Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Trebitsch Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1694
Egyből négybe??? Atyavilág... Azér nem mondta senki, mer eszébe nem jut senkinek ez a perverzió... :) Amúgy igen, a négyes fokozat szinkrongyűrűi térden állva rimánkodnak kegyelemért ilyenkor.
Mire jó ez, de tényleg?
Előzmény: atompyka (1692)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1693
Nézd meg alaposan, fölemelve a kuplung-munkahenger porvédő gumiharangját, hogy nincs-e alatta olaj. Teljesen száraznak kell lennie.
Szvsz újra belevegősödött, azaz valami kezdődő tömítetenség van a rendszerben. Leginkább a munkahengernél szokott; ha ott semmi, akkor nagyon alaposan kukkold emeg az utastér felől a kuplung-pedálhenger belső végét, ott is szivároghat.
Nem halálos egyik se, felújítókészlettel egyszerűen javítható, az meg 3-4 ezer forint.
Előzmény: Törölt nick (1689)
atompyka Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1692
Treb.:
Akkor azzal is, ha 1-ből teszem 4-be?! Azt még senki ne mondta, hogy csak egyesével szabad váltani!

ATom

Előzmény: Trebitsch (1690)
iqbéla Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1691
Na, ha van ilyen topic, ide is beírok, lécci, ha tud valaki, helpmí:
Adott egy 89-es A omega, C20NE motorral, 5seb kézi váltóval.
Nehezen járt a váltó, ezért ma cseréltünk benne olajat. Most már jól jár a váltó, de embertelen hangos.
További jelenség, hogy álló helyzetben (kézifék kioldva), alapjáraton, bennt tartott kuplunggal egyesbe teszem, picit megindul előre. Ha tolatásba, akkor hátra indul meg. Kuplung végig bennt van.
Mi lehet?

Köszi

Trebitsch Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1690
Okos is, szép is, erős is, ezen kívül még szerény is vagyok (csak egy kicsit hazudós :).

Szerintem aggódnod nem kell; meg kéne nézni azt a rudazatot. Ha kotyog valahol, javítani; ha nem, akkor csak beállítani. Főleg a hármas kidobálás, meg az ötös szorulás miatt; szvsz picit rövidebbre van véve a rudazat a kelleténél.
A rükverc természetes, az nem szinkronos fokozat egyik autóban se. Próbáld meg üresben fölengedni a kuplungot, mikor nem veszi, utána fogja. :)
De nagy gáz szerintem nincs.

Mér váltasz 2-ből 4-be? Kár kihagyni a hármast, kínozod a szinkronkúpokat...

Előzmény: kivi (1688)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1689
Talán emlékeztek még, hogy panaszkodtam a Carinámra, hogy néha nehezen veszi a sebességeket, főleg a hátramenet és az 1-es gázos. Mivel hidraulikus kuplung, azt a tanácsot kaptam, hogy légtelenítsem, mert valszeg levegős. Nos, megtettem. A jelenség megszűnt. Aztán másfél hét múlva visszatért. Hidraulika folyadék továbbra sem hiányzik a tárolóból. Lehet ezzel még valamit csinálni?
kivi Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1688
Trebitsch,
te olyan okos vagy (és biztos szép is :-) így váltóügyben én is kérdeznék tőled.
Adott egy ötfokozatú rudazatos Ford váltó (ami köztudottam nem a legpontosabb váltók egyike). Tavaly komplett csapágycsere volt benne, kapott friss olajat is.
Jelenségek:
1. 3-ba rakva (mindegy hogy fel vagy lefelé váltok) 200-ból 1-szer kidobja. Főleg olyankor ha nem elég erélyesen rakom a fokozatba.
2. 2-ből 4-be váltva reccsen, kivéve ha kb. 1 másodpercig üresben tartom.
3. Az 5. picit szorul, ezt azóta csinálja mióta tavaly cseréltek benne ezt-azt.
4. A rükvercet 10-ből egyszer nem veszi elsőre, ilyenkor kinyomott kuplungnál berakom 3-ba, majd le 4-be, és utána már jó az R is.

Kellene aggódnom valami miatt? :-)

Előzmény: Trebitsch (1685)
Mölders Creative Commons License 2003.03.21 0 0 1687
köszönöm a segítséget, tulképpen én is erre gondoltam, csak abszolut nem volam biztos a dolgomban.
Véleményetek szerint mi az az összeg, amire számíthatok egy ilyen szinkrongyűrű cseréért szerelői munkadíjként? Tudom, erőgépcsoport ki-be, szóval nem egyszerű dolog. Nagyon tájékozatlan vagyok a szerelői díjakat illetőleg, amit csak tudok magam javítom meg. De a váltóba nem piszkálnék bele.
Egyébként nem spéci márkaszervizbe vinném, hanem mezei autószerelőhöz (egy 10 éves Tavriáról van szó).
Otool Creative Commons License 2003.03.21 0 0 1686
Kösz.
Felkapcsolás szinkron nélküli váltóknál: kuplung be - üres - kuplung fel - várakozás - kuplung be - köv. fokozat.
Nem ártott volna inkább 75W-s olajat betenni, ha már úgyis cserélni kellett. Ennek a dermedéspontja kb. 15 fokkal alacsonyabb, mint a 80W-90-esnek. Én is most vagyok olajcsere előtt, de inkább áltozok rá 2,5-szer annyi pénzt.
Előzmény: Trebitsch (1685)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.21 0 0 1685
Ennek a cseréje sima ügy - egyszerűen az elosztó nyakán van az O-gyűrű, régi le, új föl, kezicsókolom. Csak az elosztó helyzetére figyelj, hogy ne rakd el a ki-be szerelés közben, mer akkor nem fog beindulni. :)
Ha lyól emléxem a Suzuki is olyan, hogy egy fogaskerék hajtja az elosztót, és azt is kiveszed; ergo akárhogy visszatehető, de csak egyetlen helyzetben OK. Ha 1-es fölső holtpontra állítod kiszerelés előtt, és a főtengelyt nem mozgatod amíg kint van, akkor nem ügy az se: ugyanúgy kell állni a rotornak mikor visszateszed, mint kivétel előtt. A finombeállítást viszont vagy nagyon öszejelölöd (alkoholos filc) vagy stroboszkóp.

Kis huzatás-nagy huzatás: rengeteg mindentől függ, hogy mennyi dolga van a szinkronkúpoknak. A bemenőtengely fordulatszáma elkezd esni, amikor váltás közben, kinyomott kuplungnál épp üresben van, tehát nem hajtja vissza egyik fokozat fogaskereke sem. Akkor nem kell dolgozni a szinkronnak egyáltalán, ha annyira lelassul (fölfele kapcsolásnál) hogy épp azonos a fordulatszáma azzal a fogaskerékkel, amivel összekapcsolódik épp.
Tehát még a váltókar húzásának sebességétől is függ a dolog, hogy mennyit pihen üresben, a kihuzatás mértékétől... Szal nem egyszerű, na. :)
Visszakapcsolásnál pont ugyanezen az elven működik a duplakuplung-gázfröccs c. eljárás, csak fordítva van a különbség a fogaskerekek fordulatszáma között. Azt szünteti meg a gázfröccs (jó esetben :).

Előzmény: Otool (1684)
Otool Creative Commons License 2003.03.21 0 0 1684
Trebitsch: Szintén hmmm. Akkor leírom bővebben. Az elosztónál van egy kis olajcsöpögés, ott, ahol a vez.műtengely-házra felfekszik. Szakszervizben ránézésre azt mondták, hogy O-gyűrű és hogy kb. 10eFt a csere. Ezt sokallottam, megvettem a gyári gyűrűt (1400). Van "robbantott" rajzon, ezen viszont nem látszik, hogy mi hova fekszik fel, ezért írtam a topicba. Más tömítés nem látszik a rajzon, sem a vezérműtengely felőli oldalon, sem az elosztóban (általad említett szimmering).
Ez a nehéz sebváltás kis húzatásnál érdekes probléma, nem fordítva kéne lenni, hogy akkor nehezebb a váltás, ha ha jól meg van húzatva, hisz ekkor nagyobb a ford. szám különbség a hajtó és a hajtott fogaskerék között?
Előzmény: Trebitsch (1681)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.21 0 0 1683
Bezony, kettes fokozat szinkrongyűrű alighanem...
Olajat meg olyat kell beletenni, amit a gyár előír, semmi mást. Ez az előírás bele? GL fokozat...???
Előzmény: Mölders (1682)
Mölders Creative Commons License 2003.03.21 0 0 1682
a váltóolajcsere megtörtént, előtte is utána is csinálja. 80W90 es hajtómű olajat tettem bele. Kuplung beállítva (holtjáték minimálisra véve). Akkor valszeg kettes fokozat szinkrongyürű?:( és mibe kerül a javittatás sac/kb? vagy ha valami sűrübb váltóolajat teszek bele akkor lehet hogy megjavul(hat)?
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.21 0 0 1681
Hümm.
Az elosztó nyakán van egy O-gyűrű, azt kb. 30 másodperc cserélni; de az nem a tengelyen tömít, és én még nem is láttam rosszat belőle. A tengelyen egy szimmering tömít, az már kicsit beljebb lakik az elosztóban, de azér azt se lehetetlen cserélni - csak azért ahhoz már aránylag rendesen szét kell borítani az elosztót.
Azt viszont mindenképp nézd meg, hogy az elosztót hogyan veszed ki, hogy ugyanúgy tudd visszatenni.
1-es henger fölső holtpont, jelölés... Utána meg nem árt rávilágítani egy stroboszkóppal, pár fokot elég könnyű odébbfordítani rajta a ki-be rakosgatással.
Előzmény: Otool (1679)
Kulimász Creative Commons License 2003.03.21 0 0 1680
Öcsém kicserélte házilag a 929-es mazdáján, pedig nem egy nagy guru. Gondolom a Suzukin sem lehet bonyolultabb...
Majd Treb mester megmondja.
Előzmény: Otool (1679)
Otool Creative Commons License 2003.03.21 0 0 1679
Kedves Szakértők! Szerintetek ki tudom cserélni házilag a Suzukimon az elosztótengelyen levő O-gyűrűt? (Ott van, ahol a vez.műtengelyhez csatlakozik.) A tengely végén nem kell még valamit leszedni? Ha leveszem az elosztófedelet, mit érdemes még karbantartani?
Kulimász Creative Commons License 2003.03.21 0 0 1678
Ja, azért a biztonság kedvéért azt is le kellene csekkolni, hogy rendesen kiemel-e a kuplung...
Ha mechanikus, csavarj egy kicsit az állítócsavaron, hátha jobb lesz.
Előzmény: Kulimász (1677)
Kulimász Creative Commons License 2003.03.21 0 0 1677
Váltóolajcsere, valami jobb minőségűre.
Ha nem segít, akkor valszeg szinkrongyűrű...:-(
Előzmény: Mölders (1675)
Blindmouse Creative Commons License 2003.03.21 0 0 1676
Nem rozsdamaró, rozsdaátalakító.. rákensz/ráfújsz ilyen fehér trutyit, aztán mire megszárad addigra ilyen sötétkékes-lilás kerámia szerű felületet hagy maga után.. elvileg megfogja a rozsdát..
Előzmény: lukit (1672)
Mölders Creative Commons License 2003.03.20 0 0 1675
sziasztok

sebváltó ügyben lenne kérdésem.

reggeli indulásnál csinál olyat az autó, hogyha kis sebességnél kapcsolom a kettest, akkor nehéz betenni, néha még reccsen is egy kicsit. Ha jobban kihuzatom, kor simán beveszi. Visszakapcsolásnál rendesen működik.
Mintha rendes "bemelegedés" után enyhülne a dolog.
Vélemény?

eladoford Creative Commons License 2003.03.20 0 0 1674
Tisztelettel üdvözlök mindenkit!

Eladó Escort XR3i 1986 év végi. Benzin + gáz, még egy év műszaki! Eleje törött, azaz homlokfal és a hűtő cserére szorul. Az autó üzembiztos, az új hűtő megvan hozzá. Hozzáértőknek, Escort tulajdonosoknak ajánlom, kis munkával szép autó varázsolható belőle!

www.expressz.hu oldalon képpel található

Budapest - Laci 30/3116-727
Köszönettel a figyelmet!

kivi Creative Commons License 2003.03.20 0 0 1673
Pl. Evipass.
Előzmény: lukit (1672)
lukit Creative Commons License 2003.03.20 0 0 1672
mi az a rozsdaatalakito? rozsdamaro? micsinal?
Előzmény: Blindmouse (1671)
Blindmouse Creative Commons License 2003.03.20 0 0 1671
Mire nem jó a Car is reborn a Discoveryn.. :))
drótkorong
ha lyukas is már akkor esetleg hátulról foltozás
ólmozni a foltot (olyan mint a glettelés, csak forró ólommal..
esetleg cinkspray
glettelés,
festés, lakkozás.. :)

felverődést meg esetleg rozsdaátalakító, vagy szépen kicsiszolod fémtisztára.. és utána a rozsdaátalakító, aztán festékpötty, aztán összepolírozod.. csak ilyen kis méretben eléggé precíziós meló..

Előzmény: lukit (1670)
lukit Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1670
hatha tudjatok: sok a kofelverodes a kasznin, apro lepattogzasok, ajtokuszob rozsdalni kezd nagyon vekony csikban, ajtoszegely szinten, stb. (kocsog elozo tulaj, JBQA). hogyan lehet hazilag javitani oket? festore nem szivesen biznam, sok is van belole meg el tudok pocsolni vele.

gondolom kellene vmi rozsdamaro, alapozo meg festek. tudtok javasolni vmit? sose csinaltam meg ilyet :I

Mölders Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1669
Nem rázattam meg padon, csak olajsáros a gátló alja, ebből gondolom. Érdekes, hogy csak 80 felett jelentkezik, de inkább 100 felé durvul be.
A kormány úgy szitál hogy fogni nem lehet.

Az adalékokról: akkor inkább az erre szánt pénzt jobb olajra költöm:)

lukit Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1668
hutobol kijovo viz 80-85 fokos, amikor ranyit a termosztat, ez valszeg megfelel a haynes manualnak. kozben a kocsiban a muszer meg mindig az also 1/4-ben van, valszeg picit az pontatlan.
Előzmény: lukit (1667)
lukit Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1667
kosz, meglesem. ford szerviz szerint termeszetes, hogy a homerseklet mutato a skala alja fele van inkabb, mint a kozepe fele. na majd meglatjuk ...
Előzmény: Trebitsch (1666)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1666
Üzemi hőfok benzinmotornál 90-95 fok, dízelnél 85-90. Amíg ezt el nem éri, addig a motor hideg.
Persze azért az nem mindegy, hogy mennyire, a hetven fok az már egyáltalán nem olyan vészes.
Előzmény: lukit (1665)
lukit Creative Commons License 2003.03.19 0 0 1665
mi szamit amugy hideg motornak? hany fokosnak kellene lennie a viznek?
Előzmény: Trebitsch (1664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!