Volt egy ilyen esetem garancialis kerdesben. Jott a lepattinto email a szervizbol. Ment a valasz, hogy ok, kerem az oket igazolo papirokat es az egesz esetet kuldom a gyarto ceg, garanciakozpontjahoz. PAr ora mulva jott a masik email, hogy kerik a szamlaszamom, utaljak vissza a nem jogosan kiszamlazott javitas arat.
(Mondjuk az utolso volt, hogy Mo.-on szervizbe vittem az autot)
Hanyan vagytok? Oszejott a trollhadsereg a delutani muszakban?
Egy bullshitgenerator erthetobb szoveget nyom ki magabol, mint ez a katyvasz amit ide tostatok. Probaljatok mar fokuszalni, ez egy forum nem anonim alkoholistak klubja.:) Elobb talaljatok ki, hogy inkabb kerdeznetek vagy valaszolnatok. Esetleg ervelnetek. (Ezt inkabb kesobb, ez mar a halado szint lenne, meg korai) :)
Szintén gyakran előfordul, hogy a vállalkozás a bizonyítási teher viselőjének személye tekintetében nyújt megtévesztő tájékoztatást a fogyasztó részére, miszerint a vonatkozó jogszabályokkal ellentétesen a kötelező jótállás egy éves időtartamán belül vagy fogyasztói szerződés esetében a teljesítéstől számított hat hónapon belül a fogyasztót terheli a bizonyítás kötelezettsége, holott ezen időtartamokon belül az eladó fél csakis akkor mentesül a hibás teljesítés miatti felelősség alól, amennyiben sikerrel bizonyítja, hogy a hiba a teljesítést követően keletkezett.
Azért, mert egy bármilyen kereskedelmi cég, márkaképviselet valamilyen szintű embere kiad egy "lepattintós" szövegű levelet az nem biztos -de nagyon is érthetően-, hogy az érvényes szavatossági vagy jótállási kötelezettséget előíró jogszabálynak is megfelelő.
Amikor ezt e-mailben , irásban kértem akkor sablon válasz jött: "Amennyiben a gépkocsi esetleges meghibásodása esetén akár a beépítés, akár a beépített alkatrész az adott meghibásodás okozójaként merül fel, akkor azt a meghibásodást a gyártó nem tudja a garancia keretei között kezelni."
IGEN jól olvasod! Nem azt írja, hogy a hibát konkrétan az okozza! Hanem, hogy okozójaként merül fel!
Érted mi a különbség!!!!
És hiába van igazad... a gyártó dönti el, hogy mit javít garancia keretein belül és nem a szervíz!!!!
Na jó rendes leszek, segítek, mert látom teljes a sötétség a fejekben gépjárművédelemmel kapcsolatosan.
Gépjárművédelem II. lecke (még mindig kezdőknek):
Miért kell az OBD-n keresztüli kommunikációt korlátozni?
Azt már tudhatjuk az előzményekből, hogy nem a motor indíthatatlansága miatt, mert annak legalább 28 féle másik és sokkal konkrétabb és hatásosabb módja ismeretes a védelemmel foglalkozó szakemberek körében. Akkor vajon mi, sőt mik lehetnek az okai, hogy mégis szüksége van ennek az ismert és ajánlott funkciónak???Ha ezekre a kérdésekre megtaláljuk a megfelelő válaszokat (amihez csupán józan parasztészre van csak szükség) akkor bizony azonnal rávilágítunk és nyilvánvalóvá válik, hogy a gépjárművédelemmel foglalkozó szakemberek, miért mondják azt, hogy egyes típusoknál elhanyagolható, nem fontos, de bizonyos típusoknál pedig elengedhetetlenül fontos az OBD blokkolása!
Tehát amíg nem tudjuk, hogy miért és hogy mire jó, addig teljesen feleslegesen próbálsz okos lenni!
És a válaszok arra is rávilágítanak majd, hogy miért oltári nagy baromságot állít az aki azt állítja, hogy ezt kizárólag csak a motortérben szabad elvégezni!!! NEM OTT KELL(megint segítettem)
Tehát várjuk a válaszokat a szuper szakemberektől! Természetesen lehet angolul, vagy akár németül, akkor is érteni fogjuk :-))))
Továbbá a válaszok arra is választ fognak adni, hogy ha már OBD tiltás, akkor az miért nem elegendő, ha csak beélesített állapotban tilt.
Annyit még segítek, hogy többféle autólopási technika is létezik!
mennyit érdemes védelemre költeni egy 2011-es B7-es passat esetében? (Budapest utcán parkolás)
Persze tudom ha azt akarom hogy ne lopják el, akkor sokat. :) De van esetleg valami statisztika, hogy mostanában ilyen 6 év körüli autókat mennyire lopnak, csak olyanokat találtam ahol típusokat írnak, de gyártási évet nem.
" azt pedig teljességgel értelmetlen dolog megszakítani."
Bárminek lehet értelme. Ismerünk egy fazont, akinek pár éve csak ez volt a mantrája.
Amúgy elmesélnéd milyen következménye lehet? Én mondjuk nem szoptam be, pedig volt 1-2 garanciális javításom. Más meg házi gányolás nélkül is beszopta az új autót, akkor most mi van? Persze rendes választ nem várok, nem olyan fajta vagy, aki leírja.
De ha nagyon akarom, akkor a vezérlést kibaszom a kocsiból és utána vitatkozom, hogy miért állt meg. A motortérzás meg végképp senkit nem érdekel. Cska az átvizsgálás, pecsét, számla.
Amúgy hardveresben is. Kivéve a Tesla, mert az egy bétás szart kirak a piacra és majd lesz valami :-D
Azért mikor a fejegység kihangosítóján keresztüli BT kapcsolattal meghegesztettek 1-2 autót, ott én is pislogtam, hogy ki az a marharépa tervező, aki így találta ki? Aztán rájöttem, hogy jahh, az autóipar. Nincs külső kapcsolat, szigetüzem, heló. És persze a BT meg a többi már külső kapcsolat, nahát....
Kapcsolási rajzot nézzél meg. Persze csak ha tudod olvasni...
Motorvezérlőből CAN vezeték a CAN illesztőbe megy. OBD csatiba közvetlenül nem. Tehát amit motortérbe elvágsz az nem az amit tiltani kell!!! TELJESEN ALAP!
There have been reports of thieves using specialist OBD reprogramming devices to enable them to steal cars without the use of a key.[36] The primary causes of this vulnerability lie in the tendency for vehicle manufacturers to extend the bus for purposes other than those for which it was designed, and the lack of authentication and authorization in the OBD specifications, which instead rely largely on security through obscurity.[37] The National Highway Traffic Safety Administration has demonstrated the ability to take over certain functions through wires to the car's control center.[38]
In 2012, vehicles produced by BMW, Porsche, Opel, Renault, Mercedes, Volkswagen and Toyota were stolen by programming a blank key fob to start the car through the OBD connection.[39][40][41][42] BMW offered all owners a free fix through a software update, and all newer vehicles have upgraded software that fixed this vulnerability.[43]"
Legorgetsz az OBDII-ig, egy diagnosztikai csatlakozo. Kb. mint az ITs vilag a 90-es evekben:) Fatanyer egyszeru. Ha megvan szakitva motorterben, autora semmi hatasa. Ellenben ha radugnak barmit az utasterben, nem fernek hozza a motorvezerlohoz..
Atvagjak a vezeteket, ra vmi standard autovillamossagi csatlakozo. Ha mesz szervizbe, akkor elotte osszedugod alapbol szet van huzva.
Szerintem az egyik legolcsobb es hatasos vedelem.
Mielott a troll nekem esik, nem vagyok "szaki". User vagyok, villanymernok hatterrel. El tudtam donteni hogy ez hasznos e vagy sem. Karos e vagy sem:) Elolvasod, minimalis jozan paraszti esszel felfoghato, hogy olcso es k. jo - otletes megoldas.
Garancialis autoba kerult 5 eve, raadasul Nemeto.-ban hasznalom(tam). Egyik szerviznel se es egyik TÜV-nel se volt belole semilyen problema.
"Én tényleg segíteni szerettem volna Neked, de feladom."
Miért adod fel? (persze szived joga és köszönöm eddigi észrevételeid)
Mert arra kértem mindenkit, hogy egyszerüen, egy közönséges halandó számára érthetően irja le, hogy ez meg ez a védelmi rendszer azért jó mert:.... Vagy azért rossz mert megbontják a CAN bus- rendszert és az azért ártalmas mert: .... ?
Szerintem ez nem nagy kérés... vagy beszélünk vaktában összevissza tények nélkül és akkor tényleg semmi értelme a topiknak.
Az értő olvasás azé' nem nagyon megy. Ami nem ciki, amíg az ember csendben marad és nem kezd el mást leökrözni ebből a pozícióból. Vagy egyszerűen csak nem érted, hogy a csatoló felé menő madzagnak tökmindegy, hol a vége. Ez durva lenne, mert a diag csati némítása nem új téma és eddig mindenki értette.
ODB csatlakozó nincs, csak OBD de ez teljesen részletkérdés....
Én tényleg segíteni szerettem volna Neked, de feladom.
Higgyél ezeknek a szuper szakembereknek, akiknek teljességgel semmilyen fogalmuk nincs arról, hogy például a motorvezérlőbe futó CAN vezeték másik vége hova megy. Hát nem az OBD csatiba... Amire a full profik gondolnak az a K vezeték, azt pedig teljességgel értelmetlen dolog megszakítani.
Fogalmul nincs, hogy minek milyen következménye lehet... legyen az műszaki, vagy jogi dolog...
"Tényleg az a barom, aki elhisz nektek bármit is."
Már megbocsáss de azért vagyok itt , hogy belőjjem az égtájakat azaz információt gyüjtsek, melyik védelmi rendszert válasszam következő autómba... Igy vagy elhiszek mindent - hiszen nem értek hozzá- vagy semmit... Gondoljatok már a közönséges halandókra is , elmagyarázván magyarul: nézd ez meg ez azért jó mert: .....
És akkor (mivel azért egy kis műszaki végzetségem azért akad, észérvekre - tényekre- amiknek utána tudok vhol olvasni fogékony vagyok és abból képes vagyok döntést is hozni.