Egy új autónál tényleg 0,8-1liter/1000km-t adnak meg olajfogyasztásnak. Ha ennél többet eszik jogos a reklamálásod...:)
Különben ez az az érték, mikor azt mondják: motorgenerál. (Ha nem szivárog sehol.)
A régi Autódoktor által javasolt nitrohigítós injektortisztítási módszerhez mit szóltok? (1 tankba 1-1,5 liter nitrohigító. Utána benzinszűrő csere.)
Valamelyikőtök próbálta már? Vélemények?
errol mentek jo nagy flamek az olajos topicban anno, aztan vegulis abban maradt a tarsasag kulonfele okok miatt (tul nagy/kicsi viszkozitas a motornak, azaz olajozatlan maradhat nem megfelelo olaj mellett vs lasd ott), hogy a kocsiba az valo, amit a gyar eloir.
enyem szerintem fokent azert eszik ennyit, mert folul a motortomites olajos egy kicsit. Majd kijavittatom. Most 5W-50es van benne, 2000km-e volt cserelve, a palcan meg nem latszik, hogy fogyott volna. Gondolom az elozo tulaj se gyilkolta agyon a kocsimat.
Olajfogyasztás - és a kapcsolódó dolgok, motorfék utáni gázadáskor füstfelhő hátul stb. De az nagyjából mindegy, hogy mitől fogy az olaj, szelepszárszimering vagy gyűrűk mellett jut az égéstérbe, ugyanazok a tünetek.
Ha már olajosak a gyertyák, az régen rossz, akkor 1-2 litert iszik százon, nem tízezren... :)
Katalizátor egy darabig elégeti az olajat is, persze törölgeti a homlokát, és használódik elfele jól. Eleinte a füstfelhő katalizátorosnál tényleg elmarad - kivéve a reggeli hidegindítást, amíg föl nem melexik a katalizátor. Olyankor a katalizátor mintha ott se lenne.
Az enyémben alapjárat vagy motorfék utáni gázadáskor jött a kék füst.
Amúgy tényleg nem muszáj hozzá levenni a hengerfejet, de vannak, akik inkább emellett döntenek, mert lényegesen könnyebb úgy (ezek az infók a PSA csoport 8 szelepes XU motorjára vonatkoznak).
Szvsz azért közölnek ilyen magas olajfogyiadatokat, hogy nehogy véletlenül is visszamehess reklamálni az autógyártóhoz. Attól függetlenül, hogy mit írnak a gépkönyvben az már nem lenne normális, ha 1liter/1000 km lenne a valós olajfogyasztás.
1l/1000km-t mashol is mondtak nekem ford-ra (sot, visszagondolva 1ik szombaton a veszpremiben is mondtak ilyet, aszittem h biztos nem tuggya azt a sok 0-t a vegen kiszamolni:), amugy meg 1 hasznalt kocsinal pontosan sose lehet tudni, hogy mennyi km-t futott -> az 1 dolog, hogy nalam az ora 88Ekm-t mutat ... csak ki tuggya, hogy mar hanyszor mutatta ezt:)
ez azert erdekes adat (1l/1000km), mert az en, elvileg joval tobbet futott (188000km) DOHC Mondeom kb fel liter olajat eszik meg 15000 km alatt. Na jo, legyen 1l, de ennyi meg sose volt.
igazabol onnan indult a helyzet, hogy 1 ideje gyorsitaskor mintha vmi zorogne a motorban/kornyeken, ha siman tartom a sebesseget, akkor semmi, csak ha gyorsitok (nagyon pici gyorsitasnal szinten nem jon elo) ... hogy ez mi a franctol lehet ... aztan eszrevettem az olajfogyit, elvittem a veszpremi fordba - erre a zorgesre 1elore meg nem mondtak semmit, de ki kene deriteni, hogy mi a szartol lehet
persze lehet h ez ilyenkor mar normalis, de ismeroseim koreben is megfordul par ford/nemford 90 koruli gyartassal, azok semmi olajat nem zabalnak - innen indultam ki
igen, en is sejtettem hogy vakitanak a veszpremi fordban (kedd 8-ra volt bejelentve a kocsi, ehez kepest mar reggel nyultak hozza eloszor), csak azt nem, hogy ennyire.
És mik a tünetei, hogy a szimmeringgel gondok vannak? (Olajfogyasztáson kívül). Visszaváltáskor füstfelhő? Esetleg olajos gyertyák? Egy katalizátoros kocsinál a füstfelhő akár el is maradhat - gondolom...
Azért gondold meg, hogy megéri-e szétszedetni. Ezért a műveletért a szerelő egy relatíve nagy összeget fog kérni, viszont az 1-2 lityi/10e km olajfogyasztás nem egy egetverő ilyen idős autónál és a pénztárcádat sem terheli túlságosan. Persze, ha okádja a füstöt, akkor nem szóltam, de ha nincs más hibajelenség...
Ja, még valami: szelepszár-szimmering cseréjéhez nem kell "kinyitni a motort", nem kell levenni a hengerfejet.
Csak a szelepfedelet, aztán van több módszer is - én egy kis házifusi adaptert szoktam betekerni a gyertya helyére, megnyomatom levegővel, és az fenntartja a szelepeket lyól, le lehet venni a rugót stb. Van aki a dugattyúval támasztja föl, meg egyéb furmányok - de a hengerfejet azt nem veszi le hozzá senki, mer minek.
Na, a szokásos. Mi a jó büdös rosseb köze van a szelepszár-szimmeringhez az üzemanyagnak? Elárulom: az égvilágon semmi. Se a benzin, se a gáz nem károsítja a szelepszár-szimmeringeket. Már csak azért se, mert egészen érintőlegesen találkoznak csak. Amivel a szelepszár-szimmering találkozik, az a motorolaj. Azé van ott, hogy a szelepek száránál ne juthasson be az olaj az égéstérbe, azt tartja vissza.
Fosnak a KPM-től... Aha. Be se engedhetné a szervizbe a gázos autót, ha nincs engedélye rá - de az olajat azt lecserélte, olyankor épp nem fosik.
Másik szerelőnek teljesen igaza van: csak úgy lehet megnézni hogy leveszi az ember, attól meg valamennyire mindenképp sérül, nem szabad visszatenni. A szelepvezetőket meg persze hogy érdemes megnézni: amikor nincs ott a szeleprugó (azt mindenképp le kell szedni a szimmeringcseréhez) meg a szimmering is leugrott, meg kell fogni a végét és megmozgatni. Nem szabad, hogy sokat mocorogjon.
Sajnos ha az derül ki, h kopott, az azt jelenti, hogy le kell venni a hengerfejet, ezt gépműhely cseréli.
Vagy pedig kicserélteted a szimmeringeket ha kopottak a vezetők ha nem, és beletörődsz, hogy hamar el fognak kopni az újak. Szimmeringcsere nem veszélyesen drága, alkatrész se meg a munkadíj se.
De, úgy alapvetően: DOHC motorok hajlamosak idősebb korukban kicsit több olajat enni a sok szelep miatt. Nem ismerem a Sierra előírását, de az összes gépkönyv, amit eddig láttam, 1 liter/1000 km (ezer! nem tízezer!) -ben határozta meg a megengedhető olajfogyás maximumát.
Ha ez a Sierránál is így van, akkor ugye... Szal én a helyedben először is keresnék egy gépkönyvet és megnézném, mit ír a Ford. :)
elejerol: alapproblema: olajfogyasztas 1-2l/10Ekm, 91-es sierra, 2.0i, DOHC. erre azt mondtak a ford szervizben, hogy ez nem normalis, valszeg szelep.szar.szim. es ok nem nyitjak ki a motort mert gazos (rotfl) es fosnak kpm-tol (de azert par oranyi melot elvegeztek rajta:).\, meghogy gaz miatt ez xokott tonkremenni hamar, mert kiszarad (?).
felhivtam masik szerelot, mennyiert nezne meg, hogy milyen allapotban vannak ezek, aszonta, hogy ha mar megnezi, akkor kene cserelni is, mert csak ugy hobbibol szetszedni nem eri meg.
ezexerint, Trebitsch kartars, erdemes megnezni a szelepvezetoket is?
Nem kell. De lehet, végülis akármikor - és azt sokkal egyszerűbb, mint a szimmeringet, viszont jó péz.
Amúgy a szelepszárszimmering cseréje úgy önmagában 2 esetben lehet indokolt: eladás előtt :), vagy ha a szelepvezetők még nem kopottak. Kopott szelepvezetőkre hiába húznak új szimmeringet, ha a szelep szára nincs megvezetve rendesen, és szédeleg jobbra-balra: az az új szimmeringet is megeszi nagyon hamar.
Tehát ha megnézték, h
kopottak a szelepvezetők, és ezért nem cseréltek szimmeringet, az még akár korrekt is lehet. Feltéve persze, hogy ezt elmondták.
szelepszarszimmeringek cserejenel kell-e motorolajat cserelni? bevittem szervizbe, hogy csinaljak meg + olajcsere, erre azt mondjak h nem vallaljak a szim. cserejet, de olajat azt kicsereltek ...
Nincs mit - mondanék én kellemesebbet is, de hát...
Ha szerencsétek van, akkor csak olajpumpa, és az _annyira_ azér nem veszélyes összeg, 30-40 kHUF-ból megúszható szereléssel együtt.
De ehhez télleg nem árt némi szerencse.
Kösz Trebitsch, benned bíztam, bár ennél kellemesebb választ vártam. :-(
Akkor nem kisérletezünk tovább, megy a haverom a szerelőhöz és kész. Különben a hangjának nincs baja, de jobb a békesség.
Hali!
Ilyenkor a felmelegedett, hígabb olajat már nem képes megfelelő nyomáson szállítani a rendszer - vagy azért, mert sok szökik, vagy azért, mert kevés indul. Alighanem csapágyas a főtengely, és/vagy olajpumpa-hiba.
99,9% hogy _nem_ a jeladó rossz; ha csúnya, kattogó hangja is van, akkor 100%.
Mérés: be kell csavarni egy olajnyomásmérő jeladóját, és megmérni a nyomást.
Aztán sürgősen megjavítani ami rossz, mert ha csak olajpumpa hiba, és használjátok így tovább: rá fog menni az összes csapágy - és az nem olcsó mulatság.
A Daewoo topicban már kérdeztem, de ide is berakom
Haverom Nexiáján (Kadett licence), miután bemelegedett, kigyullad az olajnyomás lámpa. Sajnos az Opeltől eltérően ebbe 3 vezetékes olajgombát raktak, ezért nem tudtuk egyszerűen helyettesíteni, hogy az-e a baj.( Itt helyben csak Opelét kaptuk volna) Találkoztatok már ezzel a hibával? Mi jöhet még szóba a gombán kívül? Olaj persze van benne (4000km-rel).
Nem tudom jelent-e valamit, de ha az olajbetöltőn belesünk, látni hogy az olaj spriccelget, ebből gondoltuk, hogy olajnyomás akkor talán van. Persze így nem meri használni. Tudtok valami diagnosztikai módszert a hiba okának a meghatározására?
Bár nem tudom, milyen autód van, de szerintem:
- ne pörgesd 3000 fölé egyik sebességi fokozatban sem,
- ne hagyd, hogy erőlködjön a motor (pl. 4-esben ne menj 30 km/h-val, mert olyankor is zabálja a benzint).
Szóval a lényeg az, hogy meg kell találni az autódnak ideális fordulatszámot és lehetőség szerint ott kell tartani.
Bocs hogy ide írok,de nem találtam topicot ahol megkérdezhettem volna.Szóval az lenne a kérdésem hogy városba egy 4 sebességes autóval hogyan lehet a legkisebb fogyasztást elérni?Minél hamarabb fel kell kapcsolgatni vagy hogy?
Köszi:Tomi