Köszi az észrevételeket! Tegnap ( pénteken ) ismét ellátogattam ( egy másik ) szervízbe, merthogy kezdtem agyvérzést kapni a "sugárhajtómű" hangtól. Azt mellékesen jegyzem meg, hogy a szervíz pozitív benyomást tett rám ( péntek du. 16:00-kor nem hajtottak el, hanem azonnal bevállalták - Ford Ivanics ), de ez most mellékes. Szóval: ismét szétszedték a hátsó féket, ismét rendben találtak mindent. Állítgattak rajta, kipucolták, mentek egy próbakört, persze volt még hangja. Emelőre vissza, ismét szétszedés. Az egyik fékbetét egyik pontja a dob egy bizonyos pontjához még mindig hozzáért, ha a dob úgy fordult. A 2077-es hozzászólásban nem írtam le egyértelműen, hogy NEM folyamatosan ér hozzá, tehát nem fog be, nem szorul, hanem az egyik betét egy bizonyos pontja a dob egy bizonyos pontjához enyhén hozzáér.
Nos, ezután a faszi kicsit megreszelgette a betétek éleit a sarkoknál ( utána fékpad természetesen ), valamelyest javult ettől a helyzet, de meg sajnos nem szűnt meg a probléma. Az utánállító továbbra is jó, a csapágy sem búg, nem is kotyog, és a betétek is jó helyen vannak, a kerék sem szorul, a dob sem melegszik, csak ha a betét azon bizonyos pontja találkozik a dob azon bizonyos pontjával, akkor szisszen egyet. Az előző betétek bekoptatták a dobot úgy, ahogyan, és az újak most a "helyüket kereshetik". A kézifék kicsit magasabban fog, azon nem állítottak.
Fel kéne szabályoztatnom vajon a dobokat? Vagy új dobokat kéne vennem? Vagy szarni rá, és közlekedni így? Ez a legutóbbi kevéssé valószínű...
Biztosan nem normális dolog!
Kézifék kötelek állapotát ellenőrizték? (mondjuk azt feltételezni is nagyon sértő hogy nem vették észre a szoruló fékkötelet)
Biztos hogy hátulról jön a "sugárhajtómű hang"? Nekem az első féktárcsám adott ki hasonlót, amikor bé volt ragadva a féknyereg, az egyik betét csontra is kopott.
Az én 87-es autómon nem ér hozzá a fékpofa a dobhoz. Legalábbis nem hallom, fékpadi mérénél nem látszódott ilyesmi. Ez nem normális jelenség szvsz.
Mellesleg fékpofa felkeményedik/megég, fogyasztásod megnő.
A szerelőnek lövése nem volt a dologhoz. Ilyenkor szoktak hasonlókat mondani...
A következő a gondom: mentem az autóval, és olyan hangot hallottam, mintha sugárhajtóműve lenne...biztos azért olyan gyors ... :)))))
A viccet félretéve, hazamértem, felemeltem, megforgattam a hátsó kerekeit, a jobb oldalon semmi hang, a bal oldalon viszont a fékpofa/pofák egy ponton hozzáérnek a dobhoz menet közben ( nincs a kézifék behúzva! ;) ), innen jött a súrlódó hang. Szörvízbe be, aszonták, hogy az utánállítót javították, és most jó. OK. K.madarasról hazafelé ismét a sugárhajtómű-hangra lettem figyelmes az autópályán. Hétfőn szörvíz ismét. Amikor mentem onnan hazafelé, hallottam a súrlódó hangot továbbra is. Útközben egy normálisabb szerelőhöz be, szedje már szét az orrom elött, legyen szíves. Megtette, átnézte. Azt mondta, hogy itt minden OK, jó az utánállító, a betétek is, a csapágy is. Megpucolgatta a betéteket, a dobot is, majd visszarakta. Még mindig hozzáért egy ponton a dobhoz valamelyik betét... Mondta, hogy az ilyen korú ('94 év vége) autókon a dobféknél ez megszokott dolog, az, hogy a jobb oldaki nem szól, az mázli. A betétek majden tökújak, mintegy 5000-et futhattak.
Kérdeném: tényleg megszokott az ilyen? És ha esetleg nem, akkor miért érnek hozzá a betétek, és hogy lehet megcsninálni?
Havertól nem tudsz kölcsönkérni?
Venni lehet a Conradnál ha jól emlékszem, valahol a Nagyköruton az Oktogon környékén. Autórádió kiszerelő villa az izé neve.
Lapos reszelo, enyhen hajlitott drot, stb mind hasznalhato ilyen celra. Ha nincs szerszam, akkor korbe kell bontani a kozepkonzolt, es a tartokerettel egyutt kivenni a radiot.
Szasztok!
Amatör kérdés, és igazából nem is autószerelés, de segítsetek má légyszi:
- autórádió kiszedéséhez olyan fém izét honnan lehet szerezni, mert amit az enyémhez adtak anno, annak nyoma veszett. Sima kenwood cd-s rádió. Vagy hogy máshogy tudnám kivarázsolni?
Elképzelhető hogy beragad ennyi év alatt, próbáld ki ujra hogy most már könnyebben érzékeli-e a vákum hatását. Valamilyen membrán szerüség mindenképpen kell lennie ami a vákuumot elmozdulássá alakitja át.
A szenzor két szélső lábára kötöttem a feszültséget (7 voltot, de ez úgysem lényeges),
a középső láb és a szélső láb között mértem a feszültséget.
Először kb. 6.9 voltot mértem, ami a vákumozás hatására sem változott. Addig-addig próbálkoztam, amíg egyszer csak elmozdult az érték, erős vákuumnál kb 0.2 V-ra csökkent, túlnyomásnál 7 V-ra.
Lehet, hogy "be volt ragadva" az érzékelő?
Biztosan igazad van, én csak azt gondoltam hogy egy ilyen mozgó lapocska egy potit mozgat, azt tudom hogy van hőhuzalos is, de azt gondoltam hogy az újabb technika. Nem akartam félrevezetni senkit, elnézést.
Elnézést, de nem értek egyet, ezekben nem sima poti van. Kizárólag Hall-érzékelős vagy félvezető nyúlásmérő bélyeges jeladókat használnak MAP-szenzorként, a mellékelt kép már messziről is ilyen, ezeket pedig a már leírt feszültségméréssel lehet vizsgálni, nem pedig ellenállásméréssel, ez utóbbi a fojtószeleppotméternél használható.
Hogy milyen autó azt azért kérdeztem hogy van-e itthon adatom - hát nyilván ehhez pont nincs, de ha nagyon kell akkor meg tudom nézni...
Szia intruder!
Mivel egy régebbi tipus, valószinüleg egy alap poti van benne. Az ohmmérőddel meg kell találni a két végét és a csúszka valamelyik végállásban fog állni. Ha megvákuumozod pl szájjal akkor a csúszka és az egyik vég között változnia kell az ellenállásnak. Én feltételezem hogy a kiosztás a 3 ponton ugy néz ki ahogy lerajzolnád elektromosan, tehát a közepe a csúszka.
A MAP-szenzorok általában 5 V-os referenciafeszültséget kapnak az ECU-tól, és a harmadik kimeneten lehet vizsgálni az általuk szolgáltatott jelet ami feszültség a legtöbb esetben, de lehet frekvencia is! Leírhatnád milyen autóról van szó! A vákuumcső azért lehetőleg ne legyen eldugulva, az érzékelő is tömített legyen aztán vagy járó motornál méred a feszültséget, vagy elkezded szopni (bocs:)!) a csövet aztán méregetsz és meglátod működik-e…
Ja és nyilván a nyomás függvényében 0-5V között változik a feszültség.
cs_geza:
Szerintem erről beszélsz, én is a netről gyűjtöttem:
"Csepel XXI.Rakoczi Ferenc ut 279. Ha kifele jossz csepelrol az M0 fele, akkor a Shell kut utan jobbra fel a feliratos telepre. Ha nem serult a fenyezes, akkor vmi speci technikaval kihuzzak a lemezt. "
A problémám a következő: adva van egy benzines autó. Amikor beindítom úgy ketyeg, mintha hidrotőkés lenne, de egy idő után (2-3 perc) a hang megszűnik, és normálisan jár. Olaj van benne elég. Nem sok, nem kevés, a két nívó között. Mi lehet a gond?
intruder:
MAP szenzor:
Hát ezzel az a gáz, hogy tudni kéne milyen vákumra, vagy milyen fordulatra legalább(terheletlenül) milyen ellenállást kéne mutatnia.
Jobb szervizek, jobb szervízkompjuterei tudnak ilyet, és jobb szerelő még talán ért is hozzá.