Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

elf Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1016
Azért kell a 4wd autókat spec. fékpadon mérni, mert azoknál nagyon komoly károkat tud okozni ha csak ez egyik tengelyt pörgetik egyszerre.

Ez ugye értelemszerűen a kapcsolható összekerkes autókra nem vonatkozik.

Trebitsch Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1015
Bocsi, lemaradt: össze persze nem zárja fixen sose, mint egy rendes difizár. Minél nagyobb a fordulatszám-eltérés a két kerék közt, annál nagyobb a zárás mértéke. Ha az egyik áll, a másik meg forog rendesen, akkor adja azt a 20-30-40% körüli "zárást", amire méretezték. Vagyis az álló kerékre kiadja ezt a pár tíz százaléknyi nyomatékot - ellentétben a normál difivel, amelyik pörgeti a jégen álló kereket, mint a barom, a másikra meg semmi erőt nem ad.
Előzmény: Szkátó (1012)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1014
Persze hogy müxik "visszafelé". Ha a két kerék között fordulatszám-eltérés van, a sperr kezd zárni. Hogy a fordulatszám-különbség mitől van, az neki mindegy... :)
Előzmény: Szkátó (1012)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1013
Dehogynincs. Újpesten van, ha kell: mail, plíz.
Előzmény: lukit (1005)
Szkátó Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1012
Nekem is sperr difi van a kocsimon. A fékpadon úgy tünt, hogy a bal hátsó keréknél alapba fog egy picit a fék. (Fékek meg nem fogtak.) Aztán mikor említettem, hogy sperr... a szerelő mondta, hogy ez attól van...
Ha az egyik kerék blokkolna, a sperr összezárja a két tengelyt? "Vissszafelé" is működik?
Előzmény: Trebitsch (1004)
Otool Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1011
Ott akartam használt Dévut venni, de az én használtamat nem akarták beszámítani, mert nem "Fiat-specifikus". Mondom, akkor a Dévu hogy' került ide?
Előzmény: mirminc (1010)
mirminc Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1010
Néró M5
Előzmény: BLASIUS (1008)
Otool Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1009
Vidd el egy másik helyre állapotfelmérésre, ennyit megér. Ebből kiderül, hogy az eredeti helyen mikor akarnak (akartak) átvágni. (Csak amikor vetted, vagy csak most.) Ha tényleg ennyi mindent kell most cserélni, nem tudom mivel tudnád bizonyítani, hogy a vásárláskor is rossz volt. Ha szervizkönyves, akkor a rendszeres átvizsgálások a futóműre is kell, hogy vonatkozzanak és esetleg a vásárlás óta voltál náluk szervizen, akkor ezzel lehetne érvelni.
Előzmény: BLASIUS (1008)
BLASIUS Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1008
Akkor meg vagy az állapotfelméréskor hazudtak vagy most. Szerintem felejtsd el őket. Melyik ez a hely?
Előzmény: mirminc (1007)
mirminc Creative Commons License 2002.12.19 0 0 1007
igen. ott vettem a kocsit. ott nézték át szeptemberben. ott adták ki az állapotlapot. és most ott próbálják nekem beadni, hogy ha nem csinálnak rajta 3 kilóért javítást, akkor nem tud levizsgázni.
Előzmény: emp (984)
lukit Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1006
ja igen es a 3. szerelo szerint xar a lambda, aki beepitette a gazt
Előzmény: lukit (1005)
lukit Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1005
Trebitsch: nincs veletlenul 1 multimetered fel orara?:) 2 honapos CO-meresnel megmertek a lambdat (most talaltam papirt rola), 0.9x es 1.22 alapjaraton/fordulaton. ma talalkoztam futolag 1 masik szerelovel, aki ranezett a gazra, azt mondta h a lambdam muxik. az en multimeterem meg veszpremben, en meg pesten:(
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1004
Hát hogy a fékpadon hogy oldják meg a mérést, azt nem tudom... De: szélsőséges esetben egy összkerekes kocsiban van 2-3 difizár; némi sper meg majd mindegyikben van.
És ezek meghamisíthatják a mérést lyól. 3 difizárnál pl. csak tökegyforma fékerő bír lenni az autó összes kerekén. Sperrnél csak csal egy jó alaposat, cserébe azt ki se lehet kapcsolni. :)
Előzmény: Kulimász (1003)
Kulimász Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1003
Én meg azt nem értem, hogy a 4 kerék meghajtású autónak miért kell speciális padra mennie vizsgán. Most voltam az autóklubnál és amikor be akartam állni, megszólalt a fazon: "ja, subaru, akkor menjen a 4-es kapuhoz, ott van a 4wd-s pad!"
Mi a különbség a 4wd-s és a hagyományos fékpad között?
Előzmény: vikiviki (1002)
vikiviki Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1002
sot' Ellopni se, osszetorni se (lasd en:((( ), nem lehet benne bogracsgulyast se fozni...:)))

de komolyan:
lehet automatat is vontatni, csak N-be kell tenni. Nekem legalabbis ezt irta a gepkonyv.

Előzmény: Kulimász (998)
lukit Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1001
szabad vontatni. automatanal necces, de az meg mas teszta.
Előzmény: _paha_ (997)
BLASIUS Creative Commons License 2002.12.18 0 0 1000
Köszi!
Előzmény: Kulimász (996)
_Marcell_ Creative Commons License 2002.12.18 0 0 999
'Szervízt illetve karosszériást keresek' topicba mar beirtam, de ide is bemasolom:

Van egy horpadas az automon, amit ki szeretnek javitani, ezert karosszeriast keresek! Onkoltsegbol fogom javittatni (szamla nelkul :), szoval valami olcso, de -ami fontosabb- gyonyoruen (alaposan) dolgozo, ugyes karosszeriast keresek. Lehetoleg (Del) Budan.

Kulimász Creative Commons License 2002.12.18 0 0 998
Nyugodtan lehet vontatni katalizátoros autót. Behúzni, betolni nem szabad.
Előzmény: _paha_ (997)
_paha_ Creative Commons License 2002.12.18 0 0 997
mi a helyzet a katalizátoros autó vontatásával? valahol hallottam, hogy tilos vontatni. ha igen, miért? lehet, hogy rosszul gondolom, de ha üresben gurul a kocsi, akkor mitől menne tönkre a katalizátor?

Kulimász Creative Commons License 2002.12.18 0 0 996
Szerintem vagy berohadt az egyik hátsó fékmunkahenger vagy befagyott/berohadt a kézifékbowden. Ha a kéziféket kiengeded nem kelt "lazább érzetet" a kézifékkar?
Ha a fékmunkahengernél van a gebasz, akkor pedig melegszik a felni, menj vele pár km-t és utána tapogasd meg a felniket, amelyik forró, azzal van a baj.
Előzmény: BLASIUS (994)
eszgab Creative Commons License 2002.12.18 0 0 995
Hali!
VAn.Pl. Ford Scorpio 2.0i., és láncos a motor.A motorkodra nem emlékszem.
Üdv!
Előzmény: lukit (977)
BLASIUS Creative Commons License 2002.12.18 0 0 994
Valami súrlódó hang jelentkezett hátulról autómon menet közben 40-50 km/h felett. Mi lehet? Csapágy vagy fék fog be? Még azt vettem észre, hogy hátulról valami lefogja az autót, hiába gyorsítok és így csak nagyon nehezen gyorsul és nem tetszik a fogyasztása sem. A motor hangra amúgy teljesen rendben levőnek tűnik, az erő vele van (Jedi:-)). A kerekek egyébként nem csálék, megtaszigálva nem kotyognak.

Ha valaki tudja, köszönöm.

Trebitsch Creative Commons License 2002.12.17 0 0 993
A te autódat sajnos nem ismerem - _általában_ ott van a lambda-szonda, ahol mondod: a leömlő és a katalizátor közt valahol. Szeretik közel tenni a leömlőhöz, akár bele, hogy minél hamarabb felmelegedjen (csak 300-350 fok fölött müxik, hidegen ne is mérd, értelmetlen!), de azé ahol helye van neki ugye.
Testelés: egy lapos, szigeteletlen "fémharisnya",
ami a testet viszi a kipufogócsőre, mindenképp azon a szakaszon, ahol a szonda van.
Mérés: fémtisztára pucolod a katalizátor mellett nem messze (reszelő, flex), és ott is feszültséget mérsz, a cső és az akku minusz közt.
Vagy pedig kukk, hol a madzag - vagy leszakadt az egyik vége, vagy csak elkorrodált, és nincs kontaktus. Ha szakadt, az az egyszerűbb eset, akkor nem kell mérni. :)
Előzmény: lukit (991)
lukit Creative Commons License 2002.12.17 0 0 992
injektor.hu -n "LED dioda" ehh ...
lukit Creative Commons License 2002.12.17 0 0 991
kosz a tippet! amugy hol xokott lenni ez a lambda szonda? a leomlo es a katalizator kozott? lattam rola kepeket, csak gyakorlatban nem ismerem a szitut. xal kb ugy nez ki mint 1 gyujtogyertya ... ez be van dugva a kipufogoba? kijon belole par madzag? es testeles gyanant mit kellene keresni, vmit, ami osszekoti az alvazat es a kipuft?
Előzmény: Trebitsch (989)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.12.17 0 0 990
www.injektor.hu

Szerintem a legjobb bar nem olcso.

Előzmény: lukit (988)
Trebitsch Creative Commons License 2002.12.17 0 0 989
Első körben ellenőrizd a kipufogócső testelését a lambda-szonda környékén. Be szokott korrodálni az átkötés lyól, aztán szivat rendesen...
Előzmény: lukit (988)
lukit Creative Commons License 2002.12.17 0 0 988
segitsetek lecci:

lambda szondaval van gebasz: a voltmero 0.1-tol 3V-ig mindent mer osszevissza, csak azt nem, ami kene: 0-0.98V-ig le-fel ertekeket. ilyenkor maga az egyseg szarhatott be? hol lehet ilyet ujonnan beszerezni? (ford sierra 2.0i dohc '91)

ismertek vmi korrekt injektoros szervizt?

emp Creative Commons License 2002.12.17 0 0 987
közben vettem észre a mondeos topikban, hogy kalandod volt. sajnállak, de kicsit mosolyogtam, mikor a "nagy teherautót" említetted. bocs, inkább csak sajnállak. én most ki vagyok akadva azon, hogy beszart a kilométerszámláló, de nem is a 8000 ft. izgat, csak a tény, hogy kell rá költeni. meg félek is a feleségemtől. nem nagyon merem neki elővezetni, ha a kocsira kell a zsozsó. a másik ilyen a számgép.
Előzmény: vikiviki (986)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!