Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1564
Olajtól is függ, pl. a turbós autókba hígabb olajat írnak elő a turbó miatt, ráadásul azok a turbónál is bírják zabálni kicsit.
Előzmény: vikiviki (1558)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1563
Olajfogyasztás - és a kapcsolódó dolgok, motorfék utáni gázadáskor füstfelhő hátul stb. De az nagyjából mindegy, hogy mitől fogy az olaj, szelepszárszimering vagy gyűrűk mellett jut az égéstérbe, ugyanazok a tünetek.
Ha már olajosak a gyertyák, az régen rossz, akkor 1-2 litert iszik százon, nem tízezren... :)
Katalizátor egy darabig elégeti az olajat is, persze törölgeti a homlokát, és használódik elfele jól. Eleinte a füstfelhő katalizátorosnál tényleg elmarad - kivéve a reggeli hidegindítást, amíg föl nem melexik a katalizátor. Olyankor a katalizátor mintha ott se lenne.
Előzmény: Szkátó (1554)
cs_geza Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1562
Mint egy precizebb 2utemunek...;)
Előzmény: Kulimász (1560)
Zoldalma Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1561
Az enyémben alapjárat vagy motorfék utáni gázadáskor jött a kék füst.

Amúgy tényleg nem muszáj hozzá levenni a hengerfejet, de vannak, akik inkább emellett döntenek, mert lényegesen könnyebb úgy (ezek az infók a PSA csoport 8 szelepes XU motorjára vonatkoznak).

Előzmény: Szkátó (1554)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1560
Szvsz azért közölnek ilyen magas olajfogyiadatokat, hogy nehogy véletlenül is visszamehess reklamálni az autógyártóhoz. Attól függetlenül, hogy mit írnak a gépkönyvben az már nem lenne normális, ha 1liter/1000 km lenne a valós olajfogyasztás.
Előzmény: vikiviki (1558)
lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1559
1l/1000km-t mashol is mondtak nekem ford-ra (sot, visszagondolva 1ik szombaton a veszpremiben is mondtak ilyet, aszittem h biztos nem tuggya azt a sok 0-t a vegen kiszamolni:), amugy meg 1 hasznalt kocsinal pontosan sose lehet tudni, hogy mennyi km-t futott -> az 1 dolog, hogy nalam az ora 88Ekm-t mutat ... csak ki tuggya, hogy mar hanyszor mutatta ezt:)
Előzmény: vikiviki (1558)
vikiviki Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1558
ez azert erdekes adat (1l/1000km), mert az en, elvileg joval tobbet futott (188000km) DOHC Mondeom kb fel liter olajat eszik meg 15000 km alatt. Na jo, legyen 1l, de ennyi meg sose volt.
Előzmény: Trebitsch (1550)
lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1557
igazabol onnan indult a helyzet, hogy 1 ideje gyorsitaskor mintha vmi zorogne a motorban/kornyeken, ha siman tartom a sebesseget, akkor semmi, csak ha gyorsitok (nagyon pici gyorsitasnal szinten nem jon elo) ... hogy ez mi a franctol lehet ... aztan eszrevettem az olajfogyit, elvittem a veszpremi fordba - erre a zorgesre 1elore meg nem mondtak semmit, de ki kene deriteni, hogy mi a szartol lehet
Előzmény: Kulimász (1552)
lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1556
persze lehet h ez ilyenkor mar normalis, de ismeroseim koreben is megfordul par ford/nemford 90 koruli gyartassal, azok semmi olajat nem zabalnak - innen indultam ki
Előzmény: VAti70 (1553)
lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1555
igen, en is sejtettem hogy vakitanak a veszpremi fordban (kedd 8-ra volt bejelentve a kocsi, ehez kepest mar reggel nyultak hozza eloszor), csak azt nem, hogy ennyire.

koszonom szepen az infot!

Előzmény: Trebitsch (1550)
Szkátó Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1554
Hali!

És mik a tünetei, hogy a szimmeringgel gondok vannak? (Olajfogyasztáson kívül). Visszaváltáskor füstfelhő? Esetleg olajos gyertyák? Egy katalizátoros kocsinál a füstfelhő akár el is maradhat - gondolom...

Előzmény: Trebitsch (1551)
VAti70 Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1553
olajfogyasztas 1-2l/10Ekm, 91-es sierra, 2.0i, DOHC

Hol van ezzel a probléma???
10 ezer km-enként úgyis cseréled az olajat, legfeljebb félúton utántöltesz egy kicsit. A motor se mai gyerek.

Ha 2000 km-enként enne ennyit, akkor lenne érdemes elgondolkodni rajta.

Előzmény: lukit (1549)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1552
Azért gondold meg, hogy megéri-e szétszedetni. Ezért a műveletért a szerelő egy relatíve nagy összeget fog kérni, viszont az 1-2 lityi/10e km olajfogyasztás nem egy egetverő ilyen idős autónál és a pénztárcádat sem terheli túlságosan. Persze, ha okádja a füstöt, akkor nem szóltam, de ha nincs más hibajelenség...
Előzmény: lukit (1549)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1551
Ja, még valami: szelepszár-szimmering cseréjéhez nem kell "kinyitni a motort", nem kell levenni a hengerfejet.
Csak a szelepfedelet, aztán van több módszer is - én egy kis házifusi adaptert szoktam betekerni a gyertya helyére, megnyomatom levegővel, és az fenntartja a szelepeket lyól, le lehet venni a rugót stb. Van aki a dugattyúval támasztja föl, meg egyéb furmányok - de a hengerfejet azt nem veszi le hozzá senki, mer minek.
Előzmény: lukit (1549)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1550
Na, a szokásos. Mi a jó büdös rosseb köze van a szelepszár-szimmeringhez az üzemanyagnak? Elárulom: az égvilágon semmi. Se a benzin, se a gáz nem károsítja a szelepszár-szimmeringeket. Már csak azért se, mert egészen érintőlegesen találkoznak csak. Amivel a szelepszár-szimmering találkozik, az a motorolaj. Azé van ott, hogy a szelepek száránál ne juthasson be az olaj az égéstérbe, azt tartja vissza.
Fosnak a KPM-től... Aha. Be se engedhetné a szervizbe a gázos autót, ha nincs engedélye rá - de az olajat azt lecserélte, olyankor épp nem fosik.

Másik szerelőnek teljesen igaza van: csak úgy lehet megnézni hogy leveszi az ember, attól meg valamennyire mindenképp sérül, nem szabad visszatenni. A szelepvezetőket meg persze hogy érdemes megnézni: amikor nincs ott a szeleprugó (azt mindenképp le kell szedni a szimmeringcseréhez) meg a szimmering is leugrott, meg kell fogni a végét és megmozgatni. Nem szabad, hogy sokat mocorogjon.
Sajnos ha az derül ki, h kopott, az azt jelenti, hogy le kell venni a hengerfejet, ezt gépműhely cseréli.
Vagy pedig kicserélteted a szimmeringeket ha kopottak a vezetők ha nem, és beletörődsz, hogy hamar el fognak kopni az újak. Szimmeringcsere nem veszélyesen drága, alkatrész se meg a munkadíj se.

De, úgy alapvetően: DOHC motorok hajlamosak idősebb korukban kicsit több olajat enni a sok szelep miatt. Nem ismerem a Sierra előírását, de az összes gépkönyv, amit eddig láttam, 1 liter/1000 km (ezer! nem tízezer!) -ben határozta meg a megengedhető olajfogyás maximumát.
Ha ez a Sierránál is így van, akkor ugye... Szal én a helyedben először is keresnék egy gépkönyvet és megnézném, mit ír a Ford. :)

Előzmény: lukit (1549)
lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1549
elejerol: alapproblema: olajfogyasztas 1-2l/10Ekm, 91-es sierra, 2.0i, DOHC. erre azt mondtak a ford szervizben, hogy ez nem normalis, valszeg szelep.szar.szim. es ok nem nyitjak ki a motort mert gazos (rotfl) es fosnak kpm-tol (de azert par oranyi melot elvegeztek rajta:).\, meghogy gaz miatt ez xokott tonkremenni hamar, mert kiszarad (?).

felhivtam masik szerelot, mennyiert nezne meg, hogy milyen allapotban vannak ezek, aszonta, hogy ha mar megnezi, akkor kene cserelni is, mert csak ugy hobbibol szetszedni nem eri meg.

ezexerint, Trebitsch kartars, erdemes megnezni a szelepvezetoket is?

Előzmény: Trebitsch (1548)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1548
Nem kell. De lehet, végülis akármikor - és azt sokkal egyszerűbb, mint a szimmeringet, viszont jó péz.

Amúgy a szelepszárszimmering cseréje úgy önmagában 2 esetben lehet indokolt: eladás előtt :), vagy ha a szelepvezetők még nem kopottak. Kopott szelepvezetőkre hiába húznak új szimmeringet, ha a szelep szára nincs megvezetve rendesen, és szédeleg jobbra-balra: az az új szimmeringet is megeszi nagyon hamar.
Tehát ha megnézték, h
kopottak a szelepvezetők, és ezért nem cseréltek szimmeringet, az még akár korrekt is lehet. Feltéve persze, hogy ezt elmondták.

Előzmény: lukit (1547)
lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1547
szelepszarszimmeringek cserejenel kell-e motorolajat cserelni? bevittem szervizbe, hogy csinaljak meg + olajcsere, erre azt mondjak h nem vallaljak a szim. cserejet, de olajat azt kicsereltek ...
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.25 0 0 1546
Nincs mit - mondanék én kellemesebbet is, de hát...
Ha szerencsétek van, akkor csak olajpumpa, és az _annyira_ azér nem veszélyes összeg, 30-40 kHUF-ból megúszható szereléssel együtt.
De ehhez télleg nem árt némi szerencse.
Előzmény: DN3 (1545)
DN3 Creative Commons License 2003.02.25 0 0 1545
Kösz Trebitsch, benned bíztam, bár ennél kellemesebb választ vártam. :-(
Akkor nem kisérletezünk tovább, megy a haverom a szerelőhöz és kész. Különben a hangjának nincs baja, de jobb a békesség.

Köszi mégegyszer, DN3

Előzmény: Trebitsch (1544)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.25 0 0 1544
Hali!
Ilyenkor a felmelegedett, hígabb olajat már nem képes megfelelő nyomáson szállítani a rendszer - vagy azért, mert sok szökik, vagy azért, mert kevés indul. Alighanem csapágyas a főtengely, és/vagy olajpumpa-hiba.
99,9% hogy _nem_ a jeladó rossz; ha csúnya, kattogó hangja is van, akkor 100%.
Mérés: be kell csavarni egy olajnyomásmérő jeladóját, és megmérni a nyomást.
Aztán sürgősen megjavítani ami rossz, mert ha csak olajpumpa hiba, és használjátok így tovább: rá fog menni az összes csapágy - és az nem olcsó mulatság.
Előzmény: DN3 (1543)
DN3 Creative Commons License 2003.02.25 0 0 1543
Sziasztok!

A Daewoo topicban már kérdeztem, de ide is berakom

Haverom Nexiáján (Kadett licence), miután bemelegedett, kigyullad az olajnyomás lámpa. Sajnos az Opeltől eltérően ebbe 3 vezetékes olajgombát raktak, ezért nem tudtuk egyszerűen helyettesíteni, hogy az-e a baj.( Itt helyben csak Opelét kaptuk volna) Találkoztatok már ezzel a hibával? Mi jöhet még szóba a gombán kívül? Olaj persze van benne (4000km-rel).
Nem tudom jelent-e valamit, de ha az olajbetöltőn belesünk, látni hogy az olaj spriccelget, ebből gondoltuk, hogy olajnyomás akkor talán van. Persze így nem meri használni. Tudtok valami diagnosztikai módszert a hiba okának a meghatározására?

Kösz a segítséget előre is.

DN3

Kulimász Creative Commons License 2003.02.25 0 0 1542
Bár nem tudom, milyen autód van, de szerintem:
- ne pörgesd 3000 fölé egyik sebességi fokozatban sem,
- ne hagyd, hogy erőlködjön a motor (pl. 4-esben ne menj 30 km/h-val, mert olyankor is zabálja a benzint).
Szóval a lényeg az, hogy meg kell találni az autódnak ideális fordulatszámot és lehetőség szerint ott kell tartani.
Előzmény: Tomi13 (1541)
Tomi13 Creative Commons License 2003.02.24 0 0 1541
Sziasztok

Bocs hogy ide írok,de nem találtam topicot ahol megkérdezhettem volna.Szóval az lenne a kérdésem hogy városba egy 4 sebességes autóval hogyan lehet a legkisebb fogyasztást elérni?Minél hamarabb fel kell kapcsolgatni vagy hogy?
Köszi:Tomi

kivi Creative Commons License 2003.02.24 0 0 1540
Hüpp... :-( Ezek után én már meg sem merem nézetni az ablakomat... pont úgy kezdte mint a tiéd. Csak még nem tudom mi a baja.
Előzmény: kardosmuki (1539)
kardosmuki Creative Commons License 2003.02.24 0 0 1539
Hűtôventilátor téma megoldása: kontakthiba...
Ablakemelô: leégett motor.
kardosmuki Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1538
Köszönöm!
Előzmény: Kulimász (1537)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1537
meg hát a hibajelenség is pont az "ellenkezője":-)
Nagykőrösi elején a jobb oldalon van egy jó klímás, ha mégis kellene.
Előzmény: kardosmuki (1536)
kardosmuki Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1536
Csak azért kérdeztem, hogy hátha ugyanolyanod volt, mint nekem. De nem. Nekem Fordom van.
Előzmény: Kulimász (1535)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.21 0 0 1535
Treb!

O.K., tiszta!

kardosmuki!

Dedrám volt.

Előzmény: Trebitsch (1531)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!