Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.24 0 0 124
Ez valószínűleg a vezető keresztmetszet helyi lecsökkenésére vezethető vissza (vezeték erei részben szakadtak, vagy rossz érintkezés). Ha az ok a csatlakozó gyenge érintkezése volt, lehet, hogy nem is fogsz semmi különöset látni a motor belsejében. Kíváncsian várom a látleleted.

Macibb

Előzmény: kivi (123)
kivi Creative Commons License 2001.06.23 0 0 123
Kicserélték a komplett ventillátort... drága volt. :-(
Elhoztam a régit, és megtanulmányoztam :-) A csatlakozo körül előbb elolvadt, majd szénné vált a műanyag. A belsejét holnap nézem meg. Valaminek okoznia kellett ezt az irreális hőt.
Előzmény: kivi (122)
kivi Creative Commons License 2001.06.12 0 0 122
Először csak tüneti kezelés volt, a felmelegedett motor miatt elolvadt kábeleket+csatlakozókat cserélték ki. A szerviz elmondása alapján 'nem tudták előidézni' a túlmelegedést, így arra gondoltak, hogy valami 'múló' hiba okozhatta ezt. Aztán kicsivel később megint beadta a kulcsot, de ekkor már a márkaszervizbe vittem. Ők is kicserélték a kábeleket, és ezután sokáig jól működött. Most viszont ismét elege lett, és nekem is...
A menetzérlatra én tippeltem (szakmai ártalom :-), a szerelő csak a tüneteket sorolta fel: túlmelegszik a motor, elolvasztja a környezetében lévő kábeleket. Lehet hogy egészen más a probléma. Megbeszéltem, hogy bármilyen fejlemény esetén értesítenek. A kicserélt alkatrészeket pedig visszakérem tanulmányozásra. :-)
Előzmény: Törölt nick (121)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.12 0 0 121
Miből állt a "javítgatás"? Nekem az utastéri ventillátor motorját tekercselték újra tavaly 5000 Ft-ért és azóta nincs vele semmi gond annak ellenére, hogy nálam az gyakorlatilag folyamatosan jár, mert a nyitott ablaktól könnyen huzatot kapok.
Az elmúlt 15 hónapban egyébként én 3x cseréltem hőkapcsoló gombát, mert az előzők meghaltak és nem kapcsoltak be szükség esetén (a tünet vízforrás stb. ahogy Te is találkozhattál vele). Szükséghelyzet esetére van egy darab drótom, amellyel rövidre tudom zárni a döglött gombát és így folyamatosan járó ventillátorral üzemelhetek, amíg ki nem cserélem.

Macibb

Előzmény: kivi (120)
kivi Creative Commons License 2001.06.12 0 0 120
Be tudnék még avatkozni, de nem tudom hogy akarok-e. Nagyon nem örülök a kiadásnak, viszont ez már nem az első ilyen gebasz. Télen a klima használata alatt (ilyenkor is megy a ventillátor) már volt ilyen. Akkor kb. 10000-ért javítgatták, de most megint megadta magát. Jön a nyár, és nagy szükség lesz a ventillátorra. Nem tudnék kibékülni magammal, ha megint toldoznánk-foldoznánk, és pont a legrosszabkor döglene be megint. Az új alkatrész garanciális lesz, ez is szempont.
Előzmény: Törölt nick (119)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.12 0 0 119
Úgy érted, a ventillátormotorban van a menetzárlat? Tudtommal egy villamosmotoros ember 5000 Ft-ért felújítja a ventillátormotort, amely újonnan 40000 Ft körül lenne. Be tudsz még avatkozni a folyamatba?

Macibb

Előzmény: kivi (118)
kivi Creative Commons License 2001.06.12 0 0 118
Végül is nem kezdtem privát hibakeresésbe, inkább a szervizre bíztam. A részletek.
Előzmény: Pugfan (117)
Pugfan Creative Commons License 2001.06.12 0 0 117
nazza! NEEEE!
A hőkapcsoló csak kapcsol, tehát a lábakat csak rövidre kell zárni, ha feszt adsz rá jó esetben elfüstöl a vezeték, amin hozod, rossz esetben a ventilátor-motor!

Álló helyzetben nincs igazán hűtés, úgyhogy dugóban pillanatok alatt (5-10 perc) felmelegszik annyira a víz, hogy a ventilátornak be kell(ene) kapcsolnia. Ha ez nem történik meg, a forró, zubogó víz ereszt ugyan egy kis gőzt, de a java a túlfolyón át folyékony halmazállapotban távozik!

Turbónyomás-mérés, állapotfelmérés

Előzmény: nazza (112)
farkas16 Creative Commons License 2001.06.11 0 0 116
Üdv kedves egybegyültek!
Mindenkit szeretnék szívélyesen üdvözölni!
Most találtam rá az internet eme lehetőségeire!

Így rögtön az első alkalommal megkérdezném az egybegyülteket, hogy milyen megoldással lehet Turbo Diesel kocsiban ( Olasz ), megmérni a Turbo nyomását, vagy megállapítani, hogy mennyire van lehalva?

Köszike!

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.11 0 0 115
Szombaton sikerült egy törzsasztaltárs hathatós segítségével a végére járni (mármint a problémának, nem az autónak :-) Íme az ő szavaival:
"qwer1234 válasz erre | adatok | e-mail 2001-06-10 22:33:18 (41)
Már megcsináltuk szombaton ! Egy saru volt rossz helyre dugva. De csak szisztematikus hibakereséssel derült ki, mivel a tettes sarut több helyre is lehetett dugni. Kvázi nem kapott tápot az elektronika."
Köszönet neki ezúton is!

Macibb

Előzmény: eszgab (114)
eszgab Creative Commons License 2001.06.10 0 0 114
Szia Macibb!

A gyújtás áramkörében ritkán található biztosíték ez inkább a japán autókra jellemző.
A hiba megtalálása multiméter és oszcilloszkóp nélkül csak találgatással vagy egyes alkatrészek próba cseréjével lehetséges.Ha jól emlékszem akkor ezen a típuson BOSCH
Elektronika van.A lábkiosztása a következő:
1, és 4-es láb ráadott gyújtásnál tápfeszültség / kb. 12-13 volt /
2-es láb: test / itt kap testet az elektronika /
3, 5, 6,-os láb az osztófejben lévő Hall jeladóhoz megy
Az elektronika túl feszültségre és rossz bekötésre érzékeny és hamar tönkre mehet. Ha nem
megfelelő trafó került bele az is haza vághatta az új elektronikát. De lehet a Hall- jeladó is
hibás ez is előfordul, ezt viszont csak oszcilloszkóppal tudod frankón leellenőrizni. Ezt
semmiképp ne próbáld próbalámpával ellenőrizni mert ez is tönkre megy ha még esetleg jó.
Szóval nem bonyolult nem ördöngösség de csak akkor érdemes bele fogni ha tudod, hogy mit miért csinálsz, mert különben több a kár mint a haszon!
Vagyis ne próbálkozz a vezeték cserékkel sem.

Üdv! Eszgab

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.08 0 0 113
egy hónapja cseréltem az elektronikus gyújtás paneljét, mert egyre gyakrabban kihagyott, végül állva maradt. Azóta a gyújtás alapvetően rendben volt, csak hosszabb út (többszáz km) után szokott ki-kihagyni. Egy ismerősöm a gyújtótrafó időnkénti menetzárlatára gyanakodott, ezért ma kicseréltem azt (nem az ismerőst, a trafót :-) egy utángyártottra, amelyre magyarul rá volt címkézve, hogy Lada gyújtótrafó. Az alkalmat kihasználva az elektronikus panel hátoldalára hővezető pasztát vittem fel. Miután összeraktam a vezetékeket újra, nincsen gyújtás. Kipróbáltam újra a régi trafóval is, azzal se jutottam eredményre. Mi a tippetek? Annak is örülnék, ha valaki esetleg meg tudná nézni a kocsit, most Óbudán áll mozgásképtelenül.

Köszi előre is

Macibb

nazza Creative Commons License 2001.06.01 0 0 112
Hello Kivi!

Azt a hűtőventillátor kapcsolót valszeg sűrgőssen
cserélni kéne! A ventillátort magát egyszerűen ki lehet próbálni. Lehúzod a csatlakozóját erről a bizonyos ventillátor kapcsolóról, az akkumlátorrol pedig egy (ill. kettő) kábelen lehozod oda a feszkót! Ha beindul, akkor az jó és biztos, hogy a hőkapcsoló szarakszik.
Amúgy 20 perc dugóban állásnál, nem működő ventillátorral simán felforr a víz!!!

Üdv.

Nazza

Előzmény: kivi (111)
kivi Creative Commons License 2001.06.01 0 0 111
Idézet a használtautó-katalógusból: (Escort) 'Visszatérő jelenség a hűtőventillátor-kapcsoló kontakthibája. A hűtőközeg túlmelegedése miatt a hengerfejtömítés éghet át könnyen.'

Nem hangzik jól...

Előzmény: kivi (110)
kivi Creative Commons License 2001.06.01 0 0 110
Beírtam már a Ford topicba is, de mivel itt kezdtem érdeklődni, ide is berakom:
Ma (vagyis tegnap este) volt egy kis időm, és elmentem autózni, hogy teszteljem a motor hűtését. Amíg normálisan (50-60) haladtam, addig nem volt probléma, de egy óra után már a felső harmadban volt a hőmérő mutatója. Amikor hazaértem és leparkoltam, hagytam egy kicsit alapgázon járni a motort: a hőmérő ment-ment felfelé. Már itt


tartott, amikor kipattantam a kocsiból, és feltéptem a motorháztetőt: állt a ventillátor.

Ez okozhatta a múltkor azt, hogy a dugóban tököléstől elforraltam 2 liter vizet?

Ezeket a hibákat tudom elképzelni:
- biztosíték (50A)
- kontakthiba
- hőkapcsoló
- rossz ventillátor.

Melyik a legvalószínűbb?

Ps. Lehet tippelni, a helyesen válaszolók között kisorsolom a kiegyenlítetlen szervizszámlát. :-)

Előzmény: kivi (109)
kivi Creative Commons License 2001.05.31 0 0 109
A #80-as beírásban siránkoztam az elfolyt hűtővíz miatt. Az eset után desztillált vízzel feltöltöttem a MAX-ig a rendszert, de szerelőhöz nem volt időm elvinni. Azóta 2 x 25km-t mentem a géppel (városban), de a vízszint nem csökkent. Szombaton viszont autópályán kellene mennem oda-vissza 2 x 50km-t. Szerintetek a nagyobb tempónál nem jöhet elő ez a gebasz? Igaz, hogy erősebb lesz a léghűtés, de a motor is jobban dolgozik.

Ha nem működik a ventillátor, akkor fel tud forrni a víz 20 perc dugóban totyorgás alatt? Mert más módját nem tudom elképzelni a 2 liter víz elvesztésének.

Arra gondoltam, hogy a megemelkedett nyomás miatt egy hibás tömítésen szökik a víz. Minél kevesebb a víz, annál forróbb a maradék, és még több folyik el. Ez lehet?

Zézé Creative Commons License 2001.05.27 0 0 108
Köszi, kipróbálom.
Z
Előzmény: niváskarcsi (106)
vvittore Creative Commons License 2001.05.26 0 0 107
Hele!!

Van egy Renault 5ös 1.1es régikasznis autóm.Régebben halottam már ,hogy a bal első fékek egy kicsit befognak,és surlódik a betét.A minap szétszedtem mind a kettő oldalit,levettem a fékbetéteke,vastagságuk megfelelő volt.Most,hogy összeraktam őket,a bal oldali nagyon befog,viszont a jobb oldali(érzésem szerint) teljes fékezésnél sem fékez.A tárcsák közül a jobb oldali jó állapotú,viszont a bal oldali elég recés.Kérdésem,hogy mi a javitás módja,illetve miért változott enyit a fékhatás.

ÜdViktor

niváskarcsi Creative Commons License 2001.05.26 0 0 106
Van egy jó ragasztó erre.Tükörragasztó a neve,benzinkúton vagy autósboltban kapsz ilyet.Arról ismered meg,hogy van mellé csomagolva egy fekete szövetdarab ami a ragasztó része.ez csak üveget és fémet ragaszt,tehát a tükör talpán található műanyagot,ha van teljesen el kell távolítani.A régi ragasztó maradványát a szélvédőről éles késsel tudod lekaparni,persze zsírtalanítani is kell.
Előzmény: Zézé (105)
Zézé Creative Commons License 2001.05.26 0 0 105
Kedves asztaltarsak

Egy ujabb kerdesem lenne, a topic "szakertoihez"
Remelem tudtok segiteni.
A visszapillanto tukrom, rogton az auto vasarlasa utan letort (a ragasztas nem birta, a demszky utakat)
Nem tudom, hogy ez meg a gyari ragasztas volt e, vagy mar hazilag lett visszaragasztva, de lenyeg, hogy kenytelen voltam en is hazilag megragasztani. SuperGlue-t hasznaltam, ami eleinte jonak is bizonyult. A szervizben, azt mondtak, hogy ha en megragasztottam, ok mar csak ugy valaljak, ha az egesz szelvedot kicserelik ... Ne ma', gondoltam, es hagytam az egeszet ugy ahogy van.
A baj csak az, hogy az utobbi idoben egyre gyakrabban leesik, es a legutobbi ket alkalommal meg uvegszilankokat is kimart a szelvedobol?!?!?
Milyen ragasztot hasznaljak, vigyem el szakemberhez ???
tudtok segiteni?
Udv
Z

Dobcsi Creative Commons License 2001.05.23 0 0 104
Én úgy kezdeném, hogy lekapnám a műszerfal alsó borítását ami a pedálok felett van, és ott próbálnék kiutat keresni. Mercinél ez bevállt, másnál nem próbáltam.

Mihez kell?

Előzmény: kivi (103)
kivi Creative Commons License 2001.05.23 0 0 103
Tök jó, pont arra válaszoltál amin nem kérdeztem! :-))) Valszeg új lukat nem fogok fúrni :-) tehát nem is a hol, hanem a hogy a kérdés. Elég nehéz hozzáférni ahhoz a részhez ahol bejönnek a kábelek. Valami kampót kellene kreálni, amivel át tudom húzni a viszonylag hajlékony vezetéket a szűk helyen.
Előzmény: Dobcsi (102)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.23 0 0 102
Tehát ott ahol hely van :))

Ezt csak úgy lehet megmondani ha látja az ember a problémát. De nem egy bonyolult dolog, pár perc. Kell keresni valahol valami rést, ahol befér. Ha van utólag beszerelt riasztód a motortérbe akkor célszerű amellett kivinni, ha nincs akkor a gyári csoportkábel mellett, vagy valahol ahol épp kifér. Egy helyen nem szabad, a kormény tengelye mellett, érthető okoból :)

A skodának gyárilag itt megy a fékcsöve, és a kormány eldörzsöli a fékcsövet és elmegy a fék, a kézi amúgy se jó a skodákon, ha elfolyik a fékolaj a kuplung is elmegy, a befejezést az olvasóra bízom :) Én egyszer majdnem elszálltam így a skodámmal, a haveromat meg egy lada állította meg :)

Előzmény: kivi (101)
kivi Creative Commons License 2001.05.23 0 0 101
Tehát hogy lehet a legegyszerűbben behúzni egy-két új vezetéket? :-)
Előzmény: kivi (95)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.22 0 0 100
persze, en is ugy tudom. en hirdetesben kerestem sima valtot, es aki a legjobb arat mondta a 4-esre, annak volt. Nemetorszagbol hozzak egyebkent a bontott alkatreszek tobbseget, nem itthoni autokbol szarmaznak. szvsz bongeszd a hirdeteseket. En amugy, ha jol emlekszem, Gyongyoson talalkoztam vele, de ez mar vagy 3 eve volt. Csak gondolom, ha ott volt, mashol is lehet...
Előzmény: Wartburg311 (99)
Wartburg311 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 99
Tcaoe!

Hol leltél ilyen váltót??? Én úgy tudom, hogy az országba nem importáltak 5 sebességes W1,3-asokat. Az új meg annyiba kerül mint egy autó :-(

Sz@bolcs

Előzmény: tcaoe (98)
tcaoe Creative Commons License 2001.05.22 0 0 98
Hat, en egyszer talatam egy 5-os valtot, bar nem vettem meg, de kb. annyiert adtak volna, mint a tonkrement 4. fokozat fogaskereke+ csapagyak+szinkrongyuru.... Szvsz keress ilyet.
Előzmény: Wartburg311 (96)
Wartburg311 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 97
:-)

NKD=NDK... mér reggel van errefelé...

Wartburg311 Creative Commons License 2001.05.22 0 0 96
Szevasztok!

Olyan problémám van, hogy van nekem egy 1,3-as Wartburgom (golf motoros), de úgy érzem, hogy a sebességváltót egy kicsit elméretezék az NKD-s fiúk... Az egy dolog, hogy nincs benne 5. , de 100 felett már 4.ben visít a motor, ezért szerintem egy kicsit "hosszabbra" lehetne venni a váltót. Tehát a kérdés az, hogy mennyivel kellene növelni az áttételi arányt a diffinél, hogy jobb legyen? Ki csinált már valami hasonlót? Vajon kevesebbet is fog enni ettől a gép?

Várom a véleményeket...

Sz@bolcs

kivi Creative Commons License 2001.05.22 0 0 95
Általában hol vezetik be a motortérből a vezetékeket a műszerfalhoz? Mennyire gázos behúzni mellettük még néhány plusz vezetéket? Hogy a legegyszerűbb ezt megvalósítani?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!