, folyékonyság) ez az bizonyos 15W40; meg egy másik, a teljesítményszintre vonatkozó. Az egy kicsit összetettebb dolog, nagyon leegyszerűsítve azt mondja meg, hogy milyen minőségű az olaj.
API specifikáció pl. SJ/CD, ebből az S a benzinmotorokhoz, a C a dízelekhez tartozik, minél hátrább van a betű az ABC-ben, annál jobb (és drágább...) az olaj. Ugyanezt a teljesítményszintet kicsit máshogy értékelve mondja meg az ACEA minősítés is, az API SJ kb. ugyanaz, mint az ACEA A3.
Rá van írva a olajosdobozra, jobb olajoknál mind a kettő, tehát az API és az ACEA minősítés is, a viszkozitás-index mellé, nem olyan bonyolult. Az olaj márkája meg gyakorlatilag tökmindegy.

Ha alaposabban el akarsz mélyedni:
Milyen motorolajat használsz?

Előzmény: Saughassy (658)
BLASIUS Creative Commons License 2002.09.03 0 0 660
Talán a tankban levő szintmérőd mozdult el.
Előzmény: kivi (659)
kivi Creative Commons License 2002.09.03 0 0 659
Blasius után nekem is üzemanyagszintjelző gondom van ('96 Escort). A mutató abszolút nonlineárisan mozog: üres tanknál 1/5 tankot jelez, 1/4-nél felet, 1/2-nél majdnem fullt.

Ötlet?

Saughassy Creative Commons License 2002.09.03 0 0 658
Köszi az infokat, de ez az API SG ez most további paraméter, vagy egy márkanév :)
1ébként úgy néz ki, hogy nem a motor füstöli el, hanem alul látok apró olajfoltokat. Azaz nem csak a motor füstöli el. Köszi még1x.
Előzmény: Trebitsch (651)
atompyka Creative Commons License 2002.09.02 0 0 657
Ezt mintha nem olvastam volna az O-R topicon! Pedig biztos tetszene nekik! Erre mondják, szappanos víz csodákra képes! :-)

ATom

Előzmény: Trebitsch (655)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.02 0 0 656
Ugyan már, integettünk utánad szépen. :)
Előzmény: atompyka (654)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!