Keresés

Részletes keresés

GyöBzs Creative Commons License 2005.10.06 0 0 900
Ms-Gömörin az I. vg-ról G2 felé a kijárati jelző az említett (nem vagyok benne biztos, hogy K1). Sötétben működik a fényjelző alatta (minap is láttam), villanymotoros állítása is érdekes.
Előzmény: Vendégsín (887)
Infós Creative Commons License 2005.10.05 0 0 899

Sőt, a bejárati jelző emeltyűérintője is.

 

Azért egy vágánytengely-ugrásos állomáson ha bekötik fixre, az nem olyan nagy baj, mint egy olyan állomáson, ahol a kettőről hol egyenesben, hol kitérőben járnak ki!

 

Sztem elírtam, a kijárati oldalon levő torony vágányúti kallantyúja dönti el, hogy mi legyen (hány szárnykapcsoló húzzon). Esetleg az irodai tológomb. Vagy a vágányúti blokk az irodában egy tányérérintővel. Az a baj, hogy a tankönyünkben ez nincs benne ilyen részlegetesen, majd otthon utánanézek.

 

 

Előzmény: Vendégsín (898)
Vendégsín Creative Commons License 2005.10.05 0 0 898
Ugyanez igaz egy vágánytengelyugrásos állomásra is. Szerintem a kettő együtt működik, hiszen a kijárati jelző emeltyűérintője is benne van a körben.
Előzmény: Füsti-67 (897)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.10.05 0 0 897
Ha elágazóállomásról van szó, akkor szerintem kevés a közelebbi torony vg-úti kallanytúin átfűzni a szárnykapcsolókat. A túloldali toronynak is van beleszólása merre megy a vonat (és melyik előjelzés érvényesüljön).
Előzmény: Infós (876)
oldmumus Creative Commons License 2005.10.05 0 0 896
Uraim,

Koszonom az informaciokat, egy EU-s hatarozatban eleg kodosen es nem egyertelmuen irnak a tavoli beavatkozasrol.

Az, hogy miert kell es kelhet es ha ezt nem teszik lehetove es ugy epitik ki, akkor EUR milliardok mennek ki az ablakon megint egy olyan rendszerert ami tobbet is tudhatna. Olyan ertelemben aminek most meg nem latjak ertelmet, vagy bele sem gondolnak, hogy szukseg lehet ra.

Volt mar ra elo pelda mas kozlekedestechnikai rendszerek eseteben, hogy kesobb jott elo a problema. Ezt akarom irasban egy EU-s emberke orra ala dorgolni akivel szemelyesen tavasszal talalkoztam. Ketszer ne kovessek el ugyan azt a hibat...
Előzmény: etwg (884)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.10.05 0 0 895

Nem erre gondoltam, nem is tudtam, hogy ez valaha létezett!!!

 

Viszont Győrszabadhegynél valóban rosszul írtam, csak az egyik vége elágazás, Győr felé a delta a vonalon ágazik ki. Bocsi mindenkitől!

Előzmény: Törölt nick (889)
zugkraft aargau Creative Commons License 2005.10.05 0 0 894
igy felmerül a kérdés, hogy kell-e ezenfelül bármi más

Miért kellene? Pont erről szól az egész...
Előzmény: etwg (892)
exmv Creative Commons License 2005.10.05 0 0 893
A szerzővel konzultálj...
Előzmény: Infós (891)
etwg Creative Commons License 2005.10.05 0 0 892

Itt azonban egyébb problémák is felmerülnek .

 

Az ETCS egy UJ europai egységes biztbernek lett kitalálva, igy felmerül a kérdés, hogy kell-e ezenfelül bármi más, mert ha igen akkor megint ott vagyunk mint eddig, minden mozdonynak ismerni kell a hazai (?) biztbert meg az ETCS-t, de mi van akkor, ha külföldre kiván menni?

Előzmény: zugkraft aargau (885)
Infós Creative Commons License 2005.10.05 0 0 891
17-55 ábrák közül legalább a páratlan számúakra azért kéne a fehér optika... Szvsz.
Előzmény: exmv (890)
exmv Creative Commons License 2005.10.05 0 0 890

Ő róla viszont várom a véleménytek.

 

 

http://f1jelzes.uw.hu/4b.htm

61. ábra

Előzmény: Törölt nick (888)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.05 0 0 889

Győr-gysev és Győrszabadhegy között állítólag volt vasút.

Erre gondoltál?

 

 

 

A régi Győrszabadhegy Pápa felőli kijáratánál megmaradtak azok a jelzők amik a Győr-Gysev re adták a jelzést?

 

A térkép szerint volt egy Győrszabadhegy-Győr Gysev-szakasz.

 

A másik bal oldali (Pápa felé) leágazás a Pannonhalmi a 11 es vonalé.

 

A Győr felőli kijáratnál a delta kiágazása jóval, talán 1,5 km is lejjebb mint a  Győrszabadhegy állomás kijárata és a nyíííltvonalon ágazik el a delta, ha jól figyeltem, egyik része megy Győr-Gyárváros mh irányában Győr felé, másik irány a deltán át(begazosodva) az 1 es vonallal Győrszentiván Tatabánya felé, valamint talán? Győr-Rendezővel teremt kapcsolatot.

Előzmény: Füsti-67 (874)
Törölt nick Creative Commons License 2005.10.05 0 0 888

 

Önműködő térközjelző épp átváltott pirosra (első kocsiból fényképeztem)

 

 

 

Ő róla viszont várom a véleménytek.

 

Köszi.

 

Vendégsín Creative Commons License 2005.10.05 0 0 887
Azt hiszem igen, meglehetősen régen nem jártam arra.
Előzmény: czzf50 (886)
czzf50 Creative Commons License 2005.10.05 0 0 886
"Gömörin volt (van?) az ország egyetlen (?) villamos motoros hajtású alakjelzője is."

Lehet, hogy ugyanarról beszélünk. Melyik volna az? K1?
Előzmény: Vendégsín (881)
zugkraft aargau Creative Commons License 2005.10.05 0 0 885
Ez így ebben a formában...

Ugyan az ETCS rendszer általában feltételezi a hagyományos értelemben vett állomási és vonali biztosítóberendezések meglétét, azonban magasabb kiépítettségi szinteknél (L2 és felette) olyan változat is elképzelhető, melynél a biztosítóberendezések funkcióit maga az ETCS rendszer valósítja meg.

Ez azonban nem csak az ERTMS/ETCS-re igaz. Az LZB, FZB és az FFB ugyanis pontosan így működik...
Előzmény: etwg (884)
etwg Creative Commons License 2005.10.05 0 0 884

Majd fog tudni individuális parancsokat küldeni egy vagy több mozdonynak.

 

A részletek ördögei ma még az egyes mozdonyokban kussolnak.  :-)

 

Pontosan meg kellene ugyanis határozni, hogy mi legyen az a parancs ami a távolból megállitja a vonatot (vészfék, sima komotos fékezés stb. érvényes legyen e parancs valamennyi gyorsasági kategoriára; egy vészfékezés standard pályán pl. egy ICEvel kitépheti a sineket az ICE-kre kiépitett pályán viszont megengedett  stb.)

 

Természetes az is kérdés, hogy mit láthat valaki a távolból, ami miatt meg kellene állitani egy vonatot s ugyanaz közelböl (most nem a mozdonyvezetöt értem - mert az bizonyos esetekben amugy sem láthat semmit) nem láthato?

Előzmény: oldmumus (882)
Vendégsín Creative Commons License 2005.10.05 0 0 883

A keresztező vágány fogalmáról mondjuk nem hallottam még, érdekes, nekem az azt jelentené, hogy ...

 

... azon keresztezte Micsurin kerékpárral a gyorsvonatot.

 

Előzmény: Infós (879)
oldmumus Creative Commons License 2005.10.05 0 0 882
Meg szeretnem kerdezni, hogy az ETCS tartalmaz-e vagy ha nem akkor esetleges fejlesztesbe bekerulve tartalmazni fog-e olyan funkciot, hogy adott szamu mozdonyt tavolrol meg tudjon allitani egy kozponti helyrol?!
Vendégsín Creative Commons License 2005.10.04 0 0 881
Gömörin volt (van?) az ország egyetlen (?) villamos motoros hajtású alakjelzője is.
Előzmény: czzf50 (880)
czzf50 Creative Commons License 2005.10.04 0 0 880
"Mitől különleges???"

Most be kéne tennem egy képet, de nem találom. Szóval a (fényvisszaverös) jelzökar alá felszereltek egy mini kétoptikás fényjelzöt, ami gondolom sötétben párhuzamosan müködne a jelzökarral. Ezzel teljesen eltér az alakjelzök általános kivilágítási módjától, ahol egy kulissza mozog a fix fehér fényforrás elött.
Előzmény: Füsti-67 (873)
Infós Creative Commons License 2005.10.04 0 0 879
Hát igen. A keresztező vágány fogalmáról mondjuk nem hallottam még, érdekes, nekem az azt jelentené, hogy keresztez a vágány egy másikat. Hiszen egyvágányú pályán épp' úgy lehet vonatmegelőzés, mint kétvágányún vonatkeresztezés. :)
Előzmény: konszolid (878)
konszolid Creative Commons License 2005.10.04 0 0 878

Hát még a megelőző vágány fogalma...

 

...miért még nem hallottad? :)))

 

Az igazat megvallva én is kerestem különböző utasításokban (sem a D54-ben, sem az OKVPSZ-ben nem találtam), de csak a Gajári-féle Vasútépítéstan II. könyvben találtam rá szabatos definíciót (203p).

 

,,...Az átmenő fővágány kivételével a többi fővágányt kétvágányú vonalon megelőző, egyvágányú vonalakon keresztező vágányoknak nevezzük."

 

Sajna, szakmai pongyla miatt én is megelőzőnek neveztem a 135-ös vonal állomásainak egyéb fővágányait...

 

Ha egy kicsit belegondolunk, a pályások más szemszögből nézik a dolgokat...:)))

Előzmény: Infós (864)
BAKTER Creative Commons License 2005.10.03 0 0 877

"A nagysebességű vonalunkon"

 

Már ilyenünk is van?

Vezetőváltás=sebességváltás?

 

 

Előzmény: Vendégsín (848)
Infós Creative Commons License 2005.10.03 0 0 876

Főjelzővel egyesített háromfogalmú alak előjelző:

 

épp' ma volt róla szó, két szárnykapcsoló van hozzá, a bejárati oldalon levő torony vágányúti kallantyúja dönti el, hogy melyik zár (old). De persze csak akkor, ha van már kijárat, azaz a látjelző fehér-fekete sávozású. :)

Előzmény: Füsti-67 (874)
RR68 Creative Commons License 2005.10.03 0 0 875
Barcs, de csak Középrigóc felől.
Előzmény: czzf50 (866)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.10.03 0 0 874

Tetszik a kérdés!!!

 

Szerintem be lehet, csak nem egy, hanem kettő szárnykapcsoló kell, hogy amikor a bejáratot húzza, az előjelző mechanikát azonos irányba, vagy fordított irányba mozdítsa.

 

Ernő, utána nézhetnél a régi bizt.beres könyvedben...

 

Régen pl. Győrszabadhegyen ilyen jelzők voltak, mindkét oldalon két irányba ágazik el. (Győr-Delta ill. Gyömöre-Pannonhalma)

Előzmény: RR68 (872)
Füsti-67 Creative Commons License 2005.10.03 0 0 873
Mitől különleges???
Előzmény: czzf50 (871)
RR68 Creative Commons License 2005.10.03 0 0 872

Sziasztok!

A már korábban felvetett háromfogalmú előjelzővel egyesített alak bejárati jelzővel kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy pl. elágazó állomáson be lehet-e állítani mind a négy lehetséges variációt, vagy ennek a hagyoményos szárnykapcsolós megoldás szab határt.

czzf50 Creative Commons License 2005.10.03 0 0 871
Meg van még Miskolc-Gömöri, fény bejárati jelzökkel, de nincs csatlakozó térköz hozzá, viszont van egy különleges kijárati jelzöje.
Előzmény: Füsti-67 (870)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!