Nazza! Köszi! Megkérdeztem őket és szintén nincs nekik. :-((( Csak azt tudnám, hogyha ennyire nincs szakirodalom ehhez a motorhoz, akkor a szervizek mi alapján dolgoznak?
Sziasztok! Esetleg valaki nem tudja, hol tudnék beszerezni egy szervizkönyvet (vagy valami komolyabb szakirodalmat) egy Seat Ibiza 1.8 GTi 16V motorhoz? (VW technológia). A Maróti Autómüszaki Könyvkereskedést kérdeztem, de ők azt mondták, hogy sehol nem fogok hozzájutni. :-(((
Előre is köszi a segítséget!
Az enyém hengerenkénti spricnis. (6+1db injektor)
Ha a Tied valamikor valamitől helyrebillen, megírhatnád az orvosságot.
Injektortisztító már volt az enyémbe (STP, Wynn's vagy mi). Ezekkel nem érdemes foglalkozni.
Kozponti, K-Jet.
Nalam is ez van, ha hideg van siman indul 10-15 fok felett meg koszorulni kell.
Most vagy a hideginito szelep nem koser, vagy az injektorszelepek nem fujnak szep egyenletesen...
Alapjaratszabalyzo jo, bemelegedesszabalyzot most csereltek.(Ket hete.)
Szoval masra mar nem nagyon tudok gondolni.
Kozponti, K-Jet.
Nalam is ez van, ha hideg van siman indul 10-15 fok felett meg koszorulni kell.
Most vagy a hideginito szelep nem koser, vagy az injektorszelepek nem fujnak szep egyenletesen...
Hengerenkénti injektoros a géped?
Hideg időbe is nehezen indul? (5 fok alatt)
Az enyém is hasonló tüneteket produkál, de csak akkor ha ~15fok-nál melegebb van. Indulás után ~2mp-ig "fuldoklik". A hűvös reggeleken (akárcsak télen) pöcre indul.
Alapjárati motort, pillangószelepet (mondjuk ennek nincs jelentősége) kitakarítottam, de ezen a téren nincs javulás...:(
Az injektorszelepek becsopogese okozhatja az inditasi nehezesegeket?Jo sokat kell koszorulni es akkor sem beugrik a motor, hanem nagy nehezen egy-egy henger elindul es viszi magaval a tobbit.
Probáld meg kiszedni az injektorfejeket, és kitisztítani. Valkamilyen jó fajta karburátor/injektortisztító Spray-t fujsz az injektorfejbe, majd kompresszorral átnyomatod rajta! (dieseles porlasztócsúcs beállítóval is átmoshatod, de csak óvatosan)Ezt próbáld meg többször, amíg egyenletes nem lesz a porlasztási kúp. Valósszínüleg most enyhén becsöpög, de tutti, hogy nem kú a kúp, hanme valami féloldalas ábrázat!
Hát: legfontosabb a friss és jó olaj, lehetőleg gyári olajszűrővel együtt és időben, de méginkább _rendszeresen_ és akár idő előtt cserélve. Elterjedt tévhit, hogy "úgyis mindig utánatöltök, mer eszi, úgyhogy ráér később is cserélni". Nagyon nem igaz! Pont azok a káros lerakódások, olajsár egyebek maradnak benn, amiknek nem kéne. (A sokat emlegetett hidrotőkék is erre szoktak rámenni.)
Ezek az adalékok az olaj melegen felhígulását csökkentik leginkább, tehát főleg akkor fog használni a dolog, ha észrevehető különbség van városi és országúti használat között olajfogyasztásban. Nagy tempónál persze mindegyik motor (amelyik egyáltalán) több olajat fogyaszt, mint városban - de adalékolva azért kevésbé.
Audi 100, 18 eves motor, cserelt hengerfejjel.'85-'86-tol tettek hidrosat a motorokra.
Egyebkent a motort tavaly csereltek, ez egy bontott motor (az elozo is ugyanilyen volt csak tonkrement).A szervizben hevesen erdeklodtek, hogy vezermuszijat mikor csereltek erre mondtam motort csereltek egy eve.
Gondolom a helytelen vezerlesre gyanakodott a szerelo...?!
Ezt hogyan tudom leellenorizni?Adatok megvannak, de honnan tudom, hogy hol van a felso/also holtpont, meg hol nyitnak a szelepek?Van jeloles a fogaskerekeken?
Dízeleknél a szelepszárszimmering miatti olajpusztítás "nem jellemző". A benzinesek a szívószelep nyakánál szippantják be az olajat, részterhelésnél, amikor a fojtószelep (részbeni)zárása miatt érdemleges vákuum van a szívótorokban - és a szelepvezető már kopott egy kicsit, a szimmering meg fáradt.
Dízelben meg ugye nem annyira van vákuum. :)
Azaz leginkább kopott olajlehúzó/olajáteresztő gyűrűre tippelek.
Ámbár... azt az olajat mindenképp érdemes időben és jó minőségűre cserélni; ha teszel hozzá egy kis olajadalékot is (STP, Wynn's) az általában használ az ügynek. Kis szerencsével lemegy a motorolaj-fogyasztás 2-3 deci/1000 km-re, azt meg ott egye a fene. Egy próbát mindenképp megér, pláne ha úgyis esedékes a csere.
Olvasom a hozzászólásokat az olajfogyásról. Az én 244 D6-os Volvom is sajna 1000-1500 km-en eszik meg egy lityót. Mégis nincs füstje, csendes és egyenletes, keveset fogyaszt (7-8 liter gázolaj) és jól is megy. Elvileg kb. 40e van a motorfelújítás óta. Erre persze biztos rá kell számolni és gondolom így szarul csinálták meg. Kérdésem, mi lehet az oka? Gyűrű, szelepszárszimmering? Esetleg olajcsere után kevesebbet fog enni, mert időszerű lenne.
Tudom, mi a hidrotőke. :) Rossz hírem van: az is tud rossz lenni.
Ennyi olajtól pont tud magas lenni a CH, sajna. A kompresszió csak másodlagos jel: először az olajáteresztő-gyűrűk (ez a legalsó) élei kopnak el. Általában 1 l/1000 km-nél szokás felújításra érettnek ítélni a motort, tehát a 2-3 deci még istenes ebből a szempontból - de a CH már emelkedik tőle.
18 éves, hidrotőkés és injektoros... Rákérdezek: Golf GTI?
Azert irtam, hogy hidrotkes, mert a szelephezagot az olajnyomas automatikusan allitja be.
Nem kicsi a kompresszio, mert 8-nal kell felujitani, az meg messze van.Az auto meg nagyon megy, csak szemet szurt a magas CH.(Hogy vajon mitol lehet.)
Nem eszi az olajat, csak csipegeti egy kicsit.2-3dl/1000km ami soknak tunhet, de nem egy ennyi idos motornal.
A csattogás az leginkább a túl nagy szelephézagtól van, ezesetben semmi köze az olajpusztításhoz.
Ha már a kompresszió is kicsi, meg az olajat is eszi... Legvalószínűbb a kopott motor; kis szerencsével csak gyűrűcsere. Kisebb szerencsével komplett motorfelújítás.
Azt igy is megmondom, hogy csipegeti az olajat.
A kompresszio 10-11.Az uj motore a konnyv szerint 11-16 kozott van.(18 eves benzinmotor)
A szelepeken mar gondolkodtam korabban, met olyan furcsa csattogos hangja van a motornak.(hidrotokes hengerfej van rajta)
Nincs mit, drága dolgokat mondtam, sajna...
Ellenőrizd a kartergázt. Ellenőrzés: meleg motoron alapjáratnál lehúzod a szuszogócsövet, és megnézed mekkora nyomással jön belőle a büdös.
Ha nagyon, akkor kár is tovább keresni a hibát - ebben az esetben az olajat is kell, hogy egye a motor valamennyire, és az az az elégetlen szénhidrogén a cső végén.