Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zoldalma Creative Commons License 2002.06.04 0 0 404
Azt még akár be is lehet építeni. Persze vszg. anélkül is elintézhető "speciális" zöldkártyáztatással :-( mert visszaminősíteni nem lehet kat. nélkülire.
Előzmény: Ordas Farkas (403)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.04 0 0 403
nem, ebben a 2-es besorolású, tehát legalapabb katalizátor van, ez a szabályozatlan vagy mi ( az egyes kategóriga az az hogy nincs is) de mint kiderült, csak a papír szerint.
Előzmény: Zoldalma (402)
Zoldalma Creative Commons License 2002.06.04 0 0 402
Katalizátor hiánya a zöldkártyánál jelentkezik, nem tudod hozni azokat az értékeket, amiket kellene. Nekem is hasonló gondom volt, vmelyik "lelkiismeretes" előző tulaj kiüttette a katalizátort, így aztán a zöldkártya mellé még egy katalizátort is be kellett szerelni.

Ha szabályozott kat. van a forgalmiban, de a motorvezérlés nincs felkészítve a lambda-szonda jelének fogadására, akkor az egy érdekes helyzet...

Előzmény: Ordas Farkas (401)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.04 0 0 401
na ilyet már.... :-)

mondom a szerelőnek, hogy szerintem nem kellene kicserélni az y-t a középső dob előtt ( kipufogó) merthogy a katalizátor miatt speciális ötvözetből készült, és az utángyártott meg csak szimpla cső, a katalizátor miatti nagy hőtől rögtön elfáradna.

Szerelő röhög, majd mondja, hogy ebben a kocsiban nincs katalizátor. Mondom olyan nincs, itt van a forgalmiban is... erre megmutatta az autóban, és tényleg nincs benne. Sőt a metro-t soha nem is gyártották katalysátorral, a kézikönyvben sem esik szó róla, interneten se találtam, hogy lenne.

Akkor ez hogy is van? ki intézte el, hogy legyen a forgalmiban, és hogyan műszakiztatták le, ha nincs benne, csak papíron?

:-)))))) mindegy, a súlyadó 3500 egy évre

Trebitsch Creative Commons License 2002.06.03 0 0 400
Nincs mit, szívesen.
Lehet ám, hogy csak a féktárcsa porvédője repedt el, vagy valami hasonló apró marhaság.
De nem valószínű. Nézesd meg! Annyit meg kell hogy érjen, hogy nem lesz egy kerékkel kevesebbed menet közben... :)
Előzmény: bopat (399)
bopat Creative Commons License 2002.06.03 0 0 399
Nagyon köszönöm a segitségedet.
Előzmény: Trebitsch (398)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.03 0 0 398
Létezik bizony, leginkább gömbfej lehet, ilyen tünetek mellett. Legvalószínűbb a lengőkar, aztán a kormányösszekötő külső.
1 óránál kevesebb cserélni akármelyiket, és 6-8 ezer forint az alkatrész. (Octviát nem tudom fejből, VW árat mondom.)

60 ezer kilométer után? Persze hogy lehet, ezeken a jó magyar utakon.

Előzmény: bopat (397)
bopat Creative Commons License 2002.06.03 0 0 397
Próbáltam körbe menni, hirtelen kanyarodással, mindkét irányban de semmi zaj. Kimondottan csak akkor zakatol ha kisebb gödörbe belemegyek és akkor is csak 1-2 kopogás hallható.
Létezik hogy ilyen új autónál már ilyen hibák előforduljanak? Igaz 60 e km van benne már...
Előzmény: Trebitsch (396)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.03 0 0 396
Meg tudod nézni a gömbfej gumiharangját, persze. Egyszerűen megnyomkodod, több irányból, és meglátod a szakadást, ha van. Meg a zsír is kijön a hasadékon, mikor megnyomod.
Na ott megy tele homokkal, ami elég jó csiszolómasszát alkot a maradék zsírral.

Ha a kormánymű fogaslécperselye kopog _csak_, az tényleg nem olyan vészes. Kormáyn rángat nyitott ablakon, talajon álló kerékkel ide-oda, és koppp kopp. A kormánymű szélénél összeszorítod a gumiharangot, valaki más rángatja neked a kormányt, és érzed, hogy ott... Na az nem vészes.

De ha nem tudod kideríteni, mi kopog: szerviz!!!
Vagy ha nem vagy 100%-ig biztos benn: akkor is!!!
A futómű _nagyon_ nem játék.

Előzmény: bopat (395)
bopat Creative Commons License 2002.06.03 0 0 395
Le tudnám ellenőrizni a gömbfejet, illetve látható a gumiharang szakadása?
Előtte volt egy céges Octaviam, annak minden oldalról kopogott a futóműve, és nem vitte el senki sokáig a szervizbe, hiába kértem...azt mondták az nem gond...
Előzmény: Trebitsch (394)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.03 0 0 394
Ne menj el vele 800 kilométert. A hangot hallani kéne, de az ilyen hirtelen jelentkező dolog törésre, repedésre utal - elég rossz, ha mondjuk 120-nál kidől az egyik első kerék.
Vagy gömbfej lehet, a kiszakadt gumiharang miatt, az jelentkezik még viszonylag hirtelen.
De azért a hirtelen jött futóműkopogás, az mindenképpen rossz ómen az álmoskönyv szerint.
Szerviz! Annyira nem lehet sürgős az utad, hogy ne akarj egy darabban visszaérni róla...
Előzmény: bopat (392)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.03 0 0 393
A szerelő úgy jön rá, hogy lóg a lengőkar, hogy megráncigálja sokféle irányba, és ha nem találja - megbontja a gömbfejnél, szilentnél, és megkukkolja kézben.
Legtöbbször a külső végén a gömbfej lóg, azaz kopott - de pár típusnál a gyár komplett lengőkar-cserét ír elő, úgy is árulják a cserealkatrészt. Utángyártók viszont majd mindegyikhez csinálnak utángyártott gömbfejet - ilyenkor a lengőkar kiszed, gömbfej kisajtol-besajtol, visszarak, viszonlátás.
Ritkábban fárad el a lengőkar belső végén a szilentpersely, aztán azt is vagy ad a gyár külön, vagy nem. Némelyikbe bele van sütve, olyankor el lehet vinni a szilentpersely-sütödébe.
Ámbár én a gyáriban azért jobban bízom.

Az autó egyik oldala nem bír lógni a lengőkar hibájából. Az a kifáradt vagy eltörött rugó miatt lóg 2 centit.
Esetleg, ha gáztöltésű lengéscsillapítód van, meg könnyű autód puha rugókkal, akkor ha az egyikből mexökött a gáz, az az oldal tud lejjebb lenni a lengéscsillapító hibája miatt. A gázos lengéscsillapítók valamekkora erőt (30-50 kiló) "nyomnak", amíg jók.

Előzmény: Banditoo (382)
bopat Creative Commons License 2002.06.03 0 0 392
Segitségeteket kérném
A tegnap elkezdett vmi kopogni az autóm futóművében, de csak akkor amikor kisebb úthibákon haladok át. Csak halk kis kopogésról van szó, de idegesitő. Az autóm 18 hónapos Skoda Octavia. Mi lehet a gond? Lengéscsillapitó? Azonnal vigyem szervizbe vagy még mehetek kb. 800 km-t? Ugyanis sürgős utam van...
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.03 0 0 391
Asszem értem, köszi.
Fordítok Opelről magyarra: Sose kell cserélni a váltóolajat = ezt mondjuk mindenkinek, meg ezt írjuk a kezelési utasításban.
Állati jól hangzik, a szerviznek meg kiadjuk ukázba, hogy sutyiban cseréljék le 120 ezrenként, valami fals dumával, hogy mér is.
A hülye ügyfél úgyis beveszi, és asziszi, sose kell cserélni (megírták a kezelési könyvben is!!!), de nála épp a körülmények szerencsétlen összejátszása folytán peches módon mégiscsak cserélni kellett... Mit ad Isten, 120 ezernél...
:)
Előzmény: C20NE (381)
Veisace Creative Commons License 2002.06.03 0 0 390
na azé olyan béna nem vagyok hogy rámtukmáljanak gagyit.
Előzmény: irba (378)
emp Creative Commons License 2002.06.03 0 0 389
ez szuper! nagyon köszönöm
Előzmény: kivi (388)
kivi Creative Commons License 2002.06.03 0 0 388
Bandukolj el a http://www.cromax.hu címre. Én már egy éve oda járok, a márkaszerviz helyett. Kifejezetten Ford-specifikus szerviz, de nem márka, ezért olcsóbbak. Korrektek.
A weboldalon alkatrészkatalógus is van, de ha odamész akkor kapsz egy papír alapú (képekkel illusztrált) árlistát is. Ha a weben kérsz tőlük árajánlatot, akkor másnap mailben elküldik.
Előzmény: emp (387)
emp Creative Commons License 2002.06.03 0 0 387
köszi, de ma én is telefonálgattam néhány helyre.
elég nagy a szórás, a legolcsóbb ajánlat vmi lengyel csapágy 5000 ft,nem autós bolt. tartok tőle, hogy ez nem készlet, csak puszta csapágy. akkor elfelejtettem tisztázni velük. onnan felfelé 9000-ig. Auto-Fort (nem érdemlik meg a nagybetűt): 7000 Ft.
csak azért kezdtem el keresgélni, mert 11K-t mondott a szerelő hasra ütve, és az sokallottam.
meg tudnád mondani, hogy hol szerezhető be 5.75K-ért az általad említett darab. pillanatnyilag ez tűnik a nyerőnek. amúgy emp2@freemail.hu, még mindig nem írtam az indexnek, ahogy tanácsoltad anno
Előzmény: kivi (386)
kivi Creative Commons License 2002.06.03 0 0 386
Az én szervizem árlistája szerint a te Escortodhoz 5750.-től kezdődik a komplett kerékcsapágy, egy oldalra. A hátsó ennél picit olcsóbb.
Előzmény: emp (373)
Leugan Creative Commons License 2002.06.03 0 0 385
Szeva !

Köszi a választ.
(A prolong nekem is meredek, viz, homok, stb....)

Előzmény: Banditoo (384)
Banditoo Creative Commons License 2002.06.03 0 0 384
1. Fűnyíróba merném tölteni, félő, hogy jelentős terhelésnél hamar elfárad, aztán főtt motorod lesz....

2. Prolongot nézegettem, de amikor láttam, mennyibe kerül, rögtön a nevét is elfelejtettem :) kb 20k/lityi. Persze elég a max olaj 5%-át tölteni a motorhoz, és már véd is!vagy nem... (10 liternél 5 dl kell,ha normál a terhelés, rallynál 15%...stb) Bár én nem hiszem ela prolong tesztet. Olaj, hűtővíz, nélkül + homok hozzáadásával...kapsz egy 200 kilós Chevy roncs blokkot.

Előzmény: Leugan (383)
Leugan Creative Commons License 2002.06.03 0 0 383
Szeva mindenkinek !

Kérem irjatok meg a következőt.

1. kérdés ? A hipermarketekben kapható qrva olcsó motorolajról mi a véleményetek?

2.kérdés ? Használt már vki prolong-ot? Érdemes a verdába tőteni belőle??

Lg.

Banditoo Creative Commons License 2002.06.03 0 0 382
A szerelő hogyan jött rá, hogy "lóg" a lengőkar? Nálam az autó jobb eleje 2 centivel lejjebb áll- ha betonon állok- mint a bal.El fogom vinni l.csillapító mérésre, mert eléggé ráz, azután talán rájövök,hogy lengőkar is rossz,vagy csak simán a gátlók mentek ki.
... sosem lehet tudni ezeknél az autóknál... :)
Előzmény: Ordas Farkas (372)
C20NE Creative Commons License 2002.06.03 0 0 381
Trebitsch

A könyv szerint sosem kell cserélni, a szervíz szerint a váltót amikor valami miatt szétborítják féltengely , kupplung egyebek akkor ők kicserélik bár szerintem lehetne e- nélkül is a fentieket csinálni. Szerintük a sosem azt jelenti, hogy a kopó fogyó dolgok miatt előbb utóbb úgyis eljutsz valami szervízbe és akkor megcsinálják, mert a régit visszatölteni nem elegántos :>) És a gyár ezt bekalkulálva írta a sohát......

Ezek a szervízműveletek a szaki szerint kb. 120 000 ként esedékesek....

Opel Maxabó után idézve emlékezetből szabadon.... :>))))

Zoli

PS.: Érti valaki??? Nem erősségem az érthető beszéd :>))))

Előzmény: Trebitsch (379)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.02 0 0 380
Felemeléskor kattog????
Passz. Szerintem az emelő... :)
Előzmény: Banditoo (368)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.02 0 0 379
Alapvetően teljesen igaz, hogy a kezelési utastás szerint kell csereberélni a folyadékokat.
(Fékolaj: Porsche Carreránál 6 havonkénti cserét írnak elő... :)
A hűtővíznél viszont én még csak olyan előírást láttam, hogy 2 évenként csere. Lebomlanak a korrózióvédő adalékok benne, ezen kívül a kenőképessége is romlik (vízpumpa tömszelence).
Ezt a váltóolaj 120-ezer dolgot meg nem értem. Most akkor sose kell cserélni, vagy 120 ezrenként? Mer hogy ki cseréli, a szerviz vagy te, az szvsz tökmindegy az olajnak... :)
Előzmény: C20NE (369)
irba Creative Commons License 2002.06.02 0 0 378
Na f@sza, mit tukmáltak rád ? :)
Előzmény: Veisace (376)
Veisace Creative Commons License 2002.06.02 0 0 377
Ehhem remélem nem!! Nagyon remélem!
Előzmény: irba (375)
Veisace Creative Commons License 2002.06.02 0 0 376

Vettem valami adalékot BELL a neve, úgy kértem hogy ólompótlót kérek de erre a termékre az van ráírva hogy karburátor és injektor tisztító, égésjavító és füstölsécsökkentő hatású. Na ez minden de nem kenést elősegítő amit az ólom, és helyettesítői csinálnak. Ugye?
irba Creative Commons License 2002.06.02 0 0 375
Lehet hogy nem új váltóolaj kell, hanem szinkrongyűrű :) csak vicc volt (remélem) :)

A dotX az olaj minősítése, a legtöbb helyen már csak Dot4-et árulnak.

Előzmény: Veisace (374)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!