Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vvittore Creative Commons License 2001.05.26 0 0 107
Hele!!

Van egy Renault 5ös 1.1es régikasznis autóm.Régebben halottam már ,hogy a bal első fékek egy kicsit befognak,és surlódik a betét.A minap szétszedtem mind a kettő oldalit,levettem a fékbetéteke,vastagságuk megfelelő volt.Most,hogy összeraktam őket,a bal oldali nagyon befog,viszont a jobb oldali(érzésem szerint) teljes fékezésnél sem fékez.A tárcsák közül a jobb oldali jó állapotú,viszont a bal oldali elég recés.Kérdésem,hogy mi a javitás módja,illetve miért változott enyit a fékhatás.

ÜdViktor

niváskarcsi Creative Commons License 2001.05.26 0 0 106
Van egy jó ragasztó erre.Tükörragasztó a neve,benzinkúton vagy autósboltban kapsz ilyet.Arról ismered meg,hogy van mellé csomagolva egy fekete szövetdarab ami a ragasztó része.ez csak üveget és fémet ragaszt,tehát a tükör talpán található műanyagot,ha van teljesen el kell távolítani.A régi ragasztó maradványát a szélvédőről éles késsel tudod lekaparni,persze zsírtalanítani is kell.
Előzmény: Zézé (105)
Zézé Creative Commons License 2001.05.26 0 0 105
Kedves asztaltarsak

Egy ujabb kerdesem lenne, a topic "szakertoihez"
Remelem tudtok segiteni.
A visszapillanto tukrom, rogton az auto vasarlasa utan letort (a ragasztas nem birta, a demszky utakat)
Nem tudom, hogy ez meg a gyari ragasztas volt e, vagy mar hazilag lett visszaragasztva, de lenyeg, hogy kenytelen voltam en is hazilag megragasztani. SuperGlue-t hasznaltam, ami eleinte jonak is bizonyult. A szervizben, azt mondtak, hogy ha en megragasztottam, ok mar csak ugy valaljak, ha az egesz szelvedot kicserelik ... Ne ma', gondoltam, es hagytam az egeszet ugy ahogy van.
A baj csak az, hogy az utobbi idoben egyre gyakrabban leesik, es a legutobbi ket alkalommal meg uvegszilankokat is kimart a szelvedobol?!?!?
Milyen ragasztot hasznaljak, vigyem el szakemberhez ???
tudtok segiteni?
Udv
Z

Dobcsi Creative Commons License 2001.05.23 0 0 104
Én úgy kezdeném, hogy lekapnám a műszerfal alsó borítását ami a pedálok felett van, és ott próbálnék kiutat keresni. Mercinél ez bevállt, másnál nem próbáltam.

Mihez kell?

Előzmény: kivi (103)
kivi Creative Commons License 2001.05.23 0 0 103
Tök jó, pont arra válaszoltál amin nem kérdeztem! :-))) Valszeg új lukat nem fogok fúrni :-) tehát nem is a hol, hanem a hogy a kérdés. Elég nehéz hozzáférni ahhoz a részhez ahol bejönnek a kábelek. Valami kampót kellene kreálni, amivel át tudom húzni a viszonylag hajlékony vezetéket a szűk helyen.
Előzmény: Dobcsi (102)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.23 0 0 102
Tehát ott ahol hely van :))

Ezt csak úgy lehet megmondani ha látja az ember a problémát. De nem egy bonyolult dolog, pár perc. Kell keresni valahol valami rést, ahol befér. Ha van utólag beszerelt riasztód a motortérbe akkor célszerű amellett kivinni, ha nincs akkor a gyári csoportkábel mellett, vagy valahol ahol épp kifér. Egy helyen nem szabad, a kormény tengelye mellett, érthető okoból :)

A skodának gyárilag itt megy a fékcsöve, és a kormány eldörzsöli a fékcsövet és elmegy a fék, a kézi amúgy se jó a skodákon, ha elfolyik a fékolaj a kuplung is elmegy, a befejezést az olvasóra bízom :) Én egyszer majdnem elszálltam így a skodámmal, a haveromat meg egy lada állította meg :)

Előzmény: kivi (101)
kivi Creative Commons License 2001.05.23 0 0 101
Tehát hogy lehet a legegyszerűbben behúzni egy-két új vezetéket? :-)
Előzmény: kivi (95)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.22 0 0 100
persze, en is ugy tudom. en hirdetesben kerestem sima valtot, es aki a legjobb arat mondta a 4-esre, annak volt. Nemetorszagbol hozzak egyebkent a bontott alkatreszek tobbseget, nem itthoni autokbol szarmaznak. szvsz bongeszd a hirdeteseket. En amugy, ha jol emlekszem, Gyongyoson talalkoztam vele, de ez mar vagy 3 eve volt. Csak gondolom, ha ott volt, mashol is lehet...
Előzmény: Wartburg311 (99)
Wartburg311 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 99
Tcaoe!

Hol leltél ilyen váltót??? Én úgy tudom, hogy az országba nem importáltak 5 sebességes W1,3-asokat. Az új meg annyiba kerül mint egy autó :-(

Sz@bolcs

Előzmény: tcaoe (98)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.22 0 0 98
Hat, en egyszer talatam egy 5-os valtot, bar nem vettem meg, de kb. annyiert adtak volna, mint a tonkrement 4. fokozat fogaskereke+ csapagyak+szinkrongyuru.... Szvsz keress ilyet.
Előzmény: Wartburg311 (96)
Wartburg311 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 97
:-)

NKD=NDK... mér reggel van errefelé...

Wartburg311 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 96
Szevasztok!

Olyan problémám van, hogy van nekem egy 1,3-as Wartburgom (golf motoros), de úgy érzem, hogy a sebességváltót egy kicsit elméretezék az NKD-s fiúk... Az egy dolog, hogy nincs benne 5. , de 100 felett már 4.ben visít a motor, ezért szerintem egy kicsit "hosszabbra" lehetne venni a váltót. Tehát a kérdés az, hogy mennyivel kellene növelni az áttételi arányt a diffinél, hogy jobb legyen? Ki csinált már valami hasonlót? Vajon kevesebbet is fog enni ettől a gép?

Várom a véleményeket...

Sz@bolcs

kivi Creative Commons License 2001.05.22 0 0 95
Általában hol vezetik be a motortérből a vezetékeket a műszerfalhoz? Mennyire gázos behúzni mellettük még néhány plusz vezetéket? Hogy a legegyszerűbb ezt megvalósítani?
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.20 0 0 94
Több hőgomba is van, több helyen.

Egy pl van a hűtőben és az kapcsolja a ventilátort.

Dobcsi.

Előzmény: kivi (93)
kivi Creative Commons License 2001.05.20 0 0 93
Nagyjából mennyi ideig kell alapjáraton járatni a motort, hogy bekapcsoljon a ventillátor? Mert én arra gyanakszom (mint hibaforrás).
Persze lehet hogy a vízpumpa a bűnös, de annak a működését házilag nem tudom ellenőrizni. A 'hőgomba' micsoda, hol van, és mit csinál?
Előzmény: C20NE (92)
C20NE Creative Commons License 2001.05.20 0 0 92
Kivi

"Ezt értem, de nekem majdnem 3 liter víz tűnt el, ez a gőzölgés viszont csak 2-3 percig tartott."

Igen , de ha felforrt akkor nem csak gőzt hanem vizet is kinyom a sapkán, de persze látványosan csak a gőzt lehet észrevenni.

Üdv.: Zoli

PS: A csere ilyen intervallumban nekem furcsa, hiszen a fagyállóban korróziógátló adalék is van ami kicsapódik a rendszerben és véd. Nekem életemben nem volt cserélve és nem forr a vizem. Azt hiszem egyéb helyeken lesz a hiba pl.: hőgomba, termosztát, stb. De ha a gépkönyv írja és megnyugtat cseréld le. Az én tapasztalatom szerint a gépkönyvek gyakran ajánlanak olyat amik csak a szervizek zsebét gyarapítják.

Előzmény: kivi (88)
C20NE Creative Commons License 2001.05.20 0 0 91
Petroczi!

Azon túl, hogy nem folyik vissza a hűtőben a túlnyomásnak az is a szerepe, hogy a forráspontot emelje kb 110 -115 Celsius fokig s így nem indul buborékképződés a nagyon meleg helyeken. Valamint a másik irányban visszaengedje a levegőt, hogy a hülő víz összehúzódásakor a csövek ne horpadjanak be a vákuumtól. Ez utóbbit nálad kivédték azzal, hogy nyitott lett de az előbbi szempontot nem.

Szerintem mindenképpen alakítsd vissza zárttá a rendszert.

Üdv.: Zoli

Előzmény: petroczi (87)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.19 0 0 90
Egyszerűen: Igen.

Vagy egy költségesebb és bonyolultabb megoldás: szerezz be gyári hűtőt, gyári kiegyenlítőtartállyal, és építsd vissza gyárira a hűtőt.

De ha csak ledugózod is meg kell javulnia szerintem.

Dobcsi.

Előzmény: petroczi (87)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.19 0 0 89
"1. Amikor elkezdett gőzölögni, akkor hiába vettem le a lábam a gázról, nem csökkent ford. szám. A melegtől 'beszorulhatott' a gázbowden?"

Szerintem inkább valami védelem, az ami pörgette a motort, hogy gyorsabban forgassa a vízpumpát és a vizet.

"2. Ezután leállítottam a gőzölgő motort, de újra kellet indítanom, mert a kocsi fara nagyon kilógott az útra. Ez az újraindítás viszont _nagyon_ nehezen ment, 2 x 5-6
másodpercig köszörült, mire végre indult. Olyan volt, mintha az akku totál lehalt volna, pedig tökéletes volt. Elképzelhető, hogy a túlmelegedett motorban 'megszorult' a
főtengely, és nem bírta megforgatni? Amikor kihült már pöccre indult."

Nem megszorulás, (az már nagy baj lenne) egyszerűen 120 fokos vízzel minden autó így indul. Nem arra lett tervezve, hanem max ~80 c.

Dobcsi.

Előzmény: kivi (85)
kivi Creative Commons License 2001.05.19 0 0 88
és a szelepes tágulásitartály kupakon gőzt nyomott ki magából. Ez okozhat folyadékvesztést is.

Ezt értem, de nekem majdnem 3 liter víz tűnt el, ez a gőzölgés viszont csak 2-3 percig tartott. Ennyi idő alatt egy pohár víz sem forr el, nemhogy 3 liter.

A kocsi gépkönyve szerint 3év/50000km-enként kellene cserélni a hűtővizet. Most értük el az 50000-et, így szerintem aktuális a dolog. És akkor mindjárt ellenőriztetem a teljes rendszert is. Nem lenne jó, ha a meleg nyári napokban folyton ezzel kellene kűzdenem.

Előzmény: C20NE (86)
petroczi Creative Commons License 2001.05.19 0 0 87
Hi All!

Én is hűtőproblémával szenvedek. Az auto Golf I 1.5, valószínleg zárt rendszerű lehetett valaha, mert megvan a kiegyenlítőtartály helye. Most szerintem egy fiat hűtő van rajta, ami nyitott rendszerű vala. Az előző tulajt viszont zavarta, hogy a szelepeshűtősapka lecsavarásakor pukkanó hangot hallott. (Szerintem normális, hogy túlnyomás van benne, de Ő autószerelő létére attól félt, hogy a sapkaszelep esetleges beszarása esetén a hengerfejtömítést kinyírja a víznyomás) Így aztán kifúrta a sapka tetejét, ami így állandóan kifröcskölte a víz egy részét. Aztán gondolt egyet, s kifúrta a hűtő oldalát, s egy beforrasztott rézcsőre húzott gumicsövön keresztül egy kiegyenlítőtartálykába vezette a felesleget. Így kaptam meg az autót. A jelenség pedig az, hogy a hűtőből felnyomja a nyomás a vizet a tartálykába (ami alacsonyabban van, mint a vízrendszer legfelsőbb pontja, az automata szivató), majd onnan a víz nem folyik vissza, s a hűtő leürül egy szintig... Mi a rákot csináljak? Dugózzam le a nyílást, s használjak szelepes sapkát?

Előzmény: C20NE (86)
C20NE Creative Commons License 2001.05.19 0 0 86
Kivi!

Ha a hűtőn lévő hőgomba ami a ventilátort kapcsolja elromlott akkor az araszolástól felforrhatott a vized és a szelepes tágulásitartály kupakon gőzt nyomott ki magából. Ez okozhat folyadékvesztést is.

Ha a hűtővízben olajat, vagy az olajban vizet is találsz akkor valószínűbb, hogy a hengerfejtömítés égett át és ezért forrt fel a vized. Ha lehül a motor akkor a kitágult részek összehúzódhatnak és hidegen semmit nem veszel észre addig míg újra dugóban nem araszolsz.

Üdv.: Zoli

PS: Ha a hűtőn nem végeztek javítási munkát a vizet nem kell sőt szerintem nem is szabad lecserélni.

Előzmény: kivi (85)
kivi Creative Commons License 2001.05.19 0 0 85
Van kiegyenlítőtartály, tehát akkor ez zárt rendszer.

Figyelni fogom a folyadékszintet, aztán majd döntök.

A sors iróniája, hogy épp a múlt héten gondoltam arra, hogy elviszem egy hűtőfolyadék-cserére a kocsit, mert már elég régen került erre sor. Most még inkább aktuálissá vált a dolog...

Két jelenséget viszont nem tudok megmagyarázni:
1. Amikor elkezdett gőzölögni, akkor hiába vettem le a lábam a gázról, nem csökkent ford. szám. A melegtől 'beszorulhatott' a gázbowden?
2. Ezután leállítottam a gőzölgő motort, de újra kellet indítanom, mert a kocsi fara nagyon kilógott az útra. Ez az újraindítás viszont _nagyon_ nehezen ment, 2 x 5-6 másodpercig köszörült, mire végre indult. Olyan volt, mintha az akku totál lehalt volna, pedig tökéletes volt. Elképzelhető, hogy a túlmelegedett motorban 'megszorult' a főtengely, és nem bírta megforgatni? Amikor kihült már pöccre indult.

Előzmény: Dobcsi (84)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.19 0 0 84
"Bevallom, ezt nem tudom. Mi a különbség? (azon kívül amit a neve sugall)"

A nyitott rendszernek nincs kiegyenlítőtarálya, és természetes hogy párolog belőle némi víz. A zárt rendszer rendelkezik kiegyelnlítő tartállyal, így ebből elvileg egy csepp folyadék sem tűnhet el, az escort tudtommal ilyen.

Igen, létezik olyan, hogy csak ekkor vagy csak akkor szivárog. Fékezéskor, gyorsításkor, gödröknél, stb.

Eső mentes időben meg lehet találni hol szivárog, és tömítés vagy csőcsere, vagy hűtőfoltozás.

Nem kellemes, de nem vészes dolog. Ha most nem fog szivárogni huzamosabb ideig, akkor nem érdemes nagyon foglalkozni vele, de csekkold le párszor pár hosszabb út után.

Dobcsi.

Előzmény: kivi (83)
kivi Creative Commons License 2001.05.19 0 0 83
Milyen autó?

Escort 1.6 16v (Zetec)

Zárt vagy nyitott rendszerű?

Bevallom, ezt nem tudom. Mi a különbség? (azon kívül amit a neve sugall)

Volt már ilyen?

Fél éve van nálam a kocsi, ez idő alatt nem volt ilyen, pedig volt dugó bőven.

Szivárgást nem látsz?

Reggel egy rövidke záport kaptam, így a kocsi alja default vizes volt. Láttam egy pici csepegést, de nem tudtam eldönteni, hogy a felverődő víz, vagy a hűtőfolyadék. Miután feltöltöttem, megjegyeztem hogy meddig volt a folyadékszint a hideg motornál.
Most este mentem vissza a kocsiért, a szint nem apadt, a motor pedig végig normális hőfokon üzemelt egy 25km-es úton.

Elképzelhető, hogy valamelyik tömítés hidegen jól zár, de nyomás alatt ereszt?

Előzmény: Dobcsi (82)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.18 0 0 82
Milyen autó?

Zárt vagy nyitott rendszerű?

Volt már ilyen?

Szivárgást nem látsz?

Ha kicsit kevés a hűtőfolyadék akkor tartós alapjáraton _picit_ emelkedni szokott a hőmérséklet majd fordulaton visszaáll normálisra. Ilyet nem vettél észre előtte? Ez már annaka jele hogy kicsit kevés a hűtővíz.

Dobcsi.

Előzmény: kivi (81)
kivi Creative Commons License 2001.05.18 0 0 81
Mai történet... Reggel elindultam a Délitől, a Moszkva tér - Margit krt. - Margit híd - Nagykörút útvonalon. A Jászainál már erősen a piros felé jár a motor hőmérsékletét jelző műszer. A Király utcánál pedig az történt, hogy hiába vettem el a gázról a lábamat, nem ment le a fordulat 3000-ről! Ekkor már be voltam szarva, és nem alaptalanul: fél perccel később gőz szállt fel a motorháztető alól. Pont a Blahánál voltam, így egyből behúztam az Akácfa utcába és leparkoltam. Pár perc állás után megszűnt a gőz, én meg elmentem a dolgomra (siettem). 2 órával később visszamentem, és meghökkenve láttam, hogy a hűtőfolyadék _jóval_ a MIN jelzés alatt van a hideg motornál. Volt desztillált vizem, így elkezdtem feltölteni. 1,4 liter víz kellett ahhoz hogy elérje MIN jelzést, és további 2-2,5 hogy elérje a MAX-ot.

Mi a rák okozta ezt? Kb. 2 hete néztem meg utoljára, akkor még a MAX-nál volt a szint. Hogy a rossebbe tud eltűnni majdnem 4 liter hűtőfolyadék? Mennyire árthatott a motornak ez az eset?

Harvester Creative Commons License 2001.04.14 0 0 80
Hmm... végülis én nem cseréltem ki, ezek szerint szerencsére. Megmérték diagnosztikai muszerrel és úgy tunik mégis rendben van.... de mindenképpen kösz a tippet.

Harvester

Előzmény: QuadCam (68)
aTOM Creative Commons License 2001.04.13 0 0 79
Szevasztok!

rizo!
Csak óvatosan!! Valszeg hengerfejes lett a géped :( De valahogy víz került az olajba.
Nézz be a szelepfedél alá (olajbetölto nyílás). Ha ott is habos trutyi van, akkor nagy a gáz. Ha mákod van, csak a hengerfej tömítés szakadt át, ha nem, akkor repedt valami (h.fej, blokk...)
Csináld/csináltasd meg szvsz mielöbb, mert a víz hamar szétbassza a motort!
Üdv
aTOM

Előzmény: rizo (74)
nazza Creative Commons License 2001.04.13 0 0 78
Hello!

Kivi!
SZVSZ kb. 1500-2000 Ft lehet.
Egészen pontosan pedig (ha már működik)
a unixtrade honlapján az online shop.

Üdv.

Előzmény: kivi (77)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!