Szerintem, ahogy így leírtad: ez bíz gyújtás-gond. Leginkább trafó. Annyit megér, amennyire elnézem a múveleteket: bele egy próbatrafót, oszt kiderül...
kovetkezo lenne a problemam, hatha lesz valakinek egy jo otlete.
reggel beulok a kocsiba, elindulok, es az elso finom fekezesnel femes hangot hallok (mintha elkoptak volna a betetek, de termeszetesen meg kozel sincsenek abban a stadiumban), ha letekert ablakkal hallgatozok - nyar van. utana meg 2-3 finomabb fekezesnel hallani, utana megszunik.
letezik, hogy megegettem a fekbeteteimet, es emiatt csinal igy? amugy a fekhatas OK, nem is nyikorog, semmi. meg utana ez a femes hang is elmulik, ha parszor rafekezek.
segitseget elore is kosz mindenkitol.
ja igen, ez ugyanaz a fekrendszer, amelyikre a multkor irtam, hogy egy savban a fektarcsa a balelso kerekemen mas szinben van elszinezodve - ha ez segit valamit...
ha meg kell nezetni, mert tavgyogyitani igy nem lehet, akkor leci finoman irjatok meg, hogy "SZET KENE SZEDNED, TE M@RHA!!" :-) ugyanis epp ezt akarnam veletek elkerulni: utalok emelozni, es nem is vagyok nagy spiler fekszerelesben
Én az injektorra gondolnék! NEm porlasztja anam "hugyozza" a benzint, és emellett valszeg a levegőkeverést is elrontja. Az egy dolog hogy a computer nem jelez. Egy másikéval kell kipróbálni!
Vagy tele van vízzel ott valami.
Új vagyok itt nagy problémával és mivel már kezdek kifogyni az ötletekből , és a szerelőkből is , próbáljatok segíteni.
A probléma tárgya egy kedves (mocskos,tetü,szemét,hulladék stb.)suzuki , ami olyannyira megbízható , legalábbis a közvélekedés szerint.Az autó nem az enyém (anyámé), de a javíttatás az én dolgom , tekintve , hogy a tulaj csak az elejét tudja a hátuljától megkülönböztetni.
Már egy jó párszor írtam ide-oda ebben a témában , de sajnos a hiba még mindíg megvan , csak a szerelők fogynak el lassan akikhez még mehetnék.A problémás egy suzuki 1995-ös évjárat , ezres motorral.A gond a következő:a motor hidegen egyesben ill.kettesben erőtlen és nehezen gyorsul , rángat , majd amikor eléri az üzemi hőfokot a hibák eltűnnek vagy legalábbis csak egészen kismértékűek lesznek.Ez eddig még nem lenne egy komoly gond , de most jön a java.Amikor elkezd az idő lehűlni , kb. október , és már hidegebbek a reggelek, az autó nagyon nehezen indul be , és ez odáig romlik , hogy télen (garázsos!) 10-12 indítózás (nem körülfordítás!) kell a beinduláshoz. Volt olyan eset , hogy kb. -15 fok volt , a kocsit szabadban kellett hagynom , és éjszaka nem tudtam beindítani , pedig az önindító forgatja a motort.Szerintem most nyáron is kicsit könyebben kellene indulnia ,bár most 4-5 körülfordítás után már beugrik.
Ami eddig cserélve volt:
-lambdaszonda kb. egy éve
-benzinszűrő
-üzemanyagtartály kitisztítva , üzemanyagpumpa szűrője dettó
-szívótorok megtisztítva (nagyon koszos volt)
-gyertyasor , elosztófedél lecserélve
-termosztát ellenőrizve
-üzemanyag nyomása rendben , a rendszernyomást megtartja
-a kompjuter hibát nem jelez
-a hőérzékelő , ami a vízhőfokot méri
A szervizek nem tudnak semmit kimérni , és az az érzésem , hogy ha én nem találom meg az okot , vagy legalábbis nem adok egy jó tippet nem is lesz kész soha.Ez a gond már kb. másfél éve megvan és már marhára unom.Majdnem biztos vagyok benne , üzemanyag ellátási gond , de hol a fenében keressem a hibát?
Előre is köszi a tippeket.
Nem SOS mert nincs semmi probléma a verdával (kop-kop).
Az ország melyik részén vagy megtalálható? (Van egy pár reptér kishazánkban.) Egy pár litert beszereznék, ha nem aranyárba van.
Úgy gondolom, hogy felesleges pénzkidobás a hűtővizet lecserélned. Főleg, ha a Cd-n nem írja elő a nagy Suzuki Isten.A hűtőfolyadék nem öregszik el, mint az olaj. Annyi a lényeg, hogy télen ne fagyjon bele. Majd ha elromlik a hűtőgombád és kilöki a vizet, akkor is ráérsz kicerélni.
Lenne egy kérdésem.
Most volt a gépem (Suzuki 1.0 GL '98-as)40 000 -es szervízen.
A kocsihoz adott kezelési útmutató alapján le kell cserélni a hűtővizet. Ez eddig oké, de a szervízben(nem Suzuki felirat van a cégéren)elővették nekem a gyár álltal adott ez évi cd-t, amin rajta van a szervíz munkállatok sora, és ez NEM tartalmazza ezt, csak a szintellenőrzést, és a tömítettség ellenörzését...
Így a szerelő nem cserélte le a fagyállómat.
A kérdésem annyi lenne, hogy ilyenkor minek higyjek?? Legyen csere, vagy ne legyen? A pénzt az ablakon nem szívesen dobom ki, de ha kell a csere, akkor legyen.
Ha megnézed az összetételüket 9x%-ba kerozint tartalmaznak. Szerintem inkább kerozint érdemes beszerezni, és azt belekeverni a benyába. A hatás ugyan az lesz, csak nem annyiba kerül.
Csak sajna még nem sikerült kerozinos kontaktot találnom...
Ha valaki tud beszerzési forrást szólhatna...
Van tapasztalat! Egyik sem ér egy irgalmas kiáltás!!! Próbálta sokfélét, srágábbat, olcsóbbat, márkásabbat, kevésbé rangosat, a végén kivettem az injektorfejeket és kitosztítottam gázolajos nyomatóval.
Milyen akarbi? kéttorkos Pierburg? Vagy valamilyen egytorkú szerkezet?
Az egytorkú oldalán van egy kis ház, az automata szívató háza. Egy kvázi henger aklakú kiállás, aminek, ha fellazítod a csavarjait akkor tudod forgatni és így állítod be a szívató alaphelyzetét. Bele van vezetve a hűtővíz is, és ahogy melegszik a motor, úgy veszi vissza a szívatót.
Segítsetek pliz azt alábbiakban.
Autó: VW GOLF II 1.3-as. 1986-os
Sajnos tönkrement a karburátorom és cserélni kellett.
Akinek van az tudja, hogy az automata szivató hogyan működik rajta.
(indítás előtt pedál benyomás, tulajdonképpen akkor kapcsolod be aztán lehet indítani.)
Szóval a szerelőnél még meleg volt a motor amikor átvettem. Nem tudtam megállapítani, hogy jól működik-e a szivató.
Ma reggel viszont indításkor nem ugy működött mint régen.Hiába léptem a gázra elmaradt az a valamennyire lenntmarad a gázpedál érzés. A motor fordulata sem volt szerintem a régi szivatós pörgés.
Segítsetek !
Hogyan tudom megállapítani, hogy jól működik a szivató rajta.
(megjegyzem hogy állítólag a bontott karbiban nem volt szivató rész, és a régiről lett ráátrakva.)
OK., örülök, hogy sikerült.
Viszont feltétlen menj vele szervizbe, amint tudsz. Át kell nézni az üzemi fékrendszert is, hogy nem hevült-e fel annyira, hogy kiolvadtak a karmantyúk, porvédők a fékmunkahengerből, nem üvegesedett-e fel a fékpofa, meg hát a kézifékkötelet se árt kicserélni... :)
Fékkel nem szabad játszani!
Koszi a segitseget, sikerult megcsinalni. A bovdent rangattam egy picit + megemeltem az autot egy picit (ugy tunik, csak az egyik oldalon ragadt be).
Huh, csak el ne felejtsem, hogy nem szabad behuznom a kezifeket :-)
Ha jól értelmezem szavaidat egy TDi autóról van szó. Eszerint ezen elektromos EDC-adagoló van. Ha valóban nem a vezérléssel van problémád akkor elektromos jellegű lessz. Kellene még egy kis infó a diagnózishoz: - Hideg motorral könnyen indul? , - Ha beindul nem füstöl jobban mint előtte? , - Nem lett csöndesebb a motor, nem hiányzik az az egészséges diesel kopogás?, - Most is ugyanolyan tempóssan húz mint eddig?
Megtámasztod a kerekeket + sebességbe rakod hogy rád ne guruljon, kiengeded a kéziféket aztán alábújsz. Megrángatod a kézifékkötelet, egyszerűen fentről lefelé; érzed, ha megszorult. (Ha behúzva is megrángatod, azonnal kiugrik a különbség.) Addig rángatod, amíg le nem lazul, aztán a szervizig nem húzod be többet.
Ha nem ez a gond, akkor rározsdásodtak a fékpofák a dobra. Gyógykezelés: Előbb rükvercben fékezel pár kiadósat. Ha ez kevés, akkor kocsi föl, kerék le, és kalapáccsal odavágsz párat, amíg el nem fordul a dob. Eltörni persze nem muszáj... :)
Hát valszeg beragadt(rohadt) a kéziféked. Nem vagyok szakértője a témának, de szerintem vagy a bovden szorult meg valahol (és kiengedett állapotban is behúzva tartja a fékpofákat), vagy a fékpofák ragadtak be. (De ennek kicsi a valószínűsége, szerintem elinduláskor helyreállna).
Hát valahogy alá kéne feküdni, és a bovdent végignézni.
Aztán lehet, hogy hülyeséget írtam.
Kezd megrendülni a bizalmam a jó öreg FAUVÉ Gófban !
Nem elég, hogy elektromos gondjaim vannak, a szerelő állítólag megcsinálta. Tegnap olyat tapasztaltam mint még soha.
A gázpedált nem lehet benyomni, teljesen kőkemény.
Motorház kinyit, karburátornál a bowden mozgat egy műanyag tárcsát amit nem lehet mozgatni az ivén. Tudjátok ez adagolja az üzemanyagot.
Na most ez mit jelent? Vmi eltört a karbimban???
Indítás! Motor beindul, iszonyúan erőlködik, gondolom a sok benyától... karburátorból spriccel ki a benzin miután levettem a levegőszűrő ház fém fedelét. Megjegyzem a levegőszűrő addigra már állt a benyában.
Mi lehet a gond? Járt már vki hasonló képppen?
Megjegyzem előző nap még minden oké volt, kivéve az hogy elment az alapjárat.
Szóval ezt produkálja a híres VW Golf II.
Javítás után eladáson töröm a fejem. Ha vki tud vevőt aki akar egy megbízhatóvá tehető-gondolom- autót az irjon.
Az autó rozsdamentes, 1,3-as 1986-os kiadású gép, 5 ajtóval és megkímélt rendezett belsővel.
Nem elég, hogy elektromos gondjaim vannak, a szerelő állítólag megcsinálta. Tegnap olyat tapasztaltam mint még soha.
A gázpedált nem lehet benyomni, teljesen kőkemény.
Motorház kinyit, karburátornál a bowden mozgat egy műanyag tárcsát amit nem lehet mozgatni az ivén. Tudjátok ez adagolja az üzemanyagot.
Na most ez mit jelent? Vmi eltört a karbimban???
Indítás! Motor beindul, iszonyúan erőlködik, gondolom a sok benyától... karburátorból spriccel ki a benzin miután levettem a levegőszűrő ház fém fedelét. Megjegyzem a levegőszűrő addigra már állt a benyában.
Mi lehet a gond? Járt már vki hasonló képppen?
Megjegyzem előző nap még minden oké volt, kivéve az hogy elment az alapjárat.
Szóval ezt produkálja a híres VW Golf II.
Javítás után eladáson töröm a fejem. Ha vki tud vevőt aki akar egy megbízhatóvá tehető-gondolom- autót az irjon.
Az autó rozsdamentes, 1,3-as 1986-os kiadású gép, 5 ajtóval és megkímélt rendezett belsővel.
Sziasztok!
Lenne itt egy surgos opeles problema.
Itt vagyok Nemetorszagban egy Opel Kadett-tal.
4 napig esett az eso. Ma el akartunk kocsikazni a boltba, de ugy viselkedik az auto, mintha be lenne huzva a kezifek (pedig nincs, csak be volt).
Tudtok valamit javasolni, amit magam is meg tudnek rajta csinalni? Nem akarok szerelot hivni, mert draga lenne...
Koszi.
bocsi, most nézem, hogy dizel...akkor a gyujtás tuti, hogy rendben lesz!!! meg az AC-is...
nem sok mindent lehet nézegetni a mai dizeleken házilagosan...
vidd zöldkártyáshoz, tuti megmondja, hogy mi a baja...
ennél nagyobb hülyeséget, még nem hallottam....a dugattyú állni, csak úgy tud, ha eltörik a csapszeg, vagy a hajtókar...de akkor egyik se mozdulna meg...
legfeljebb nem robbn az egyik henger...na:
-nézd meg a gyujtást(gyertyák, osztófej, kábelek, trafó)
-az üzemanyagellátást(ac, mind a 4 injektor kattog?)
ha mind a négy hengernél minden ok akkor lehet, hogy elugrott a vezérlés, de ilyen nem gyakran fordul elő. járj vele nyugodtan, nem lesz baja a katalizátornak! olyan szervizbe vidd ahol zöldkártyát csinálnak, mondd meg, hogy állitsanak CO-t meg alapjáratot, mert viszed KPM-re.