Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Atomi Creative Commons License 2000.04.10 0 0 35
To poldi

írtad: " Egy nagy kérdés!
Tipushiba: Ford Sierra EFI injektor vezérlő teljesen meghülyül alapjáraton. Melyik jeladó lehet szar? Esetleg a központi vezérlő?
Ha esetleg van ebben egy szaki a címet megköszönném! (Dunakeszin jártam ott ajánlottak egy szervizt, elkértek 7500,-FT,-ot és ugyanolyan hibával visszakaptam)

Ha valami ötlet van megköszönném! "

válaszom: Egyik kollegámnak pont ilyen volt Sierrán, elmesélem. Melegebb időben(vagy erősebb hajtás után) előfordul, hogy az EFI központi vezérlője "elfelejti" az alapjáratot. Az alapjárat potit ilyenkor hiába tekergeti az ember, mivel az állításhoz kompjuterrel engedélyezni kell az EFI beállítást ! Ezután az ember beállítja az alapjáratot, majdpedig a kompjuterrel tiltja az állítást, ill. menti a beállított értéket. Gyakorlott Ford műhely egy Laptop segítségével 5 perc alatt belövi .

Harvester Creative Commons License 2000.03.30 0 0 34
Sziasztok

Meg lehet bízni szerintetek egy angol gyártmányú utángyártott oxigén szenzorban? A gyári 45 ezerbe kerül, az utángyártott 16ezerbe. Én az utángyártottra szavaztam volna de egy ismerős azt mondta, hogy maximum fél évet fog kibírni. Ti mit mondotok?

Ja, az angol utángyártott Quinton-Hazel a Jaguar gyári beszállítója (de nem biztos, hogy az O2 szenzort is ők szállítják.)
Harvester

Gyuszkó Creative Commons License 2000.03.28 0 0 33
Köszi a tanácsokat, ha lesz egy szabad hetem bisztosan elszórakozok vele egy kicsit. Sajna úgy telizsúfolják a franciák a motorházat és minden egyéb helyet az autóban, hogy lehetetlenség normálisan akármihez hozzáférni. Márcsak egy kérdésem volna, hol lehet hozzájutni egy normális leíráshoz ehhez a típushoz? (405 GRDT '92).

Köszike: Gyuszkó

Előzmény: turbo2 (31)
patye Creative Commons License 2000.03.27 0 0 32
Szia turbo2!
Köszi, azt hiszem az újat relével kötöm be. Bár most, hogy az itt olvasottakon felbuzdulva tettem 2+100W-ot a távolságikba (relével), úgy fog csattogni a kocsi, mint gyorsításkor a HÉV:)))
üdv:
patye
Előzmény: turbo2 (30)
turbo2 Creative Commons License 2000.03.24 0 0 31
Összevissza mutatás valószínűleg kontakthiba a franciák ebben nagyon jók.
olajkombiműszer.
A működés szerint gyujtás ráadásakor olajszint, indítózás vagy 10-15 sec után olajhőmérő.
Ha méri a szintet akkor lehet rossz a hőmérő jeladó vagy az átkapcsoló relé vagy elektronika.
Ha nem mutat olajszintet se akkor lehet rossz a műszer is , vagy az olajszint jeladó is, vagy mindez együtt is. De lehet ez ios csak kontakthiba.
Jó szórakozást.
Előzmény: Gyuszkó (28)
turbo2 Creative Commons License 2000.03.24 0 0 30
Szeintem 2 lehetőség 1 valószínűbb
1. Gagyik az utángyártottak próbáld olyan helyen ahol van rá gari ???? jó duma mi ??
2 . Túl nagy áramot kell kapcsolnia és azért nem bírja . Relézd le. Sok autón gyárilag relézik.
Előzmény: patye (27)
Stier Creative Commons License 2000.03.24 0 0 29
Porternek, akit szivat a riasztoja.
Szerintem fel kell hagyni a GT riasztoval, legalabbis a 30eFt-os kategoriaban. Nekem ugyanezt csinalta, harom evig birtam. Neha meg akartak verni, amikor szirenazo automat piszkaltam.GT kereskedo legjobb otlete a csere volt :-). Attertem Gemini riasztora, azota semmi baj. Ebbol kilog egy kis antenna, lehet, hogy ez hianyzott a GT-bol.
Előzmény: Porter (19)
Gyuszkó Creative Commons License 2000.03.23 0 0 28
Hi Skacok! Nemrég vettem egy 7 éves Peugeot 406 GRDT-t és lenne néhány kérdésem amit szeretnék veletek megosztani, (illetve nem venném rosz néven ha valaki aki tudja a megoldásokat valami iránymutatást adna benne) hátha mások is tanulhatnak belőle. 1. egy éven belül a második Peugeot-ot vezetem (hasonló korabeli volt a másik is) és mind a kettőnél ugyan azt a "hibát" véltem felfedezni. Mért van az, hogy az üzemanyagmérő nem bír megfelelően mutatni?, illetve hogy össze vissza kolbászol még teli tanknál is? 2. GRDT-ről lévén szó azt olvastam valahol (egy 8 éves leírásban!), hogy a motorolajszint mérőnek van egy másik funkciója miszerint a motorolaj hőmérsékletét is kellene mutatnia amikor a motor már jár. Na ezt sem képes jelezni. 3. A fordulatszám jelző is viccelődik velem hol 2000 ford/perc -et mutat, hol meg 0 f/p, és van olyan is amikor kb pontosan mér.
Nagyon megköszönném Nektek, ha valaki segítene egy ujdonsült Peugeot tulajdonoson. előre is köszönet a "meghalgatásomért". Üdvözlettel: Gyuszkó
patye Creative Commons License 2000.03.22 0 0 27
Sziasztok!
Nekem is van egy ehhez hasonló problémám. Az autóm kb. 1 év alatt már a harmadik hűtőventillátor kapcsolót fogyasztja el (itt arra a cuccra gondolok, ami a hűtőbe van csavarva, és a hűtővíz hőmérsékletének emelkedésével kb 95°C-nál zárja az áramkört. Van valami ötletetek? Asszem a ventillátor gyári, a kapcsoló pedig ehhez való utángyártott.
Kösz!
Patye
Harvester Creative Commons License 2000.03.09 0 0 26
turbo2

Minden bizonnyal igaz, amit mondasz, de pl az én kocsimban 83C-nál elkezd nyitni a termosztát és 103C-nál nyit ki teljesen. Addig csak részlegesen van nyitva, a hőmérséklet függvényében. Ez pont azért van, hogy ne "ugráljon" a vízhőmérséklet, hanem az üzemi tartományban egy arányos szabályzó állítja be. Ennek ellenére valószínűleg a hűtőventillátor tényleg be tudja csapni.

Harvester

Előzmény: turbo2 (25)
turbo2 Creative Commons License 2000.03.09 0 0 25
85 fok C fölött a termosztátnak ha kinyitott már semmi szerepe nincs ő megtette a magáét.űA városi 90 fokig történő melegedésért sokkal inkább a hűtőventillátor jeledója a felelős . Valószínűleg 90 fok környékén kapcsolbe a tied és mondjuk 83-85 környékin megint ki. Ez látványos mutatómozgást indukál mert olyan mintha alpjáraton 100 as menetszeled lenne . Autópályán nem gond mert van elég menetszél és soha nem kapcsol be a ventillátor. Abból hogy nem melegedett autópályán egyébként egyértelműen jó a termosztátod.
A 90 fok pedig még nem melega motornak használd egészséggel. a baly olyan 102-104 fok környékén kezdődik.
Előzmény: Nick Grabowsky (10)
Macimedve Creative Commons License 2000.03.03 0 0 24
SZVSZ is a jeladó lesz a hunyó.
Lehet esetleg a műszer is, ha egy kicsit szakad a tekercselése, tud ilyent csinálni. A műszerfalban lévő "chip" pedig nem egyéb, mint egy filléres feszültségstabilizátor. A műszerek 10 voltról mennek, hogy ne befolyásolja a mutatott értéket a generátor feszültségének fordulatszámfüggése. Alapjáraton ugyanis akku fesz van, ez kb. 13,5 V, ha sok a terhelés akkor kevesebb. Fordulaton (mikor már van töltés) úgy 14,4 volt mérhető.

Ha a stabilizátor úgy hal meg, hogy átengedi az akkufeszt, akkor az összes műszer (vízhőfok, benzin, olajnyomásmérő ha van stb.) bohóckodik. (Ha a gázra lépsz, vándodrolnak, persze lassan, mert elég lomhák)
Az IC-t könnyű megmérni, pl. a hőfokmérő gombán, egy mezei (de nagy belső ellenállású!!!)műszerrel. Ott kb 10 voltnak kell lenni (9,6-10,4 hogy pontosan mennyi ez attól függ, hogy hogy sikerült az IC gyártása, a lényeg hogy 10 V körül, de nem változik a fordulatszámmal). Ha több van vagy fordulatszám föggő, akkor halott az IC.

De mindenképpen a jeladót kellene először megnézni.

Előzmény: Imothep (22)
Harvester Creative Commons License 2000.03.02 0 0 23
Ha biztos vagy benne, hogy nem lopják a benzinedet a kocsiból, akkor ez teljesen úgy hangzik, mint egy hibás üzemanyagszint-jeladó.

Harvester

Előzmény: Imothep (22)
Imothep Creative Commons License 2000.03.02 0 0 22
Autósok !

Opel Kadett E típusú járgányom üzamanyagmérő műszere abszolút megbolondult. Ha teletankolok, kis ideig valóban teletankot mutat, utána viszont össze-vissza dolgozik. Van, hogy üreset mutat, van, hogy felet, de a lényeg, hogy sosem a vélhetően valós értéket. A hőfokmérő mellette abszolút korrekt. Ajánlották a műszerfalban lévő chip cseréjét, de a könyv szerint ha a chip rossz, akkor a hőfokmérő sem OK. Van erről valakinek tapasztalata ?

efdé Creative Commons License 2000.03.02 0 0 21
Hello autósok!

Ha úgy döntötök, hogy egy márkaszervízbe hordott v. hordandó autóba gázt akartok szereltetni, akkor vigyázzatok mert a márkaszervízek 99,99999999999999999999999999999999999999999 százalékának nincs engedélye gázos kocsit szerelni, és elvileg be sem engedhetik a műhelybe. (Az engedélyhez el kell küldeni az alkalmazottakat tűzvédelmi oktatásra.)
Én most szívok a Peugeot-mmal. Egyedül a Centrál Autónál sikerült kibuliznom, hogy megnézzék (nem a gázzal van a baj, a benzinüzem szórakozik), a többi elhajtott. Más szervíz meg ritkán van felszerelve Peugeot-s cuccokkal, ugyebár.
Szóval óvatosan a gázzal, ne nagyon kelljen szervízbe vinni utána a kocsit!

Üdv: efdé

Porter Creative Commons License 2000.02.26 0 0 20
Uhum: karterolaj
Porter Creative Commons License 2000.02.26 0 0 19
Sziasztok,
nehany kerdes Citroen Xsara Coupe 1.6-al kapcsolatban:

1. Egeszseges-e ez egy 24e km-t futott, kimelt 1.6-os Xsara-nal (8 honaposan), hogy a legszuro dobozaban 2 kaveskanal kartellolaj gyult ossze?

2. Amivel mar regota szivok, az a riaszto: a markakereskedo rakott bele fantasztikus GT Terra riasztot, ami mukodteti a kozponti zarat is. Eddig 2* fordult elo, hogy ajto bezar, nyitnam ki, taviranyitora nem reagal. Ekkor az egyetlen modszer, hogy kulccsal ki az ajtot, riaszto elkezd szirenazni, biztositekot ki - riaszto elhallgat - utana irany a szerviz, ahol erdemben semmit nem tudtak csinalni - egyszeruen kicsereltek a regi riasztot egy ujra.
Amikor tegnap harmadjara kezdte el csinalni, a gutautes kezdett kerulgetni - viszont a legujabb felfedezesem, hogy nem veglegesen nyult ki, hanem neha megy, neha nem.... Egyszer nyit-zar, egyszer semmi - latszolag minden rendszer nelkul...

3. Nem sejti-e valaki, hogy a futoventillator miert nem megy ma delutan ota? (Biztositek nem nyert, megneztem)
Tudom, hogy semmi koze nem szabadna lennie, de pont legszuro-csere utan kezdte el ezt csinalni (vagyis, hogy semmit nem csinalt). Klimaautomatika van a kocsiban - nekem meg nincs kedvem hetfoig varni arra, hogy kinyisson a markaszerviz (hideg van!)

Mason Creative Commons License 2000.02.25 0 0 18
Sziasztok!

Szeretném megosztani veletek keserű tapasztalatomat.
A Hungária krt. 189. sz. alatti szervízbe SOHA NE VIGYÉTEK AUTÓITOKAT!
A történet a következő:
Ford Sierra 1.8, orrán száján nyomta ki az olajat. Diagnózis: dugattyúgyűrű eltört. Húzós, hiszen le kell szedni a szelepfedelet, hengerfejet, hogy ki lehessen venni a dugót. Ez együtt jár az összes tömités, vezérműszíj, ékszíj, olajszűrő, stb. cseréjével is. A hibát az ac pumpa okozta, ergo azt is cserélték. Számla végösszege 60e Ft.
1 hét után újra kinyomta az olajat. Visszavittük. Diagnózis: ac pumpa gyári hibás - kicserélték, de az olajat ismét felszámolták. Emiatt már felhúztuk az orrunkat, de nem reklamáltunk.
Eltelt másfél-két hónap, ismét szivárog az olaj. Telefonba elsőre azt mondta a szerelő, kartergázos. Hoho! Hogyis van ez? Hiszen most lett az autó meggyűrűzve és felszámolt olajteknőtömítést is! Sebaj, félrebeszélt az ipse. Aztán mikor megnézte az autót, közölte, szelepfedéltömítést kell cserélni, vegyünk egyet. Ismét megjelentek a kérdőjelek: miért? Hiszen még 2 hónapja sincs, hogy cserélték! Válasz: mert elöregedett. Egyedül férjem higgadtságának köszönheti, hogy nem a szerelőaknában kötött ki, mert annyi erőm biztos lett volna, ha ott vagyok, hogy belökjem. Elhiszem, létezik ügyes szerelő, aki a kiszedett tömitést vissza tudja rakni, és akkor valóban lehet mondani, hogy elöregedett, hisz az autó is 12 éves. Csakhogy felszámolta nekünk az új tömitést!
Ezek után persze jönnek a kérdések: lehet, hogy a dugattyúgyűrű törése is csak mese volt? Egy irtózatos kopasztásnak lettünk szenvedő alanyai?
Bizonyítani semmit nem tudunk, hiszen nem láttuk a törött gyűrűt, de megbíztunk bennük, mert ismerősök, úgyhogy számlát sem kértünk.
Szerencsére ritkán kellett hozzájuk menni, utoljára az én Sierrámat vizsgáztattuk ott, 2 évvel ezelőtt. Az idén nem náluk fog vizsgázni, az biztos.
Azért volt egy sikeres szerelésük is: egy Opel Ascona vízpumpáját ki tudták cserélni, és 1 hónapja nincs is vele gond. :)))

fargo Creative Commons License 2000.02.20 0 0 17
Aha, véletlenül megtaláltam:

Besze Sándor
Érd, Rózsa utca 5.
Tel.: 06/60/348866

Előzmény: fargo (16)
fargo Creative Commons License 2000.02.20 0 0 16
Javaslat:
Besze Sándor, Érd, Rózsa utca xx. BmS autószervíz. Motorelektronikára szakosodott öreg motoros, patika tisztaságú műhely, hozzáértés.

Ha a 7-es (régi 70-es) úton mész kifelé, akkor jobb oldalon meglátod a cégtábláját, kicsivel az Egerszegi Krisztina pizzériája elôtt, ha jól emlékszem. Ha nem találod dobj egy emilt, felkutatom neked a pontos paramétereket.

Előzmény: poldi (5)
Harvester Creative Commons License 2000.02.20 0 0 15
Nekem is volt ugyanilyen problémám, termosztát csere megoldotta. Egy új (utángyártott) termosztát kb. 1500 forint.

Harvester

Előzmény: Andreas (14)
Andreas Creative Commons License 2000.02.20 0 0 14
Van itt nekem egy 83-as benzines 1.1-es VW Polo. Tegnap óta a motor iszonyú lassan melegszik be és akkor is jóval a megszokott hőmérséklet alatt jár a kijelző szerint. Most a hétvégére betettem egy kartonlapot ami takarja a hűtő 3/4-ét. Igy be tud melegedni az üzemi hőmérsékletre, de még mindig iszonyú lassan. (a megszokott "bemelegedési" táv kb. 4-5-szöröse)
Hétfőn megyek új termosztátot venni. Egyéb tipp?
Ja és kb. mennyibe kerülhet egy termosztát?
BIGdaddy Creative Commons License 2000.01.27 0 0 13
Én azt hallottam, hogy a 4ü Trabikba beszerelnek 5. sebességet. Van valakinek infoja, hogy mennyiért, hogyan, hol, stb?
Előzmény: Bölény (11)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.09 0 0 12
Üdv nektek!

Ki ismeri közelebbről egy 93-as Favorit/Forman lelkivilágát?

Az enyémnek most bekapcsolt állapotban meghalt a világításkapcsolója.

1. Hol tudok újat vásárolni Bp-en és környékén? (Vasárnap is érvényes válaszok dupla pontértékűek :-))) )

2. Ki tud esetleg útmutatást adni a műszerfal szétszedése/összerakása tekintetében?

3. Az esettel egyidőben - de csak kikapcsolt gyújtásnál - berregést hallottam a biztosítéktábla felől. Itt - a gépkönyvben "e" jelű, a leírás szerint "üres" - relé húzott és dobott folyamatosan. Amikor ezt kivettem megszűnt a jelenség, és minden elektromos berendezés (világítás, ablaktörlő, stb.) - természetesen a halott kapcsoló kivételével kifogástalanul működött. Most akkor ez a relé tényleg nem működtet semmit? Akkor miért van ott?

Várom okos hozzászólásaitok.

Üdv

Macibb

Bölény Creative Commons License 1999.12.30 0 0 11
"Azért segítsetek nekem: mekkora különbség van a régi és az új Trabik között? Mármint alkatrészileg."

Nekem 6 evig volt 4u Trabim, a mar regota elsullyedt "Rejtett hibak az autoban" topikban leirtam egy-ket szepsegdijas tettet. Nagyjabol azt lehet mondani, hogy ami a muszerfaltol hatrafele van, az azonos a ketfele Trabin, tehat az alkatresz boseges es olcso. Attol elorefele viszont remalom. Szerelo mondta nekem, hogy "uram, becsulje meg ezt a kocsit, mert ertekesebb, mint egy Mercedes. Azoknal a 30 eves tipushoz is raktaron van az alkatresz, de probaljon meg ehhez egy csavart is beszerezni!" Persze tulzott, de vadasztam mar hosszu hetekig pl. benzinszurore. Az egyedi karosszerialkatreszek, legfokeppen a motorhazteto, egyszeruen nincs. Bontoban se.

"Az addig korrekt, hogy a motor VW."

Ezt tessek surgosen elfelejteni! Eszkozoltek a motron nehany valtoztatast, hogy meg veletlenul se legyenek jok a VW-alkatreszek. Hogy pontosan mi passzol es mi nem, azt nem tudom, mert amig en hajtottam (100e km), addig a motorhoz es a valtohoz nem kellett hozzanyulni, de mas apro-csepro hulyeseg akadt dogivel.

"Akkor most ha rossz a Trabi, hová kell vinni? Mezei autószerelőhöz vagy VW szervízbe?"

Van egy Trabis topik, keress ra, abban talalsz nehany cimet. A VW szervizek 100 m-es korzetet tilos megkozeliteni 4u Trabival vagy Warcival... :-)))

Előzmény: DéJé (3)
Nick Grabowsky Creative Commons License 1999.12.30 0 0 10
Nekem is lenne egy kérdésem, hátha valaki már összefutott ilyen gonddal:

OPEL Astra Caravan, 1.6i. A motor vízhőfoka rakoncátlankodik. Autópályán nem is nagyon megy 75-80 fok fölé, városban húzatva fölmegy 90-ig, de ha nyugodtabb tempóra váltok, visszamegy, mégpedig szinte szemmel látható sebességgel, nagyon gyorsan.
Cseréltettem termosztátot, semmi. Mármint ugyanez van. A régi termosztátot, ami benne volt, megnéztem, és klasszul nyit-zár forró vízben, ahogy az írás mondja.
Ötletek?

Nick

Nick Grabowsky Creative Commons License 1999.12.30 0 0 9
>> Tipushiba: Ford Sierra EFI injektor vezérlő teljesen meghülyül alapjáraton. Melyik jeladó >> lehet szar? Esetleg a központi vezérlő?
>> Ha esetleg van ebben egy szaki a címet megköszönném! (Dunakeszin jártam ott ajánlottak >> egy szervizt, elkértek 7500,-FT,-ot és ugyanolyan hibával
>> visszakaptam)

Nekem Opel Kadett 1.8i-vel volt hasonló gondom (időnként az alapjárat fölment, volt, hogy 2500-ig) (és egyre gyakrabban csinálta). Három szervíz három különböző dolgot mondott, volt benne computer-csere is. A megfejtésre végül én jöttem rá: a fojtószelep-potenciométer kontakthibás volt odabent, így a vezérlő nem "tudta", hogy neki most alapjáratot kellene beállítania az üresjárati levegőszabályzóval, hagyta úgy, ahogy épp volt.
Nagyon egyszerű ellenőrizni, hogy ez-e a gondod: le kell húzni a csatlakozót a potméterről. Ekkor (a Kadettnél legalábbis) beállt a normális 850-es alapjárat.
Potméter csere, aztán jó volt minden.
Azóta nem bízok a szakszervízekben. Mellesleg a Szerencs utcai injektor szervízben mondták, hogy computer-csere, a bemérésért megvágtak 5000-rel. Hát ennyi.

Nick

Előzmény: poldi (5)
poldi Creative Commons License 1999.10.21 0 0 8
Ha esetleg Lada, Skoda, kis Polski gondja van valakinek szívesen segítek.

(Nem tud valaki esetleg egy kapcs. rajzot Ford Sierra EFI-hez?)

poldi Creative Commons License 1999.10.21 0 0 7
A szerencs utcaiban szinte szóba se áltak velem.
("Elnézést sok dolgunk van, hagyja itt a kocsit majd megnézzük)
Újpesten barátom járt AUDI 2,2i, sajnos csak egy fanatikus AUDI-s tudta rendbehozni amit ott elszurtak.

Esetleg egy fanatikus Ford buzerátort nem tudtok véletlen?

hetfo Creative Commons License 1999.10.20 0 0 6
Sziasztok !
Injektorost kettot is tudok:
1. Újpesten a Kis János altábornagy utcában, hivatalos neve (telefonkönyv) Újpest karburátor szakmuhely. Ok szerintem eléggé értenek hozzá, korrektek, de nem árt ha végig ott vagy és mondod hogy ez igy mémindig nem jó.
2. Rákospalota Szerencs utca / Rákos út sarok. Állítólag ok is jók, de nekem nem tetszett hogy nem engednek be szerelés alatt.
Egyébként egy 85-ös 1.8 GSI Kadettem van amit állandóan piszkálok, ha jó, ha rossz.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!