Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

emp Creative Commons License 2001.11.24 0 0 199
jó'stét mindenkinek, szia Kivi !
tegnapelőtt reggelre volt megbeszélve jelenésem a MŰHELYben. gondoltam áldozok az olyan "öncélúságoknak" mint olajcsere, tél előtti átnézés és társai. reggel halott aksival találtam a verdát. ilyet azelőtt nem láttam, még a ledek sem sem égtek, pedig előző este jéghideg mocival pöccre indult mikor haza indultam. autóklubb min. 8000 ft. lett volna, így kollégám kanyarodott felénk mhelyről, bikázva azonnal indulás, érkezés után sikertelen indítási próba műhely udvaron, meleg mocival is csak egy rántásra tellett a dögnek. mint kiderült ez volt a hattyúdala. tegnap önindító és generátorcserével hoztam el, 51 rúgó volt a vége. olajcsere elmaradt.
Előzmény: kivi (195)
BLASIUS Creative Commons License 2001.11.24 0 0 198
Sziasztok!

82-es évjáratú 244D Volvom van. Ma lemerült az aksi és be kellett tolni. Szervó nélkül voltunk addig kormányozni, amikor egyszer csak nagy kattanást hallottunk. Azóta egy picit nagyobb balra a holtjáték, hangosabb a szervómotor. Jobbra, úgy néz ki rendben megy. A kormány egyenes menetben enyhén jobbra áll. Mi romolhatott el? Elöregedett kormányösszekötő, esetleg a fogasléc? Mennyibe lehet ez?

S70 Creative Commons License 2001.11.24 0 0 197
Ezt szerintem altalanosan nem lehet kijelenteni, az en verdam gepkonyveben meg az is szepen le van rajzolva, hogy hova csatlakoztassuk a masik aksirol a kabeleket...
A gyari kereskedo is igy inditotta be a verdat, mert egy kicsit sokat allt a szalonban, mielott megvettem :))

Szerintem kerdeses esetekben RTFM.

Előzmény: kivi (195)
atompyka Creative Commons License 2001.11.24 0 0 196
Kivi:
Bár nem vagyok autóvillanyász (sem kiskapu gyáros), logikusnak találom. Az ilyen autók precizen fesz.szabályzottak, lehet, hogy féltik a számítót a nagy, szabályozatlan áramlökéstől. Az biztos, hogy ezért kell kiszedni az "agyat" az ilyen gépekből ívhegesztésnél.

Üdv!
Tom

Előzmény: kivi (195)
kivi Creative Commons License 2001.11.24 0 0 195
Nosztalgiáztam egy kicsit, és olvasgattam a régebbi Autódoktor cikkeket. A 2000. október 5-i cikkben szerepel egy érdekes mondat: Még egy jótanács, számítógépes autót másik autóról kábellel indítani vagy fordítva szigorúan tilos.

Hallottatok már ilyet?

SzaboZE Creative Commons License 2001.10.26 0 0 194
Kivi: viszont _álló_ motort hűtünk ami nem termel már hőt!

SzaboZE

kivi Creative Commons License 2001.10.26 0 0 193
Ez OK, de a vízhűtés hűti a blokkot, a levegő alig. És ha már olyan meleg a motor, hogy bekapcsol a ventillátor, akkor a levegőcirkuláció édeskevés.

Hát nem tudom... :-)

Előzmény: C20NE (192)
C20NE Creative Commons License 2001.10.26 0 0 192
Kivi!

Nekem az a véleményem, hogy a befújt levegő hűti a blokkot is valamennyire és nem fülled be talán annyira a meleg a motortérbe.

Üdv.: Zoli

Előzmény: kivi (190)
SzaboZE Creative Commons License 2001.10.25 0 0 191
Talán a légáramlat hűt valamit amit a venti szolgáltat. Nekem is gyújtásfüggő a venti. Mindenesetre amig megy a venti nem túl jó leállitani a motort.

SzaboZE

kivi Creative Commons License 2001.10.25 0 0 190
Egy másik topicban merült fel a kérdés: ha megálláskor megy a hűtőventillátor, akkor ha leállítjuk a motort akkor tovább kellene működnie egészen addig míg le nem hül a motor?
Mert némely kocsinál még egy ideig működik, de a legtöbbnél a gyújtás elvételével megáll.

Az is érdekes, hogy amelyiknél tovább működik, ott mi az értelme, hisz a vízpumpa már úgysem megy, tehát nem kering a víz.

SzaboZE Creative Commons License 2001.09.10 0 0 189
:) Bocsesz, nem tudom honnan ugrott be a 300, valoban 180. Biztos fáradt voltam.

SzaboZE

Mogorva Creative Commons License 2001.09.10 0 0 188
300?????

Talán 180... :)

Előzmény: SzaboZE (186)
XJ6 Creative Commons License 2001.09.09 0 0 187

lehet azon vitatkozni, hogy mit lenne logikusabb foltuntetni egy autohoz szant elektromos berendezesen, de attol meg az marad a bevett szokas, hogy a feszultseget es a teljesitmenyt irjak ra... ;) ezzel egyutt kell elni... ;))))

SzaboZE Creative Commons License 2001.09.09 0 0 186
Szerintem egy 15 amperes biztibe be kell fernie barmelyik dudanak. Az 300 watt!

SzaboZE

kivi Creative Commons License 2001.09.09 0 0 185
Grrrr... :-) Semmi nincs rajta, csak az, hogy 12V-ra terveztem. Nem vettem még meg, de ahányat néztem, mindegyiken csak a feszültség szerepelt. Miután megvettem, már és is meg tudom mérni az áramát.
Előzmény: Bihus (184)
Bihus Creative Commons License 2001.09.09 0 0 184
Na de akkor rajta van a teljesítmény, vagy nincs? :)

Amúgy ha találtál valami jó hangos dudát, leírhatnád nekem is a típusát, mert én is tervezem, hogy kicserélem, mert a mostani eső után bekussol...

Előzmény: kivi (183)
kivi Creative Commons License 2001.09.09 0 0 183
Ezzel nem mondtál újat (elektrotechnikus vagyok! :-) de a teljesítményt marhára felesleges ráírni. Az áramfelvétel a lényeges, ezért egyből azt kellene feltüntetni. A kábelezést is az áramhoz kell méretezni, nem a teljesítményhez.
És amegspórolnának egy számolást is. :-)
Előzmény: XJ6 (182)
XJ6 Creative Commons License 2001.09.09 0 0 182
bocsi, de ez nem igy mukodik... a teljesitmenyt szoktak rairni... abbol meg visszaszamolhato az aramfelvetel... ;)

kivi Creative Commons License 2001.09.09 0 0 181
Ez lesz a megoldás. Mi a rossebért nem tudják ráírni a duda dobozára hogy 12V-on hány ampert vesz fel? :-(
Előzmény: XJ6 (180)
XJ6 Creative Commons License 2001.09.09 0 0 180
kivi

miert nem szerelsz a regi helyebe masikat? akkor nem kell kabelezned... stb... az aramfelvetel kozott nincs akkora kulonbseg, hogy az uj galibat okozna a regi vezetekekkel, biztivel...stb...

egyebkent egy duda aramfelvetele eleg nagy.. van egy jo par amper... en 10 korul saccolok...

udv.

kivi Creative Commons License 2001.09.08 0 0 179
A jelenlegi 15 amperes, és a kürt mellett a vészvillogó is rá van kötve, gyárilag.
Előzmény: SzaboZE (178)
SzaboZE Creative Commons License 2001.09.07 0 0 178
Mekkora a jelenlegi bizti?

SzaboZE

kivi Creative Commons License 2001.09.07 0 0 177
Köszi, pont ilyen határozott válaszokat vártam. :-)
Előzmény: Dobcsi (176)
Dobcsi Creative Commons License 2001.09.07 0 0 176
fogalmam sincs :)
Előzmény: kivi (175)
kivi Creative Commons License 2001.09.07 0 0 175
Meg tudjátok mondani, kb. hány ampert vesz fel egy hagyományos kürt (duda)? Roppant vézna hangja van a jelenleginek, és helyette (vagy mellé) akarok szerelni egy másikat. Nem még nem tudom hogy érdemes-e külön biztosítékra kötni és relézni.
SzaboZE Creative Commons License 2001.08.20 0 0 174
Jaja, nincs rossz illesztés csak halk rádió! :)

SzaboZE

bosibo Creative Commons License 2001.08.17 0 0 173
SzaboZE!
Igazad van, most látom, mit írtam! Persze, ha megy a kocsi benn kellene lennem, ha meg gurul, elgurul, futás utána, akkor meg hadd zörögjön a kilincs!!
Persze örök igazság: semmi sem zörög a kocsiban, ha van jó hangerős rádiód! :-))
Na jó napozást a hétvégére!!
bosibo
Előzmény: SzaboZE (172)
SzaboZE Creative Commons License 2001.08.06 0 0 172
bosibo: szerintem ha megy az autód inkább bent legyél! :)

SzaboZE

bosibo Creative Commons License 2001.08.06 0 0 171
Köszi Karcsi!
Valamelyik napon megpróbálom a csendesítést, remélem sikerül, habár menet közben, belülről még nem hallottam a zörgést, csak kívül, a kocsi mellett állva. Majd meglátjuk, mit tudok tenni.
Szia!
Előzmény: niváskarcsi (170)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.08.05 0 0 170
Igen oda ahol feltámaszkodik a kilincs,lehet,hogy ehhez ki kell venni a kilincset,ne a lemezhez hézagold ki hanem saját magához, a kilincs külső és belső része közé kell tenni a rezgéscsillapítót.
Előzmény: bosibo (164)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!