Ez komoly? Nekem piros van.:-(
Sorban:
1. P - diesel és kétütemű
2. S - nezines ohne katalizátor
3. K - nem szabályozott katalizátor (szerencsére a másik autónk ilyen)
4. Z - szabályozott katalizátor
SZVSZ.
Tudja valaki, mit jelentenek a színek a hátsó rendszámtáblán a környezetvédelmi plecsnin? Nekem sárga van. Ha jól tudom, szmogriadónál számít. Pl a piros színűekkel tilos először a forgalom szmogriadó esetén. De vajon mi a további sorrend?
Lecseréltettem az első gumikat a járgányon, mert állítólag az egyik "ütött", azaz szálszakadt lehetett. Használt gumit vettem helyettük (ilyen utakra nem veszek újat). Ezek a mostaniak meg morognak, mintha csapágyas lenne az autó. Ez normális lehet? A futómű beállításával nincs gond és a régi gumikkal nem volt ilyen mormogás. A régi Michelin volt, ez pedig Continental. Először azt hittem, hogy fordítva szerelte őket fel a fickó, de nincs rajta a forgásirány jelezve.
Ez a szilent "ügy" csak a kerék "lötyögésén" keresztül jön elő, vagy kopog is, ahogy nekem.Igaz én nem látom, mikor lötyög a kerék,mert akkor gördül.Igaz, kerékösszekötőt cserélni kell, mert lóg, de a szilentre nem tudok rájöni. Kokkkaköves út ráz, mint a fapados villamos. Gátló mérésen még nem voltam.
Érdemes az autóklubnál méretni,vagy van más, jobb hely is?
Köszi, mostanra már a szerelő is megerősítette. Még egy kérdés: lehet kapni olasz szilentet 600, gyárit ill. spanyolt 2500 Ft-ért. Ennyivel jobb is a drágább?
Sziasztok! Egy kis segítség kellene. Az autómnak van egy kis elektromos hibája (és hát az eddigi szerelők nem igazán tudtak hozzászólni érdemben, csak levették a lét, a hiba meg maradt :-((, ezért mielött elviszem a következő szakihoz körbe akarom járni a témát. Az első kérdésem az, hogy van egy Siemens elektronokám amiről szeretném megtudni, hogy pontosan mit is csinál. A dobozon a következő számok láthatók:
SME 5WK4678
PA6-GF30
G750-475E
1H0953-257-BB
Tudomásom szerint a 2es besorolásu kat. az a szabályozott, nekem is olyan van. Az 1es a szabályozatlan, a 0-ás meg a kata nélküli.
Írtátok,hogy a szilentek kopása zörgéshez vezet. HA azt érzem, hogy az első kerék egy 3 centi magas buckán átmenve is koppan, akkor fatalicskám van, vagy szilent kopott, vagy kinyikkant a gátló? Azt mondjuk most elviszem beméretni, de a kérdés azért még áll.
És ezúton szeretném még megköszönni az eddigi hozzászólásokat!
Militec, Prolong és többiek:
NEM szabad! A Prolong pl. kifejezetten _katonai_ felhasználásra készült: arra, hogyha meglövik a blokkot és elmegy az olaj, akkor is elvigye a tankot a szervízállomásra!
MIDEGY MILYEN ÁRON! Van tribológus ismerősöm, ő mondta hogy prolong után az olaj fémrészecske-tartalma jelentősen megnőtt - tehát az általános kopást erősíti, csak a helyit gátolja (annak árán, hogy sok fém lebeg az olajban).
Szóval hosszútávra tilos, versenyre, meg akkor, ha mindenképp olaj nélkül is célba akarsz jutni, akkor meg kell!
T. Nagyérdemű!
Tud valaki módot féltengely-csapágyak _erősebbre_ cserélésére? Mert nekem 50ekm után a 4-ből 3-at kellett cserélni!
Mondjuk a motor a gyári 205Nm helyett 274Nm-t teljesít, és a kupplung is levágja ezt 260Nm-re (kb), de ha kuplungot erősítek, akkor tutibiztos csapágyhalál lesz a vége.
olaj az van benne az eloirt szinten, nekem is az volt az elso gondolatom. a kiegyenlito tartalya alatt is csak olyan olajparaszeruseg van, semmi komoly folyasnak nevezheto :(
Az autó Ford Scorpio (90-es), a kérdésem pedig a következő:
Az első kerekeket álló helyzetben lehet kicsit (pár mm-t) előre-hátra mozgatni, és menet közben is olyan, ha beleszalad az autó egy nagyobb egyenetlenségbe, mintha valami ki lenne kopva. A kormány holtjátékával semmi gond, ezért gondolom, hogy "csak" a szilentek lehetnek kikopva. Más vélemény?
tudnatok nekem tippeket mondani, hogy mi ment szet a kormanyszervomban?
az egyeduli tunet, hogy mar a legkisebb kormanymozdulatnal is el kezd zummogni, menet kozben, vagy allohelyzetben, teljesen mindegy.
??
szerintetek csak fellevegosodott, vagy a pumpa adta talan meg magat?
Azt még akár be is lehet építeni. Persze vszg. anélkül is elintézhető "speciális" zöldkártyáztatással :-( mert visszaminősíteni nem lehet kat. nélkülire.
nem, ebben a 2-es besorolású, tehát legalapabb katalizátor van, ez a szabályozatlan vagy mi ( az egyes kategóriga az az hogy nincs is) de mint kiderült, csak a papír szerint.
Katalizátor hiánya a zöldkártyánál jelentkezik, nem tudod hozni azokat az értékeket, amiket kellene. Nekem is hasonló gondom volt, vmelyik "lelkiismeretes" előző tulaj kiüttette a katalizátort, így aztán a zöldkártya mellé még egy katalizátort is be kellett szerelni.
Ha szabályozott kat. van a forgalmiban, de a motorvezérlés nincs felkészítve a lambda-szonda jelének fogadására, akkor az egy érdekes helyzet...
mondom a szerelőnek, hogy szerintem nem kellene kicserélni az y-t a középső dob előtt ( kipufogó) merthogy a katalizátor miatt speciális ötvözetből készült, és az utángyártott meg csak szimpla cső, a katalizátor miatti nagy hőtől rögtön elfáradna.
Szerelő röhög, majd mondja, hogy ebben a kocsiban nincs katalizátor. Mondom olyan nincs, itt van a forgalmiban is... erre megmutatta az autóban, és tényleg nincs benne. Sőt a metro-t soha nem is gyártották katalysátorral, a kézikönyvben sem esik szó róla, interneten se találtam, hogy lenne.
Akkor ez hogy is van? ki intézte el, hogy legyen a forgalmiban, és hogyan műszakiztatták le, ha nincs benne, csak papíron?