Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kivi Creative Commons License 2001.05.19 0 0 83
Milyen autó?

Escort 1.6 16v (Zetec)

Zárt vagy nyitott rendszerű?

Bevallom, ezt nem tudom. Mi a különbség? (azon kívül amit a neve sugall)

Volt már ilyen?

Fél éve van nálam a kocsi, ez idő alatt nem volt ilyen, pedig volt dugó bőven.

Szivárgást nem látsz?

Reggel egy rövidke záport kaptam, így a kocsi alja default vizes volt. Láttam egy pici csepegést, de nem tudtam eldönteni, hogy a felverődő víz, vagy a hűtőfolyadék. Miután feltöltöttem, megjegyeztem hogy meddig volt a folyadékszint a hideg motornál.
Most este mentem vissza a kocsiért, a szint nem apadt, a motor pedig végig normális hőfokon üzemelt egy 25km-es úton.

Elképzelhető, hogy valamelyik tömítés hidegen jól zár, de nyomás alatt ereszt?

Előzmény: Dobcsi (82)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.18 0 0 82
Milyen autó?

Zárt vagy nyitott rendszerű?

Volt már ilyen?

Szivárgást nem látsz?

Ha kicsit kevés a hűtőfolyadék akkor tartós alapjáraton _picit_ emelkedni szokott a hőmérséklet majd fordulaton visszaáll normálisra. Ilyet nem vettél észre előtte? Ez már annaka jele hogy kicsit kevés a hűtővíz.

Dobcsi.

Előzmény: kivi (81)
kivi Creative Commons License 2001.05.18 0 0 81
Mai történet... Reggel elindultam a Délitől, a Moszkva tér - Margit krt. - Margit híd - Nagykörút útvonalon. A Jászainál már erősen a piros felé jár a motor hőmérsékletét jelző műszer. A Király utcánál pedig az történt, hogy hiába vettem el a gázról a lábamat, nem ment le a fordulat 3000-ről! Ekkor már be voltam szarva, és nem alaptalanul: fél perccel később gőz szállt fel a motorháztető alól. Pont a Blahánál voltam, így egyből behúztam az Akácfa utcába és leparkoltam. Pár perc állás után megszűnt a gőz, én meg elmentem a dolgomra (siettem). 2 órával később visszamentem, és meghökkenve láttam, hogy a hűtőfolyadék _jóval_ a MIN jelzés alatt van a hideg motornál. Volt desztillált vizem, így elkezdtem feltölteni. 1,4 liter víz kellett ahhoz hogy elérje MIN jelzést, és további 2-2,5 hogy elérje a MAX-ot.

Mi a rák okozta ezt? Kb. 2 hete néztem meg utoljára, akkor még a MAX-nál volt a szint. Hogy a rossebbe tud eltűnni majdnem 4 liter hűtőfolyadék? Mennyire árthatott a motornak ez az eset?

Harvester Creative Commons License 2001.04.14 0 0 80
Hmm... végülis én nem cseréltem ki, ezek szerint szerencsére. Megmérték diagnosztikai muszerrel és úgy tunik mégis rendben van.... de mindenképpen kösz a tippet.

Harvester

Előzmény: QuadCam (68)
aTOM Creative Commons License 2001.04.13 0 0 79
Szevasztok!

rizo!
Csak óvatosan!! Valszeg hengerfejes lett a géped :( De valahogy víz került az olajba.
Nézz be a szelepfedél alá (olajbetölto nyílás). Ha ott is habos trutyi van, akkor nagy a gáz. Ha mákod van, csak a hengerfej tömítés szakadt át, ha nem, akkor repedt valami (h.fej, blokk...)
Csináld/csináltasd meg szvsz mielöbb, mert a víz hamar szétbassza a motort!
Üdv
aTOM

Előzmény: rizo (74)
nazza Creative Commons License 2001.04.13 0 0 78
Hello!

Kivi!
SZVSZ kb. 1500-2000 Ft lehet.
Egészen pontosan pedig (ha már működik)
a unixtrade honlapján az online shop.

Üdv.

Előzmény: kivi (77)
kivi Creative Commons License 2001.04.13 0 0 77
Kb. mennyibe kerül egy normális légszűrő betét? Egy 1.6 16V Escortban akarom kicserélni.
CXmaniac Creative Commons License 2001.03.21 0 0 76
Zézé!

Nehéz lenne így megmondani. Szerintem vidd vissza!

Rizo!

Esetleg keverted az olajat? Szintetikus nem szintetikussal?
Egyébbként korosabb benzineseknél elég jellegzetes jelenség.

gaBo Creative Commons License 2001.03.21 0 0 75
Hali!

Ha bena a szerelo, esetleg egy foggal arrebb rakta fel a vezermuszijat. Nekem is volt hasonlo, megigazitottam, aztan jo lett.

gaBo

Előzmény: Zézé (73)
rizo Creative Commons License 2001.03.21 0 0 74
Tudos Mesterek :)
Mi a gond, ha a kartergáz visszavezetés körül hab jelenik meg?
motorolaj, hűtővíz nem fogy.
R.
Zézé Creative Commons License 2001.03.21 0 0 73
Haliho
Lenne meg egy kerdesem.

Asszongya, hogy tegnap megvolt a javitas (vezermuszij szakadas...szelep csere, stb), de utban haza fele (Bp-tol 60km re kellett hagynom, mert nem akartam annyit rakolteni, hogy bevontassanak)nem a legsimabban ment a kicsike. Parszor doccent egyet, mikozben kigyulladt a motorellenorzo lampion, es mar Pesten, egyszer, le is fulladt, alapjaraton.

Ez a szerelo hibaja/rossz munkajanak a kovetkezmenye, vagy kell egy kis ido, amig "helyrerazodnak" a dolgok.

Z

Előzmény: QuadCam (69)
ZEMA Creative Commons License 2001.03.20 0 0 72
Kivi!
Nekem egyetlen ü.anyag adalék jött be a METABOND MEGALENE.Ami leirasa szerint oktánszám növelő,kenö,fogy csökkentö,tisztitó.
800literhez elegendő egy flakon , 3300.- a nagyker ára....
10. tankolás után 8-10%-ot levett a fogyasztásbol.
Csendesebb lett az injektor.Eröteljesebb lett a táltos!!!

Ez az én véleményem, tudom sokan vannak a Metabond ellen itten...

Üdv.Zema

Előzmény: kivi (71)
kivi Creative Commons License 2001.03.20 0 0 71
Mi a véleményetek az üzemanyaghoz adagolható injektor (és egyéb) tisztítószerekről?
Zézé Creative Commons License 2001.03.19 0 0 70
Koszi
Udv
Z
Előzmény: QuadCam (69)
QuadCam Creative Commons License 2001.03.19 0 0 69
Zézé: vezérműszíjből csak gyárit!!! (görgőkkel együtt). Ha leszakadt, akkor te most pontosan tudod, milyen károkat tud okozni. Árkülönbség nem olyan drámai, hogy megérné (nekem 7k volt darabja 1 hónapja). Nem tudom pontosan mi szállt el neked, de gondolom szelepek/hengerfej környékén pár dolog esetleg dugók. Hát abból is inkább gyárit (van egyáltalán utángyártott?) Persze ha koros a gép, akkor lehet, hogy nem éri meg 100-150k körül rákölteni, de akkor is ez a megnyugtató megoldás szvsz.
Előzmény: Zézé (67)
QuadCam Creative Commons License 2001.03.19 0 0 68
Harvester: nekem szintén 16k-ba került a QH Lambda szonda. És szintén fél évet bírt ki (kb. 10k km). Ja és már új korában is pontatlanul mér. Megvettem a gyári BOSCH-t 32-ér. :)
Előzmény: Harvester (34)
Zézé Creative Commons License 2001.03.19 0 0 67
Kosz.
De konkretan vezermuszijbol, erdemesebb az eredetit megvenni?
... Es a vezermuszij elszakadasbol fakado motorjavitasra felhasznalando alkatreszeknel?
Z
Előzmény: QuadCam (66)
QuadCam Creative Commons License 2001.03.19 0 0 66
Zézé: Nem csak az áruk különbözik. Van amiből érdemes (jobbfajta) utángyártottat venni, van amiből tilos. Utángyártotthoz sok szerencse kell, lehet akár a gyárival egyenértékű is.
Előzmény: Zézé (65)
Zézé Creative Commons License 2001.03.19 0 0 65
Haho!

Mondja mar meg valaki, valoban olyan oriasi kulonbseg van az utangyartott, illetoleg az eredeti auto alkatreszek kozott? Vagy csak az aruk kulonbozik?

X Szervizben azt, mondtak, hogy csak az aruk kulobozik, mas nem. Valoban igy van?

Kosz
Z

Spider007 Creative Commons License 2000.11.02 0 0 63
Slobo,

Nekem egy ugyanilyen astrám van és nekem is csinálta ezt, de a hiba azzal kiegészült, hogy reggelenként nehezen indult (5-10s indítózás) valamint az alapjárati fordulatszám az elejeén enm ekart beállni és hullámzott. A szervízben szt mondták, hogy a sok városi használattól elkoszosodott a kipufogógáz visszavazatő (AGR) szelep. Ezt megtakarítoták és rendbejött minden. Ugyanakkor azt is ajánlották hogy időnként tegyek STP szeleptisztítót a benzinbe és hajtsam meg a kicsikét amit szól. Főleg télen mert akkor sokat megy hidegen és jobban lerakódik a kosz. Azóta azonban átszereltettem gázosra és minden égéstér koszosságból adódó probléma megszünt, nincs füstölő kémény gyorsításkor, a kipufogógászt szinte be lehet lélegezni. De szrintem jobban teszed ha te magad olvasod ki a hibakódot aztán döntesz hogy hova kell nyúlni, mert lehet hogy a szrvízek csak ráérzésre dolgoznak, vagy le akarnak venni.

Előzmény: nickkel (52)
C20NE Creative Commons License 2000.11.01 0 0 62
Ha tekerem a kormányt nekem is nyikorog, de álló helyzetben is. Én is a toronycsapágyra gyanakszom, mert gömbfej szerintem nem ad ilyen hangot. Szerintetek ?

Üdv.: Zoli

Előzmény: Clarvoyant (61)
Clarvoyant Creative Commons License 2000.10.31 0 0 61
Ez az alapjaratszabalyzo nem jo hir nekem, mert nekem ugyanilyen bajom volt.Vettem egy bontottat , mert nem tudta, hogy javithato...
Az en feltengelyem is kopog ha eltekerem a kormanyt.Neah menet kozben is lehet hallani, csak nem kopogast, hanem nyikorgast.
Lehet a tornycsapagy lesz a hibas, mert a feltengely fel van ujitva.
Slobo Creative Commons License 2000.10.31 0 0 60
gyere a papához!

Sándor Elek, Bokor utca 81. 72/331-470

C20NE Creative Commons License 2000.10.30 0 0 59
Nickkel

A pillangó szelep előtt ahol a szelepfedélről jövő cső becsatlakozik a szívócsőbe onnan indul egy gumicső , ami egy hengeres aluminiumszerkentyűbe megy. A szerkentyűből egy rövid darabka megy vissza a pillangószelep mögé valahova a fémtestbe vissza. Valamint megy rá egy álltalában 2 pólusú csatlakozó. A felvezetett kartergáztól eltrutymósodik az alapjáratállító , ami nem más mint ez a hengeres vacak. Szedd ki dugd be az egyik nyílást parafadugóval, a másikba önts benzin/petróleum/mosóbenzin...bármelyik jó. (én hígítót használtam de az necces !!!)
Addig áztasd amíg tisztán nem folyik ki az oldószer. Majd a két csövön belesve ha még látsz lerakódást benzines fülpucolóval vakard le. A végén egy kis WD40 - et fröcskölj a mozgó részekre , tedd vissza s valószínűleg jó lesz az alapjáratod.

Üdv.: Zoli

Előzmény: nickkel (57)
nickkel Creative Commons License 2000.10.30 0 0 58
Hi,
Ha csontra kitekered a kormányt és döccen az autó v. koppanó hangot hallasz, az könnyen lehet toronycsapágy. Nekem ugyanez a probléma volt a kocsimmal, és a csere után a jelenség teljesen elmúlt. Egyébként ha a toronycsapágy nem jó, azt menet közben is kell hallanod, amikor viszonylag sima úton kopogó hangot hallasz elölről.
üdv
Nickkel
nickkel Creative Commons License 2000.10.30 0 0 57
C20NE,
A motorszámom PM051240, és ahogy írtad Bosch Motronic befecskendező van benne. Legalábbis nagy valószínűséggel. Ha lehet írd körül merrefele találom azt a kis motort.. Nagyon köszönöm.
Thanx
Nickkel
C20NE Creative Commons License 2000.10.30 0 0 56
Nickkel

Ahhoz pontosan kéne, hogy megadd a motorkódod / Injektor típusát. A motorszámod első 4 betűjét küldd el ha nem tudod és utánnanézek.

Előzmény: nickkel (52)
PeterX Creative Commons License 2000.10.30 0 0 55
Hali!

Azért evvel a csukló témával óvatosan, a külső kerül 10-20e közötti összegbe, de nekem pechemre a belső ment szét, ami sajna 55e volt. Javítani nem lehetett, teljesen atomjaira esett szét.

Kopogás még lehet gömbfej is esetleg, szerintem. Érzésem szerint ha a toronycsapágy tropa akkor még nem kopog kitekert kormánynál a cucc, max. leszakad az ember keze tekerés közben ha nem szervós.

PeterX

Bendegoose Creative Commons License 2000.10.30 0 0 54
Sziasztok!

Nemrég vettem egy elég jó állapotban lévő NagyPolszkit. Most már csak egy gondos doktorbácsi kéne neki, akihez vihetem, ha véres a torka. Tudtok ilyet Bp-en, aki nem nagyon drága, megbízható, és foglalkozik ezzel a nem túl gyakori típussal?

Köszi

Bende

Slobo Creative Commons License 2000.10.29 0 0 53
Hahó!

Segítségre lenne szükségem. Nem rég vettem egy 96-os Opel Astrát ( 1.6 16V ). Van a műszerfalon az a bizonyos sárga diagnosztikai lámpa, amely 5-15 km-rel az elindulás után kigyullad, a motor újraindítása után újra kezdődik az egész, egyébként az autó kifogástalan menetteljesítményt nyújt, nem is fogyaszt extrém sokat.
Eddig semmi érdekes nincs a történetben, csak én naívan elvittem a járművet a legközelebbi Opel márkaszervízbe ezzel a tünettel. Először valami EGR(?) szelepet tisztítottak, majd kicseréltették velem a lambda-szondát. Ezel után természetesen továbbra is bejelez a lámpa. A számítógép szerint továbbra is az EGR szeleppel van valami gond. Azóta két hetet(!) dolgoztak rajta a fiúk a márkaszervízben ( 3 EGR szelep csere, kábeláthidalások, mindenféle tisztítás, központi vezérlőegységű(!) csere ), de nem bírták behatárolni a problémát. Azt sem tudják megmondani, hogy tényleg rossz valami, vagy csak a mérőrendszerben van valami hiba.

Ha esetleg van valami ötletetek, kérem, ne titkoljátok el!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!