Szerintem nem az injektorral lesz gond, amit leírtál inkább valami érintkezési hibára utal. Valahol valamelyik vezeték el van oxidálódva, ezáltal nedvesen nem érintkezik rendesen, szárazon meg igen. Nekem is volt ilyen egyszer, nálam a trafónál lévő műanyag csatlakozóval volt a gond, azt mindenképpen érdemes megvizslatni. A motortér jobb szélén van a trafó, biztos megtalálod. Szóval mielőtt szerelőhöz vinnéd, ezt érdemes eljátszani, mivel 15 perces munka és ingyen van!
Úgy néz ki, hogy egyelőre megoldódott az index probléma. KH-s volt de nem az elakadásjelző, hanem az egyik csatlakozó. Lehet, hogy amikor kiszedtem a régi relét valamit elmozdítottam. Most kafa.
Sziasztok
Van valakinek tippje mi lehet az hogy hideginditásnál fullad az autó,és nincs benne erö,de ha 2-3 percet melegitem akkor jól müködik?
Az autó egy 1985 renault 5 1,4 injektoros,katalizátoros gép
Köszönöm szépen a címet. Miután elvittem, beszámolok a történtekről. Csak nem tudom mikor tudom elvinni.
Karbiprobléma bajom is van, mindenhogy egyenletlenül jár a motor, és ez a Solex csoda ami rajta van az meg a másik fele. Van rajta két csavar. Gondoltam az egyik a Co a másik meg a HC csavar. Na de mindkettőre felpörög a motor ha kicsavarom őket. Most ezzel meg mit kezdjek?
tudok. most szombaton a b.örsi Tesco parkolóban javíttattam az első szélvédőn lévő "kagylót". mondta, aki csinálta, hogy szerencsére a fűtőszál nem sérült, első szélvédőben nem lenne javítható, így került szóba a dolog. lényeg: kaptam egy névjegyet, melyen a következő áll.
FŰTŐSZÁLAS ABLAKOK JAVÍTÁSA
Tóth Kálmán
1222 Bp. Liszt F. u. 63.
tel.:226-2184 este
06-30-771179
árat nem tudott mondani az én emberem, mert állítása szerint egymásnak dolgoztak, bartereztek, de úgy saccolta nagyságrendileg a kőfelverődéses sérülések javításának áraihoz hasonló.
sok szerencsét, ha működik a dolog, be is írhatnád ide. mindenkit érinthet.
Valószínűleg nem.
Fogalmam sincs az injektor típusáról, amikor egyszer az Alfa Szamosiban megpróbálták diagnosztizálni, a szoftver nem ismerte föl a típusát, mondván, 1993 előtti és azokhoz nem tud hozzászólni.
Ez egy diagnosztizálható hiba, vagy csak úgy van? Ha lehet diagnosztizálni, hol?
Mennyire drága egy ilyen csere? 100%-ban esőfüggő a jelenség -beázás IS van-, ezért nem kezdeném azzal ha lehetséges.
Bezony.
Leginkább a vészvillogó kapcsolója rosszalkodhat... Bányászd ki, keresd meg azt a lábát, amelyik a pluszt adja az index-automatának; aztán méricske. Egyik állásában gyújtásos pluszt ad ki oda, másikban állandót, hogy gyújtás nélkül is lehessen vészvillogni.
Aztán vegyél egy kapcsolót. :)
Index relé kipurcant. Új index relét megvettem. Az csatlakozón, ahova dugni kellene 3 csatlakozás van.
Méghozzá ezek:
+12V föld index kapcsoló
További szereplők:
szivargyújtó +12V
Ha +12V-ot és föld között megmérem a feszültséget gyújtás on állásban, 12V-ot mutat a műszer.
Ha +12V-ot és föld közé egy izzót teszek gyújtás on állásban, az izzó nem világít.
Ha +12V-ot és index kapcsolót összekötöm indexet bekapcsolom és gyújtást ráadom, nem történik semmi. ( itt folyamatosan égnie kellene az indexnek ).
Ha +12V-ot és index kapcsolót összekötöm indexet, elakadásjelzőt bekapcsolom és gyújtást ráadom, nem történik semmi. ( itt folyamatosan égnie kellene az indexnek ).
Ha szivargyújtó +12V-ot és föld-et összekötöm, akkor +12V-ot mérek, közé egy izzót rakva az izzó világít.
Ha szivargyújtó +12V-ot és index kapcsoló-t összekötöm, gyújtás, index be, akkor +12V-ot mérek, áramerősséget mérve 4A és az index folyamatosan világít.
Biztosítékot megnéztem, jó.
Most akkor mi van? Van 12V de gondolom csak kis áramerősséggel, ami egy izzót nem tud meghajtani. Valami kontakthiba??
Nem tudnád/akarnád megfizetni... Tényleg 3-4 napot kell melózni egy ilyenen; számoljunk nagyon szűken 3x8 órával és 2 ezer HUF rezsióradíjjal.
Rászánnál ötvenezret?
Na ugye.
(Mondjuk ha te még rá is szánnál: akkor te vagy a fehér holló... :)
Szal sajnos nem ismerek szakit, aki hajlamos lenne ilyesmire.
De megpróbálok utánaérdeklődni.
Ha elkezdeném kibontani a műszerfal környékét, azt se tudom mi micsoda, hogy kell leszedni és visszarakni, és mit kell nézni, mit tök fölösleges. Fél évbe tellett, amíg rájöttem hova fut be a lambda-szonda madzagja, annyira nem értek hozzá. Vagy, azt a csövet máig nem találtam meg, amin a víz lefolyik. Azt se tudom, hogy a stekker az micsoda. Így elég reménytelen lenne hozzáfognom.
Én csak egy szolgáltatást szeretnék vásárolni -amit más gyorsabban és hatékonyabban el tud végezni-, és nem értem miért ütközik ez ekkora nehézségbe. Nekem sohasem volt affinitásom az autószereléshez. Mostanában időm se lenne. Csak a kocsit kellene használni.
Minden 3-4 évnél öregebb olasz és francia autó tele van megtalálhatatlan kontakthiba-hegyekkel... Némelyikben kis kupac, némelyikben nagy.
Olyan ezeket a hibákat keresgélni, mint az Augiász istállóját takarítani: mire elkészülsz, kezdheted elölről. Egyetlenegy megbízható, normális csatlakozó nincs bennük, kispórolták az aranyozást. (Állítólag 2000-től változtattak a dolgon mediterránék... Meglátjuk.)
Mechanikailag meg egy rémálom a stekkerek jó része, hozzányúlsz és letörik a kis műanyag pöcök, ami eddig úgy-ahogy egyben tartotta... A rugók nem rugóznak, a vízzáró gumibigyók nem vízzárnak...
Nem fikázni akarom az autódat, sajnos ez a szomorú valóság. Megszállott olasz/francia autóhívő villanymaestro kéne hozzá, de ilyet nem ismerek. Ha létezik: egészen biztosan mazochista.
Szal: szerintem magad uram... Legbiztosabb szerszám egy olyan multiméter, amelyik ohm-mérésnél tud sípolni, mikor rövidzárat keresel, meg 2 gombostű. Ezekkel átszúrod a drótokat minden egyes csatlakozó minden egyes dótjánál stekker előtt/után, és nézed, van-e kontakt...
Sok-sok sör/bor, illetve egyéb nyugtató, valamint hihetetlen türelem kell hozzá.
Én nem bánom, ha 3 napig dolgozik rajta (helyettem) 22 ezer munkadíjért, ha MEGTALÁLJA és KIJAVÍTJA a hibát. (egy tömítésen és pár érintkezőn mi kerülne 22 eFt anyagárba?)
Multimétert ugyan tudok kezelni, de autót javítani nem tudok. Ezért keresek szerelőt.
Rezsi óradíj: amikor a riasztómat szerelték, 10 óra hosszat küzdöttek vele folyamatosan Buznáék, az előre kialkudott 15000 Ft-ért. (>10 munkaóra)Igaz, utólag megbánták hogy egyátalán elvállalták.
Az a baj, hogy a 3000 Ft-os rezsióradíjú villanyszerelők baromira utálják az olyan öreg Fiatokat mint az enyém - állítólag szivatós a munka és bizonytalan az eredmény. Ezért keresek olyat, aki ráér, viszont tutira megcsinálja.
VAti70:
ez tök jó amit mondtál....
csak képzeld el, amikor 3 napig dolgozik rajta, és megkapod a számlát, amin ez áll:
anyag: 22 Ft
munkadíj 22 ezer
milyen furán állna a szád széle ? :O)
szerinted milyen rezsi oradíjjal dolgoznak egy szervizben, vagy akár egy műhelyben?
ha csak 1000 Ft, akkor szorozd fel, de egy komolyabb helyen szerintem inkább közelebb a 3000Ft hoz
szerintem egy multimétert Te is tudsz kezelni, de inkább keresd meg azt , hogy hol folyik be a viz
Még1 dolog, amit nem írtam le, de fontos:
olyan szervizeket, szerelőket én is ismerek, ahol a fél kocsit kicserélik de csak az biztos, hogy egy vagyonba kerülni - az már kevésbé hogy a hiba okát is megtalálják. Nekem erre nincs pénzem.
Olyan régimódi szakit keresek akitől nem idegen a multiméterrel, szkóppal bogarászás, és képes 3 napi türelmes diagnosztika után csak azt a 2 db 100 Ft-os bizbaszt kicserélni, ami ténylegesen összefügg a hibával.