Igen, ezt tudom. A hazai viszonyokat ismerve belekötnek ezek akkor is ha van benne E betű. A vizsga előtt asszem le kell majd vennem a ködlámpákat is, mert hiába E-sek, ismerem a vizsgáztatók hozzáállását...
"E" jel legyen a lámpában, különben vizsgán belekötnek, és persze szorosan a hátsó szélvédőre kell illeszteni, hogy ne tükröződjön vissza a kocsi utasterébe, vagy kívülre (pl. szárny) kell szerelni!
Szerintem minden további nélkül ráköthető a meglevő gyári féklámpákra. A pótféklámpa max. 21W-os valószínűeg, a többlet áramfelvételt meg elbírja a féklámpa kapcsoló. Egyes típusoknál nem kizárt, hogy eleve relé kapcsolja a féklámpákat, ebben az esetben még biztosabb, hogy elviseli a rendszer.
A vezetékek átmérője nem lehet gond, főleg, mivel a féklámpa csak időszakos fogyasztó, azaz nem működik állandóan!
Nyugodtam rákötheted a gyári féklámpákra!
Vigyázz, a pótféklámpa csak E-szabványjeles lehet!
Szerintem teljesen jogos volt a válasza. Megcsinálja neked a sima optikai javítást is, csak az nem lehet olyan tartós. Hidd el, nem akart átbaszni ! Én nála csináltattam a kocsimat ezért merem ajánlani.
felhívtam őket. Vázoltam a helyzetet ( hátsó kerekek fölötti íven mindkét oldalon 2x5cm-es rozsdacsík. ) Erre azt mondja, ő szívesen lekezeli, de mi van ha 1 hónap múlva megint előjön a rozsda, mert ha már benne van a féreg a lemezben akkor nincs menekvés. Így inkább rögtön cseréljem mindkét ívet min 25 000-ért festés nélkül.
hosszas gondolkodás és válogatás után sikerült döntenem, megvettem életem első autóját. Viszonylag jó árban volt, viszont cserébe nem volt benne kötél, háromszög, elsősegély + potlámpák ilyesmi. Ezenkívül mindkét hátsó kerék ívnél a karosszérián van egy kicsi rozsda, kb 5 cm hosszú 2 cm széles. 2 kérdésem lenne:
1. hol lehetne ilyen kiegészítőket olcsón, gyorsan beszerezni? megnéztem a unixtrade honlapját és szerintem 4800 egy elsősegélycsomagért kicsit sok, nem?
2. tud valaki ajánlani jó karosszériást? mert rakatnék fel olyat mint a lada samarákon meg golfokon szokott lett, műanyag védő kerék íveknél. MOndjuk nem túl szabvány az autó, de azért gondolom utána tudják szabni azt a műanyag darabot ha nem passzentos, nem?
Mit gondoltok az utólag beköthető 3. féklámpáról? Hogy célszerű bekötni? A leírás szerint az egyik féklámpa + pólusára kell kötni, de így 1,75 amperrel nagyobb áram fog folyni. Bírja ezt a kábelezés?
Ha csúcsot cserélsz, illik mérni. A befecskendezési nyomást ugyanis a rugók határozzák meg, azok meg szoktak fáradni. Autótól függ, hogy a rugóerőt hogyan állítják be. Van, ahol alátét tárcsákkal, van ahol megnyújtják stb. Hiába cserélsz csúcsot, ha túl alacsony nyomáson nyit, nem lesz rendes porlasztás, ugyanolyan sz@r lesz a motor.
Nem egy ökör ára a mérés, mindenképpen illik megcsinálni. Nem egy nagy dolog, nem kell különleges szervizbe menni, nagyon sok szerelőnek van ilyen pumpája.
Egy hete cserélték az izzítógyertyáimat, de ma megint nem indult, csak vontatásra. Létezik, hogy a porlasztócsúcsok négy hidegindítás után hazavágjanak egy izzítógyertyát?
Ha most kicseréltetem az összes porlasztócsúcsot, akkor nem kell hozzá műszerrel mérni? Mert azért kurv@ sokat elkérnek. Míg a ki- beszerelést meg tudom oldani olcsón.
a kompressziód mindíg állandó! (persze idövel csökken...)
én inkább az önindítd mágneskapcsolójára(bendix) gyanakodnék. lehet hogy csak pihennie kell amíg újra be tud húzni. (addig persze a motorod is lehül, de ennek nincs jelentősége) próbád megütögetni egy picit az onindítót hosszanti irányban amikor nem akar müködni.ha utánna megy akkor bendix. a legjobb, ha valaki inditózik miközben ütöd(kicsiket!)
HA VÉGKÉPP NEM CSINÁL SEMMIT AKKOR A KALAPÁCCSAL CÉLOZD MEG AZ OSZTÓFEJET, EZ UTÁN TUTI MINDEN FASZÁN MÜKÖDNI FOG. VAGY LOCSOLD LE BENZINNEL ES GYUJTSD MEG, MINT ÉN A SUBARUMAT!
Kérdés. LU2-Jetronic rendszer egy 1986-os Pug 205 1.6-ban. A fojtószelepház alsó részéböl kiindul egy vákuumcsö, amin kb. félúton van egy kb. 5 cm. átméröjü tárcsa, azon egy kétpólusú csatlakozó. A vége csak le van dugaszolva, nincs bekötve sehova. A csatlakozó sincs, de annak már megtaláltam az ellendarabját. A csö vajon hova mehetett eredetileg??? Tippek?
Most akkor miben maradunk? Szerintetek kell járatni a donor motorját vagy nem?
Én úgy tudom, pl. a régi Skodák is, a Renaultok is nyitott rendszerűek voltak.
Meggyürüztem az autómat. Szétszedéskor megmértem az illesztéseket,hézagokat meg minden. Gyári értéken van a gép. A problémám a következő:
Hideg motorral, pöcc röff indul. Ha bemelegszik (értem ezalatt az üzemi hömérsékletet) és leállitom, már nagyon nehezen forgatja át az öninditó.(megnéztem az előgyújtást az is jó) Megnéztem nem szorul e a motor (esetleg a hőhatásra kitáguló alkatrészek miatt), de kézzel simán át tudom forgatni. (örökhajtású ventillátoros)
Ha lehül a gép, újra pöcc röff indul. Az akksi jó, mert már a másodikat próbáltam bele.
Lehet hogy a meleg motorban olyan nagy a kompresszió, hogy az öregecske öninditóm nem bira, és felujitásra szorul??? Ha meg kihül a gép csökken a kompresszió és könnyebben átforgatja??
Volt már valakinek ilyen tapasztalata?
Igen mínuszban is működik, csak kis teljesítménnyel kell használni,mert csak a párátlanítás a cél.Ha a fűtés kellően bemelegedett, akkor már nem kell,vagy ha nagy hóesésben beszálltok többen a kocsiba, akkot is jól jön, mert elszívja a párát.
Hidd el nem kötözködés, de ha te ezeket jobban tudod, miért csak most írod le, hogy szerinted mi a hülyeség? Lehet, hogy ha időben teszed, akkor megkímélsz másokat. Tanácsot meg mindenki jószándékkal ad senki sem akar ártani.
Én inkább a lefagyás veszélyére gondoltam, habár még nem próbáltam komoly hidegben. 0 fok alatt a hatását sem éreztem igazán. Tényleg, komoly mínuszban egyáltalán működik?
Légkondi időszakos beüzemelésével egyetértek, de szerintem 0 fok alatti időben értelmetlen. Inkább a kissé melegebb garázsban járasd pár percig.
Bikázás: véleményem szerint az indítandó kocsi akksijáról nem szabad levenni a sarukat. Egyszerűen át kell csipeszelni a másik kocsi akkujáról a vezetékeket, és indítani. Utána szépen lekapcsolni a kábelt, és kész. A HDI motor beindul, a generátor áramot ad és tölt, a lemerült akksi töltődik, ha meg totál meghalt, akkor is jár a motor. Semmiképpen nem szabad akkumulátor nélkül járatni a motort, még csak töredék másodpercekre sem!
Az akkucserét álló motornál kell végrehajtani, és ha valamit elfelejt a rádió, hát be kell állítani újra. A motorvezérlő komputer meg a beindulás után szépen a saját programja alapján felszedi a jeladók információit, és minden üzemel, mint korábban.
Légkondi: igen, 1-2 hetente 5-10 percre érdemes bekapcsolni, mert a közeg gáz+olajpára, és az keni a rendszert (kompresszor, szelepek) is!
A bikázást azért jó lenne tisztába tenni! az új HDi-men pl. az akku + saruja gyorsoldós, a - pedig nem! Vmi olyat hallottam, hogy ilyen autót bikázva - testre (motor), +pedig az akkuról leválasztott akkusarura csatolandó. Csak az a kérdésem, Ok beindult a motor, de hogyan teszem vissza az akkusarut motor leállás nélkül az akkura?
Hosszú ideig próbálkoztam szerelőkkel és oda jutottam ahová te: az autómhoz senki nem nyúlhat! Inkább rászánom az időt és fáradságot, görnyedek felette fél napig, de legalább nem lesz szétb@szva és az kerül bele, amit én beleteszek. Pedig qrvára lenne egyéb időtöltésem.... :(
Ha valaki ért hozzá jobban, akkor irhatna pár sort, hogy a légkondi téli időszakban igényel-e valamiféle törödést, karbantartást? pl: két hetente 10 percre járatni vagy vmi hasonló móka van-e vele?