Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kulimász Creative Commons License 2003.01.20 0 0 1240
Treb, segíccs nekem lécci!

Hétvégén voltunk síelni Donovalyn 2 napra. Amikor első nap felérünk a parkolóba, letekerem az ablakot, hogy kifizessem a parkolójegyet és elég intenzív égett szag árad be az autóba. Arra gondoltam, hogy a parkolóban volt ilyen szag, nem foglalkoztam vele.
Másnap délelőtt, amikor szintén bementem ugyanabba a parkolóba ismételten ablak le stb. - szag megint jön. Megállás után "körbeszimatoltam" az autót és a bal első keréktől jött. Megfogom a felnit - jég hideg! Mondjuk, nem is lehetett más, hiszen végig fölfelé mentünk, tehát féket szinte egyáltalán nem használtam.
Hazafelé menet, amikor ugyebár hegyről lefelé mentünk, megálltam alul és megint megszaglásztam - semmi szag! Melegedés szintén zéro. Pedig akkor volt fékhasználat rendesen. Amikor pestre megérkeztünk, akkor sem volt semmi szag.
Mi lehetett ez szerinted?

Szabyka Creative Commons License 2003.01.19 0 0 1239
Gyertya tisztítás megoldotta a problémát...
Thx!
a másik kérdés...
Kb fel eve cserelve lett a kupplungszerkezet + a kinyomocsapágy.Eddig nem volt gondja, de most hidegen "szól" a szerkezet meg a csapágy is.Amikor bemelexik a motor elhallgat.Lehetséges, hogy ismét be for sz.rni?Lehet hogy csak fel evet bir ki?
diag diag Creative Commons License 2003.01.19 0 0 1238
Diagnostikai interface!
VW,Audi,Seat,Skoda,1552-esOBDII interface eladó.Funkciók:Service reset(légzsák,abs,oil nulázás),hibakódolvasás(hibakeresés,javitás)),Tárolt hiba törlése,az összes diagnostikai adat olvasása,és nagyon sok extra funkció.(immo,autórádió,klíma,stb)
ÁR:60000ft
Bocs hogy itt hirdetem,de gondolom itt hátha érdekel valakit.
Érd:wrcrace@freemail.hu
Előzmény: Trebitsch (1237)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.19 0 0 1237
Gyertya vagy gyertyakábel; esetleg elosztófedél, de annak kicsi az esélye. Cseréld föl 2 henger gyertyáit egymással, és meglátod, költözik-e a hiba. Ha igen, akkor gyertya; ha nem, akkor kábel vagy fedél. Előbb kábelt cserélj (ha 2-es vagy 3-as henger szarakodik, akkor a kábeleket is föl tudod cserélni egymásal), aztán fedelet.
Előzmény: Szabyka (1236)
Szabyka Creative Commons License 2003.01.19 0 0 1236
Sziasztok!

Rutin kérdés(nektek) :)

Adott egy 92-es 1.6-os orion, reggelente a 4 hengerbol csak 3 hajlando beindulni, annyit megnéztem ha ugrasztom a gyertyát ugy megy a 4. henger is, de ha rádugom a kábelt nem.Ha bemelegszik a motor szintén elindul.
Ez gyertya hiba vagy valami más?
Thx a gyors segítséget előre is !

arnoldf Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1235
VAti70:
Elvileg szet lehet szedi a relet.
A pogacsakon meglatszik, hogy be vannak-e egve, vagy sem.Maga a behuzotekercs nem nagyon szokott tonkremenni.Bekotese szetszedes utan kiderul.

A kerrego hangot inkabb az alapjarati szelep "szokja" adni.Gyujtas raad, utana kb. addig amig az AC megy az alapjarati szelep is tornazik.Attol fugg mennyire retkes milyenje van, mas hangot hallat.Nekem nyaron egesz hangos is tud lenni.
Kb. 0.5sec-es periodussal kattog.

Juteszembe:
Biztositekok rendben?!

Az AC rele mellett is van bizti.
Legalabb is Lanciaban.

Arnold

Előzmény: VAti70 (1230)
arnoldf Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1234
Hogy mi ertelme van azt nem tudom, de valamire biztos jo. :-)
Szerencsem volt igazabol, ugy jottem ra.
Karbantartottam epp a kocsit (ugye mire lehet jo a beteges kenyeztetes...), legszurot is kiszedtem, stb. A legszurohaztol megy egy felxi cso a hutomaszk fele.Ez a flexi cso nagyon kozel van az emlitett csatihoz. Nos mikor osszeraktam az autot, nem akart indulni. Feltunt, hogy AC hang sincs. Vegiggondoltam hol mozgattam meg a kabeleket.Megrangattam a flexi cso alatt, es hallom AC beindul, leall...
Ennyi.

Persze kozben az idegbaj kerulgetett,hogy mi lelte a ribit...

Arnold

Előzmény: dane (1229)
lukit Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1233
azertis beirom:) Unixtrade neten
lukit Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1232
hat ez erdekes lett.
Előzmény: AWolfman (1224)
lukit Creative Commons License 2003.01.18 0 0 1231
Előzmény: AWolfman (1224)
VAti70 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1230
Hopp ez érdekes ötlet!
Egyszer nagyon rég csinált már olyat, hogy ugyanígy nem indult és akkor AC-relé kiszedés, megrázogatás visszarakástól pöccre meggyógyult. A Temprában a motor fölött van középen egy műanyag házban 2 db belőle -szerintem nem ázhat be-, de már eszembe jutott, és kb. a 2. dolog volt hogy próbaképpen újra "megtornáztattam" a reléket. Nem használt:(

Egy ilyen relé 3-5000 forint körül van, jó lenne megtudni hogy tényleg rosszak-e.
Ezt hogy lehet otthon csekkolni?

Lehetséges, hogy amikor indításkor néha éles kerregő hangot hallottam volt, pont abból az irányból -és utána elég nehézkesen indult-, azt a hangot a relépogácsák csinálták?

A gyújtási gondokat onnan vettem, hogy eredetileg beázási problémának indult az egész (jan 6-7 körüli hozzászólásaim) bár nem tudom ez a nemindulás összefügg-e azzal. Akkor a trafó került látókörbe mint amire rá tud folyni a víz, és az induláshoz szükséges benzin+szikra közül a szikra is hiányozhat.

Előzmény: dane (1219)
dane Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1229
Hát a Lanciáék akkor tudnak valamit,ilyenről még nem hallottam! De mi értelme van??
Volt vele szopás bőven mi?
Gondolom saját magad jöttél rá,nem valami nagytudású autószerelő...
Előzmény: arnoldf (1228)
arnoldf Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1228
dane:

Jut eszembe:
Az AC akkor sem megy, ha a gyujtastrafot nem erzekeli a gyujtasmodul(a trafo alatt levo kis dobozka, amibe sok madzag megy).Legalabb is Lancianal.
(kontakthibas volt a kabelem a trafo, es a modul kozott ezt meg innen tudom...)

Arnold

Előzmény: dane (1219)
arnoldf Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1227
VAti70:

Trafoteszt:
Egy emberrel is megoldhato.
Akku negativ ponthoz feler a gyertyakabel vege, es mikor gyujtast adsz, akkor nyom automatice egy szikrat a komputer.Igy hallhato, lathato a vezeto ules mellol is aka'r.

Nyaron az M5-on(kellemes erzes volt a palyan 170-nel egy tok kussban levo autoval autozni kormanyszervo,fekszervo nelkul...) igy sikerult rajonnom, hogy megadta magat az elosztofedel, csak azert vagyok ilyen okostojas...
Meg jo, hogy a regi elosztofedelet nem dobtam ki, es nalam volt.

A valasz a kerdesedre, letezik ilyen eloszto, es a kabelnek le kell jonnie rola. (nyulj a gumi ala, valszeg ratapadt csak)
Ja, elosztofedelet rotorral egyutt vegyel feltetlen, es nezd meg, hogy a fedelben benne van-e a kis "szenkefeizé" kozépen, ami a rotorhoz viszi a villanyt.Rugo fogja, konnyen el tud koba'szolo'dni, azert mondom.

AC:
Valoban egy ideig bug csak.
Ez azert van, ha arokba borulsz, es lefullad a motor (nem erzi az elektronika x mp-ig, hogy jar), akkor lekapcsolja az AC-t.
Az esetleges szakadt benzincso ne gyujtsa be az autot.

Megaztan gondolom az AC-nak sem jo, ha 8 bar-ral nyom ott magaban csak ugy passziobol.
(6-8 bar-t tudnak kb.)
Nameg 1.5-3A-t siman fogyaszt, es azert siman gyujtas alatt levo, nem jaro motornal ez sok.
Stb.

Arnold

Előzmény: VAti70 (1211)
arnoldf Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1226
A helye is hianyzik! :(
Lehuzott lambdaval is ugyan ez...

Ezt a szelloztetes dolgot nem ertem eskuszom.

Egy aprosagot probalj ki nekem lszi!
Iranyitsd az ablakra a levegot!
Nezd meg lszi, hogy ilyenkor megy-e labhoz.
Majd a labadra utana!
Megy-e az ablakhoz?

Ill. halgasd meg lszi, hogy ilyenkor nyekereg-e.
Ha e ketto kozott valtok nem mozdul semmi a dogben.Egyebkent szepen "nyekereg" ahogy kell.

Ja, a pa'ra, miert olyan kritikus.
Valszeg szivarog a radiator... :(((
Ma megereztem a jo kis egett fagyalloszagot, amit
tavaly haverom alfajaban ereztem, es ami miatt olajos szmotyis volt allandoan az ablaka.

Meg ami miatt nekem is egyre olajos szmotyisabb az
ablakom...
Hetvegen kikapom, ha mar ugyis nekiesek a futescsap csere miatt.
Gondolom lehet forrasztani ezt is?!
Nnna, majd kiderul.
Venni nem veszek ujat az hetszentseg. :-))

Arnold

Előzmény: bonyolult (1201)
arnoldf Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1225
Össze vissza, inkább "ugribugrizik" (maskepp nem tudom leirni...) kicsit alacsony fordulaton foleg.Mutattam szerelo sracnak, kulonoskeppen nem hatotta meg. Szerintem konstatalta magaban, hogy nem vagyok normalis. :-)

Arnold

Előzmény: Kulimász (1200)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1224
Zoldalma!

Ennek a dobozán is valami Silicone felirat volt körbe-körbe, de nem az, csak valami nagyon hasonló (Sulicone? Silacone? Ehh...fene tudja :o) ).

Ennek ilyen jó hosszú, 10-15 cm-s pipa része volt a gyertya felőli oldalon.

Óvakodjak tőle, azt mondod?

AlpinaB6!

Hol találok Unix boltot valahol a XIII-ban, vagy ott a belváros környékén? Megnézném.

Már egy hete hozzák ezt a rohadt készletet, kezd egy kicsit tele lenni velük a f.... hócipőm, hogy egy hétbe telt, mire be bírták szerezni (nem hiszem, hogy olyan rohadt bonyolult alkatrészt kértem...), és akkor valami hatodik érzéktől vezérleve megnéztem a hosszát, mielőtt kifizettem, hát nem rövid??? JQA! Szal lehet, hogy ha ott jobbat találok, akkor jól megveszem, mert azért határidő is van a világon. Rendes helyeken általában másnapra hozzák... :o/

Előzmény: Zoldalma (1222)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1223
Azmijaza gyári gyújtás? Elosztófedél? Mert azt most cseréltem. Eredetileg asszem Bosch dukál hozzá, de ez biztos, hogy nem az volt. A többi résszel kapcsolatban nagyon nem tudok nyilatkozni, de jó eséllyel gyári.
Előzmény: alpinaB6 (1221)
Zoldalma Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1222
Sajna már nem emlékszem, én milyeneket vettem, de valamilyen "silicone" gyújtókábel volt - 2 leszedés után már esett le a végéről a csatlakozó, hajítottam is ki...
Előzmény: AWolfman (1220)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1221
ha gyari gyujtasod van akkor jo altalaban az utangyartott. az unixnal darabra/centire adnak USA gyartmanyt barati aron (1000-1200Ft/db)

a

Előzmény: AWolfman (1220)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1220
Ja és újabb kérdés: mi a véleményetek az utángyártott gyújtókábelekről? Nekem most angolt ajánlottak (valami cseh, vagy milyen felirattal a dobozon, de a kábeleken angol gyártmányként jelzi), és nem tudom, meg merjem-e kockáztatni az utángyártott kábelt. Többek között az a gondom vele, hogy az eredetin a gyertyák felőli oldalon van egy árnyékolásra szolgáló fémpalást, ami ezen nincs rajta. Fogja ez zavarni a rádiómat. Az eredetivel megegyezőt is ajánlottak (Beru), de az 12.000.- lett volna, máshol szintén angol gyártmányt 15.000.- körüli összegért. Ez a kábel meg 5.000.- körül lenne. Minőségben meg fogom érezni az árkülönbözetet, vagy csak ráteszik az eladók a nagy hasznot?
Előzmény: AWolfman (1218)
dane Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1219
Hello!

Az AC-nek ráadott gyújtáson le kell állnia->eddig jó nálad,de azt is ki kellene deríteni elindul-e ha indítózol!
Lehet hogy a reléje ázott(krepált) be.
A gyújtási gondokat honnan veszed?

Előzmény: VAti70 (1215)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1218
Sziasztok!

Látott már valaki VW Polon ablakmosó szivattyút, meg annak a bekötését közelről? Az a gondom vele, hogy akár előre böködöm a kart, akár hátra huzigálom, mindig az első ablakomat mossa nagy szorgalommal (amikor előre tolom, akkor a hátsót kéne neki). A motor kétpólusú, a csatlakozó is az. Lehet, hogy nem eredeti? Abból gondolom, hogy nem biztos, hogy az, mert ugyan két érintkezős s csatlakozó, de némi szegelgetésre lettem figyelmes a vezetékezésnél: a testkábel rendesen le van kötve a helyére, de a + vezetékhez egy másik is hozzá van nyomva egy olyanösszekötővel, aminek a műanyag házában egy olyan éles fémdarab van és ha rányomják, belevág mindkét vezeték szigetelésébe, így biztosítva az érintkezést. Gondolom, nem gyári megoldás... Az a gyanúm, hogy a hozzákötött vezeték szállítaná a hátsó mosáshoz szükséges áramot, de ez még nem bizonyított, mert ha ezt a baszt leszedem, nem tudom visszatenni, szal még nem próbáltam ki...

Tud valaki segíteni?

CorsásArtur Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1217
Segiccség.
Mit tudtok a fékbetét ujra ferrodolozásárol?
Mennyibe kerül?
Megéri?
Mennyire tartós?
S.O.S. (nincs fékem)
Kulimász Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1216
Emlékeim szerint egy darabig búg, aztán abbahagyja. Valószínüleg gyújtásgond lesz az, nem hinném, hogy az AC. Az utóbbi nem nagyon függhet a nedvességtől.
Előzmény: VAti70 (1215)
VAti70 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1215
Hát igen, én lehet nem vagyok elég optimista hogy azt higgyem, a 2 jelenségnek tutira ugyanaz az oka. (korábbi rapszodikus leállás esőben és mostani nemindulás)
Már nincs alkatrész, amire ne tudnék gyanakodni, ld. AC amit lent írtam. Folyamatosan búgnia kell elfordított slusszkulcsnál?
Előzmény: Kulimász (1214)
Kulimász Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1214
Viszont a szerelő nem tud megszivatni azzal, hogy csinál valamit, azt mondja "kész az autó", aztán útközben hazafelé megint előjön a hiba.
Már jártam így, ezért utálom az olyan hibákat, amik nem állandósulnak.
Mert az Murphy törvény is lehetne, hogy "az a hiba, amely csak időnként jelentkezik, a szerlőnél biztos nem jön elő". Folyománya pedig: "ahogy hazaindulsz a szerelőtől, biztos előjön".
Előzmény: VAti70 (1213)
VAti70 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1213
Ja, nem örülök annyira hogy nem indul (csak egy kicsit:))))) mert nagyon nincs senkim, akivel el tudom húzatni a kocsit ha muszáj.
Előzmény: Kulimász (1208)
VAti70 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1212
Nekem egy gordiuszi csomó van kábelből a trafó alatt.
Amikor leszedtem a trafót azzal kezdtem, hogy már előtte minden környéken levő drótról amiről úgy láttam hogy testen kell lennie, multiméterrel kimértem hogy tényleg ott van-e. Kívülről elég rozsdás az egész kóceráj, de megbökdösve mindenhol látszott hogy belül a fémben nulla az ellenállás a testhez képest.
Előzmény: Kulimász (1208)
VAti70 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1211
Hát igen, erre én is gondolhattam volna :))
...csak ez kétemberes dolog (1 indítózik, 1 néz) most muszáj volt az asszonyt is lehívni.

Szóval trafó vissza, lehúzogatva a nagyfeszültségű kábelt 3 centis szikrák jönnek indítózás közben. Tehát a trafó OK. :) (???)
A gyertyáknál ma nem tudtam szikrát nézni (sietnem kellett, gyertyakulcs nemtalál) de az este pótolom. Lehúzogatva a kábelt, nem hallottam percegést, tehát azt tippelem ott már nincs szikra.

Nagyfeszkábel másik vége: én ezt nem tudtam leszedni a gyújtáselosztóról, akárhogy rángattam! Létezik ilyen elosztó, vagy nagyon laikusan álltam a problémához.

Ha jól sejtem, akkor 2 dolog lehet rossz: a nagyfesz. kábel vagy maga a gyújtáselelosztó. Ha így van, az utóbbit lehet házilag cserélni, vagy muszáj szervizbe vontatni a kocsit? Mire lehet még gondolni?

Még1 számomra furcsa dolog: elfordított slusszkulcsnál lehet hallani az AC halk búgását. Emlékeim szerint ez régen akármeddig így volt (nem biztos, mert nem foglalkoztam vele) de most kb. 5 másodperc után elhallgat! Ez normális?

Előzmény: Trebitsch (1206)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!