Sziasztok!
szilvalekvároskenyérről valahogy le kellene szoktatni a magyarokat:(((( Mondjuk nagy úr a nyomor, de akkor meg minek olyan asszony, akit nem birok ruházni meg etetni?
Samour! Kéne pár illusztráció, miről beszélünk. Nyilvánvaló, hogy az adott motort senki sem vágja fejből, mi hol van konkrétan. Szerintem szépen haladsz az EGR probléma felé, ha igy van akkor jó példát mondtam korábban, töltök ki lottót.
Pár éve úgy oldották meg az EGR vezérlését pl Fiat benzinmotornál, hogy egy elektropneumatikus vagy termopneumatikus szelep müködtette az EGR szelepet, ami már a kipufogó és szivóoldal között helyezkedik el és egy ökölnyi mebrános vasdarab. Ha a két cső amiről szó van vákuumcső, akkor valószinüleg az elektropneumatikus szelepet találtad meg. Az EGR rendszernek több hibája is lehet, számszerint ahány alkatrész van benne. A jeladók hibája miatt pl. nem megfelelő motorhőmérsékletnél csinálja amit kell, a beavatkozó szelep meg berohadhat, úgyhogy változatos. Ha a vákuum elereszt valahol, az a szivócsőben érdekeset produkálhat.
HOl található a Mondeoban (94-es 2literes) az EGR (?), mi a feladata és hogy néz ki. érdemes azt megtisztítani ha rángat az autó (meg lehet egyáltalán tisztítani, vagy csak ki lehet iktatni?)
Mé nem volt fair??? Szilvalekvárral bekenős képem nincs. Ámbár egy hangfelvétel nem ártott volna, amikor megbontottuk, valamelyik káromkodás-gyűjteménybe... :)
Ettől függetlenül eladásra felkészítés címén láttam már én is pár csodát - viszont sorry, de olyanhoz nem adok tippet. Gányoljon mindenki saját kútfőből.
Hát, lukit kartács: ebben az esetben nincs mese, hengerfej le, HF küld gépműhely, síkot/repedést ellenőriz, ha kell javít, összerak.
De ha gondolod, bekenheted szilvalekvárral is... :)
Ez nem volt fair :)
Egyebkent a project ugy indult, hogy kicsit folyik valami a hengerfej alol, ahol meg volt pasztazva.
Onnantol:
-uj dugok+huvelyek
-balansztengelyek off
-uj olajpumpa
-uj osszes csapagy
-rengeteg hengerfej-hegesztes
-osszes szelep csere
most megneztem megeccer, van ott gumicso, csak feljebb es hatarozottan semmi baja es tenyleg a motorbol folyik :( szep merolegeskent indul a vizsugar, mintha 1 teli flakont megszurnal az aljan. mar csak ez hianyzott :((
kis tukor van, de nem tudom betenni oda, mert 2 masik cso is ott figyel es iszonyat kicsi a hely, tiszta nogyogyasz feeling.
a kocsi veszpremben van, ugyhogy itt kell kitalalnom vmit, automata miatt pestre el sem merem vontatni.
Komaekkal csinaltunk egyszer Dacia hfejtomitest..
Szilvalekvár?Ennyire nem vagyok benne!Úgy 15 éve az én komám este 7 körül mondta hogy vigyem ki Münchenbe.Mikor?-kérdezem.Most azonnal!Jó,de előbb kicserélem a hfejtömítést!Utána fürdés,indulás.
Ugyanis a másik komám előtte nap megforralta.Ebben az esetben eszembe sem jutott kisérletezni.
A Fordnál pedig egészen más a helyzet.Azt hiszem nem kell mindent könyv szerint betartani.Valaki írta hogy megsül, megfő, kinyiffan.Ő ne próbálkozzon javítani!Javítasson.
-Trabi legszurohaz letort, lett helyette zsomle a csobe :) Bufes gyerek kovette el, csak zsomleje volt. Azt nem tom, minek tette bele, de rosszabb nem lett.
ezt meg lehet ganyolni ..
Próbáld meg fellazítani a hengerfejet annyira hogy a problémás helyen tömítő pasztát tudj a henger és a hengerfej közzé nyomni,persze csak keveset.Vigyázz a vezérműszíj ne ugorjon át.A hengerfej tömítés talán jó marad.Ezzel nem veszíthetsz.Ha pedig sikerül,el sem kell adnod.Előtte engedd le a hűtővizet hogy ne folyon le hengerekbe és az olajba.
Szerintem nem a hengerfej alól folyik a víz. Gumicsövek, fűtőradiátor...
Ha mégis, akkor muszáj leszedni, itt nix gány, mert gallyra vágod az egész motort. Levegős lesz a rendszer a szivárgás miatt, helyi túlmelegedések, elreped a hengerfej, rosszabb esetben besül a dugattyú satöbbi. Ne játssz vele, ha mégis ott folyik (amit továbbra se hiszek :).
Vidd el a Makraiékhoz, ha máshogy nem, kötélvégen. Rendesen meg fogják csinálni.
De, szerintem, még egyszer: csak egy szakadt gumicsöved van.
Nem tudom, a Toyotarol legutobb ugy 3 ora alatt szedtuk le. (Vissza meg nem kerult)
Obszcen megoldaskent esetleg kend be kivulrol valami Araldittal, ha talasz lyukat..
Hát ez bizony a hengerfej meg a blokk találkozása. Ha tényleg ott jön, akkor hengerfejtömítés, hengerfejrepedés/vetemedés, ilyesmi.
De azér nézd meg a gumicsöveket, amik hátra mennek a fűtőradiátorhoz. Asszontól kis piperetükör ellop, erősebb drótra fölbarkácsol, odatart, megkukkol... Persze világosban.
ez hatsokerekes, viszont nagyon sok szar van elol, pl gyertyat cserelni felelmetesen szar, alig lehet odaferni.
ahogy leirod, igy szerintem ez a blokk es olajtekno talalkozasanal folyik ki. fotot nem tudok sajna :/ holnap megnezetem szerelovel aztan majd kiderul.
Hát... Motor föntről lefelé, kívűlről nézve (ha lyól értelek): szelepdekli, hengerfej, blokk, karter. És talán a hengerfej és a blokk közül jön a víz. Egy alumínium és egy öntöttvas találkozásánál (köztük tömítés persze)...???
Nem lehetetlen, de azér ritkaság. Meg kéne nézni a fűtőradiátorhoz menő gumicsöveket. ha mégis lyól látod, akkor hengerfejtömítés, és/vagy hengerfej... De az nem így szokott jelentkezni.
Huu, ezt most nem tudok magam ele kepzelni. Fenykep, esetleg?
Nalam a motor teteje a hengerfej, kozepe a blokk, alja az olajtekno.
Ott viszont nincs hutoviz.
Na mindegy, az elsokerekhajtasu szemelykocsikat sose ertettem, hogy lehet annyi mindent egymasra zsufolni:)))