Izé... Honnan is kéne tudnom, hogy a tied bowdenes? :)
Meg kell nézni az utánállító automatát, szeret betojni. Amúgy kuplungtárcsa-kopást kívűlről csak kézi állítású bowdenes cuccon lehet megsaccolni, a többin csak szétszedés után.
A Subifórumban a kedves topictársak megszavazták, hogy a viszkokuplung szaglik, ami teljesen természetes hegymenet után. Szóval nincs gond! Azért köszi a törődést...:-)
Talán emlékeztek még rá, hogy panaszkodtam a Carinám kuplungjára. Sok kis apró kuplungoláskor "felkeményedik", akkor már egész lent fog, szinte egyből. Most meg azt tapasztaltam még, hogy autó elindításkor kuplungot kell nyomogatni párszor, mert különben előfordult már, hogy hiába nyomom be a kuplungot tövig, ha a kocsi sebességben van, elkezd gurulni. Továbbra sem látok sehol szivárgást, a kuplungfolyadék a min-max szint között leledzik. Mi lehet a dolog hátterében?
En szilveszterkor voltam kinn szlovakiaban, es a Dedra is szaglott erosen neha, de nem feltetlen hegymenet utan, ugy altalaban neha. Kulonoskeppen nem izgatott a dolog.
Vegul arra fogtam, hogy a kipufrendszerrol leego szmotyi szaglik.
Semmi nem volt meleg, minden rendben, egyebkent sosem ereztem ezt a szagot. Sem elott sem utana.
bonyolult:
Koszi...
Mar csak arra lennek kivancsi hol nyikorog, mikor a ket gomb kozott jatszol... :-)))
Szoval, ha egyszer ugy adodik, es rajossz lci ird meg.
Hali!
Hát a kuplungszagot csak megismernéd... :)
Amúgy szerintem nyugi, ABS müxik, semmi gond, az meg hogy kicsit büdös volt hegymenetben - ott egye a fene. Hegyről lefele volt, hogy füstölt a féktárcsám, csak mer meleg volt kicsit.
Nem kell mingyá beparázni. :)
Á, végre itt vagy! Nekem is írjál lécci valami szívhezszólót a 1259-re, jó? Bár a Subifórumban megnyugtattak, hogy megpakolva hegymenet után nekik is "szaglik" a verda...
Milyen autó?
Kezdem megérteni az autósdokit, aki ezt a kérdést bannerba tette a lap alján. Kartácsok, mé nem lehet mingyá oddaírni? Ki a rosseb emléxik több száz nick autótípusaira fejből, pontosan?
Grrrrrrrrrr.
Na. :)
Hogy hogyan lehet megállapítani szétszedés nélkül, azt nem tudom, de vannak jelei az elhasználodottságnak. Pl. ha csúszik vagy rángat induláskor, az nem jó jel.
Viszont ha a kuplunghoz nyúltok, akkor komplett szett csere javasolt (szerkezet, tárcsa, csapágy). Persze, ha mondjuk a szerkezet szinte új, csak szét lett égetve a tárcsa, akkor nyilván csak tárcsát érdemes cserélni, de ez extrém és ritka eset.
Kuplunk kopás:
Az én fordomon alig egy hét alatt az jött elő, hogy egyre nehezebben lehetett sebességbe tenni, elkopott a kinyomo cucc.
Amikor a szerelő szétszedte, megmutatta, teljesen elkopott minden alkatrésze, mert az automatikus utánállító állította, amig lehetettt.
Igy aztán minden csere :(
Kollégák! Kérdések:
1. Hogy lehet megállapítani (szétszerelés nélkül) hogy a kuplungtárcsa mennyire kopott el?
2. Ha kopott, érdemes csak tárcsát cserélni, vagy a kopott tárcsa velejárója a hamarosan kimúló kinyomócsapágy is?
Arnold, a levego aramlas a kovetkezo: ha a szelvedore kapcsolom akkor megy labra is, ha labra, akkor megy a szelvedore is. Direkt ilyen lenne? Hmm...egyebkent valami nyekereg kapcsolaskor, talan mashogy osztja el a levego mennyiseget. Pl. ha parasodik a szelvedo es arra fujatok akkor hamarabb lemegy rola a para mintha labra fujatnek...
Tegnap megtiportam a féket rendesen, kattogott az ABS, hibátlanul műxik. Kontrollámpa sem mutat hibát továbbra sem. Az erősebb fékezések után ismét szagolgattam: semmi.
Kuplung csúszás? Végül is logikusnak tűnne, hiszen végig szerpentinen mentünk fölfelé, viszont érezhetően sosem csúszott meg a tárcsa. Akármilyen nagy gázzal indulok, sosem csúszik semmilyen sebességi fokozatban.
Treb, szerinted?
The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeOut or by changing the value in the IIS administration tools.
Nálam a virsli kb. 6-8 centivel (szemre) kisebb átmérőjű mint a 185/60R14 kerekeim. Ronda piros, és engem baromira idegesített hogy tényleg csak a legközelebbi gumisig lehet vele menni.
Elvileg 80-as tempót enged meg, én 30-at is soknak éreztem.
Legutóbb azzal szívtam meg, hogy az egyik hátsó téligumi megadta magát, eldöcögtem a legközelebbi gumishoz, ahol jó drágán kellett vegyek egy pár Matador MP-58-at hátulra. :(
Örülj neki, hogy teljes méretű pótkereked van ami egyátalán befér a virsli helyére! A cuccoknak rakjál be egy dobozt, és mindjárt rend is lesz. :))
Lukit! Kösz az infót. Megállapítom ezennel, hogy igenis rohadtul bonyolult alkatrészről beszélek, mikor az autósboltban a Polómhoz kérek gyújtókábelt. :o) Az Unixnál nem volt se polcon, se raktáron, se rendelni nem tudtak.
Valaki nem tudja esetleg, hogy milyen anyagokból tervezték, meg kilyen munkafolyamatok során, hogy nem kapok hozzá? :o))) Basszus...