először át kéne nézni az egész motort, ilyen lecsűszott, ledugózott, rossz helyre dugott, kirepedezett, törött vákuumcsövek után kutatva.
Ha az mind rendben van, csak akkor érdemes továbblépni. Szerintem olyan 90%, hogy ilyen hibád van, nem lambda, meg nem léptetőmotor...
Kérlek ne kímélj, ha van még! Lehet, hogy ennyi észérvtől meg fogom tudni ingatni az ember hitét! Olyat is tud 1ébként, hogy a kuplung kinyomáskor nyikorog, de arra azt mondta valaki, hogy csak zsírhiány.
Van még... Az első ülések támlájának állítása szét szokott kopni elég hamar, és szép lassan hanyattfexik, aki benne ül (általában először a sofőr), mer ledől a támla pár óra alatt, ha ülnek benne... :)
Egyetértek a subibubidúúúú... Izé, fórummal. A szilentek meg a toroncsapágy tompább hangot ad, mer gumiágyban vannak, az inkább lehet klotty, mint kopp... :)
De ezek a különféle szagok meg hangutánzások eccer a sírba visznek, az tuti... :)
Párat... :)
A külső/belső keringetés átkapcsolása konstrukcióhibás, mindig eltörik benne egy műanyag fogasív. Műszerfal kontakthibák menetrendszerűek, nem mutat a kilométerszámláló meg ami még oda van kötve; a kormánymű hidegen olyan hangokat ad 1-2 év után, mint ha kalapáccssl püfölné valaki, az injektorokat kb. 3 év alatt Nippon Densora szokás cserélni, ha nem olyat tettek bele a gyárban (szerencse dolga) mer betojnak, a gyertyapipába épített trafó dettó...
Treb, ha nagyobb kátyúba megyek a jobb hátsó kerékkel "klottyanás" (nem kopogás!) hallatszik. Szerinted mi lehet ez? Múltkor a szagokkal nem nagyon sikerült zöldágra vergődnünk, hátha a hangokkal könnyebb lesz...:-)))
Subifórumon a következők hangzottak el: stabszilent vagy toronycsapágy. Azok nem inkább kopognak?
Mert Benned nincs meg a néptanítói hajlam! ;))) Én - csupán jószándékból - osztom itt az áldást, mert azt szeretném, ha csupa boldog, és kiegyensúlyozott ember venne körül, akinek nem okoz frusztrációt az autója állandó meghibásodása! :))))
Fikázás OFF, de tudsz Megane típushibákat? Ismerősöm szeretne ilyet használtan vásárolni, mert nem hallgat a bölcs :))) tanácsaimra :(((
Nehezen indult (kb. 6-8 mp-ig ment az önindító), illetve hidegen az alapjárat alacsony volt (mint később kiderült kb. 800). Amikor bemelegedett (kb. 1000 lett) a motor, elkezdett ingadozni az alapjárat, így a feszültség is. Vibrált a műszerfal világítás, a tompított, stb. Ezért elvittem Volvo szervizbe. Azt mondták, hogy kitisztították az alapjárati motort (üresjárati szelep?).
Az indítás tényleg jobb lett, de az alapjárat továbbra is ingadozott. Visszavittem, ekkor kb. 1 óra elteltével azt mondták, hogy 80%-os (!) biztonsággal az alapjárati motort kellene kicserélni, de nem voltak túl meggyőzőek.
Ekkor találtam egy Bosch szervízt. Ugyan dízel adagoló szervíz, de javítanak benzines autót is.
Egy egész nap ott volt a kocsi. Amikor elhoztam egész szépen járt a motor. Azt mondták, hogy az alapjárati CO-ja 8,5 volt(!). Azt is mondták, hogy lassan cserélni kellene a fojtószelepet, mert a fordulaton mért CO a max. értéken van.
Másnap 3-szor leállt kinyomott kuplungnál. Este öntöttem fel az ablakmosót és észrevettem, hogy egy vékony kb. 8mm-es külső átmérőjű levegő cső nincs a helyén (az alapjárati motor alól egy elosztón keresztül megy a fojtó szelep (?) felé, a gázbowden is erre a szerkezetre csatlakozik ). Próbáltam visszatenni és a csőben találtam egy csapágygolyót(!), amivel le volt vakolva a cső. Ha kivettem a golyót elkezdett mászkálni az alapjárat, ha visszatettem jobb volt, de nem olyan mint amikor kihoztam a Bosch szervizből.
Visszavittem a kocsit, de persze tagadták, hogy Ők tették be a golyót. Kicserélték a csövet, valamit állítgattak rajta, hogy ne essen le az alapjárat, ha leveszem a gázról a lábam (azóta is állt már le menet közben), illetve hogy a CO-ja jó legyen.
Ennek ellenére nem jár egyenletesen a motor, nem húz megfelelően, illetve a fogyasztásával sem vagyok megelégedve (a számítógép szerint kb. 13 l városban). Hidegen még mindig alacsonyabb az alapjárat mint melegen.
A generátor ékszíjon húztam, mert lazának találtam. Ettől valamivel egyenletesebb lett az alapjárat, de nem tökéletes, illetve már kevésbé vibrál a világítás. Azonban alapjáraton és fordulaton nem ugyanúgy világít a tompított, felerősödik-elhalványul.
A lambda szonda okozhat ilyen problémát?
Milyen értékeket kell mérni, hogy kiderüljön jó-e (úgy tudom, hogy 3 vezetékes a szonda).
Mint ahogy (legalábbis japánon) nem is találkozhattál! Természetesen fanszoá, egy Renault Megane! Persze nem az enyém, én ilyet nem vennék, nem kell púp a hátamra! :) Mer ezen a cirka 30k-n a fékpofái is pengére koptak, meg ez, meg az ...
Új autón volt, ha ilyen öreget tettek fel az őket minősíti!
Gondoltam még arra, hogy mivel igencsak össze-vissza tekeredik, és az hajt meg mindent, így ezt a strapát nem bírja. Mindenesetre kösz a segítséget!
Passz... Ha olajat nem kapott, akkor sehogy, vagy pedig egy jó öreg raktári készletes darabot kaptál, amit 10 éve gyártottak. A gumi örexik a tárolástól is.
De úgy alapvetően nem tudom; igazából sose érdekelt olyan nagyon, mer az éxíj azért nem egy egetverő összeg - és ez az öregedés-dolog valahol a vegyészek asztala. Én csak megnézem, aztán ha repedezett csere, ha 3 évet/100 ezret leszolgált csere.
A leszedett darab meg elfér jól a csomagtartóban, mer sohase lehessen tudni. :)
Ez igaz, de attól még a helye úgy tudom, hogy meglátszik és mondjuk ez a szélvédőn káros lehet. Ablak karc ügyben én is sokszor érdeklődtem már és mindig mindenki azt mondta, hogy az egyetlen módszer a csere. De örömmel venném, ha megcáfolna valaki, mert a szélvédőmön van sajna karc az ablaktörlő miatt.
Elhasználtságot. A szilikon az csak csendesíti, de ugyanúgy (vagy jobban) csúszik tőle... Diagnosztikára jó, másra nem, bár szvsz az is egyszerűbb a kapcsolgatással. :)
Repedezett éxíjat cserélni kell. Vagy kényelmesen a garázsban, vagy kínlódva a hófúvásban éjszaka az országúton, mikor majd elszakad, ez má egyéni ízlés kérdése.
Van, aki például szöges ágyon alszik. :)
Ha öregebb, akkor feszítés előtt kézbe kell venni, és megnézni, nincs-e kirepedezve, elöregedve. Az öregebb itt életkort vagy elhasználtságot jelent? 1,5 éves se ékszíj nyikorog mint a veszedelem, szilikon spray-re rövid időre elmúlik a nyikorgás, de aztán megint. A felülete pedig repedezett.
Multkor írtam be e34-es 5-ös BMW műszerfallal kapcsolatba. Nem megy a km/h és az üzemagyag mérő+fogyasztás mérő.
Kaptam egy olyan tanácsot akkor hogy van valami chip vagy mi :) a hátulján lehet az halt meg és hogy contact spray-vel fújjam be a csatit. Tisztítást megtettem. Azt nem tudom, hogy chip rossz-e benne. Ezzel kapcsolatba lenne kérdésem.
Ha az tönkre ment benne akkor elméletileg nem kellene semminek menni ugye?
Fuel mérőm csinál, olyanokat ha pl. dombon álok sokáig akkor mutat valamit és kb 10sec mulva vissza ugrik mintha nem lenne benzin benne.
Az tuti, hogy aműszrefalba kell keresnem a hibát?
Akkor húzz utána picit oszt jónapot.
Vigyázz, ne feszítsd túl! Még soha nem voltam képes elmagyarázni, mennyire kell megfeszíteni az éxíjat, csak megmutatni. (Ha túlfeszíted, rámegy a vízpumpa meg a generátor csapágya.)
Mutatás nélkül: épp annyira kell megfeszíteni, hogy a csúszás mexűnjön. :)
Szal csak egy kicsit.
Valszeg igen, de azért nem árt vetni a szíjra egy pillantást, különösen ha rég volt cserélve. lukit kartács azt írta, az övé nemrég, azért nem mondtam neki is az ellenőrzést; azér párezres szíjnak má csak nincs baja. Ha öregebb, akkor feszítés előtt kézbe kell venni, és megnézni, nincs-e kirepedezve, elöregedve.