Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Szkátó Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1411
Hali!

A páciens egy dinamós kisfityó (P126)

December közepén ment vele a barátnőm utoljára. Azóta nem indul (már 3-4 alkalommal próbálkoztam). Az önindító forog, de a motor csak egy-egy ütemre röffen be nagyritkán (5-10mp-enként). Egyszer önindítózás közben "ment is meg nem is", de képtelen volt felvenni a fordulatot, és amint leálltam az önindítózással megállt.

Amit csináltam:
-Aksi feltöltve (12,03V-ot mértem töltés után)
-Karburátor előtt a benzincsövet lehúztam a benzinpumpáról, önindítózáskor nyomta a benyát ezerrel.
-Gyertyákat kivettem. Mindkettő benzines volt (benya van) teszteléskor mindkettő adja a szikrát (1 éves Bosch, gond nem lehet)
-Gyújtáselosztó fedelét leszedtem, nedvességet/hibát nem vettem észre.
- Vezetékeket, csatlakozókat megnéztem (indítózás közben amit lehetett megmozgattam): jók.

Szerintetek mi lehet a gond?

Thx

zsazsa1234 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1410
Esetleg azt lehet tudni, hogy a barátod hová szokta vinni javítani az autóját?
Előzmény: Trebitsch (1406)
zsazsa1234 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1409
Előre is köszi.
Előzmény: Trebitsch (1406)
bonyolult Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1408
Ja, bocs, azt elfelejtettem hogy ez a muszerfal villogast fogja jo esellyel mexuntetni. Nekem is volt ilyen. Az alapjarat ingadozasra egy masik eset kapcsan sok tippem lenne (lasd a 4-5 nappal korabbi esszeimet:)) de vegul is nem szuletett megoldas, hulyesegeket meg nem akarok irni. Talan annyit mint a legegyszerubb diag. modszer hogy huzd szet a lambda szonda csatlakozojat es figyeld meg ugy az alapjaratot. Ha akkor nem ingadozik akkor valoszinuleg a szonda az oka, ha marad a jelenseg akkor passz. Ez esetben tenyleg at kell nezni az egesz motort kulonos tekintettel a vakuum csovek csatlakozasaira, es mindenfele jeladokra ill. azok kontaktusaira.
Előzmény: zsazsa1234 (1404)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1407
Sajnos a virtuális autószereléshez ezek a dolgok is hozzátartoznak...:-)))
Előzmény: Trebitsch (1397)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1406
Megpróbálom. :)
Első körben megkérem a barátomat, hogy nyissa föl az ő ugyanilyen autójának a motorháztetejét, osztán csinálunk pár fotót.
Előzmény: zsazsa1234 (1405)
zsazsa1234 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1405
Trebitsch!

Némi fogalmam van az autókhoz, ehhez éppen nincs.
Segítenél a vákuum csövek felkutatásában?:))

Előzmény: Trebitsch (1403)
zsazsa1234 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1404
Nem gondolnám, hogy ilyen egyszerű lenne a kérdés.
Továbbra is várom az ötleteket.
Előzmény: bonyolult (1399)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1403
zsazsa, kedves,

először át kéne nézni az egész motort, ilyen lecsűszott, ledugózott, rossz helyre dugott, kirepedezett, törött vákuumcsövek után kutatva.
Ha az mind rendben van, csak akkor érdemes továbblépni. Szerintem olyan 90%, hogy ilyen hibád van, nem lambda, meg nem léptetőmotor...

Előzmény: zsazsa1234 (1396)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1402
Zsírhiány, és amennyire tudom, nem tipushiba. Van azé zsír a franszoáknál is... :)
Előzmény: D16Z5 (1401)
D16Z5 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1401
Kérlek ne kímélj, ha van még! Lehet, hogy ennyi észérvtől meg fogom tudni ingatni az ember hitét! Olyat is tud 1ébként, hogy a kuplung kinyomáskor nyikorog, de arra azt mondta valaki, hogy csak zsírhiány.
Előzmény: Trebitsch (1400)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1400
Van még... Az első ülések támlájának állítása szét szokott kopni elég hamar, és szép lassan hanyattfexik, aki benne ül (általában először a sofőr), mer ledől a támla pár óra alatt, ha ülnek benne... :)
Előzmény: D16Z5 (1398)
bonyolult Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1399
Csereltesd ki a szenkefeket a generatorban.
Előzmény: zsazsa1234 (1391)
D16Z5 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1398
Oooops! Ez a lista nem csekély! Köszönöm!
Előzmény: Trebitsch (1395)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1397
Egyetértek a subibubidúúúú... Izé, fórummal. A szilentek meg a toroncsapágy tompább hangot ad, mer gumiágyban vannak, az inkább lehet klotty, mint kopp... :)
De ezek a különféle szagok meg hangutánzások eccer a sírba visznek, az tuti... :)
Előzmény: Kulimász (1393)
zsazsa1234 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1396
Minden vezeték és test, vagy minden vezeték-vezeték között?
Előzmény: lukit (1394)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1395
Párat... :)
A külső/belső keringetés átkapcsolása konstrukcióhibás, mindig eltörik benne egy műanyag fogasív. Műszerfal kontakthibák menetrendszerűek, nem mutat a kilométerszámláló meg ami még oda van kötve; a kormánymű hidegen olyan hangokat ad 1-2 év után, mint ha kalapáccssl püfölné valaki, az injektorokat kb. 3 év alatt Nippon Densora szokás cserélni, ha nem olyat tettek bele a gyárban (szerencse dolga) mer betojnak, a gyertyapipába épített trafó dettó...
Előzmény: D16Z5 (1392)
lukit Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1394
0 es 1 V kozott
Előzmény: zsazsa1234 (1391)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1393
Treb, ha nagyobb kátyúba megyek a jobb hátsó kerékkel "klottyanás" (nem kopogás!) hallatszik. Szerinted mi lehet ez? Múltkor a szagokkal nem nagyon sikerült zöldágra vergődnünk, hátha a hangokkal könnyebb lesz...:-)))
Subifórumon a következők hangzottak el: stabszilent vagy toronycsapágy. Azok nem inkább kopognak?
Előzmény: Trebitsch (1390)
D16Z5 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1392
Mert Benned nincs meg a néptanítói hajlam! ;))) Én - csupán jószándékból - osztom itt az áldást, mert azt szeretném, ha csupa boldog, és kiegyensúlyozott ember venne körül, akinek nem okoz frusztrációt az autója állandó meghibásodása! :))))
Fikázás OFF, de tudsz Megane típushibákat? Ismerősöm szeretne ilyet használtan vásárolni, mert nem hallgat a bölcs :))) tanácsaimra :(((
Előzmény: Trebitsch (1390)
zsazsa1234 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1391
Üdv. Mindenkinek!

Decemberben vettem egy 460-as Volvo-t. 1721 ccm benzines turbós (92-es, 153 ekm).

Nehezen indult (kb. 6-8 mp-ig ment az önindító), illetve hidegen az alapjárat alacsony volt (mint később kiderült kb. 800). Amikor bemelegedett (kb. 1000 lett) a motor, elkezdett ingadozni az alapjárat, így a feszültség is. Vibrált a műszerfal világítás, a tompított, stb. Ezért elvittem Volvo szervizbe. Azt mondták, hogy kitisztították az alapjárati motort (üresjárati szelep?).
Az indítás tényleg jobb lett, de az alapjárat továbbra is ingadozott. Visszavittem, ekkor kb. 1 óra elteltével azt mondták, hogy 80%-os (!) biztonsággal az alapjárati motort kellene kicserélni, de nem voltak túl meggyőzőek.

Ekkor találtam egy Bosch szervízt. Ugyan dízel adagoló szervíz, de javítanak benzines autót is.
Egy egész nap ott volt a kocsi. Amikor elhoztam egész szépen járt a motor. Azt mondták, hogy az alapjárati CO-ja 8,5 volt(!). Azt is mondták, hogy lassan cserélni kellene a fojtószelepet, mert a fordulaton mért CO a max. értéken van.
Másnap 3-szor leállt kinyomott kuplungnál. Este öntöttem fel az ablakmosót és észrevettem, hogy egy vékony kb. 8mm-es külső átmérőjű levegő cső nincs a helyén (az alapjárati motor alól egy elosztón keresztül megy a fojtó szelep (?) felé, a gázbowden is erre a szerkezetre csatlakozik ). Próbáltam visszatenni és a csőben találtam egy csapágygolyót(!), amivel le volt vakolva a cső. Ha kivettem a golyót elkezdett mászkálni az alapjárat, ha visszatettem jobb volt, de nem olyan mint amikor kihoztam a Bosch szervizből.
Visszavittem a kocsit, de persze tagadták, hogy Ők tették be a golyót. Kicserélték a csövet, valamit állítgattak rajta, hogy ne essen le az alapjárat, ha leveszem a gázról a lábam (azóta is állt már le menet közben), illetve hogy a CO-ja jó legyen.

Ennek ellenére nem jár egyenletesen a motor, nem húz megfelelően, illetve a fogyasztásával sem vagyok megelégedve (a számítógép szerint kb. 13 l városban). Hidegen még mindig alacsonyabb az alapjárat mint melegen.

A generátor ékszíjon húztam, mert lazának találtam. Ettől valamivel egyenletesebb lett az alapjárat, de nem tökéletes, illetve már kevésbé vibrál a világítás. Azonban alapjáraton és fordulaton nem ugyanúgy világít a tompított, felerősödik-elhalványul.

A lambda szonda okozhat ilyen problémát?
Milyen értékeket kell mérni, hogy kiderüljön jó-e (úgy tudom, hogy 3 vezetékes a szonda).

Ha valakinek ven ötlete szívesen várom.

zsazsa1234

Trebitsch Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1390
Köszi!
(Megánnya van a kollégámnak is... :)
De én nem szoktam szidni egyik autót se. Legfeljebb a többit dícsérni. :)
Előzmény: D16Z5 (1389)
D16Z5 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1389
Mint ahogy (legalábbis japánon) nem is találkozhattál! Természetesen fanszoá, egy Renault Megane! Persze nem az enyém, én ilyet nem vennék, nem kell púp a hátamra! :) Mer ezen a cirka 30k-n a fékpofái is pengére koptak, meg ez, meg az ...
Előzmény: Trebitsch (1388)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1388
Milyen autó? Csak a kíváncsiság kedvéért... Japán/német járgányokon még sose találkoztam efélével; de mindig van egy első eset. :)
Előzmény: D16Z5 (1387)
D16Z5 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1387
Új autón volt, ha ilyen öreget tettek fel az őket minősíti!
Gondoltam még arra, hogy mivel igencsak össze-vissza tekeredik, és az hajt meg mindent, így ezt a strapát nem bírja. Mindenesetre kösz a segítséget!
Előzmény: Trebitsch (1386)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1386
Passz... Ha olajat nem kapott, akkor sehogy, vagy pedig egy jó öreg raktári készletes darabot kaptál, amit 10 éve gyártottak. A gumi örexik a tárolástól is.
De úgy alapvetően nem tudom; igazából sose érdekelt olyan nagyon, mer az éxíj azért nem egy egetverő összeg - és ez az öregedés-dolog valahol a vegyészek asztala. Én csak megnézem, aztán ha repedezett csere, ha 3 évet/100 ezret leszolgált csere.
A leszedett darab meg elfér jól a csomagtartóban, mer sohase lehessen tudni. :)
Előzmény: D16Z5 (1385)
D16Z5 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1385
:)))
És hogy használódhat el 30k km alatt ennyire egy vadonás - gyári új ékszíj? :O
Előzmény: Trebitsch (1383)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1384
Ez igaz, de attól még a helye úgy tudom, hogy meglátszik és mondjuk ez a szélvédőn káros lehet. Ablak karc ügyben én is sokszor érdeklődtem már és mindig mindenki azt mondta, hogy az egyetlen módszer a csere. De örömmel venném, ha megcáfolna valaki, mert a szélvédőmön van sajna karc az ablaktörlő miatt.
Előzmény: don_kihote (1381)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1383
Elhasználtságot. A szilikon az csak csendesíti, de ugyanúgy (vagy jobban) csúszik tőle... Diagnosztikára jó, másra nem, bár szvsz az is egyszerűbb a kapcsolgatással. :)

Repedezett éxíjat cserélni kell. Vagy kényelmesen a garázsban, vagy kínlódva a hófúvásban éjszaka az országúton, mikor majd elszakad, ez má egyéni ízlés kérdése.
Van, aki például szöges ágyon alszik. :)

Előzmény: D16Z5 (1382)
D16Z5 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1382
Ha öregebb, akkor feszítés előtt kézbe kell venni, és megnézni, nincs-e kirepedezve, elöregedve.
Az öregebb itt életkort vagy elhasználtságot jelent? 1,5 éves se ékszíj nyikorog mint a veszedelem, szilikon spray-re rövid időre elmúlik a nyikorgás, de aztán megint. A felülete pedig repedezett.
Előzmény: Trebitsch (1375)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!