Segítséget kérnék! Ford Escort 1,6 16v néhány napja azt tapasztalom, hogy menet közben, 10-15km után nem esik vissza az alapjárati fordulat. Csak úgy tudom lenyugtatni, hogy leállítom és újra indítom. Ráadásul nem mindíg csinál ilyet. Vannak esetek, amikor teljesen normális. Mit tegyek?
Lehet,hogy lelazult a diffi,és elfolyt az olaj.
Mikor volt olaj cserélve ? Ha már régi, fáradt olaj volt benne,akkor elég egy kis hajtás,hogy búgós legyen a diffid.
Sajnos legtöbb esetben ezek után az olajcsere sem segít sokat.
Minél hamarabb járj utána,a zsiguli.hu-n nagyon sok segítőkész embert és infót találsz.(Fórumok).
Hali mindenkinek!
Valaki tudna tanácsot adni, (LADA Niva 1,7-es 98-as évjárat).A problémám a következő:nyígó difis hang, amit a fordulatszám növelésénél lehet hallani 60 km/h felett, ha felezzük a sebességet 30 km/h-nál erőteljesebben lehet hallani.Egy rázósabb út után(egy kis terep)jelentkezett.Minnél magasabb a fordulatszám annál erőteljesebb a hang.(a terepváltó gumibakja nincs elszakadva)
nem tudtok vmi dizeles-autóvillamossági szerelőt vhol észak-Budán? nagyon jó lenne mert a gyújtásom/ízzitásom nem az igazi.
más: amikor próbálgatták az izzitógyergyákat akkor láttam hogy az aksi vmelyik pólusához érintették a gyertyát és szépen felizzott!
ezt nem tudom megcsinálni a benne levő gyertyákkal? tehát direktbe egy csipeszes dróttal rácsiptetni a sínre hogy legalább egyszer beinditsam hogy a szervizig elmenjek?
hátha. köszi
Lehullott a belseje. Amíg irányba áll és nincs túl nagy rés mellette, addig még katalizál, így ment át a zöldkártyán.
Viszont amikor majd tovább törik/reped és keresztbefordul, akkor majd elzárja a kipufogógáz útját, és megfojtja a motort lyól. Ha nem is teljesen, akkor is úgy fog kipufogni, ahogy Louis Armstrong fújja a trombitáját, szépen felduzzadt arccal... :)
Kisa: Köszi a felvilágosítást! Valami ilyesmire gondoltam. Azóta már javult egy kicsit, szerintem nemsokára rendbejön. A szabályozást a legközelebbi cserénél lerendezem.
Az engine check pilács (narancssárga) bevilloghat, és kidobálja a lambda szonda hibakódját (nálam egyiket sem tette), de különösebb változás nem lesz. Ha a lambda szabályzó kör rendben van és a kocsi jó állapotú akkor ez a határon belüli érték nem lehetetlen, nekem a Golf II - n ugyanígy ment tönkre. A zöldkártyás pasitól mehetett volna akármeddig :-(
Kollégák,
a probléma a következő: széthullott a katalizátorom (benzines autó). Ezzel a szétesett, alapjáraton berezonáló, csörömplölő katalizátorral simán átment a kocsi a zöldkártyás vizsgálaton, messze a limitek alatt. Ez hogy lehetséges?
Ki kell cserélni minél előbb, tudom. Ha halogatom a cserét akkor mit kockáztatok? A lambda szonda bánhatja? A fogyasztás nőhet, ellentétben a teljesítménnyel ami esetleg csökkenhet? Vagy ezekre nincs hatással?
A 3118-as hozzászólásomban egy haver 8 éves, 1.3-as Suzukijának hasfájásait írtam le. Röviden: a motor csörög, kopog, de megy és nem fogyaszt sokat, olajat sem.
Akkor a szervizes azt mondta, ha meghajtják úgy 140-el /!!!!!/ akkor a dugó alja lereped és ez adja a hangot. Én ezen egyszerűen röhögtem mindmáig, mert a haver szétszedette a motort és láss csodát, a 4. dugó tényleg szét volt alul repedve, a darabjai az olajteknőben, javítás 60 ropi. Azt mondja a haver, hogy állt benn ilyen bajjal még kettő hasoló autó, szóval nem egyedi a dolog, főleg ha rávágta a csóka elsőre, hogy mi a gáz. Csak azért írtam le, mert mindig tanul az ember.
Meg hát a "mi autónk" most visszavette a havertól azt a dohányt, amit a kisfogyasztás + igénytelen álomban megspórolt.
én írtam már egy rémregényt itt az Indexen a pesti Auto-Fort - ról, azóta is tartom, oda legfeljebb dinamittal megyek újra. DE! ők kiküldték szépen a trailert többször egymás után, mikor nem tudtam elindulni az általuk "megjavított" autóval. ingyen. az már más kérdés, hogy az AF Váci úti telephelyén gondolkodtam tök komolyan arról, hogy hívok egy autómentőt, amivel elviszem a Mondeomat egy szervizbe, ahol esetleg képesek megcsinálni.
Helló! rég jártam már erre. aki emléxik pár hete volt gondom a hengerfejjel, illetve a tömitéssel. ugy néz ki a hfej tömitést kicserélték azóta nem forr a víz, csak a gyújtással van gondom
sajnos belenyúltak és valszeg rosszul rakták össze
ugyebár dizel és van neki ilyen ízzitó sín rendszere. tegnap sajnos nem indult kiderült hogy egy ilyen kis müanyag vezeték szigetelö leégett és ezért zárlatos volt. ma elmegyek bontóba gubizni hasonlot. nincs vakinek infoja vagy tippja hogy mégis hány volton izzitanak ezek a régi dizelek mert megpróbálom bemérni egy voltmerővel a gondot.
ez egy relés megoldású gyújtás rendszer. ha írnátok pár szót hogy mik a fő mozzanatok az jó lenne!:-)
Ha csak betétet cseréltél,és nem szabályoztad fel a tárcsát,akkor valszeg az a baj,hogy a tárcsa felülete nem teljesen sík,és betét 'lélegzik'.
Sok betéten van kopó réteg.E miatt is lehet a 'levegős érzés'.
Szerintem 3-500km múlva el fog múlni,és a betét rendesen felfekszik a tárcsán.
Addig is,ha lehet ne fékezz tartósan,erősen,mert a betét is megég,és a tárcsa is beedződik.
Betét cserénél a tárcsát is illik szabályzozni.
Még ha teljesen síknak is tűnik,akkor is kell pár száz km,míg bekopik a betét ,és újra eléri a szokások fékhatást.
Kisa
(Ha a fék nem javul,és veszélyesnek érzed,akkor vidd el szervízbe !)
A történetben csak a jóhiszeműséged a hihetetlen :)
Az a baj,hogy erre senki nem kapja fel a fejét,mindennapos eset.
Ha senki nem tesz ez ellen,a sok kontár ellen valamit ,akkor nem fog változni semmi.
Én visszavinném,és felkérnék egy műszaki szakértőt valamelyik műszaki egyetemről,vagy a KTI-ből.Szivesen vállalnák,mert személyes sértésnek éretnék ez ilyen munkát.
Nem is a végösszeget sokallom,hanem a semmirevaló munkát.
Fékügyben kérnék tanácsot tőletek.
Astrában cseréltem első fékbetéteket, és most elég szivacsos a fék, olyan, mintha levegős lenne, de az nem lehet, mert nem nyitottam ki a rendszert, csak leszívtam egy kicsit a tartályból, a végén meg feltöltöttem frissel. Az új betétek (gyári) olyanok, hogy a rendes betétfelületen rajta van még két kis foltban egy extra réteg. Ez mire van? Mikor még FIATom volt, azon nem volt ilyen, ott sima volt a betét.
Okozhatja ez a kis extra réteg a problémát, mivel jóval kisebb felületen érintkezik a tárcsával? Esetleg ez valami bekoptató réteg csak és "le kell járni"?
Passz... Én bontóban gubiztam pár töxar porlasztót, csak azért hogy legyenek fúvókáim meg csavarok, ilyesmik. Ideadták ingyen. (Volt amelyik kicsit leolvadt a tűztől, de a fúvókák még jók voltak benne. :)
Perszehogy. Fox egy ohmmérőt, és megméred az ellenállását. 5-15 kOhm közt OK.
Ezen kívül szemrevételezed, hogy ne legyen korrodált a vége, repedezett a gumiharangja stb.
Ha 10 évnél öregebb, akkor érdemes megnézni töksötétben, járó motornál, hogy látsz-e szép kékeslila szikrát itt-ott. Ha igen, akkor elöregedett a szigetelés, csere akkor is, ha minden egyéb rendben van.
Ha nix kékeslila, akkor fújj rá egy fél doboz szilikon sprét, az használ víz ellen.