Hát... amikor az én tuning Hfejem készült a nagy szelepekkel, akkor bizony bele lett esztergálva(leglábbis alul).
Az alapanyag 2.9-es Ford Sc(k?)orpio szívószelep volt.
Eddig tök jól műkszik. Kop-kop.
Amúgy teszek majd föl egy jó kis doksit Rover V8 ügyben a netre, ha lesz kis időm.
Az benne az érdekes hogy valamennyi töltésem biztosan van. Ugyanis vasárnap este sikerült lemerítenem az akksit rajtahagyott gyújtással, úgy hogy be sem indult. Betoltuk, és amíg bejöttem a városba feltöltött, és még reggel is szépen indult. De ma reggel pl már nem, párszor megforgatta utána tolni kellett :(
Szóval teljesen bizonytalan a dolog, és a cégnél sem vihetem fel az akksit tölteni az irodába :)
Meg általában sötétben megyek haza és olyankor illik a lámpa :)
Kisa:
"Hát,igen.Nehezen szerelhető autó sok extrával,szerviz szempontból nem átgondolt konstrukció.(Nagy motor,klíma,szervó..stb)"
Dehogynem átgonolt. Jól átgondolták hogy lehet a gyorsan ÖSSZEszerelni a gyárban. Ha meg javítani kell akkor az ügyfél befárad a márkaszervízba és csengeti lóvét. Ha meg már öregebb az autó, eladási értékéhez képest nagyon sokat kell csangetni nemcsak az alkatészárak hanem a munakdíj miatt, tehát autó megy a bontóba, tulaj vesz új autó, és ezzel éri a gyár a célját.
Lifetime engineering. Ezeket már nem úgy tervezik mint a Singer varrógépet.
Meggyőző adatok,de azt kéne tudni,hogy az alapmotor,amiből építkezel,az mekkora teljesítményű.Egy gyárilag nagyobb literteljesítményű motort már nehezebb feltornászni,kevesebb benne a tartalék,a 'hanyag' munka.
A nagyobb veztengelyekkel hamar célt lehet érni,de visszaüt a komforton,és a fogyasztáson.:)
8 szelepes huroköblítéses motort nem lehet összahasonlítani egy 16 szelepes keresztöblítésessel. :)Ugyanúgy,ahogy egy Cosworth-ot a 'sufnituninggal':)
(A sufnituning nálam az itthon megoldható technológiával,megfizethető árú tuningolást jelenti.Nem azt,hogy essünk neki vazzeg:)
A nagyobb tengely teljesen jó lehet utcára is megfelelő sűrítéssel.(271 szívó,260 kipufogó ?)
A Nimonic szelepeket egy nyers szelepből köszörülik,egyedi igények szerint,ennek ellenére az ára megfizethető.(kb.3-5EFt/db)
85 és 95 LE közöt óriási a különbség,ha tuningról, és 1.3-as motorról van szó.
Persze a teljesítmény nem sokat jelent,használható,vezethető,nyomatékos _jó_ motort nehéz ilyen teljesítménnyel összehozni:)
Azt hiszem,azért sokat nem kell mellébeszélnem eléggé 'képben vagy' :)
Én egy darabig generátor nélkül jártam. Aksit felvittem 2 naponként tölteni a lakásba. Ha nem használod a lámpákat akkor nem sokat szív le a motor (ha bár nyáron jobban bírja az aksi).
A fesszabályzó nálam megmenekült.
HGyuri: honnan hova megy az a vezeték, amit ha mozgatsz leáll? Az elosztóba?
Ettől függetlenül továbbra is azt mondom, tisztítsd ki a pótlevegőszelepet ártani nem árt.
Nem jó hírek :(
Az a baj, hogy egy fesszab önmagában 22k, egy szénkefe szerencsére "csak 2500". A nagy baj az, hogy nem nagyon tudok vele megállni, hogy szétszedjék, megnézzék, és csak azt cseréljék ami rossz. Ha olvastad, hogy hogyan szerelhető ki akkor tudod miért. Azt meg nem engedhetem meg magamnak, hogy berendelek egy új generátort, mert az meg 80k fölött van.
Úgy kezdődött mint nálad,(halványan világított, gázadásra meg úgy vilgított, hogy azt hittem kigyullad az izzó) csak én még gyilkolásztam egy jó pár km-ren keresztűl és az végleg betett neki. A tekercselés 10000 körül, a dióda-híd 8000 Ft (azt már én raktam bele mert a tekercselést egy link ismerősöm intézte 4 héten keresztül)
A sima TDI feliratos gép, mechanikus adagolós,
a piros i betűs pedig elektronikusan vezérelt adagolós(nincs gázbowden, csak egy jeladó van a gázpedálnál)!
Gondolom a piros í-s lehet a 110 lovas.
Köszi az ötleteket..
Tegnap este megnézegettem a motort, mert egy alfás barátom szintén a fals levegőszívásra gondolt, és megnéztem, hogy sziszeg-e valahol. Nem sziszegett, de arra rájöttem, hogy egy vákuumcső, ami kb olyan átmérőjű mint egy ceruza, le volt esve. Azt visszatettem, de ez még nem oldotta meg a problémát. A vákuumcsövet birizgálva (ami az elosztófedél mellett fut) ugyanis észrevettem, hogy valami elektromos kábel volt ott javítva régen, és ha ezt mozgatom alapjáratnál, akkor le is tudom állítani a motort.
Szóval valami elektromos gáz lehet. De akkor miért eszik most 50%-kal többet??? :-o
1, A szelephézag állítás ennél mechanikus, vagy hidraulikus?
Állítható,himbás vezérmű.(Azt hiszem,nem vagyok benne 100%-ig biztos,csak abban,hogy nem ez okozza a csörgést :)
2, Mitől van az olajsár?
Rossz minőségű olajtól,20-30Ekm-es csereperiódustól,nagyon sok lefutott km-től.Nem jó jel.
3, Miért nem babrálta az előgyújtást? ennél van mechanikus előgyújtásszabályozás vagy full elektornik?
Nem tudom miért nem,de az előgyújtás állítható.A veztengely végén lévő elosztó forgatható,és ebben van a jeladó is.
4, Hgy állunk a lerepedő dugóval?
Hát,erre kiváncsi lennék :) Aki meghall egy repedt dugattyút működő motorban,és azt mondja,hogy nyugodtan lehet használni tovább ?! :))
Valszeg túl nagy előgyújtás az oka,esetleg rossz hőértékű gyertyák,vagy kormos égéstér.
Ilyen körülmények között valószínű,mér kinyírta a Lambda-szondát,és adott a katalizátornak is.
Az a gyanúm,hogy eredetileg volt valami baja az motornak (a befecskendező rendszernek) és okos szerelők mindent elcsavargattak rajta,hogy jobb legyen.Ezzel nem,hogy megtalálták volna az eredeti hibát,de még beletettek 3-4 újat :)
Úgy-úgy,ahogy Trebitsch mondja :)
A nagyobb tengelyek célja (jellemzője,velejárója) a nagyobb fordulatra adódó maximum nyomaték (ami általában nagyobb,mint a széria motoré).Ezzel a motor rugalmassága lényegesen csökken,de a teljesítmény felfogható a fordulatszám,és az ezen levő nyomaték szorzatának,ami így egyértelműen nő.Ez ugyancsak nagyobb fordulaton van,mint a széria motoré.
A nagyobb szelep terhelésének oka a nygaobb szelepgyorsulás,mivel az ideális az lenne,ha végtelen gyorsan kinyitna,nyitva maradna úgy 260-320 főt.fokig,és végtelen gyorsan bezárna.
A sporttengelyeknél főleg a nagyobb benyitás gond,hiszen gyorsabban,és mélyebbre kell nyitni,magasabb fordulatszámokon,a nagyobb (és ezzel együtt általában nehezebb)szelepeket.
Nagyobb tengelyeknék ezért kell szeleprugókat is cserélni,különben tényleg belebegnek,ahogy írtad.(Ami még nagyobb dinamikus igénybevétel a tengelynek,és a szelepnek is.)A rugók általában erősebbek,de sokszor a rugóállandójuk is más.
A szelepet és a szelepüléket még egy érdekes jelenség is nagyon terheli,mégpedig, az hogy miután a szelep bezár,(és elhagyja a bütyökprofil) a szelepülékről többször visszapattan,és ujra benyit pár tized mm-t.A szelepgyorsulás növekedésével,és a belebegéssel ez még nagyobb mértékű.Ráadásul a töltéscserébe is beleszól.
Használt '98-as VW passat tdi vásárlása előtt vagyok, és segítségeteket szeretném kérni.
Hogyan lehet megkülönböztetni a 90 és a 110 lovas tdi-t, abban az esetben ha a tdi tipusjelzés nincs rajta a kocsin?
A szelepdeklin szürkével van az egész tdi felirat, de a kereskedő szerint ez a 110 lovas (piros i betűs tdi).
Már csak ez nem világos számomra, jó lenne valami tutti módszer ennek az ellenőrzésére, mielőtt lefoglalózom a kocsit, hogy ha 90 lovas az autó ne 110 lovasként vegyem meg.
Az erősebb szeleprugók is a szelep szárát terhelik, mert a himba a szelepet nyomja, a rugóerő meg odáig a szelepék közvetítésével jut el. De a dinamikus igénybevétel, a szelep tömegének mozgatása ennél szerintem jóval nagyobb - de asszem erről néhány nagydoktorit lehetne írni... :)
Hello minden szakértő!
Egy haveromnak Suzuki 1.3 GLS 8 éves autója van.
A hibajelenség: gázadáskor/áll/ v. gyorsításkor felcsörög. Nem fogyaszt sokat, gyertyák újak, jól megy. /szerinte/ A szelepfedél alatt kátrányos olajsár, a kartergáz visszavezető csőben szintén.
A szerelő a következőket regélte: ha meg volt hajtva, akkor a dugók alsó része lereped, azért is csöröghet.... de menjen vele nyugodtan. Ha mégsem, 40 rugóért átnézi.
Ezután szelephézagot állított, miközben a hidraulikus szelepemelőről mesélt. Ezután is csörgött, fizetés, el.
Kérdeseim: /sosem láttam suzuki motort/
1, A szelephézag állítás ennél mechanikus, vagy hidraulikus?
2, Mitől van az olajsár?
3, Miért nem babrálta az előgyújtást? ennél van mechanikus előgyújtásszabályozás vagy full elektornik?
4, Hgy állunk a lerepedő dugóval?
Kösz, ha válaszol valaki, nekem ez túl zavaros, a haveromat pedig meg akarják vezetni szerintem
vettem. az igazi email címem a szem. adatokban olvasható. nagyon örülnék, ha össze lehetne hozni mielőbb, de a részleteket majd egyszerűbb lesz élőben megbeszélni. nagyon be vagyok terítve melóval idén.
hali! Vmi banata van a kocsimnak, amit senki nem bir kitalalni, a szerelok meg meg csak nem is veszik eszre... Egyszer megltogathatlak elmelkedni a dolgok allasarol es a kocsim lelkivilagarol?:)
Aha értem....(már azt hittem azért mert a sportosabb vagy sport vez.tengelyek célja a motorfordulat emelése,ami normál szeleprugókkal a szelepek lebegését okozhatja,amit ugye jóval erősebb rugókkal lehet megszüntetni.Ugyanis nyitáskor semmi extra erő nem hat a szelepszárra,mert ugye nem sűrítés közben nyitjuk és optimális esetben nem a dugattyúba akarjuk beleverni.)
Azért, mert a nagyobb nyitvatartási időhöz meredekebb (kisebb) nyitási szög is tartozik, valahogy elő kell állítani a bütyökprofilt. Ettől rövidebb a _kinyitás_ ideje, az az idő, ami attól kezdődik, hogy épp elkezdi nyomni a bütyök a szelepet, és a teljes nyitás eléréséig tart. Ez egy dinamikus igénybevétel, ettől fárad legjobban a szelep szára. Az meg a szelepékek hornyánál a leggyengébb, úgyhogy ott szokott elszakadni.