A segitségeteket kérném.
Van egy 91-es évjáratu kettes golfom, van benne ABS, csak nem müködik. A kettes golf könyvében nem találtam leirást róla a hármaséban meg azt irják hogy forduljon szakszervizhez. Ki tudja hogy hogyan lehet kikutatni hogy mi a baja, vagy hogy hol néznék meg hogy mennyi lenne a javitása.
Előre is köszi a segitséget!
Fordított sorrendben.
Nulladik lépés: nézd meg az első felnijeidet, hogy nincs-e valamelyiken pár kiló sár a belső oldalon.
Azután először menj el egy gumishoz, és centíroztasd ki a kerekeket. Ha nem javul meg tőle, akkor lengéscsillapító-mérés (ámbár egy rápillantást megéri csinálni mérés előtt, mer a rossz lengéscsillapítóból legtöbbször dől az olaj).
Aztán lehet ezer más a futómű/kormánymű táján, tehát ha se a centírozás, se a lengéscsillapító mérés-kukkolás nem adott eredményt, akkor futóműves.
mi lehet az oka annak, hogy kb 80-nál vibrálás jelentkezik a kormányon, és ez a sebesség növelésével erősödik. 100-nál már olyan erős, hogy alig lehet a volánt tartani. Mintha jobb előlről jönne. Lengéscsillapító? Kiegyensúlyozatlan kerék?
Szerintem rossz az a termosztát, a műszerek ritkán kakkantanak be. Fűteni meg már 50-60 fokos vízzel is lehet...
Hideg motorral indítva tapizd a hűtő fölső részét, ott ahol a vastag cső belemegy. Jó sokáig jéghidegnek kell lennie, aztán hirtelen átforrósodik, amikor nyit a termosztát - ha jó az a termosztát, de szerintem nem jó.
Ha átereszt, ahogy sejtem, akkor szép fokozatosan langyosodik a hűtő is, a motorral szinkronban. Na az a nem lyó. :)
A generátorban, de egyelőre kár lenne keresgélni.
Ragadj egy voltmérőt, és mérd meg az akkumulátoron a feszültséget járó motornál. 13.8-14.4V közt kell lennie, ha rendben van a töltés.
a következő kérdésem lenne:
III.-as Golf 1.6-os motorhőfok/hutőfolyadékhőmérséklet jelző meg se moccan menet közben az alsó állásból, de a fütéssel semmi baj. Termosztátcsere után a müszer 70 fokot mutat stabilan, fütés még jobb, gyakorlatilag simán veri a G.Astrát amiben a saját müszer szerint tökéletes a hőfok. Müszer nagyon nem lehet rossz ,mert 90 fok felett kapcsol be a ventillátor. Hütö elé beraktam egy kartondarabot :), hömérséklet még mindig stabil 70.
Vegyek egy uj termosztátot, vagy egy uj hőmérsékletjeladót, vagy egy mély lélegzetet és hagyjam a fenébe, jó ez igy?
a szitkozodasom 1 futomubeallito 'mesternek' szolt, eddig jobbra huzott a kocsi, mostmar balra. mindezt 3500-ert. holnap valszeg ugyanazt a kort futom le, mint ma:) fek es kerek.
Nincs mit.
Amúgy ha új, de gyári hibás a főfékhenger, arról nem tehet a szerelő, pláne ha csak később jött elő.
Ha szivárog a hollander mellett, mer nem húzta meg rendesen, arról persze tehet. :)
Hát ha elsőre kemény, és 3-4 másodperc után puhul, akkor szar a főfékhenger amit beraktak. Átereszt a tartályszelep, ami jó esetben lezár hogy ne a tartályba nyomd az olajat hanem a csőbe.
Ha levegős, akkor olyan gumis érzete van a pedálnak, de már elsőre is; sőt elsőre leginkább, aztán ahogy pumpálod felkeményedik.
kartarsak, csak erdeklodeskepp kerdezem: uj fofekhenger eseten a fekem 40%-ban 3-4 mp-es nyomas utan elpuhul, az addig kemeny pedalt lehet ujra nyomni, neha kattanasig. nincs rendesen levegotlenitve? persze holnap viszem vissza, csak kerdezem, hogy mitol lehet ez, nehogy atcsesszenek.
amugy a regi 5Ekm-el ezelott lett felujitva es mostanra mar dolt belole az olaj :I
Jeladó több is van a hőmérsékletre . Ált. egy csak a visszajelző műszert vezérli és van egy (vagy több) pontosabb ami a computernek adja az infót...ebből ki lehet okoskodni, te melyiket cserélted (ha meleg motornál lehúzod a kábelt és visszaesik a mutató a szögre akkor az a műszeré és a motor vezérléséhez nem sok köze van)
Adott egy 92-es Ford Orion.
A kérdésem a következő, a motor hőmérséklet jeladónak lehet köze a motorelektronikához?
Nem működött a jeladó, most meg kciseréltem és mintha jobban menne az autó.
Vagy nincs köze hozzá?
Meglett a hiba.. kuplung munkahenger pisil elég erősen az autóján.. és elitta folyton a fékolajat a rendszerből.. ez német baromság hogy egy körön van a kuplung, és a fék???
Nem értek hozzá nagyon, de ez eléggé biztosnak látszik. Ha az olajat is megnézed és fehéres (az a víztől van) foltokat látsz mondjuk a sapka környékén vagy az olajban, akkor biztos keveredik az olajad és a vized. Vízhőfokmérő alapján nem melegszik túl?
Köszi, azóta megnyugodtam, biztos nem romolhatott a helyzet, jó a moci, nincs komolyabb baja. Próbált belemagyarázni, hogy hallani, hogy nincs kenés. Talán összekeverte az éxíjam csikorgásával, ami kissé megnyúlt és hidegen tényleg adja a koncertet.:-) Meg magyarázta, hogy rámehet a teljes liter flakon, amikor elég néhány deci is. Az biztos, hogy inkább magam ellenőrzöm továbbra is a szintet.
A kedves lányismerősöm is, aki velem volt megjegyezte, hogy az ottani kutasok leéggé maffiózóképűek voltak.:-) Ezt a kutat is kerülöm inkább.:-(
Sziasztok!
Automata váltós Alfámból néhány napja furcsa hangos morajlás hallatszik - ha jár a motor. Olyan hang mintha a normál vízhűtő ventillátor menne. De nem az, mert áll.
Eleinte csak néha néha szólalt meg; most már folyamatosan ha megy a motor.
Mivel nem értek az automata váltókhoz, csak úgy "nézegettem" a motorteret, és felfedeztem hogy még egy, kisebb hűtőmotor is van, az automata váltónál. Egy kb. 20 cm átmérőjű ventillátor és egy kis radiátor. Gondolom ez a váltóolajat hűti. Ez a motor jár folyamatosan, és ez okozza a csúnya hangos zajt.
A problémám:
ez a hűtőmotor folyamatosan jár, vagy a vízhűtőhöz hasonlóan csak szükség esetén?
Tehát vajon eddig is járt e folyamatosan, csak a csapágy bedurrant vagy eltörött valami ami a zajt okozza?
Vagy ehhet is tartozik egy termosztát ami a váltóolaj hőmérsékletét méri? Lehet hogy ez a termosztát ment tönkre?
Az olajszintet csekkoltam, tele van.
Az autóban a "4HP14" típusú váltó van.
Üdv BLASIUS!
Kutas trükk.Amikor visszadugja nem nyomja le tövig,hanem kb. 0,5-1 centivel előbb megállítja,azután az orrod alá dugja.Végül elad egy üres olajosflakont xezer Ft-ért."Menjen be fizetni,addig betöltöm az olajat."Azután bent az olajosflakonnal:"Mucika,volt az Úrnak egy liter olaj is."
Shellesekre különösen jellemző.
Bájer
A köv. a problémám; van nekem egy 21 éves jó kis Volvo 244-es dízelem. A motor sajna fogyaszt olajat, még leviselhető mértékben (kb. 2000-2300 km egy liter). Tegnap néztem a szintet, a nívópálca kb. felén volt a szint. Ma megálltam tankolni (Shell-Újpalota), a kutas mondja szerinte nem kap kenést a motor, nézzük meg. Felnyitottuk, kihúzta a pálcát, megtörölte ahogy kell, majd újra kihúzta. A pálca egyik oldalán a min-max között félúton, a másikon pedig az alján volt az olaj. Mondta, hogy szerinte elfolyt az olajHozzáteszem, előtte indultunk el a Pólusból, a vízhőfok kb. 70 foknál lehetett, szóval nem melegedett még be teljesen és be lett indítva az olajszintnézés előtt néhány mp-re, majd le lett állítva. a kutas kérdezte, van-e olajom, mondtam van és elkezdtem rátölteni (nem is segített már). Kb 4 dl ment rá és sikerült max fölé vinni, tehát kb. 3 dl elég lett volna neki. Számolva a km-eket, úgy néz ki tartja most is az eddigi olajfogyiját, nem romlott, nem folyik, csak egy picit az olajsapka alatt. Nincs tócsa a kocsi alatt. Jól tudom, hogy hidegen frissen leállítva olyan, mintha alig lenne benne olaj? Ez most valami kutas trükk próbált lenni, hogy kifizessem a Helix olajat, amit lehet, hogy nem is azt tölti bele?