Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kivi Creative Commons License 2003.01.30 0 0 1351
Na a "beígért" kuplungos írás... ezt írja a Haynes manual a holtjáték állítására:
**************************************
The clutch pedal free play is cheked by measuring the clutch pedal travel. Before doing this, settle the cable by depressing and releasing the pedal a few times (at least ten times if new clutch components or cable have been fitted).
1. Ensure that there are no obstructions beneath the clutch pedal then measure the distance from the third groove of the clutch pedal rubber to the floor with the pedal in the at-rest position. Depress the clutch pedal fully, and again measure the distance from the third groove of the pedal ruber to the floor.
2. Subtract the secont measurement from the first to obtain the clutch pedal travel. If this is not within the range given in the Specifications, adjukst the clutch as follows.
3. Locate the cable adjuster wich is a bolt which protrudes though an opening near the top of the clutch pedal.
4. To increase the pedal travel, turn the adjuster clockwise; to decrease the travel, turn the adjuster anti-clockwise.
5. Recheck the pedal travel and make any further adjusments as necessary until the correct setting is obtained.
**************************************

Nem érzem benne az összefüggést a tárcsa kopottságával...

Előzmény: kivi (1306)
kivi Creative Commons License 2003.01.30 0 0 1350
Az ablakos kérdésemre nincs ötlet? :-)

Üzemanyagszint: az Escortban nekem is szarakodott a műszer: nonlineárissá vált. 10 liter volt a tankban, de a műszer 1/2 tankot jelzett. 15 liternél full-t. Ez ment fél évig, aztán magától megjavult... testelés? :-)

Előzmény: kivi (1312)
eszgab Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1349
Hali!

Ha meleg motornál magas a HC érték akkor a gyujtás rendszerben keresd a hibát.Ha viszont a magas HC értékhez nagyon alacsony, 0vagy0,0... CO
érték társul akkor valószinű, hogy falsot sziv valahol a motor.
Üdv!

Előzmény: intruder (1331)
suxxxa Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1348
eszgab

Neked is köszi
Holnap szétkapom és mindent átnézek amit csak lehet.
Még 1X köszi az infot

jóccak alll

eszgab Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1347
Hali!

A műszerfal hátoldalán van két db ceruzaelem méretű aksi.Ez a müszerfal müködéséhez szolgáltat feszültséget,ha lemerülnek vagy kontakt hiba lép fel akkor bizonyos dolgok megszünnek müködni a kijelzőn.
Üdv!

Előzmény: suxxxa (1337)
suxxxa Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1346
Jó lenne ha Pesti lennék
Az a baj, hogy Pestől kb 80km-re lakom és ma az egész várost körbejártam de senki nem merte elvállani mindenki azt mondta a BMW Elekctronikához egy külön tudás kell mert nehéz a javítása. Mondjuk ha a hiba megvan akkor már majd csak meg tudják csinálni.
Reméelm jó lesz :))

Köszi 1000X :))))))

Trebitsch Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1345
Nincs mit.
A tali egy fontos dolog. :)
Ha nem boldogulsz addig: az órádat tutira megjavítják Angyalföldön, az Alig utcában, a Visegrádi saroknál. Harminc éve ezt csinálják; ha a ki-beszerelést megcsinálod, akkor nem is drága, és gyors.
A benzinszint-jeladó másik tészta, azt szvsz mindenképp érdemes sajátúlag.
Előzmény: suxxxa (1344)
suxxxa Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1344
Trebitsch

Köszi neked is.
Ez a legrosszabb hogy a km/h és a fuel sem jó így hát még kiszámítani sem tudom hogy mennyi benya lehet benne. Hétvégen meg BMW tali és pá 100km-t menni kellene. Így nem hiszem elindulok.
De Bízom az okosokban remélem bejön a tanácsotok.

Köszi még 1

Üdv.:suxxa

Trebitsch Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1343
Stimmt, szerintem is: két külön hibád van. A benzinóra jeladójánál nézd meg a testelést :), de a többi drótot is a catlakozónál, nincs-e szép zöld korrózió.
A kilométerórát meg ha kézbeveszed, találsz rajta hátul egy 7805-ös stabkockát. 12 volt megy be az egyik szélén, közepe test, másik széle 5V, az szokott eldurranni. Forrás, ha nincs kéznél, például: LOMEX
Néztem az árát, 49 Ft 60 fillér. :)
Előzmény: suxxxa (1337)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1342
Hát... Elektronikát építeni 3-400 celsius működési hőmérsékletre, ami a lambdaszondánál üzemi állapot: nem egyszerű eset... :)
Előzmény: C20NE (1338)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1341
Hali!
Lásd C20NE kartács. :)

A Tipoban 1 vezetékes szonda van. Se fűtés, se test, se semmi: összesen 1 darab drót, ami a jelet hozza. A testhez képest, ami vagy van, vagy nincs. Ezen kívül némelyik szonda (Ford, Mazda) akkor is kívánja a testet a kipufogócsőről, ha külön dróton beviszik, mer 3 vezetékes. Hogy miért, azt ne kérdezd, mer egy marhaság az egész, de ha nincs rendesen testelve, akkor fölkúszik jó magasra a feszültség, és mondjuk 3 és 4 V között kapcsolgat... Amit persze a vezérlőegység baromira nem tud mire vélni.

Előzmény: arnoldf (1335)
suxxxa Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1340
C20NE

Köszi az infot holnap kipróbálom

C20NE Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1339
suxxxa

Hát egy fordon ugyanezt a tanknál a mérőelektronikát testelő (hm megint ez a jó kis szó :-)) csatlakozó volt korrodált . Reszelő , drótkefe némi spray és működött minden. Ugyanakkor a stabilizált asszem 5V - os tápot sem árt ellenőrizni, mert lehet, hogy elszállt a stabilizátor.

A többi műszer hasonló ok miatt lehet gázos.

Üdv.: Zoli

Előzmény: suxxxa (1337)
C20NE Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1338
Bocs ,de a lovaglásról jut eszembe, egy ilyen kis szintű jelet egy ilyen eszetlen zajforrás mellet mint pl. gyújtás , mobil telefon stb. érdekes lenne kicsiny hibával ajelben , nagy hibával a testben elvezetni :-)) Egy 1m - es egyszerűen kilógatott kábeldarabon a motortérben érdekes jeleket tudsz mérni, a kossuth rádió adásáról nem beszélve :-))

Üdv.: Zoli

PS.: Ha a szondába elektronika lenne építve ami a jelet pl. 1 - 12 V közé illeszti egyszerűbb lenne a jelet tovavinni, de bonyolódna a szonda.

Előzmény: C20NE (1336)
suxxxa Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1337
Hi all

Szeretnék segítséget kérni.
Paciens 89-es 525I m20 BMW

Próblémám

Üzemanyag mérőm mindig azt mutatja, hogy nincs benne benya és a sárga lámpa is ég. Na most van olyan is hogy működik de az nem sokáig tart és ritka is nagyon

Másik.

A Fogyasztás mérőm és a km órám a mai nap során megadta magát. Elősször minden baromságot mutatott utánna pedig meg is halt meg sem mozdul.
Szint úgy a kilóméter számlálóm.

Nem tudnátok valami tippet adni, hogy mit kellene megnéznem vagy ellenőriznem? Lehet valami contact hiba csak? De hol keressem a hibát?

Előre is köszi a segítséget

C20NE Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1336
arnoldf

Van ám pl. a Golf II - mben 1 vezetékes szonda is ott aztán kell a jó test :-)) Ha korrodált vagy egyszerűen rossz a csatlakozó, akkor mivel a fűtőáram és a jel ugyanazon a kábelen van testelve szép galibákat tud csinálni, ekkor ha még nem rozsdás minden akkor jól jöhet a kipufogón keresztül történő "segéd" test. Ha jól tudom és te is ezt erősíted ezen ok miatt szétválasztják a fűtés és a jel földjét.

Üdv.: Zoli

Előzmény: arnoldf (1335)
arnoldf Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1335
Hali!

A negyvezetekes lambda miben kulonbozik a haromvezetekestol?
(tudtommal a jelnek a ref. foldje is feljon)

Meg miert lovagoltok ennyit a testelesen?!
Nem ertem...

Ugyan ugy vezeteken megy le, mint amin a jel jon fel, csak masikon...
Nem szokott az rozsdasodni.

Vagy valamit nem tudok????

Arnold

Előzmény: Trebitsch (1334)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1334
C20NE kartács,

tökéletesen igazad van - amit írtam, azt a gagyi multiméter mérési hibájának figyelembevételével írtam. Durva próbára tökéletesen megfelel; viszont ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy melyik példány épp mit fog mutatni... Ha a két széle közt valamit, az már teljesen jó. Azt viszont, hogy épp melyik példány hogyan átlagolja az impulzussorozatot: azt saccolja meg innen a Nostradamus. :)
Analóg, hagyományos mezei voltmérő meg szerintem ritkább egy átlagos műhelyben/garázsban. Jó, a digitális se túl gyakori, de egy fokkal mégis... :) Szkópról meg má nem is beszélve.

Ha nincs változás jó sokáig, és kifeküdt a szonda jele vagy föl vagy le, az még nem feltétlenül szondahiba. Ha tartósan túl szegény vagy túl dús a keverék, akkor is ez a helyzet - de első nekifutásra nem akartam belebonyolódni. Lássuk, mit mér. :)

Előzmény: C20NE (1333)
C20NE Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1333
Trebitsch

Kicsit engedd meg, hogy pontosítsak. A leírt feszültségértékek korrektek, de a változás nem szépészkedés ugyanis a le és felfutó élt érzékeli a vezérlő és hiába korrekt amit mérsz , mert ha adott ideig nincs változás akkor a vezérlő hibásnak fogja jelezni. Személyes véleményem szerint egy igazi "mezei" analóg műszerrel lehet ezt igazán vizsgálni, mert a digit multiméterek mintavételezési ideje a kijelzéssel együtt elég nehézzé teszi a mérést ( ha jó egy szonda kevesebb mint 1 mp - nként változik a jel rajta), míg egy analógon gyönyörűen látszik. ( az oszcilloszkóp a legjobb ,de kicsinyt drága....)

Üdv.: Zoli

Előzmény: Trebitsch (1332)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1332
El kéne vinni egy normális szerelőhöz... De tényleg.
Na mindegy. Kezdjük a lambdánál. :)
Fogj egy akármilyen digitális multimétert, kétezerforintosat, mindegy. Mérj ellenállást a szonda fémháza meg az akku minusza közt: pár tized ohmnál több nem lehet, tehát 1 ohm alatti a jó érték. Ha ez megvan, és rendben is van, akkor fox egy erősebb gombostűt, és megbököd a lambdaszonda drótját, átszúrod a szigetelést hogy tudj rajta mérni. Járó és _meleg_ motornál 0,1 és 0,9V közötti feszültséget mérsz rajta, ha jó. (Akkor a legjobb, ha e között a két érték között ugrál, de ez má csak szépészkedés.)

Ha ezen túl vagy, megyünk tovább, egyszerre mindent nem lehet. :)

Előzmény: intruder (1331)
intruder Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1331
Van egy másik elektronikám, de azzal is ugyanolyan... :( (persze lehet, hogy mindkettő hibás...)
Egy autóvillamossági szerelő megnézte a diagnosztikai csatlakozón keresztül, és azt mondta, hogy az elektronika jó.
A lambdaszonda egy vezetékes, az előző is az volt. Az mondjuk elképzelhető, hogy nem hozzávaló típust tettek bele...
Légmennyiségmérő nincs.
A fojtószelepnek van valamilyen csúszó ellenállása, ha jól emlékszem, csak azt nem tudom, hogy tudnám lecsekkolni...
Voltam már márkaszervíztől kezdve mindenhol, de csak a pénz fogyott egyre, a hiba nem...
Hogy tudnám megnézni, hogy megy-e minden henger?
Előzmény: bonyolult (1328)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1330
Nem egészen: kicserélés _helyett_ kell először azt megnézni, hogy kap-e rendesen testet a szonda.
Aztán ha nem kap, akkor egy darab dróttal adni kell neki, és legtöbbször nem is kell cserélni.
Ha van testje, és mégis kakukk, csak akkor csere.
Előzmény: Kulimász (1329)
Kulimász Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1329
Valaki említette itt a topicban, hogy nem elég a lambdaszondát kicserélni, hanem a helyét meg kell tisztogatni a rozsdától, hogy jó legyen a testelése. Lehet, hogy azt is érdemes lenne kipróbálni.
Előzmény: bonyolult (1328)
bonyolult Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1328
Hat..olyan pedig nincs hogy minden jo es megsem. Neggyuk vegig jogikuszan, mi szojhat beje a kevejek kepzeszbe: alapjarat szabalyozo (cserelve), lambda szonda (cserelve - de jot tettek bele? vezetekek szama pl..), gyertyak, kabelek (??? amugy megy minden henger?), legmennyiseg mero (nemtom ilyen van-e a Tipoban), fojtoszelep kapcsolo (adott benyamennyiseghez mennyi levego jut) illetve maga a kompjuter...ha resetelve lett es megsem ok valami akkor az is el lehet qrodva..nem volt mostanaban valami hegesztes a kocsin ugy hogy nem vettek le az akku sarukat!? Proba: bemegy egy bontoba, es 10 percre kolcsonzol egy hozza valo motorvezerlot 2-3000 Ft-ert (vagy amenyniben sikerul megegyezni) es mesz vele nehany kort.
Előzmény: intruder (1327)
intruder Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1327
A szívócsövet nálam megspórolták, a légszűrő közvetlenül az injektor tetején ül.
Reset nemrég volt, az aksit töltöttem, egész este le volt véve.
Előzmény: bonyolult (1326)
bonyolult Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1326
Igen, a szivocso levegot sziv.:)
Aszontad kicserelted a lexurot...hat arrol a jo nagy atmeroju csorol van szo ami a lexuro haztol megy az injektorhoz...bar ez kevesse valoszinu h. el tudna tomodni. Javasolt meg (ha tuti jo a lambda szondad) egy komputer reset, azaz uzemmeleg motornal leveszed negyed orara az akksi sarukat, majd miutan visszaraktad, autokazol nehany km-t...
Előzmény: intruder (1321)
intruder Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1325
Sajnos nincs rajta ilyesmi... :(
Előzmény: Zoldalma (1324)
Zoldalma Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1324
A CH kibocsátása nagyon magas. Hideg motornál néha iszonyúan benzinszagú a kipufogógáz...

Ez, meg az alapjárati mizéria szerintem vmi keverékképzési elferdülésre utal. Nincs valami módszer, hogy az alapjárati keveréket külön állítsd (légmennyiségmérőn csavar/potméter, ilyesmi)? Lehet, hogy hiába jó a szonda, már nem tud eléggé utánaszabályozni a vezérlő számítógép.

Előzmény: intruder (1318)
Bájer Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1323
raider
Küldjed!Ha mást nem,legalább végzünk egy érdekes digit-audio kísérletet,de még akár végére is járhatunk a dolognak.
Bájer
Előzmény: raider (1311)
intruder Creative Commons License 2003.01.28 0 0 1322
A fojtószelep kapcsolót se tudom hogy néz ki... :(
Előzmény: bonyolult (1319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!