Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vikiviki Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1144
jeee, ez total mashogy nez ki, mint az enyem...
Előzmény: kivi (1143)
kivi Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1143
Sőt, holnapután... :-) Na itt vannak a képek:







Legalább jó helyen kerestem? :-)

Előzmény: Trebitsch (1142)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1142
Lyó, de azt én már csak holnap látom... Jóéjt! :)
Előzmény: kivi (1140)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1141
Jók legyetek, mentem alunni... :o)
Előzmény: AWolfman (1139)
kivi Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1140
Úgyis ki akarom ásni a kocsit a hó alól, lehet hogy lövök egy fotót. :-)
Előzmény: Trebitsch (1138)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1139
Akkó jól montam, hogy annak az izének a tetejin van ez a micsoda azokkal a hogyishíjákokkal... :o)))
Előzmény: Trebitsch (1138)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1138
Lyól mondtad: a fojtószelepház tetején van, hengeres bigyó. Drótok mennek bele. :)
A fojtószelepet mozgatja a gázbowden, ezért aztán azt aránylag egyszerű megtalálni. Na, amiben mozog, az a fojtószelep-ház. :)
Előzmény: AWolfman (1137)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1137
Mán csak azt kéne megmondanod szegény szerencsétlennek, hogy hol keresse, mer velem szerintem nem sokra ment... :o)))

(félreértés ne essék: a szerencsétlen nem pejoratív jelző volt, csakát ez írott szövegen nem nagyon jön át...)

Előzmény: Trebitsch (1136)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1136
Még valami: a doki benzint vagy nitrohigítót mond a puceváláshoz, de szerintem a nitro sokkal jobb. Jó, persze, büdös mint a rosseb, de sokkal jobban oldja a trutyit.
Előzmény: kivi (1133)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1135
Lyól mongya a Wolfman... (Persze nem az alvázas dolgot :)
Előzmény: AWolfman (1134)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1134
Opel Vectrán láttam már. Ott trónol a motor tetején a levegő szívószövéhez vagy hova csatlakozik, fém házas, hengeres. (Szakszerű... :o))) )

Persze ettől függetlenül lehet, hogy Neked a csomagtartó alatt lesz az alvázhoz erősítve, nem tudom. Csak a mindenáron való segíteni akarás vezérelt. Tudod, a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve... :o)

Talán maj Trebitsch kartács megálmodja, merre van. Nála előferdül, ahogy észrevettem... :o)))

Előzmény: kivi (1133)
kivi Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1133
Ha tudtam volna, akkor előbb olvasom a doki rovatát, és csak azután írok. :-)

A tisztítása nem tűnik bonyolultnak (műszaki arc vagyok, vagy mi :-) de ahhoz meg kellene találnom az adott alkatrészt... Ötlet?

Előzmény: Trebitsch (1116)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1132
Nyitott porlasztó fölött, járó motornál csak óvatosan! Ha visszadurran, szemöldököd biztos nem marad, szemed az talán. :)
Kezdd a sötétben kukkolással, aztán stroboszkóp/zárásszögmérő, ha van, persze. Kizárólag azért, mert ez a legegyszerűbb/leggyorsabb.
Amúgy érdemes végigmenni a checklisten akkor is, ha találsz hibát, mert nem biztos, hogy csak az az egy van...
Előzmény: Veisace (1131)
Veisace Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1131
Köszönöm szépen!
Holnap teszem is!! :)
Előzmény: Trebitsch (1130)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1130
Aha. Hát: a falsot tudod ellenőrizni könnyen, egyrészt látod, ha valahol repedt egy vákuumcső, vagy rojtos a tömítés a szívócsonk alatt stb.
Másrészt ha megmozgatod kézzel a porlasztót (próbálod billegtetni ideoda), és attól változik az alapjárat érzékelhetően, akkor talptömítés. Meg kell nézni a porlasztó fedelét is, nincs-e elvetemedve, mert ott is tud falsot szívni! Ezen kívül kukkolj be leszerelt léxűrőháznál a torokba, nem csöpög-e a benzin a gyorsítófúvókából.
Eddig keverékképzés.:)
Ha minden rendben, akkor az elosztóhoz menő vákuumcső motor felőli végét ha leszeded, és beleszippantasz egy jót, akkor tudod ellenőrizni a vákuumdobot az elosztó oldalán, nem szakadt-e a membrán. Ha leveszed az elosztófedelet, látod, hogy ilyenkor mit mozdít; érdemes megnézni, mert be tudnak rohadni a dolgok.
Az elosztó tengelye meg sokkal kisebb kopást is rosszul visel, mint hogy szétverje a fedelet a rotor... A mexakító hézaga 0,4-0,5 mm körül van; ha ezzel összemérhető (1-2 tized) a tengely kotyogása, akkor a megszakítóhézaggal együtt mászkál a zárásszög is, meg a gyújtási időpont is.
Leginkább zárásszögmérővel, vagy stroboszkóppal látszik lyól.
Persze a gyertyakábeleket neked se árt megnézni sötétben. :)
Előzmény: Veisace (1129)
Veisace Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1129
Ja bocs

Opel kadett 77es 1.2es ohv!!!!! :)

Előzmény: Trebitsch (1126)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1128
Bocsi, nem emlékeztem rá - most hogy mondod, beugrott persze.
Agyam mint a szita, sajna...
Előzmény: AWolfman (1127)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1127
Már méleztünk egy sort még anno: VW Polo 1.05 89-es, szal még az előtt gyártották, hogy az a nagy sok eső leesett, aszt volt egy ember, aki épített egy bazi nagy tutajt, meg felvitt rá egy csomó állatot, hogy ne unatkozzon... katalizátort olyantájt ilyen autóba még nagyon nem lehetett kapni, úgyhogy a fehéren izzás veszélye hálistennek nem fenyeget.

Egyébként meg meg vagyok vele elégedve. Csak mostanában szomjas. No nem a berzilre, hanem a hűtőfolyadékot szürcsölgeti előszeretettel. Lassan feleannyit eszik belőle, mint benzinből. Pl. Eger-Bp. 3,5 liter, de lehet, hogy a helyzet azóta fokozódott, mer az má rég volt (megvan tán két hete is).

A megoldás megvan, de a hűtő még várat magára. Nem tudták hozni a hótól... :o)

Előzmény: Trebitsch (1124)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1126
Azért azt elárulhatnád, milyen autód van... :)
Előzmény: Veisace (1125)
Veisace Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1125
Az alapjárat ingadozás lehet gyújtás probléma vagy inkább tömítés? Hogy falsot szív a szívó csonkon és azért jár egyenletlenül. ???
Vagy mert a rotor tengeje ki van kopva és lecsúszík az előgyújtás? De megnéztem és nem mondhatni hogy van holtjátéka. A másik meg akkor szétverte volna az eloszó fedelet.

Tudtok valami tanácsot adni???

Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1124
Ha nem kap szikrát a keverék, akkor nem is gyullad meg. És akkor a többi hengernek kell vinni még azt az egyet is pluszban, amelyik csak sűrít ottan hiába... Próbáld meg sebességben eltolni a kocsit, aztán rögtön rájössz, mennyire nem mindegy. :)
Amúgy: milyen autó ez?
Előzmény: AWolfman (1123)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1123
Az jó lenne, ha visszavenne 1-2 litert! :o) A gondom csak az, hogy ezres motor termeli a lőerők tömegét, ehhez meg egy 6,5 - 7,5 literes fogyi párosul...

Azt télleg nem gondoltam volna, hogy ennyit dobhat a fogyasztáson. Nem mindegy annak a nyamvadt keveréknek, hogy kapja-e a szikrát? Én arra gondoltam, max a gyerták kormolódnak be...

Előzmény: Trebitsch (1122)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1122
Hogyne létezhetne, AWolfman kartács, tipikus hiba. Olyankor le-leáll 1 henger (nem biztos, hogy mindig ugyanaz), és attól persze hogy lejjebb megy az alapjárat. Aztán a rázkódástól odébb megy a kábel, megint visszajön... Nem érdemes szívni vele, egyszerű eset. 1-2 litert garantáltan visszavesz a mostani, megemelkedett fogyasztásodból. (Feltéve, hogy nem egy ilyen mai napon mérsz fogyasztást Pesten... :)
Előzmény: AWolfman (1121)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1121
Létezhet, hogy néha emiatt gány az alapjáratom? Most volt szerelőnél, állítólag rendben be lett állítva, mégis azt tapasztalom, hogy néha leállásküszöbön van.
Előzmény: Trebitsch (1120)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1120
Mindet. Valszeg 2-3 tankolás után azonnal ki fog derülni, hogy gazdaságos húzás volt... :) Ha látod a szép kék szikrákat, nagy valószínűséggel van már néha gyújtáskihagyás. ("Ledadog", torpan satöbbi)
Minden értelmes autósboltban kapsz kábelt, csak mérd le a hosszakat centivel, vagy vidd a mintát.
Ezen kívül: fújd le szilikon sprével már új korában, jó vastagon, hadd csurogjon. (Persze ne a kocsira. :) Meg az elosztófedelet is, meghálálja.
Előzmény: AWolfman (1119)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1119
Érdemes mindet cserélni, vagy csak azt az egyet (azokat), aminél gebasz van?
Előzmény: Trebitsch (1118)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1118
Szia!
Csere. Szikrát kap a gyertya is, de hogy mennyit, az a levegő nedvességtartamától, hőfokától, az aktuális holdfázistól, valamint Csala Zsuzsa testsúlyának alakulásától függ. Ha ezek a dolgok épp rosszul jönnek össze, akkor 1-2 (3-4) henger leáll. Ha katalizátoros az autód, akkor az pár perc kínzás után ettől szép fehéren fog majd izzani.
Gyertyakábel-készlet 3-4 ezer HUF.
Nem. :)
Előzmény: AWolfman (1117)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1117
Sziasztok!

Látom, a gyújtókébelekről volt szó. Hát én épp ma láttam az egyik hengernél, hogy 2-4 helyen szép kékes szikrakoszorú veszi körbe a gyertyapipa henger felőli, fém palástját, ami ha jól tudom, árnyékolásra szolgál. Ezen kívül korábban már két kábelnél láttam, hogy egy-egy kis szakaszon kívülről meg van olvadva a burkolat, de ott nincs áthúzás, gondolom az anyagvastagság miatt.

Mi a teendő? Csere? Ilyen áthúzáskor az a henger nem is kap gyújtást, vagy kap, de nem eleget? Hogyan mutatkozik ez meg? Mi történhet, ha nem cserélem időben (műszaki után mostanság egy kicsit le vagyok égve...)?

Nem kérdezek túl sokat? :o)))

Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1116
Igaza lehet, doktor úr kérem.
Épp most írta le a teendőket az Autódoki. :)
Előzmény: Dr.Frankenstein (1115)
Dr.Frankenstein Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1115
szvsz legvalószínűbb, hogy
1-alapjáratszabályzó szelep akadozik -> általában segít, ha jó alaposan kitisztítod. ezzel kell kezdeni
2-fojtószelepkapcsoló -> csere.
Előzmény: kivi (1114)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!