Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Macimedve Creative Commons License 2001.12.04 0 0 233
Ha csúcsot cserélsz, illik mérni. A befecskendezési nyomást ugyanis a rugók határozzák meg, azok meg szoktak fáradni. Autótól függ, hogy a rugóerőt hogyan állítják be. Van, ahol alátét tárcsákkal, van ahol megnyújtják stb. Hiába cserélsz csúcsot, ha túl alacsony nyomáson nyit, nem lesz rendes porlasztás, ugyanolyan sz@r lesz a motor.

Nem egy ökör ára a mérés, mindenképpen illik megcsinálni. Nem egy nagy dolog, nem kell különleges szervizbe menni, nagyon sok szerelőnek van ilyen pumpája.

Előzmény: BLASIUS (232)
BLASIUS Creative Commons License 2001.12.03 0 0 232
Egy hete cserélték az izzítógyertyáimat, de ma megint nem indult, csak vontatásra. Létezik, hogy a porlasztócsúcsok négy hidegindítás után hazavágjanak egy izzítógyertyát?
Ha most kicseréltetem az összes porlasztócsúcsot, akkor nem kell hozzá műszerrel mérni? Mert azért kurv@ sokat elkérnek. Míg a ki- beszerelést meg tudom oldani olcsón.
alpinaB6 Creative Commons License 2001.12.03 0 0 231
Akashi!

a kompressziód mindíg állandó! (persze idövel csökken...)

én inkább az önindítd mágneskapcsolójára(bendix) gyanakodnék. lehet hogy csak pihennie kell amíg újra be tud húzni. (addig persze a motorod is lehül, de ennek nincs jelentősége) próbád megütögetni egy picit az onindítót hosszanti irányban amikor nem akar müködni.ha utánna megy akkor bendix. a legjobb, ha valaki inditózik miközben ütöd(kicsiket!)

HA VÉGKÉPP NEM CSINÁL SEMMIT AKKOR A KALAPÁCCSAL CÉLOZD MEG AZ OSZTÓFEJET, EZ UTÁN TUTI MINDEN FASZÁN MÜKÖDNI FOG. VAGY LOCSOLD LE BENZINNEL ES GYUJTSD MEG, MINT ÉN A SUBARUMAT!

Zoldalma Creative Commons License 2001.12.03 0 0 230
Kérdés. LU2-Jetronic rendszer egy 1986-os Pug 205 1.6-ban. A fojtószelepház alsó részéböl kiindul egy vákuumcsö, amin kb. félúton van egy kb. 5 cm. átméröjü tárcsa, azon egy kétpólusú csatlakozó. A vége csak le van dugaszolva, nincs bekötve sehova. A csatlakozó sincs, de annak már megtaláltam az ellendarabját. A csö vajon hova mehetett eredetileg??? Tippek?
QuadCam Creative Commons License 2001.11.27 0 0 229
Nekem volt: a "sokat futott" önindító belső perselyezése is hajlamos megszorulni melegen. Érdemes felújíttatni, nem egy nagy költség.
Előzmény: Akashi (227)
Primi Creative Commons License 2001.11.27 0 0 228
Sziasztok!

Most akkor miben maradunk? Szerintetek kell járatni a donor motorját vagy nem?
Én úgy tudom, pl. a régi Skodák is, a Renaultok is nyitott rendszerűek voltak.

Csao

Akashi Creative Commons License 2001.11.27 0 0 227
Meggyürüztem az autómat. Szétszedéskor megmértem az illesztéseket,hézagokat meg minden. Gyári értéken van a gép. A problémám a következő:
Hideg motorral, pöcc röff indul. Ha bemelegszik (értem ezalatt az üzemi hömérsékletet) és leállitom, már nagyon nehezen forgatja át az öninditó.(megnéztem az előgyújtást az is jó) Megnéztem nem szorul e a motor (esetleg a hőhatásra kitáguló alkatrészek miatt), de kézzel simán át tudom forgatni. (örökhajtású ventillátoros)
Ha lehül a gép, újra pöcc röff indul. Az akksi jó, mert már a másodikat próbáltam bele.
Lehet hogy a meleg motorban olyan nagy a kompresszió, hogy az öregecske öninditóm nem bira, és felujitásra szorul??? Ha meg kihül a gép csökken a kompresszió és könnyebben átforgatja??
Volt már valakinek ilyen tapasztalata?

Akashi

kivi Creative Commons License 2001.11.27 0 0 226
Ez a 'vak vezet világtalant' esete! :-)
Előzmény: C20NE (224)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.11.26 0 0 225
Igen mínuszban is működik, csak kis teljesítménnyel kell használni,mert csak a párátlanítás a cél.Ha a fűtés kellően bemelegedett, akkor már nem kell,vagy ha nagy hóesésben beszálltok többen a kocsiba, akkot is jól jön, mert elszívja a párát.
Előzmény: bosibo (223)
C20NE Creative Commons License 2001.11.26 0 0 224
hzolee

Hidd el nem kötözködés, de ha te ezeket jobban tudod, miért csak most írod le, hogy szerinted mi a hülyeség? Lehet, hogy ha időben teszed, akkor megkímélsz másokat. Tanácsot meg mindenki jószándékkal ad senki sem akar ártani.

Üdv .: Zoli

Előzmény: hzolee (216)
bosibo Creative Commons License 2001.11.26 0 0 223
Én inkább a lefagyás veszélyére gondoltam, habár még nem próbáltam komoly hidegben. 0 fok alatt a hatását sem éreztem igazán. Tényleg, komoly mínuszban egyáltalán működik?
Előzmény: niváskarcsi (222)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.11.26 0 0 222
A légkondi 0 fok alatt is kiváló páraleválasztó.Kis fokozatban, fűtéssel együtt, gyönyörűen kilátsz az autódból, míg minden más hideg autó párás.
Előzmény: bosibo (221)
bosibo Creative Commons License 2001.11.26 0 0 221
Légkondi időszakos beüzemelésével egyetértek, de szerintem 0 fok alatti időben értelmetlen. Inkább a kissé melegebb garázsban járasd pár percig.

Bikázás: véleményem szerint az indítandó kocsi akksijáról nem szabad levenni a sarukat. Egyszerűen át kell csipeszelni a másik kocsi akkujáról a vezetékeket, és indítani. Utána szépen lekapcsolni a kábelt, és kész. A HDI motor beindul, a generátor áramot ad és tölt, a lemerült akksi töltődik, ha meg totál meghalt, akkor is jár a motor. Semmiképpen nem szabad akkumulátor nélkül járatni a motort, még csak töredék másodpercekre sem!
Az akkucserét álló motornál kell végrehajtani, és ha valamit elfelejt a rádió, hát be kell állítani újra. A motorvezérlő komputer meg a beindulás után szépen a saját programja alapján felszedi a jeladók információit, és minden üzemel, mint korábban.

Előzmény: Pugfan (220)
Pugfan Creative Commons License 2001.11.26 0 0 220
Légkondi: igen, 1-2 hetente 5-10 percre érdemes bekapcsolni, mert a közeg gáz+olajpára, és az keni a rendszert (kompresszor, szelepek) is!

A bikázást azért jó lenne tisztába tenni! az új HDi-men pl. az akku + saruja gyorsoldós, a - pedig nem! Vmi olyat hallottam, hogy ilyen autót bikázva - testre (motor), +pedig az akkuról leválasztott akkusarura csatolandó. Csak az a kérdésem, Ok beindult a motor, de hogyan teszem vissza az akkusarut motor leállás nélkül az akkura?

Előzmény: SzaboZE (218)
QuadCam Creative Commons License 2001.11.26 0 0 219
Szívemből szóltál kolléga!

Hosszú ideig próbálkoztam szerelőkkel és oda jutottam ahová te: az autómhoz senki nem nyúlhat! Inkább rászánom az időt és fáradságot, görnyedek felette fél napig, de legalább nem lesz szétb@szva és az kerül bele, amit én beleteszek. Pedig qrvára lenne egyéb időtöltésem.... :(

Előzmény: hzolee (217)
SzaboZE Creative Commons License 2001.11.26 0 0 218
Hali!

Ha valaki ért hozzá jobban, akkor irhatna pár sort, hogy a légkondi téli időszakban igényel-e valamiféle törödést, karbantartást? pl: két hetente 10 percre járatni vagy vmi hasonló móka van-e vele?

SzaboZE

hzolee Creative Commons License 2001.11.26 0 0 217
szerelő és szerviz témakör:
ez olyan, mint a cigánykérdés.
95%-uk csak arra hajt, hogy áthúzzon a hajó alatt!
az 5% kivételt nehéz megtalálni, és sajnos az emberek a 95% alapján általánosítanak! (már aki észreveszi, hogy átverték)
ki nem cserélt alkatrészek számlázása,
felesleges pluszmunka végzése az anyagköltség növelése miatt,
el nem végzett munkák számlázása,
használt (felujított) (szépen elpucolt) alkatrész újként történő beszerelése,
trehányság, oda-nem-figyelés...
több év után rájössz, hogy amelyik olyan végtelenül rendes volt, az is csak azért hogy elaltassa a gyanakvásodat.
Ma ott tartok, hogy magam csinálom a kocsimat (lada), mert bár nem ez a szakmám, így is többszörösen megbízható, és töredékébe kerül. a jó munkát szivesen megfizetem, de 1-2 jóbarátomon kívül senki sem végzett eddig JÓ munkát.
szóval amit a szerelő mond, azt kapásból el lehet osztani kettővel.
Lejjebb írta valaki, hogy az aksija egyre szarabb volt, majd generátor és önindító csere... ...lehet, hogy elég lett volna csak a szénkefét. ezeknél sosem lehet tudni.
z
hzolee Creative Commons License 2001.11.26 0 0 216
sziasztok
1 azt tanácsolom, az autódoktor szavaira ne nagyon adjatok. mondott már hülyeséget.
2 azt tanácsolom, egymás helyett is inkább hozzáértők szavaira adjatok. mondtok néha hülyeséget. vigyázzatok, mert a másik - vagy egy uj topiklátogató - esetleg elhiszi!
mire alapozom ezt? "miért forog a hütöventilátor kikapcsolt gyujtásnál", "hány ampert vesz fel egy kürt", "hogyan bikázzunk (ÉS MIÉRT)", és a többi hasonló...
XJ6nak igaza van, hogy beszól.
néhány eset, amire visszaemlékszem (teljes topikot elolvastam):
azért járatod a donor autó motorját, mert nem a másik aksiját, hanem a másik generátorát kell használni!
Kürtöt minden rendesebb autósboltban lehet kapni, és cserénél nem kell az áramfelvétellel foglalkozni.
Áramkörök (kivi ventilátora) vizsgálatakor ne felejtsük el a vezeték épségét ellenörizni. Nehezen fogom fel ezt a nyitott és zárt hütörendszer elmeletet, szerintem a kb a T-modell óta nem használnak nyitottat - de ti tudjátok. (vegyük észre, hogy létezik kiegyenlítötartállyal egybeépitett hütöradiátor, pl UNO).
Mi az, hogy számítógépes autó?? S120L óta mindegyik az!)
A másiknak egy szelepet kellene kitisztítania, a tanácsot adó kolega oda sem figyel hogy az illetö azt hitte hogy az alapjáratszabályozó motorról (!) van szó, tehát efelett elsiklik és azt tanácsolja, öntsön bele LB higítót (vagy mit)...
Persze 1 motornak nem lesz baja az LB higítótól attól eltekintve, hogy onnantól nem lesz kenése, de akkor is!
z.
XJ6 Creative Commons License 2001.11.26 0 0 215
> A generátor , mivel az indítózás alatt jelentős feszültségesést érzékel rátölt az akksira, amire a bikázott kocsi indítómotorja is rá van kötve. Szerintem ez nem egészséges, mivel a generátor 60 -100 A kapacitás kevés ehhez és a diódahí simán kipukkadhat. <

ize... ez nekem egy kisse homalyos.... mi az a 100 A kapacitas???? bar sejtem, hogy mire gondolsz... de erre le vannak vedve a generatorok... vagy ugy erted, hogy ha en rovidre zarom jaro motornal az akksit, akkor a generator diodahidja elszall???? ja meg valami.. mi van akkor ha a donor a sajat mocijat inditja????? nem ugyanugy kb. 600 A-t vesz fol a sajat inditomotorja is? (bar erre azt valaszolhatod, hogy olyankor a generator le van kapcsolva... es azt hiszem jogosan.... ugyhogy nem szoltam semmit :) )

> Ha valami szerinted ekkora b@romság miért nem segítesz nekem a csökkent értelműnek megérteni a problémát?? Nem ez a topic célja ??<

Ez viszont jogos... sorry... errol neha valoban elfeledkezem... (egyebkent en nem beszeltem csokkent ertelmurol es nem is te voltal az... ertem en...) ;)

Az is teny, hogy egy jo allapotu akksi ki kell birjon egy bikazast es utana meg a sajat mocijat is be kell tudja inditani, de itt nem errol szolt a fa'ma... itt az volt a tema, hogy le KELL-e allitani a donor motorjat... pontosabban le kell-e kacsolni a donor halozatat az akksirol... ezzel nem ertek teljesen egyet... de eszervekkel engem meg lehet gyozni... istenbizony.... ;)

mas tema, de valahogy ide vag... olyannal mar talalkoztam szemelyesen, hogy faszi behozta a Cherokeet, hogy nem mukszik egy csomo elektromos kutyu benne... motor ment, de pl. kozponti zar, elektromos ablakok... stb... nem nagyon... nezem, uj az akksi... kerdem foszert, hogy mikor csereltek? azt mondja a tegnap... es? azota nem mukszenek ezek a dolgok? mondja, hogy igen... kerdem hogy hogyan cserelte? Hat hogy... egyszeruen kivettuk az egyiket es betettuk a masikat... kerdem, hogy jaro motornal? azt mondja nana'... hat meg szep, hogy nem allitottak le... akkor egy rakas mindenbol kiment volna a memoria es ujra kellene allitani... pl. szekek, tukrok... stb.... a', nem rohogtem mint allat... hulye faszi nem hallott meg impulzusvezerlesrol... ;) szerintem csak az osszes multiplexer ment ki benne a feszultsegugrastol.... ;))))

Előzmény: C20NE (213)
BLASIUS Creative Commons License 2001.11.25 0 0 214
A kamionos szomszédé. Mindegy tegnap vontatással, ma rendesen beindult. A töltésjelző szerint az aksi ok. Talán az izzítógyertyák nem bírják a hidegindítást?
Előzmény: XJ6 (209)
C20NE Creative Commons License 2001.11.25 0 0 213
Ez a bikázás érdekes, ha jár a motorod mikor bikázol akkor:

A. A vezérlő rá van kötve az elektromos hálózatra és az összes tranzienst megkapja.

B. A generátor , mivel az indítózás alatt jelentős feszültségesést érzékel rátölt az akksira, amire a bikázott kocsi indítómotorja is rá van kötve. Szerintem ez nem egészséges, mivel a generátor 60 -100 A kapacitás kevés ehhez és a diódahí simán kipukkadhat.

Tehát szerintem kikapcsolt gyújtásnál semmi baja nem lehet a "donor"nak függetlenül attó, hogy számítógép vezérli e a motort vagy sem, mivel ilyenkor nem kapcsolódik a hálózatra.

Üdv.: Zoli

PS.: Ha valami szerinted ekkora b@romság miért nem segítesz nekem a csökkent értelműnek megérteni a problémát?? Nem ez a topic célja ??

Előzmény: XJ6 (207)
kivi Creative Commons License 2001.11.25 0 0 212
Ez miért is baromság? Az indításhoz csak egy egészséges akkumulátorra van szükség. Ehhez nem kell járnia a motornak. Egy plusz indítást pedig ki kell bírnia egy valamirevaló akkunak.
Előzmény: XJ6 (207)
XJ6 Creative Commons License 2001.11.25 0 0 211
jotanacs egyben... ;)
XJ6 Creative Commons License 2001.11.25 0 0 210
> Még egy jótanács, számítógépes autót másik autóról kábellel indítani vagy fordítva szigorúan tilos. <

tehat Zsigulit Skoda 120-rol lehet vagy Trabantot Daciarol... de mast nem... mert a tobbi ugye mind "szamitogepes"... nekem is lenne egy jo tanacsom a tisztelt Autodoktor Urnak... ;))))

Előzmény: kivi (195)
XJ6 Creative Commons License 2001.11.25 0 0 209
> Ma mi is bikázással próbálkoztunk, nem ment 24V-ról <

ugy erted 12 voltos rendszert bikaztatok 24-rol? ez kinek az otlete volt? ;)

Előzmény: BLASIUS (203)
XJ6 Creative Commons License 2001.11.25 0 0 208
> viszont _álló_ motort hűtünk ami nem termel már hőt! <

s akkor mi van? ;)

attol meg logikus a dolog...

Előzmény: SzaboZE (194)
XJ6 Creative Commons License 2001.11.25 0 0 207
> A bikázással kapcsolatban: szerintem arra kell ügyelni, hogy a "donor" motorja ne járjon, mert pl. a generátornak gyakorlatilag ez rövidzárat jelent. <

khm... hogy is van ez????? ezt jo lenne innen valahogy kitorolni... jon szegeny laikus, beleolvas es szentul meg lesz gyozodve, hogy allo motorral kell bikazni... nem fogok reszletekbe menni, de ez kuuuuurva nagy baromsag...

tisztelettel...


Előzmény: Primi (204)
emp Creative Commons License 2001.11.25 0 0 206
201 = 198
Előzmény: emp (205)
emp Creative Commons License 2001.11.25 0 0 205
ez aztán nagyon ellentmond mindennek, amit eddig hallottam a külső indításról. viszont lehet, hogy téged igazol a generátor cserém ? (201)
akkor ez volt az első ilyen súlyos gixer, mindig járó motorú autóról indítottunk
Előzmény: Primi (204)
Primi Creative Commons License 2001.11.25 0 0 204
Sziasztok!

A bikázással kapcsolatban: szerintem arra kell ügyelni, hogy a "donor" motorja ne járjon, mert pl. a generátornak gyakorlatilag ez rövidzárat jelent. De ez csak az én véleményem.
A gyújtás nélkül m?köd? venti talán a kiegyenlít? tartálynak segít a nyomást helyreállítani(hamarabb visszaáll a nyomás, nem feszíti annyira). De ez szintén csak a saját véleményem.

Csao

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!