Foglalkoztat ez az 5 tonnás Güde hasító. 59-ért csábít nagyon, pláne hogy a listaára 118 ezer. De egy apróság zavar. Az egyik 2006-os, a másik 2007.09 havi gyártású. Az Einhell hasítója 2009-es. Mindkettőre 1 év hivatalos gari van, a baus gari viszont 5 év. Van egy olyan érzésem, hogy nagyon elcsábulok. :))
Ha szépen megkérlek tennél fel pár képet a KINZO motoros gépedről. Kinzo benzines fűrészt még életemben nem láttam, nekem ütvefuróm meg dekopír fűrészem van KINZO-ban eddig ezekkel nagyon meg vagyok elégedve a fúrót rendesen nyúzom, annyi hogy ez a sárga körkacsolója amivel átkapcsolhatom simából ütve fukcióba na azzal lett valami mer könnyen elforog de amúgy rendesen átkapcsol minden jó de biztos vagyok benne hogy nem lesz örökös de az árát már visszahozta.
,,de ezek olyan zárt körök, h kihalásos alapon lehet bejutni csak :( "
Ez erre felénk is így van de szerintem az ország sok más részein is.
Én is próbáltam szénnel a fűtést de ezek az import szenek amiket felénk kapni tele vannak meddővel meg össze vannak kenve valami fáradt olajos kutyafaszával, kormol mint az állat és mindig tele van a hamu dugig troszkával.
Úgyhogy én továbbra is a fával tüzelek nincs mit tenni egyébként is sokkal környezetkímélőbb a szénnél. Csak sajna amit idéztem tőled itt fent, na az ne lenne úgy.
Ja és még valami, a szénnel nem lehet olyan jókat fűrészelni mint a fávaL :-)
Bármelyik jobb kisgépboltban segítenek rá láncot keresni, vagy készítenek hozzá.
A nagy márkák boltjaiban is tudnak segíteni, mert katalogusból kinézik neked hogy milyen és mekkora láncra van szükséged.
De ha el tudsz menni a táblás utcába www.agroforg.hu , akkor vidd el a gépet is, vagy legalább a vezetőlemezt (letisztítva) és ők ajánlanak neked rá láncokat, szerintem windsor márkájút kérj, mert az ár/érték arányban az 1ik legjobb.
Ha elviszed a gépet, akkor rá is tudod a boltban próbálni és nem veszel még1 láncot feleslegesen, bár ha nem sérül se a lánc se a csomagolása akkor vissza kellett volna venniük azt is....
Szeretnék Tőletek érdeklődni,hogy itt Budapesten,hol tudnék méretre venni a fűrészemhez láncot ?
Mert, az a helyzet,hogy van egy nagyon amatőr-hobby motorosfűrészem egy valamilyen KINZO termék, ami nekem megfelel itthonra a kertbe elbénázni,csak a lánc már tavaly is vacak volt, idén meg....
Amit meg vettem hozzá Oregon lánc meg persze,hogy rövid lett...
A gépkönyv szerinti lánc cikkszáma 11T6710-1 . ilyen meg nem is létezik! Ezért fogalmam sincs,hogy milyen lánc kellene.
Cikkünkben szeretnénk eligazítani az olvasót abban, hogy milyen feltételek mellett remélheti a kára megtérítését fa kidőlése esetén, valamint abban, hogy mire érdemes ügyelni viharkár esetén, főként, ha nem rendelkezünk vagyon- vagy élet- és balesetbiztosítással.
Gondoltam hátha vkit érdekel, bár remélem senkinek nem lesz rá szüksége.
maszektól csak ömlesztve lehet venni, de azt ki mondja meg, h mennyit hoz ki?
a tüzépen a q-val a vízzel van baj, így marad a erdészet, v ha szerencséd van tudsz ágfát szerezni a erdőről, de ezek olyan zárt körök, h kihalásos alapon lehet bejutni csak :(
Azért így szezon előtt szokott lenni olcsóbban is pl. láttam hirdetve 9.500 Ft-ért is akác köbméterét, gondolom arra még rájön a fuvar, ami ha mondjuk 4 ruppó akkor két három köbmétert érdemes venni legalább, igazából az lenne a nyerő ha az ember így augusztusban vagy nyáron tudná megvenni a téli tüzelőt, de ez sajna még sosem jött össze. Mindig volt valami, vagy nem volt lové, vagy ha volt lóvé felmerültek egyéb költségek, pl. Skoda műszaki vizsga vagy más szarság így aztán vehette az ember jó drágán. A vicc az amikor vannak olyan pofátlan egyének akik sima köbméterre értik az árukat, és úgy hirdetik de persze ezt nem tüntetik fel a szövegben hanem mikor kihozzák a fát holott a fát csak erdei köbméterben szabad számolni mert a rönkök hézagosan töltik töltik ki a teret így valójában 1 m3 fa az 1m X 1m X 1.70m.
Viszont akkor tényleg lehet, hogy elírás és nem az es2145-ös gépet árulják, hanem az es2045-öst, mert az a kifutó tipus, helyette van az es2145, ráadásul én a szentendrei boltban is az es2045-öst láttam 42ezerért.
Bár ki tudja, lehet, hogy az újból is volt fölös raktárkészlet....
A válság óta több kiárusítás van mindenfele, mert talán rájöttek a cégek, hogy a fölös kiárusításával, hamar pénzhez jutnak....amit aztán az őj készletekre tudnak fordítani.
A makitának van egy aukciós oldala, kereskedőknek. Az elfekvő, régóta raktározott gépeiktől ezen az aukciós (licitálós) oldalon szabadul meg a makita. Nem csak dolmar gépektől, hanem mindenfajta régebbi modelltől, ezért találkozhatsz meglepően alacsony árakkal régebbi modelleknél mostanában. Ez teljesen hivatalosan megy, garanciával, számlával, a makita tudtával, nyugodtan meg lehet venni ezeket a gépeket is.
Kollégák, három piroska van! : ) Tulajdonképpen kettő fajta motorral három vezetővel. Az új kicsit másképpp azért néz ki , a fő design persze nem változott. Csak amitől vonzó lehetne, a jó ár és a kisebb súly ,az nincs sehol.
Nem értem miért érné meg az MTD-nek egy újabb piroskát gyengébb mocival kidobni? Inkább egy jobb karbit kelett volna beszerelni a meglévő modell példányaiba, meg felszerelhetnék cserélhető kuplungharangbetét gyűrűvel de ha evvel nem is egy megbízható karbival mindenképp.
Hali! Nem tudok róla, de ugyan az van érvényben, mint tavasszal. Fut a maki akció, csak maki gépekkel, de mellette ott vannak a Dolmar gépek is, csak kérni kell őket. Nincs belőlük raktározás, de lehetnek még készletek. De ettől még nem árusítják ki őket. A PS-500-at biztos nem. A PS-400 már régóta kifutó, az lehet végkiárusítós. Viszont nem az ES2045A-ra gondolsz? Mert az még ami kifutó. A PS-400-at el lehet csípni nagyon jó áron, 50 alatt, és tényleg jó kis gép. Régi idők mozija, de "benne van az anyag". gabesz tudna róla mesélni, de régen nem láttam itt. A maga korában, a legfrissebb műszaki fejlesztések voltak benne, amiket a Stihl meg a Husi csak mostanában vezetett be (átöblítéses motor pl. (H X-Torq)) És minőségi anyagokból, alkatrészekből van. De akkorát sztem nem harap, mint egy Oleo 941-es, mert csak 2,3LE és kevésbé pörgős. Illetve a rezgéscsillapítása gyengébb, mert csak gumibakos; majd kétszerese a mért rezgésszint a foganytúkon, utódjához, a PS-420-hoz viszonyítva. De azért nem kell félni tőle.
Ja, láttad, hogy van új Piroska? 36ccm/2LE/35cm, ugyan olyan küllem.
A 965-ös egy külön darab állítólag külön a törökök kérésére lett gyártva, mert nekik az volt az ideál hogy lehessen ütni-vágni dobálni, ezért is nincs rajta dekompresszor, gumicumi és a többi kolonc. Egy gyárilag visszafojtott motor van benne és erősített nicasil réteget is kapott a hengere, alu a blokkja nincs könnyítve magnéziummal. Ítélet napig mennek egyedüli "hibája" hogy amit a gyár ad hozzá vezetőt kicsit sok a gépnek és ezt megspékelik 3/8-os lánccal. Emak-nál lehet a fűrészekhez különböző szűrési fokú légszűrőket kapni (60 és 40 mikronosakat) ami nem rossz dolog bizonyos körülmények közt.
Annyiért nem rossz vétel lett volna főleg a 981-es, ami takarít rendesen. :) Na de mit kezdek ilyen erős fűrésszel, be sem melegedne és kész is vagyok...:) Solo-im vannak, de bőségesen elég főleg hogy 3 is van belőle. Jársz erdőre a fűrészeddel?
Én se hiszem hogy így az okos a szomszéd akiről beszéltem ő gondolja így mivel ez a masina bevállt neki ő általánosított hogy csak ez a márka a jó szerintem a Stihl fanoknak is ez a baja................
Egyébként az Oleo-Mac-nak nem csak a kis fűrészei pengék, a közép- és felős kategóriás gépeik is bírják a strapát. Pl.: a 952-es ami mindenes gépnek mondható. Alkalmas döntésre, tartós használatra, otthoni tüzelő fa összedarabolására is vagy még a rönközésben sem szenved szégyent. Ha még hozzákalkuláljuk az ár/teljesítmény/minőség mutatót akkor a kategória egyik legjobb gépére lelünk. Erős masszív, strapabíró...és "csak" 100 rugó.
Itt egy kis videó róla:
http://www.youtube.com/watch?v=G4ML-3s2LI0
Kicsit elvetemültnek tűnik a pasas de nem az a lényeg...:)
Tudsz arról vmit, hogy miért akciós egy csomó webshopon a ps500, ps400 és a ES2145A ?
Mert arról hallottunk, hogy már csak makitaként raktározzák hazánkban a dolmar-makita gépeket, ezért lehetséges , hogy kiárusítják a készleten lévő dolmar gépeket?
Hogy Slax-et idézzem OLEO-MAC 941 C és pont. Ne halgass senkire hogy így a digó cuccok meg úgy, ez egy tuti jó olasz masina, mellesleg az OLEO-MAC kaszákat is nagyon dícsérik és nem csak itt a fórumon, egyik szomszédomnak is olyan van és azt mondja hogy ő kaszában csak OLEO-MAC-ot vesz semmi mást.
120-ért még újjonnan is jó lenne a DCS 4600 S, most akiósan 139ezer.
Kérdezd meg, hogy a felújítás mit takar, csak karbantartást és átnézést vagy cserélve is volt vmi főbb alkatrséz rajta? mert nagyon nem mind1, bár kétlem, hogy 60ezerért bármi alkatrész is cserélve lett volna benne....
49900.-ért meg lehet venni a rőtfejűt, azaza a dcs4610-est.
De szerintem a rőtfejűnél sokkal jobban jártok egy oleo 941C-vel, amit a budakalászi hermesben pár hete még 47900.-ért láttam.
Technikalilag messze a legjobb benzines gép, amit ma kapni lehet 80ezer forint alatt.
Erről tudnék mesélni, tavaly ilyenkor a kórházban feküdtem.
Azért azt illik hozzátenni, hogy azért nem fektetnek kés alá mert van egy sérved. Csak akkor vágnak, ha kifakad, vagy olyan gondot okoz, ami indokolja.
Hoztak be a szobánkba egy mentős embert mentővel, akinek olyan fájdalmai voltak, hogy infúziót kötöttek be neki és úgy hozták be. Elvitték CT-re, majd áthelyezték egy másik osztályra, ahol kapott bizonyos kezeléseket. Azt mondták neki, hogy csak abban az esetben műtik, ha rosszabbodik vagy nem javul semmit.
Az E-ProMac-ot nem hiszem, hogy idén bárhol 35 alatt meg lehet majd találni, mi sem fogjuk árulni, mert kb 40-ért kéne adni, hogy ne mínuszban legyen... Talán Auchan meg Tesco fog belőle tartani, mert ők nem ebből élnek, viszont az embert meg beviszi, és idén már létezik, rendelhető az 1900W-os verziója, ugyan ilyen konstrukcióban, de most az a 2140 típusú gép van a 25ezres kategóriában, ami a Bauhaus-ban is van. Ami amúgy nem rossz ám! Oké, nem kupplungos, de azon kívül 2100W, 40centis lap, és állítható(!) olajzás. Súlyelosztása jó, hangja bíztató, fogása, ergonómiája jó, nem kell vele ész nélkül dolgozni és akkor nem gáz, hogy nem kupplungos. Ettől függetlenül, ha valaki lát majd 30 alatt E-ProMac-ot, akár az 1900-as verziót is, az vegye meg! Persze akinek villanyos kell.
Arról nem beszélve, hogy nem falusi bácsikák vannak itt, hanem kicsit informáltabb, adott esetben fakitermelői tudással rendelkező, felhasználók, tapasztalt lelkes amatőrök. Nekünk a HQ és a Stihl már nem két isten, hanem két jó, bár kicsit túlárazott, agyon magasztalt márka. Nem esünk hasra azért, mert HQ vagy Stihl. Kicsit több, részletesebb infóval, esetleg képekkel többre ment volna. Persze ahhoz először le kellene szállni a lóról.
Hát igen, ha el akarja adni, akkor célszerűbb a teljes tipus nevet kíirni, hogy az érdeklődök utána tudjanak nézni, h egyálatalán érdekli e őket a dolog :)
És melyik betűket? Elmagyaráznád? 81 ccm (köbcenti, ha nem ismernéd a netes írásmódot, és ilyen gépe nincs a HQ-nak), 81 cm a vezető hossza (ami tudtommal nincs az országban, 70 vagy 90-es vezető van általában), 81 a típusa (pölö Husqvarna 81, ami szintén nincs).
Gondoltam, csak ,hogy értsd a Realm, flyweel, még az 52 cm3-es is beszerezhető 20- 25-ért most is, így a használható márkátlan feleannyi, mint a márkás, így egy kicsit más a kép, de ha futja vedd a spécit.
A tologatós kawát én 60-65-ért szoktam látni, a gvc160-as hondásat meg 55körül, nem akcióban.
Kiváncsi vagyok idén lesz-e epormac akcióban, mert atavaly a bauhausban is 24-ért adták, idén meg nem is volt kapható, csak nem kuplungos mcculloch-juk van 27-ért.
Apám 50-60 ezret szán a mutatványra, gondolom akkor az OleoMac hosszab távon jobban megéri, mint a kevésbé jobbak 35-40-ért.
A fák kb 20 cm átmérűjűek, gondolom ez nem probléma a fűrésznek.
A bejáratás roppant egyszerűen és gyorsan megtörténik az öregnél...nagy gáz, fröcsköl az olaj mindenfelé, aztán ameddig benzint kap a gép...:-)))) Azért majd figyelek. :-)
Bátyus felavatta az ajándékba kapott, általam horror áron vett, McCulloch villanyfűrészt. Vágott vele mindent, vitte a fűrész, mint ahogy a nagy könyvben meg van írva. Kipróbáltam én is, egyértelműen jobb az Alcónál, hatékonyabban vág, stabil a penge, erősebbnek érzem a motort. Egészen jó gép ez.
Persze egy márkás géphez gondolom egy új kuplung szett sem két fillér, na és ha még nem is maga csinálja az ember hanem szervízben.........................hajaj.
Csak a nagy decibel miatt fejhallgató ajánlott, de ha dől a fa, akkor kevésbé.....
Az MTD 46/40 Piroska jó vétel volt tavaly, 28-ért két lánccal adták, már felment az ára, 36-45 között látom, akkor inkább Oleo Mac fűrész, ahogy Strigó mondja.
Jól bejáratni, éles, feszes lánc, kenőolaj, megfelelő keverék, óvatos, határozott használat.
,,Ami a tartósságot illeti nyiílván egy márkás gép 10 évig is elmegy akár egy kínai meg szólid használat mellett max 3-5 évig erősen gyentelve pedig 1-3 évig."
Na szóval akkor tehát az kellene tudnunk ahogy Dolmány kolléga írta hogy milyen vastag az állomány, átlagosan milyen törzsátmérőjű fák alkoják, ill. hogy mennyi pénzt tudnátok szánni a gépre?
Ha például viszonlag vastag állomány de csak szerény lovetta van a gépre akkor ez a két kínai szépség a nyerő ha ugyes vagy olcsón meg lehet kaparintani őket.
Ez egy 62 ccm-s 4Lóerős gép, a márkát nem fontos megjegyezni mert tucatnyi néven futnak például van még Horntools néven is ez.
Horntoolsként
Aztán van az 58 ccm-s Timbertech ami 3,5 LE-s
De ha például nem olyan vastag az állomány és van lové mondjuk annyi hogy ki tudj perkálni 50 ezret a gépért akkor nyílván az ember a márkásat, minőségibbet választja tehát az OLEO-MAC 941 C-t, ami hihetetlen de 39 ccm-ből 2.5 Lóerőt csalogat elő. :-))))))))))
Ami a tartósságot illeti nyiílván egy márkás gép 10 évig is elmegy akár egy kínai meg szólid használat mellett max 3-5 évig erősen gyentelve pedig 1-3 évig.
A legtartósabb és amivel a legkevesebb gondod is lenne az valószínűleg az oleo-mac 941C, de ez nem a legalkalmasabb gép a döntésre...., fölleg nem közepes állományú akácosra.
Sziasztok,
Egy kis segítség kellene valószínű a kérdésem már unalomszámba megy. J
Apámnak kellene egy új láncfűrész akácos felvágására, kivágására (nem nagy tétel).
Ősöm csak a a fullgázt ismeri a láncfűrészen (és egyéb kerti benzineseken), mivel szerinte csak akkor vág az istenadta gép, ha kinyomod a szemét is. JJ
Az utolsó 500 hozzászólást elolvastam, azt már kb tudom, kinek mije van.
A kérdésem az, hogy a Realm, Flywheel, MTD és hasonlók miben rosszabbak mint a hasonló tudású márkásak? A kialakítás, sorjás alkatrészek nem zavarnak, inkább a tartósság érdekel.
Vagy megfordítom a kérdést: a kevésbé ismert márkáknál mire kell jobban vigyázni, figyelni?
És a felsoroltak közül melyik tűnik a legtartósabbnak? Vagy melyikkel vagytok a legjobban megelégedve? Csak ne legyetek nagyon elfogultak a saját cucctól...:-))))
Válaszokat előre is köszönöm!
Nekem tegnap majdnem megpörköldőtt a pirsoka, mert a kuglizás után , kürtöskalácsot sütöttem a kertben a családnak és a sütös közben a kiszáradt fű lángra kapott.
A vastagnál érezhető leginkább hogy vmi nincs rendben a prioskával.....
15-25cm-es ágakat viszi mint a fene...
Tegnap vágtam vele egy 70cm-es rönköt, most gondolkoztam rajta, hogy lehet, hogy a kuplungjával van vmi, mert a motor nem is fullad, de a lánc lassilt, sőt meg is szorult...
Erre nem is gondoltam eddig, mentségemre szóljon, hogy igen szép kis napszúrást kaptam tegnap és dehidratálódtam is szerintem.
Szűrő, gyertya, karbi---) ha nem okés, irány egy jó szerelő.
Ami a magas fák ágainak vágását illeti, már megírtam, itt pottyantotta le egy szivar a piroskámat, de nem amortizálódott bele teljesen, mivel a lapvezető adta csak meg magát.
Tényleg Gypsy!
Milyen vezető jó a piroskára és most hol a legolcsóbb?
A garázsban damilt kerestem, örömmel jelentem, 2 Windsor, 1 Oregon originált láncom van a Piroskára, a használt McCulloch láncaimon túl.
Most nekem az a 15 m3 akácrönk jelentene kihívást, ami nincs az udvaromban. :-((((
Sajna és nem bírtam idegekkel, meg nincs öt tartalék gépem,hogy a gari miatt hidegen hagyjam, ha kell ,hogy menjen csavargatom, arra jutottam , hogy fel kell csavarni egy kicsit a perdületet és még néhány köbméter motyó után is marad valami fordulat, akármilyenje is van a karbinak. : )))
Lehet jól teszed ha veszel hegymászó vagy alpinista beülőt és szépen biztosítod magadat a fán, talán ennyit megér a dolog....... tényleg nagyon veszélyes ez a dolog hogy hirtelen rádtör a fájdalom nem kéne játszani vele mert tényleg leeshetsz a fárul.
Tegnap a piroskával kugliztam, kb. 3-4 köbméter fát, hát nemtudom, mi van ezzel a géppel, de mintha egyre csak genygülne, pedig minden oké vele, egyedül a karbival lehetnek gondok...., amíg garis, addig nem akarom nagyon piszkálni.
A szomszéd hozott magának kb. 7 köbméternyi akácot, egy körfűrészzel kezdte el összevágni, miután belátta, hogy nem az az ideális gép hozzá, gondolta kölcsönkéri az én piroskámat...
Persze nem adtam :-), mondtam neki, hogy ennyi fához igazán vehetne egy láncfűrészt 20-30ezer forintért, mert amúgy másra mindenre költi a lóvéját.
A másik szomszédban a fiatals srác pont az auchanban kertigép osztályos, az majd segít neki, vmi gépet kinézni :-) asszem még talán akciós a 24-27 ezres relam féle gépe.
Csak az a szar, hogy néha olyan hírtelen jön a fájdalom, hogy csak azért nem esek össze, mert meg tudok kapaszkodni, hát ezt nem kívánom senkinek.
Fosok is, hogy nehogy olyankor történjen ilyesmi, amikor fán vagyok, vagy géppel dolgozok.
A csuklóm a baleset után szinte teljesen jó lett, kb. 2 év után kezdődtek újra a fájdalmak, és néha elég elviselhetetlen, már sérülés ezzel a csuklommal nem volt, csak a másik tört el egyszer :-)
A lábam is volt törve, az erdélyben történt egy sielés közben, a hegyimentők hoztak le, hát az egy emlékezetes élmény volt...., ilyenkor megtanulja az ember, hogy milyen kiszolgáltatotnak lenni.
,,gyakorlatilag maradandó nyomorúságot okozva a betegnek."
Ezt úgy értem hogy nem lesz olyan az a gerincrész olyan mint előtte, nem emelhet az illető nehezebb dolgokat stb. a gerincsérv műtét tüneti kezelés nem hoz igazi gyógyulást. Nem tudom pontosan hogy lehet gyógyítani másképp de biztosan hogy kell lennie jobb megoldásnak amely hatására a kitüremkedés visszahúzódik és ismét a régi lesz.
HA egy sansz van rá a gernicsérv műtétet kerüld el, nem gyógyítja meg a sérvet. Egy fajta barbarizmus ha több pénzt áldoznának az egészségyüre nálunk, már rég rendesen gyógyítanák az ilyesmit a gerinc sérv műtét nem más mint inkvizíciókori barbárkodás. a kitüremkedő korongszerű szövetállományt kivágják ami nem gyógyítása hanem csonkolása annak, gyakorlatilag maradandó nyomorúságot okozva a betegnek.
Ami a csuklódat illeti nem tudom hogy az izűletben érzel-e fájdalmat vagy másutt ezt orvos segítségével kellene kitapasztalni, mert ha valamelyik in vagy szallag szakadásából származik a dolog ha teljes a szakadás akkor műtétileg orvosolható ha pedig csak részleges akkor ott a prolotherápia ami nem más mint Dextróz-injekció kúra ami begyullasztja a szalagot és így öngyógyulásra kényszeríti azt és a műtétnél ezerszer gyorsabb gyóygulást hoz. Márpedig gondolom ha szakadás akkor már csak részlegesről beszélhetünk mert ha a balesetedkor volt is teljes szallagszakadás azt műtétileg orvosolták, gondolom, legfelebb nem lett tökéletes.
"Ha felismerjük az igazi kincseket, boldogan élhetünk. " Mekkora igazság!Tudni kell örülni minden apróságnak ez a lényeg nem a pénz.... (Tegnapelőtt volt a szülinapom és egy somlóit kaptam az asszonytól és tudtam neki örülni,mert tudom hogy 4 hónapja táppénzen van és nincs egy vasa sem,de ezt legalább szívből adta.)
Szemléljük derűsen a világot, örüljünk, hogy a természet sok sok csodájának mi is részesei lehetünk. Itt ülök az udvaron, egy nagy diófa hűs árnyai alatt, gyönyörködöm a verebek, vadgalambok, cinkék reptében, a rigó dalában, nézegetem az almafáimat a kertben, kedves feleségem finom kávét hozott utánam.
Most nem foglalkozom a globalizációval, a gazdasági helyzettel, próbálok elmélyedni, elgondolkodni a tegnapi prédikáció, az ezer éves magyar államiság és a magyar nemzet történetében.
Nem szabad feladni, bizakodni kell, hű társat ad az Isten, ha keresed. Tisztességes, szorgalmas, igaz magyarokra van szüksége e hazának, melynek mi is alkotó részesei vagyunk. Ha felismerjük az igazi kincseket, boldogan élhetünk.
Jó egészséget, sok örömet kívánok neked barátsággal: KÉK1
A második videónál könnyen beszophatta volna, ha a terepjáró 2 másodpercel hamarabb kitolat.
Nekem egy motoros balestem volt csak, de az emlékezetes, kis híján meghaltam, akik a környéken voltak és látták, azt hitték, hogy kaszkadör bemutató van....
Azóta szarakszik a jobb csuklóm, nagy terhelést nem bír, legalábbis fájdalom nélkül nem :-)
De nézhetsz Jani Supra vs Ferrarit is, ott is a videók 95%-ába a Ferrari max a Supra kipufogógázát szaglászhatja. Ahhol esetleg meg fordítva lenne, ott a Supravezető a bűnös. :):)
Ne felejtsd el hogy mi csak a piacvezető kínai koppintásai után nyáladzunk persze ha valaki adni akar tök ingyen egy eredeti MS 441-est nyílván nem tiltakoznék.
Különösen érdekes a bal legalsó, nagyobb típus, ami már megszólalásig hasonlít. Persze valószínű, hogy az anyagok, illesztések, színek ott sem stimmelnek a gyárival, ha valóságban látnánk, de így képről...
Strigo, hol is láttad a 171-est? Úgyemlékszem, azis elég profi másolat volt.
Ide a pécsi vásárba szerintem mostanába érkeztek meg és őszre szerintem hemzsegni fog a Stihl REALM-októl, meg a Timbertech, Stenson Tarus- fűrész csodáktól.
Én egy szóval sem állítóttam hogy a kínaiak nem tudnak profi koppintásokat csinálni, sőt... jómagam is emlegettem pl. az ms 170 másolatot ami echte úgy néz ki mint az eredeti, én csak konkrétan erről a kommatsu klónról értekeztem. Amiket a múltkor néztünk Gypsyvel, ukrán Stihl immitációkat azok is durvák voltak.
Nekem meg az a véleményem, hogy a kínaiak, ha akarják ugyanolyanra küllemüre megcsinálják a fűrészeket, mint a stihl.
Persze nem 1500 forint lesz a gyártási kültség, hanme 3000, meg nem 30ezerért árulnák, hanem többért és akkor már tényleg lenne, aki kifizet egy hamisítványért akár 150ezret is, mert beszopja, hogy eredeti.
Nekem van itthon felco metszőolló másolatom és abba, ha bele lenne nyomva hogy felco, simán megyalnám én is (pedig kicsit betegesen rajongok a metszőollókhoz) csak akkor lehetne észrevenni, hogy másolat, ha a másik kezembven egy eredeti felco lenne, mert olyan kicsi eltérés van köztük, hogy azokat simán rá lehetne fogni a szériák közötti különbségre, illetve minden gyártó leírja a használatiban, hogy a fenntartja a jogot, hogy bármilyen változtatást hajtson végre a termékein.....
Gypsy, neked is van güde láncéleződ, azon is észrevszed, hogy csunyák az illesztések, öntések?
Az oleo gépein sem látom a csúnya illesztéseket, sorjákat, pedig van kínában gyáruk, tehát ez is bizonyítja, hogy ha akarnak a kis kínaiak, akkor tudnak is...
Ne hülyéskedjünk már, hát ezek e a kommatsu klónok Stihl jelmezben.............
A tanksapkák, a rezgéscsillapító rugók fekete gumisműanyag kupakjai amik a markolat-tankon vannak, a felfogató csavarok, a láncfék/kézvédő, a légszűrőrács stb. órdítanak róla hogy gagyi hamisítvány a matricákról nem is beszélve. Ezekkel tényleg csak olyanokat lehet becsapni akik annyit tudnak a Stihlről hogy narancs-fehér színű, de még az is buktatos mer ezeken ilyen bóvli neon-narancs szín van míg az eredetin szimpla narancs szín van. De az átlagemberek egy jó részét át lehet kúrni vele, a Zoliee féle kertigép beszerzőről inkább no komment, én a helyében elsüllyedtem volna szégyenemben.......................
Kínai Gagyi Stihl- a képek nem adják jól vissza a narancssárga gagyi neonos színét.
A fűrésznél , még ha formailag ugyanolyan is lenne,- mert ez a hagyományos nem is hasonlít- ordítana a műanyag színéről , állagáról ,hogy köze nincs, de ez a Honda szerintem is sokkal becsapósabb.
Ekkorka nyamvadt képeken nem látni, de biztos, hogy az öntés minősége különböző. Biztosan vannak kivitelben különbségekAmi kínait láttam eddig, messziről lesírt róla, hogy kínai. Sorjás, sőt sokszor darázsfészkes öntvény, sorjás lemezek, stb .
Az ki van csukva. Ha a kettőt kézbe veszed, ordít a különbség ezek nélkül is. Az anyagok, a kidolgozás, egész más . Át lehet b...ni olyat, aki látott már Stihlt, de egy kereskedőt, netán szerelőt tutira nem .
Kiváncsi vagyok, hogy mikor jönnek be igazán jó hamisítvány gépek, mert hogy vannak, az biztos, a honda szivattyúkat is olyan szinten másolják, hogy az már művészet.... :-)
Viszont azokkal már tényleg gond lesz, mert még sok stihl kereskedő is meg fogja venni, a kalapos felebarátainktól... :-)
Elsőre az, hogy a Stihl gépeken a felirat nem nyalókán van, hanem magán a burkolaton. A légszűrő fedele egészen más. Az a "sábeszdekli", ami a kínain van, nagyon jellemző. Aztán a markolaton az a benyomható félgáz/indító nincs a Stihlen. A géptest alumíniuma nem látszik a Stihlen, festve van .Elsőre ennyi jutott eszembe.
Tegnap beszélgettem a beszerzőnkkel. Azt mondja, lehet, hogy az évszázad üzletét szalasztotta el. Kérdem mér? Auchan parkolóban rá akartak tukmálni láncfűrészt 20ezerért. Kiváncsiságból megnézte, Stihl volt, de nem vette meg. Mondom jah, kínai. Nem, Stihl, eredeti. Mondom KÍNAI! Csak megértette, hogy mégsem az évszázad üzletét szalasztotta el. De ez az ember kertigép beszerző...? Mentségére legyen mondva, máshoz sem ért, nemcsak láncfűrészhez.
Valaki Expresszen Strigo mester gépét árulja 45 000 Ft-ért, amit METRO-ban most 35-ért általában akciósan meg 30-ért szoktak adni, de gondolom a pesti kínai piacokon meg még kevesebbért.
Szerintem Jani halgass arra aki ezt mondta neked mert jól mondta, megbízható infó, ezentúl így használd a fejszét. A láncfűrész meg ha börrög akkor a jó, és nem kell húzogatni a fán csak a gázkart meghúzod és megy a móka.
Nem tudom, én valahol azt hallottam,hogy a fejszének a nyelét kell fogni és a a fejével,azzal ami vasból van,azzal csapunk a fára.Állítólag úgy könnyebb,mintha a fej közelében lévő nyéllel püfölnénk azt a nyomorult tüzifának valót. ;-)))
Ja de ha élőben látsz ilyet előbb lapulj meg és várd meg míg leteszi a láncfűrészt, aztán utána üssd vágd. Na látod az jó kis vásár lehetett, én most addig nem nyugszom míg nem szerzek szép bronzpulykát, egy pár darabot.
Hát a kis kopasznyakúaknak 600 Ft volt darabja, viszont voltak szép előnevelt vágni való kakasok 700 Ft/ kiló áron. A pulykát akkor tudom megmondani ha találok és megveszem, pl. jövő vasárnap is kinézek ha találtam leírom.
Nem én szoktam levágni őket hanem a groBmutter.
Huh erről jut eszembe van fenn a neten valahol egy videó ahol a beteg állatja láncfűrésszel vágja le a disznót nagyon gusztustalan és beteges volt senki meg ne nézze. :(((((
És akkor csodálkoznak, hogy nem megy a bolt meg döglődik a Brico...
Azért extra pofátlanság, mert ezt ők még azért az akciós árért vették, tehát nem volna muszáj felvinni, tarthatnák ugyan annyin. Ha a Makinak nem tetszene, vissza lehet vinni a raktárba. Így csak porfogó, épeszű ember nem veszi meg, palimadárra várni meg ilyen gazdasági helyzetben elég rizikós és bátor. Dehát ők tudják. Legalább azt a táblát megírhatnák rendesen...az én időmben azért ettől komolyabb táblák voltak...igaz, azokat én írtam :)))
De legalább nem csórják belőle ki az ajándék behajtót, :-) de azért pofátlanság, hogy a brico rendelt anno ebből az akciós gépszetből egy csomót, a szakkereskedéseknek, meg nem tudott eleget küldeni a maki, ezek a kecsegek meg több mint dupla áron árulják....
És biztos hogy adtak már el belőle ilyen áron, bár aki ezt így megveszi, az elég madár... :-)
Csak kiváncsi vagyok a nagyáruházak árképzésére, hogy központilag van, vagy áruházanként eltér, mert a baumaxnál még nem tudtam megfigyelni ilyesmit, nem járok oda, mert elég drága, kivéve a güde termékeket... :-)
Nekem néha kevés a fiskars rönkhasítója, akkor a extol premium hasítóját veszem kezelésbe, de van amikor meg a fiskars teljesít jobban, de egymást remekül kiegészítík, teljesen más a fej kiképzésük.
Az extol prémiumban az teteszik jobban, hogy kb 10centivel hosszabb a nyele, ami nekem igen jól jön, a fiskars is igen hosszú, de nem bánnám ha ebben az extolre hasonlítana.
Viszont, aki 5ezer alatt akar hasítófejszét venni, anank az extol tökéletes lehet.
A nyelet védő gumiburkolat egy kicsit berepedt egy lecsúszott csapásnál, de nem szakadt be nagyon.
A hasogatáshoz jó fejsze elegendő. Vannak, amelyek gallyazáshoz nagyon jók, vékony a pengéje, jól lehet vele suhintani, széles az éle, és vannak jó hasogató fejszék, mint a Fiskars nagy hasogatója. Nekem bevált a 2219 sz. fejsze. Nagyon jól eltalált fejsze, lerobbanthatatlan a műanyag nyélről, pedig néha igencsak túlcsaptam az ideálisnál.
Ez a gép nekem akkor kellene, amikor már leamortizáltam magam favágás közben, (becsípődik az ember dereka, szeszes italt nem fogyasztunk...), és ülve lehet hasogatni.....
Ma reggel voltam kinn a pécsi vásárban. Pulykára vadásztam de az nem volt, viszont vótak jópofa kopasznyakú tyúkok abból hoztam egy ötöt.
Már a kutyás soron feltűnt egy délceg roma embőr a kezében egy ,,erdeti Stihllel. Nem kérdeztem tőle mennyi, de aztán egy vegyes bazári majomnál láttam egy kissé használtasba, kérdeztem mennyi mondta 30, úgyhogy köszöntem azt tipli. Egy másik sorba, volt Timbertech új, fehérbe meg feketébe 27-ért. De ruhaárus romáéknál is láttam itt -ott egy-két ,,eredeti Stihlt".
Ilyen eredeti Stihl vót a vásárba, gondolom ahogy közeledik a szeptember, meg végig ősszel dugig lesz a vásár velük. Majd késő ősszel érdemes nézegetnem szerintem addigra annyi ilyen eredeti Stihl lesz ott hogy 20-ér is lehet majd venni vagy még kevesebbért is.
Okával meg is néztem a Güde két hasítóját (álló, fekvő), meg az Einhell-ét is. Nem is tudom. A güde hasítóékje mintha vékonyabb lenne, és a hegesztési varrat sem volt a legszebb, viszont az egész masszívabbnak látszik. Az Einhell-nél viszont a hasítóék vastagabb anyagból van, a hegesztés is jobbnak tűnik, a szerkezete viszont túl könnyűnek, gyengének látszik. Ám ettől függetlenül lehet, hogy a güdén tiszta acél az ék, az einhellen meg valami olcsó ötvözet, vagy öntvény. Az árkülönbség közel 30k, a garancia itt nyiregyen 5 év mindkettőre. Bizonytalan vagyok. Várok egy két hetet, aztán rákérdek a szervizben, hogy mennyit vittek vissza az einhellből, és majd akkor eldöntöm. Végülis még van időm találni egy jót.
Vannak akik az udvarukon gyüjtik a tüzifát rönkrakásokba, (megveszik az erdészektől a kivágandó területet amit az erdészettől kapnak) majd onnan összekuglizva viszik UAZZAL házhoz, vagy egyenest az erdőről, ők kis kereskedők nekik bőven jók amiket írtál, szerintem akinek legfeljebb évi 2 milla a bevétele a tüzifa bizniszéből az nem fog több millás hasiígatót venni, amiket te mondassz azok valóban, a tűzépek erdészeteknek valóak azoknak nem gond egy több millás vagy tízmillás gép.
baumaxban nálunk óbudán kétféle van, einhell ami 5.5 tonnás, ez egy kerekes álványon van, úgy néz ki a gép, mint az al-ko hasítója, ez múltkor 70ezerbe került, most akciós 60ezerért.
A güde 5 tonnása a múltkor 60ezer volt, most, hogy az einhell akciós lett, felvitték az árát a güdének 80ezerre, gondolom azért, hogy az einhell-t jobban vigyék.
Az biztos, hogy én ha vennék, legszívesebben güdé-t vennék, mert annak elég jó itthon, a márkaképviselete, viszont könnyen lehet, hogy más márkájú gépeket is ugyanott gyáratanak mint a güdét, így minőségben is ugyanott van és még az alkatrészeik is csereszabatosak lehetnek.
Viszont a baumax-ban a güde termékeke sokszor kirivoan jó áron vannak, és ez engem elgondolkoztat, igaz, hogy elvileg ők is adnak 5 év garit a termékeikre, de a fene tudja, hogy a gyári güde garit adják-e és nem-e szürke importban hozzák be a güde termékeket, mert az ilyen nagyáruházak elöszeretettel hadják ki a hazai importőr cégeket és saját maguk hozzák be a gépeket.
Most is van egy akciós güde aggregátor, amit brutál olcsón árul a baumax.
"annak való az ilyen masina, aki tüzifa árusitásban utazik."
Aki nagyban utazik hasított fa árusításban, az nem ilyen gépet vesz, hanem több millásta, güdéből is kapni mila fellettit, pedig az még nem is kombi gép, csak hasító, szerintem vannak ilyen gépekből több tíz millásak is, van olyan, ami egy nagy kamion vontatmány, tehát önjáró, kiviszik és csak adogatják bele a 10 méteres rönköket, a gép másik végén meg kijön a kész hasított tüzifa.
Amikről meg mi beszélünk, otthoni felhasználásra valók, akik olcsón, vagy ingyen tudnak rönköt szerezni :-), azoknak megéri ilyen gépet venni, és ezen nem éri meg spórolni, össze kell szedni annyi kest, amennyit csak tud, aztán venni egy jó gépet.
ezekbe a kicsikbe az a jó, hogy csak 30kg körüliek, így könnyen szállítható, és el is tudja zárni az ember pl. egy szekrénybe :-)
Ehez a rengeteg fához, amit fűrészeltek, nem kell valakinek egy vadi új nagy,szaki által épített vegyes tüzelésű kazán ? kisebb jó állapotú kályhát beszámítok, nem tudok/pénzügyileg/ komplett rendszert építeni köré, mert kezdődik a suli.
Van 3 régimódi hasítófejszém méternél hosszabb nyéllel. Csak valahogy 150 mázsa környékén már kicsinyég unom, hogy csak a saját lihegésem hallani, semmi gépzúgás, berregés. :))
Baumaxba mindig elfelejtek benézni basszus. Pedig a güdét lehet meg is vettem volna rögtön. Holnap, vagy hétfőn benézek, ha van, megnézem közelebbről ezt a 60 ezres csodát, bár nem tűnik valami masszívnak a prospektusban.
Szóval ha rendelek 101 sós ropit akkor ingyé házhoz viszik. Most még azon gondolkodom hogy Stickletti-t vagy Soletti-t rendeljek,vagy vastag sesam-magost.
Valójában tudom hogy olyankor nemcsak magamnak válaszolgatok mert a kollégák is olvassák, és így legalább követni tudják a gondolatmenetemet így hamarabb kiismerik az észjárásom. :)))))))))))))
Amúgy, nem tudom, hogy ezek a kis 5-5.5 tonnás fekvő gépek mennyire használhatóak a gyakorlatban, bár a youtubon vannak elég jó videók is, ahol egész nagy rönköket is megdolgoznak ilyen pici gépekkel is.
Ezt a güde 5tonnásat, a baumaxban a múlthéten 60ezerért árulták.
Nem, nem néztem félre ez a gép volt az, most felemelték 80ezerre, mert az 5.5tonnás einhell most akciós 60ezerért, akció nélkül 70ezer volt az a múlthéten.
De az ainhell az egy kerekes állványon van, tehát ez indokolja a felárat.
Egyébként az 5tonnás güde 100körül szokott lenni a szakkereskedésekben, de még úgy is akciós....
Már terveztem tavaly is, de nem lett volna úgy kihasználva, hogy egy télen visszahozza az árát. Idén ősszel megint tervezem egy beszerzését, ezt nézegetem, de télig hátha lesz még valami akció. A bauhaus honlapján néztem az kiadványt, de nem találtam benne. Pedig 50k-ért még lehet, hogy elgondolkodnék rajta, megéri e az ajtócsapkodást.
De gondolom itt ennél az adatnál is többféle képpen lehet mérni, mint a teljesítmény adatoknál, ha a stihlnek lenen rönkhasítója, akkor ami másnál 5 tonnás, az náluk simán tudna papíron 7tonnát is :-)))
Az átlagos nylon húroknak szabad 1 hétig beállniuk az akusztikus gitáron, nyílván nem úgy értem hogy egy hétig intenzíven hangolódik lefelé, hanem az első két napban intenzíven hangolódik le majd napról napra kevésbé, végül pedig beáll mint a klinikai halál. :)))))))))))))))) Vagy mint pista bácsi 8 dl pálinka után.
Nylon, csak jobb a basszus, ha csípod a jó basszust, akkor érdemes próbálni, vagy ha nem elsősorban klasszikusat játszol, akkordozol, mint állat,ha félreérthető volt, a húr általánosságban jó, a hangoláshoz semmi köze, ha jól van a kulcsra feltekerve és úgy behangolva az egész, nem szabad egy hétig nyúlnia olyan jelentősen, hogy addig kelljen hangolni.
Off A D'Addario extra hard tension verzióját próbáld ki egyszer , a kedvencem. Ha úgy húrozod fel, ahogy a tanárbácsi annak idején elmagyarázta, annak aznap közel tökéletesnek kell lennie! ON
Ezek a gépek nekem nem kellenének. A gyűjtő megoldása sem ideális, a gép ránézésre több mint tíz éves, kicsi a teljesítménye, honnan veszel hozzá alkatrészt?
330 körül már Yardmant lehet venni szerencsével, az MTD Platinumot pedig nem lehet egy napon említeni ezzel a koros géppel.
Nehogy egyszer összekeverd, és a gitárra rakd fel a fűrészláncot, a fűrészre meg a gitárhúrt, mert az nem viszi a fát, a fűrészlánc meg kellemetlen lehet ha fellépsz a Madonna koncert elött mint előzenekar, és összevérzed a gyepet. :)
köszönőn a gyors válaszokat, akkor visszább kell hogy engedjek a feszítőn még nem nagyon használtam így szerencsére csak próbáltam belőni a láncot hogy ne lógjon annyira rajta. A ciripelést meg megnézem hogy nem tudom-e orvosolni vagy megszokni.:-))
kyru a láncot folyamatosan kell feszíteni, ahogy a mesterek megmondták. Ha nagyon megfeszíted, a nyúlást megelőzendő, attól még jobban megnyúlik, a vezető is fokozottabban kopik, és valamennyire megnő a csillagkerék és hajtótengely/csapágy terhelése, bár ez már a véglet.
Mindenképp nyúlik újkorábban de attól hogy előre feszíted nem úszod meg a nyúlást csak kárt okozhatsz vele, felejtsd el. Tetszik vagy nem de a kezdeti nyúlásokat állandó után állítgatással lehet csak orvosolni. Tanultam akusztikus gitárt négy évig van is egy Hohner-em, amikor új húrokat kap egy hétig folyamat hangolnom kell, de nem tekerem fel előre a húrokat mert még elszakadnának. Hanem állítgatom folyamatosan egy hét után kezd beállni.
Az lehet mert utána levettem a az oldalát hogy kitakarítsam és akkor lehet látni hogy a szalag egy ponton hozzáér a kuplung haranghoz ,akkor ez természetes?
Strigo 86 : lehet hogy túl feszesre állítottam és azért ilyen nehéz-késes a mozgatása csak tartottam attól hogy még nyúlni fog .
Na akkor kezdjük a lánccal. Szerintem ha kicsit is húzós a dolog akkor már túl feszes a lánc, egy leheletnyit lazíts rajta, egy idő után érezni fogod mikor a jó. Ha lazán könnyedén tudod meghúzni a láncot a vezetőn, de annak nincs lelógása még, és ha az alsó részen kézzel húzod a láncot a lánc szegecses része, és a vezető széle közt nem lehet 1cm a rés max fél centi.
Ami a ciripelést illeti ha alapjáraton nincs akkor szerintem nem lesz gond de a kollégák ezt majd még kielemzik.
arra számits a láncnál, hogy mivel új még, ezért nyúlni fog használat közben, ezért figyelni kell és szükség esetén feszíteni, na csak annyi hogy ne várd meg hogy leessen a vezetőröl. :))
Ne húzd annyira meg. Akkor jó, ha teljesen meg van feszítve annyira, hogy még könnyedén tud mozogni. Úgy tudod beállítani, hogy meghúzod a láncot, és akkor jó, ha nem tudod a horonyból TELJESEN kihúzni a szemet. Ne hallgatózz, hanem fűrészelj :-))) Nincs a ciripeléssel semmi baj .
Mivel még elég kezdő vagyok hozzátok képest lenne egy pár kérdésem.Oleo Mac 941c kapcsolatban még új a kicsike és bejáratos Lánccal kapcsolatban kérdeznélek benneteket milyen könnyen kell futnia a vezetőn ha kézzel megmozgatom nekem egy kicsit húzósan (nehezen) mozog esetleg mennyire feszítsem meg hogy azért ne lógjon rajta , a másik a láncfékkel kapcsolatban kérdeznélek benneteket fordulaton nekem egy kicsit fémes ciripelő hangot ad ez vajon természetes?
Nem a Gaz 66-al kapcsolatban nem is feltételeztem rönkszállító változatot csak is tüzifának való 1méteres rönkök szállítására gondoltam ahogy írtad magáncélra való szállításra.
A legtöbb benyás, talán nem is jött gyári dizel belőle hozzánk, csak az újakból, de az magánimportból jön be.
Meg vannak az utólag dizelre alakitottak, de ilyen hivatalosan nincs sok, mert egy olyan országban élünk, ahol a motorcserét nemigen dijazza az állam...., gyakorlatilag (feketén)egyébként elég sok átalakitott dizel van.
Én egyébként nem láttam még hivatásos rönkszállító gaz66-ost, csak gallyfásoknál, meg olyat, ami magáncélra szállít fát vele.
A nagyobb teherautók gondolom jobban kifizetödők, pl. zil, ural stb...
A legjobb dugókitámasztó szerintem a berántó zsinór. Dugót alsó holtpontra teszed, és a gyertya helyén bevezeted a zsinórt, amennyi belemegy. Nem karcol, nem töri szét a dugattyút, a gyertyamenetet sem szedi szét, és óccsó :)
Bár ezzel már egyszer addig idegesítette a boltosokat is, hogy szó szerint kidobták a boltból. :D És nem hajlandó a mai napig úgy hívni ezeket, ahogy mindenki. Így aztán mikor elfelejtkezünk, hogy nevezi, és előtte mondjuk, jön a negyedórás oktatás.
Hm fogaskerék, ezért egy ismerősöm kivégezne. Úgy fogalmaznék inkább, hogy a lánckerék a fogaskerékre hasonlít, a önbeálló gyűrű meg önbeálló lánckerék-gyűrű. Eh, szinte hallom.
A kuplung mögött, a vezető előtt, a lánc alatt. Ez némelyeknél fogaskerék, némelyeknél önbeálló gyűrű. Előbbi jellemzően kis és közepes fűrészeknél, utóbbi inkább nagy teljesítményű fűrészeken fordul elő. Nálam fogaskerék van a 39 ccm-es fűrészen, és gyűrű a 60 ccm-esen.
Ez Magyarországon készült, de én láttam ennél dúrvábbat is, amikor zárolt járműveket daráltak be, mert éppen pár tízezer ezer forinttal többet kaptak hulladékként érte, mintha eladták volna járműként.
Mondjuk a videón látható járművek sincsenek nagyon rossz állapotban.....
Magánerdőbe nem kell rendszem, ha forgalomtól elzárt a terület :-)
Azonkívűl piros rendszámmal(lassújármű) vezetheted a nagy dögöket is, csak sebességkorlátozással, vagyis kb. le van hegesztve a magassabb sebessségi fokozat, vagy egyéb módón akadályozva van a felválltás...
De van vmi zöld rendszám is, erdészeti-mezőgazdasági járművekre van, talán ahoz is elég a B-s jogsi.
Gaz66-ot addig fogod szeretni, amíg nem kell vezetned, mert a sebbváltóhoz igencsak magad mögé kell nyúlnod... :-)
egyébként ennek is van gyári dizel változata, de sokan nem tudják, mert ahonvédségnél 99%-ban a benzines verzió terjedt el.
Fél milláért majdnem újat lehet venni (ex honvédségit különböző felépítményekkel), főlleg most, hogy a fémhulladék ára a béka segge alatt van.
Mondjuk ha lenne területem meg fakitermelői végzettségem akkor egy GAZ 66-os lenne a vágyálmom csak sajna pont 3.5 Tonnás üresen így már a B-s jogsival nem vezethető.
Hát ezért érdeklődőm. Anno kezdő skodás koromba valami zseni azt javasolta hogy tegyek csavarhúzót a gyertyalukba, persze ott hagyta a nyomát a dugó tetején, meg a gyertyalik menete is szarabb lett.
Egy ilyen menetes szár amit bele lehet csavarni a gyertyamenetbe a végén meg gondolom valami megoldás hogy ne csessze szét a dugattyú tetejét?
Gondolom egy-egy ilyen akció után érdemes benézni a hengerbe nem-e karcoltunk le egy szép nagy koksz darabot a dugó tetejéről ami bentfelejtődve szép dolgokat mivelne.
A dugó kitámasztó már ami kifejezetten erre gyártott szerszám, az hogy néz ki, én skodánál fatuskó darabékot tettem a főtengely meg a blokk fala közé persze leszerelt olajteknő esetén.
Hát, pl úgy, hogy gyertya ki, vmi műanyag rúd darabbal, netán DUGÓKITÁMASZTÓVAL kitámasztod a dugattyút, és a kuplungot (azt a merci jelvényt) pl megütve egy csavarhúzó + kalapáccsal BALRA megindítod. Aztán, ha letekerted, lejön az egész .
Valyon a REALM kuplung cuccát hogy kell leszerelni ha majd cserélnem kell rajt anno a kuplungharang-betétgyűrűt, nem mostanában kell mer még új csak nem ártana tudnom...
Persze kérés kuglizásnál mekkora a törzs, van amelyikhez bizony kéne a 981 de igaz az olyan fa nem a mi erdeinkben nő..... :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))99
Ezzel tök egyet értek én csak arra lettem volna kiváncsi hogy ahol még elfekvőben van ott mennyiért árusítják ki, nem akarok venni. Szerintem teljesen evidens hogy a 981 egy döntőfűrész, persze biztos szép gyorsan lehet kuglizni vele, de gondolom épp ezért ovatósan is. Kuglizni bőven elég a 45-52 max 58 ccm-s
Ahogy Strigo mester mondja. Nincs pontos ideje, a kopás mondja meg. A vezetőt megnézed, az ujjaddal végigsimítasz a horony mentén, és látod/érzed, hogy a lánc már belekoptatott a vezetőbe, és van egy kis válla, pereme. Azt a lapos reszelővel óvatosan leszeded, felfelé reszelve (a vezető a gépen van, és a felső részről beszélünk), nem vízszintesen, és nem lefelé reszelve. Idézek egy használatit:
VEZETŐLAP Az elülső végén lánckerékkel ellátott vezetőlapot zsírral kell kenni fecskendő segítségével (53 ábra). A vezetőlapot minden 8 üzemóra után meg kell fordítani, hogy egyenletes legyen a kopás. A vezetőlap hornyát és a zsírzó lyukat a külön beszerezhető horony tisztítóval tisztítsuk. (54 ábra). Rendszeresen ellenőrizzük a vezetőlap sínjének kopását, és szükség esetén távolítsuk el a szélekről az egyenetlenségeket lapos reszelő segítségével (55 ábra).
FIGYELEM - Soha ne tegyünk fel új láncot használt lánckerékre vagy önbeállító gyűrűre (56 ábra).
Az utolsó bejegyzés miatt használok 2-3 láncot párhuzamosan egymással, legkésőbb naponta, de egy nap minimum egyszer láncot cserélek, ha másnak dolgozom. Sokan egy láncot használnak, míg addig nem kopik a fog, míg le nem törik. Aztán a lánckerékre, vezetőre vesznek egy újat, és csodálkoznak, hogy ugrál, támolyog a lánc, alig van rajta egy kis olaj.
Az batár nagy gép ám.Kuglizni-gallyazni nagy nehéz és túlzás szerintem.Csak akkor éri meg ha van területed ahol erdőt termelsz le.Másra nem igazán jó csak dönteni szerintem.Kuglizni már a 60 ccm is túlzás.Bár nem árt ha van tartalék a gépben de azért van egy határ.(mondjuk én is 65 ccm-vel kuglizok de szerintem az 50 is bőven elég volna.)Például egy ms 260.
Hát szerintem ott kezdődik a dolog hogy időnként megkell nézni oladalsó síkból a vezetőt hogy a sín peremeknek van-e válla, elvileg ha az ujjaid végighúzod rajta már akkor is érezni lehet ha jelentősebben válla nőt, illetve az orrkeréknél is előfordulhat a vállképződés. Meg nem árt cserélgetni a vezető oldalát, egyszer felirattal felfelé egyszer meg felirattal lefelé rakod a gépre.
Én még csak kezdő fürészes vagyok, de felvilágosítanál,hogy miért, mennyi időközönként és hogyan kell reszelni a vezetőt. Sajnos erről még én sem hallottam.
Ilyen már nekem is volt.A helyi hülye nekiállt az fs 55-tel levágni a bozótot,kábé 5 méterre jutott el....aztán hazakullogott.De azért átjött megnézni mikor kimentem levágni,hogy aztán ezzel hogy is lehet megbirkózni mikor a stihl nem bírt vele.Persze ő egy ötezrest kért én meg harmincat,de én meg is csináltam.
A fűrészre visszatérve szerintem egy közel kétszázezer forintos géppel(ugye ami már alkalmas egész napos kuglizásra akár iparilag is évente több száz vagy ezer köbméterben gondolkodva)nem szabad napi 8-10 ezerért dolgozni.Plussz még ebből lejön a rezsid(benzin-olaj,kiszállás,lánc,vezető stb-stb.)Nevetséges.Inkább marad a polcon és csak a saját tüzelőt vágom vele.
Éljen a szabad verseny :-) Ez már engem fel se idegesít . Fűnyírással se más. Viszont ott jókat röhögök. Bevállalnak "jó ócsón" szebbnél szebb sárga, zöld meg mittomén milyen színű gazdaságos gépekkel, aztán a tulajok meg hívnak engem, hátha én be is tudom fejezni .
Eh, mindenhol van egy, aki lehúzza az árakat. Itt is akad, aki azzal érvel, hogy egy liter benzin még 300 sincs, az olaj pár milliliter, még 100 sincs, akkor hogy kérjen 2-2,5k tankonként? Visszakérdeztem, hogy a gép mennyi volt, a láncok, a vezető (2 darab, biztos ami biztos), a zsír az orrkerékhez, és miből javítja, ha valami megadja magát. Meg is kérdezte, hogy azt zsírozni kell?, mondtam neki, hogy amelyiken ott van egy kis lyuk, igen, hát ő soha nem kente, és megy, persze csörög, mint atom, és vándorol a lánc, mert a vezetőt reszelni kell?? erről sem hallott még, a lánc kilóg a vezetőből, mert az jó, mert így nem szorul meg, ha melegszik, az olajállító csavar minimumon, mert úgy nem kell minden tankolásnál önteni bele, meg minek átnézni, reszelni minden tankolásnál, hisz látod, van fűrészpor (forgács helyett persze, marhája), a légszűrőt is minek megnézni naponta többször, ez egy stííll, elég egy évben egyszer kétszer. Mindig felidegesít, ha meglátom a fűrészével.
Pedig nem lehet....Nálunk van egy barom,aki 1000 -ért kuglizza méterét a fának.Az erdei métert nem a köböt...Öt méter az egy púpos ifa,na azt összevágja 5 ropiért. Szerinted normális?Na ezért nem járok fűrészelni pedig megvan rá a technika,de ennyiért nem indítom be a gépet....
A 981-est már nem gyártják legfeljebb készleten heverészik itt ott. Szóval kifutós gép. Persze lehet emiatt ahol van ott igen jó áron kapható, ez a príma gép.
Mert most nem futi rá, van 1 Realmom azt sem tudom kihasználni rendesen, egyenlőre, egyébként is ha úgy lenne inkább pár REALMot nyírnék ki először, majd ha lenne lé rá vennék egy erősebb márkás gépet a REALM-ok mellé. Mondjuk egy OLEO 981-et.
Különben én is elkövettem ezt a hibát mikor megvettem a flywheelt, hogy bejáratás egyenlő: járassuk kétszer fél óráig a gépet alapjáraton. Aztán mikor megvilágosodtam, akkor megtudtam hogy hogy kell egy fűrészt bejáratni:
,,Alapjáraton nem szabad a gépet járatni, fokozatosan kell terhelni. Az alkatrészeknek össze kell kopniuk; ha Ön egy új autót vesz, biztos nem a parkolóban fogja kijáratni az első tank benzint!
1. Először kb. 3/4 gázzal 5 percig vágunk vékony ágakat, majd 5 percet pihentetjük a gépet. 2. Másodszor már teljes gázzal kb. karvastagságú ágakat vágunk 10 percig, majd a pihentetést megismételjük. 3. Végül 10-15 percig combvastagságú ágakat vágunk, és egy rövid pihenő után már bátran használhatjuk a gépet.
Mondjuk ezt a leírást nem kell bötűről bötűre követni csak nagyjából így csinálni.
Fűrészbakot tudsz csinálni magadnak: ha jobbról rakod a fát a bakra és vágod a bak bal oldalán a bakon túl 5-10 cm-re, hogy a bakba bele ne vágj, akkor a baloldali két végelemből tegyél kettőt, 20-30 cm-re egymástól, hogy az utolsó kuglit is biztonságosan el tudd vágni. A bak masszív, legalább 100-130 cm széles legyen, a felső belső része lehetőleg recés legyen, hogy szoruljon a vékonyabb ág is benne, de a rönkfa is beleférjen.
Láncélezőből elég kezdetnek egy megfelelő kézi reszelő, ha visszaolvasol, megtudod milyen szögben, hogyan kell láncot reszelni. Sok sikert a géphez!
Köszi remélem nem fogok benne csalódni idáig csak jókat olvastam róla .Igaz ma csak összeraktam és kb egy három negyed órát járattam és utána állítottam a láncnak ja de azért kipróbáltam egy-két rönkön egész jól dolgozott ,amit azért még be kellene szereznem az egy jó fűrészbak és egy lánc élező engyenlöre .
Szia TVO itt gépdoki, csak most itt épp Dr. Realm-ként praktizálok.
Alapvetően valóban vmiféle karburátor-dugulás vagy a benzinszűrő elszutykolódása okozhat ilyesmit, mondjuk tegyél be egy új benyaszűrőt és ha ez nem oldja meg a problémád akkor a karburátort kell kitisztítattni.
De hosszútávon mindenképp egy profi gép vásárlása a megoldás, én Javasolnám a Stihl motorfűrészeit, ezeknek legendásan kevés az alkatrész igényük, élen járnak a technológiai fejlesztések terén és profi megbízható teljesítményt és minőséget nyújtanak gépeik, egész élettartamuk alatt. A profik ezt használják, nem véletlen a Stihl világpiaci részesedése ha a világ bármelyik országában ahol komoly fakitermeléssel foglalkoznak, kiejted azt a szót hogy láncfűrész, rá fogják vágni hogy -Ja igen a Stihl.
Nem tudom mire használod a jelenlegi gépet de én így látatlanba egy MS 441-est javasolnék neked.
Üdv, A Gépdoki. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Az olajozással addig nincs gond, ameddig a benzin hamarabb elfogy, mint az olaj. Ez az enyém esetében azt jelenti, hogy a láncolaj tartály még majd félig van akkor. Mihamarabb dolgozz ki egy tank benzint, és akkor kiderül, hogy a tied mennyi olajat eszik. A használati pedig azt írja, hogy bejáratás alatt ne pörgesd üresen maxra, csak terhelés (tehát vágás) alatt, valamint törekedj a változatos fordulatszám alkalmazásra (szóval nem csak alapjárat és nyélgáz, hanem köztes fordulatszámok is).
Igen, az lehet. De az igazság az első tank üzemanyag elhasználásakor derül ki. Ha az olajtank még majd félig van, mikor elfogy a benzin, akkor semmi gond. Igazat megvalva akkor van gond, ha hamarabb elfogy az olaj, mint a benzin. Szerény személyem Dolmar mester ajánlása alapján csinálta a bejáratást, 1:33-as keverékkel (Prosint olaj), a használati szerinti 5-8 üzemóra körüli időig és módon. Azóta 1:40-es keverékkel használom. Mondjuk én vittem a szervizbe bejáratás végével karburátor állításra, de a szervizes közölte, hogy az Oleo nem HQ, így azt nem kell úgy pátyolgatni, hogy menjen, gyárilag pontosan be van lőve. De azért rámért a fordulatokra, és elmondása szerint bőven a gyári értékeken belül van. Mellesleg HQ szervíz is (helyi Agroforg).
Akkor az lehet a gond hogy csak üresen alapjáraton és néha kis fordulaton járattam a gépet és orrán száján folyt az olaj. A bejáratás ezeknél mit jelent a gépkönyv szerint(5-8 óra működés után éri el maximális teljesítményét. Bejáratás közben a túlzott igénybevétel elkerülése végett ne járassuk a motort üresben maximális fordulatszámon.)
Amíg a Gépdoki válaszol, megnézheted a benzin útját, biztosan dugulás van valahol, szűrőnél, karbinál. Ha nem vagy biztos szerelő, ne te szedd szét, vidd el megbízható szakemberhez.
szia gépdoki husqvarna paktica 61 típúsú láncfűrész problémával fordulok hozzád a fűrészgép elindul majd 15-20 MP után felpörög és leáll légyszives adj rá tippeket hogy mi lehet a baja válaszodat előre is köszönöm tisztelettel: völgyesi tamás
Érdekes. Alapjáraton nincs láncolajozás, csak akkor kezd el olajozni, ha megindul a lánc. Az olajmennyiség automatikus, nem állítható. Az állítócsavarnak ott a helye a szivattyú alsó részén, viszont le van zárva (forrasztva). Ha üresen futtatod a láncot, akkor a vezető hamar telítődik, és csorog orrán száján a vezetőből. Egy tank olaj úgy köbö 1,5 kicsi híján 2 tank benzinre elég, de nem éri meg centizgetni. Tankoláskor úgyis áll a gép, önt hozzá az ember, aztán lehet zavargatni a kiscsikós szekeret. :))
Igaz, elfelejtettem, hogy ez egy fura színű Dolmar. Kicsit gyengébb, kicsit olcsóbb, de mint vallomásomból kiderült, én Oleo fan lettem. :)))) Ám nem mondhatod, hogy nagyot tévedtem. A KZ GZ400-16 árban is, teljesítményben is hajszál pontosan ugyanott van, mint az Oleo. Pusztán azért nem írtam elsőnek, mert személyes tapasztalat nincs sajna, és visszaolvasva 18k hozzászólást azt szűrtem le, hogy a megbízhatóság és strapabíróság ellenére alkatrész beszerzés terén nem biztos, hogy a topon van.
Néztem ezt az oregon arborol olajat, majd veszek 1et kipróbálni.....
Ahogy nézem, annyira nem is vészes az ára, kicsivel 4ezer alatt láttam mostanság 1literes kiszerelésben, amiből 5lter lesz.
Viszont az érdekes, hogy bio olajnak nevezik, de téli, illetve hideg üzemeltetésnél víz helyett, részben fagyállóval kell higítani az olajat, ezek után még minig bio a bio lánckenő olaj?
Vagy létezik bio fagyálló is?
Annyiból viszont tényleg környezetkímélő, hogy 5liter lánckenőhöz, csak 1 liter oajat kell a fél világon átszállítmányozni, bár nem tudom, hogy hol gyártják, az agroforgos al-co olaj elvileg usa gyártmány, és ennek az átszállítmányozása az eu-ba nem vmi környezetkímélő.
Persze a mai világban mi az....., talán csak az, ha kihalna az emberiség :-)
Ha valami baj van az olajzással, az legkésőbb tankolásnál kiderül, ha kidolgoztál 1 tank benzint és tankolásnál látod, hogy
alig fogyott az olajból
vagy totál kiürült az olajtank, akkor valami nem frankó
Ideális esetben max-ra tekert olajzásnál is maradnia kell egy kis kenőanyagnak az olajtankban, miközben a benzin már kiürült. Ha ilyenkor a fűrészláncot kihúzod a horonyból, akkor a vezetőszemen egy kis olajcsepp fog megjelenni, na az a tuti olajzás.
Én aszondom, egy kicsivel több olaj jobb, mint egy kicsivel kevesebb.
A makitát is néztem és kérdeztem is tőletek ha jól emlékszem a fórumon hogy melyik a jobb de már megvettem az oleot úgy hogy most már ez marad egy ideig.
Ma sikerült megvennem az Oleo 941C .Kíváncsiságból gyorsan összeraktam hogy ki tudjam próbálni először csak alapjáraton hagytam hagy járjon egy kicsit ,az automata láncólajzóval kapcsolatba kérdeznélek meg benneteket hogy természetes hogy ennyire olajozza a láncot vagy csak nekem szokatlan elsőre ez hogy ennyire olajos lesz tőle minden.
Szerintem Bohrer kolléga azt hangsúlyozta hogy a Strandokon inkább, úszógumit, lángost virslit, viszipisztolyt szoktak árulni, meg vizálló nyakbaakasztós kupakos pénztárcát, felfujhatós delfint krokodilt, papucsot fűrdőruhát, napszemüveget stb. nem láncfűrészt, hacsak épp nem horror filmet forgatnak de akkor má gumicápát sem ártana árulni hátha arra jár Spielberg.
Azt tudjuk hogy kíváló a gép többen is vettek kínai mezben, pl. bab1 az 52-ccmsből, én, Gypsy, és még páran a 45 ccm-sből, persze így a nyári szezon végén már előfordulhat hogy a strandról kisétálva a tüzelőszezonra gondolnak páran pláne ha meglátják az ügynököket a csúcstechnikával a kezükben.
Ja és ha GS 410-et ajánlanák valamelyik Oleo kereskedésben vagy ahol árulják, a GS 410 az gyakorlatilag a 941C egy az egyben csak Euro 2-es mocival meg katalizátorral, Euro 2-es Moci: álítólag a karburátor más (új) rajta meg a henger meg a gyújtása. állítólag kevesebbet fogyaszt.
Mivel amiket írtál, hogy szerinted egy kategóriában vannak a 941-gyel, mind erősebbek 2-3 tized lóval, akkor írok egyet, amelyik tényleg árban ott van, viszont 2 tizeddel gyengébb .
Teljesítményben a Dolmar PS-420C, Komatsu-Zenoah GZ400-16, HQ 440, és a Stihl-től vagy négy gép áll a legközelebb. Árban viszont csak a Komatsu a felsoroltak közül, a többi 100k körül van (bár HQ-ért és Stihl-ért én nem adok 100k-t, ha ugyanazt a minőséget, teljesítményt, alkatrészellátást, garanciát megkaphatom féláron).
Köszi a válaszokat esetleg van-e más hasonló javaslatotok ár értékben ezekhez a típusokhoz. Az Oleo-Mac 941C utána olvastam egy kicsit és egész jókat írtak róla ha nem tudtok meggyőzni másról akkor lehet hogy ez marad.
A minap a strand előtt egy kalapos bajúszos válltáskás tesvír eredeti stihl MS440-et sózott volna rám. Nosza megnézem a limitált kiadású stihl replica REALM-ot, eredeti made in germany felirat a láncvezetőn is, és kapaszkodjatok meg 8,7LE , a németek csak 5,4-et tudnak, jó nagy marha gép volt , lehet hogy 50ccm változat, 30 volt az ára, most adott el épp egy másikat is , miután kezembevettem," na jó de 25 a legvége nincs 5 banim sem , ma még nem ittam egy sört sem". Lehet hogy 20-ért is odaadta volna, csak semmi szükségem most rá.Ezek odaát is a strandolóknál próbálkoznak, mit godolt ki vesz ott ilyesmit?
Nem fogalmaztam pontosan, én kibic voltam ott a boltban, egy ismeretlen asszonykának próbáltam segíteni. Az enyém leverné a vesémet, ha még egyszer láncfűrészt hoznék a házhoz.
Kis segítséget szeretnék kérni tőletek láncfűrész vásárlás előtt állok inkább ház körüli munkákra és néha azért fa kidöntésre is használnám. Amiket kinéztem: OleoMac 941C, MAKITA DCS4610 ,Güde KS 400B ,Husqvarna 235 ,Mc Culloch Extreme 8-42. Ezek lennének ezt a kört szeretném leszűkíteni egyre. :-)
Az első elég hajmeresztő, a második kissé parás, de a harmadik az nagyon bejön. Egyszer talán beszerzek egy hasogatót, de az még messze van. Kissé unalmas a fejszézés, a láncfűrész után. :)
Tegnap a madarasban vett egy asszonyka a férjének egy 50 cm-es kinai stilt. Vetettem vele kenőolajat. Nem tudtam a 45 cm-re rábeszélni, hogy annak is bőven elég a teljesítménye, meg szegény ember ne cepelje a nehezebb gépet, de az asszonyka meggyőzött, hogy a nagyobb biztosan jobb.
Az :-) Bánt is, Hogy Landcruisernek ilyen cudar tapasztalata volt. Vagy zuhant a minőség, mint a Stuka, vagy fogalmam sincs, mi lehet .Persze ezen, amit régen vettem, nincs pattintós hátsó takaró, bepattanós műanyag bekötő fedél, stb .
Lehet, hogy a gyár kukájából termelték ki a boltosék. Mi 1995 óta lakuknk itt, akkor vettem egy Pedrollo vízművet. Most, hogy szidtad, gyorsan lenéztem az aknába, hogy az megy-e még. Jelentem IGEN. Azóta nem nyúlt hozzá senki, és most is megy hiba nélkül .
Aztán átment egy tampongyárba, amúgy sokan nem tudják, hogy tampongyártó nagyhatalom vagyunk, olyan márkákat gyártanak, amiket itthon nem is lehet kapni... :-)
Az olaszokról jut eszembe. pont most írtam a kerti öntözős topikba egy hozzászólást az állítólag jó minőségű pedrollo házi vízműről:
A Pedrolloval kapcsolatban... Én szereltem volna be egy Pedrollot, mert a tulajdonosra azt sózták rá. A boltban agyonra dicsérték. Ami azonnal szembetűnő volt, hogy nincs rajta elektromos vezeték, tehát saját magadnak kell bekötni. Ezzel nem is lenne baj, de egy olyan csatlakozódobozba van a kötés, amire mindössze egy műanyag lap szolgál burkolatnak, mindenféle szigetelő gumigyűrű nélkül, és az illesztéseinél literszámra folyik be a víz az elektromos kötődobozba, ha szivárgás van. A másik dolog, hogy bekötés után el sem indult a szivattyú, mert le volt ragadva. Leszedtem a hátuljáról a ventilátor burkolatot, ami egy árva csavarral nincs felfogatva, csak rá van pattintva. A hűtőventilátorról nem is beszélve, amin se egy ékpálya, se egy nút vagy bármi konkrét felfogatás a tengelyre, csak annyi, hogy szorosan megy rá a tengelyre. Szóval ezek után megpróbáltam a tengelyt egy fogóval negindítani, de lehetetlen volt. Hát kb. mint az olasz autók, vagy bármilyen olasz műszaki dolog. Siralmas..... Mindez 53.000 ft.-ért. Ennyiért akár szivattyút is lehet venni.
Nem mondom, hogy az oleo is szar, mivel életemben nem is láttam még, de hogy nekem eddig se kellett digó cucc, ezután meg főleg messze elkerülöm.
Én úgy tudom hogy a Bruce Willis járt ott azt furkászolt ott valamit mer az amerikai kormánynak új olaj lelőhelyek kellenek, a népet meg azzal hülyitették hogy a hold beakar csapódni a földbe azt furnak bele egy lukat és felrobbantják, közbe meg dehogyis. Szóval
És akkor kopás és szidás álló műanyag berántó szerkezet, melynek fő elemeiből 1 pót szettet is mellékel a gyártó jobb esetben, az még nem is lett említve.
Végre mindenki láthatja hogy ez egy profi gép mása, nincs mit takargatni.
Az új szabadalmaztatott TWISTER légszűrőrendszer amely a nagyobb fadarabkákat kipörgeti (előleválasztás) jelentősen megnöveli a légszűrő tisztítások közti időszakot.
Minden használt katalizátor egy ökológiai bomba. És még qrvára nem hallottunk soha arról, mit csinálnak vele. Ez is csak egy módszer, hogy kicsalogassák a zsozsót a zsebünkből .
Én a kétütemű motorok környezetbarátabbá tételének lehetőségét inkább a keverőolajok összetételének fejlesztésében látom ezek a katalizátoros cumók szerintem nem a jövő megoldásai hanem a tegnapéi.
Meg egyébként sincs. Valószínűleg raktak rá katalizátort. Az meg, úgy hallottam, nem növeli a teljesítményt, és nem csökkenti a fogyasztást. De lehet, hogy rosszul tudom ...
Ettől függetlenül szerintem addig jó, míg a legkevesebb sallang van rajta, ami elromolhat .
Na ja az autóknál pontosan így van. Egyedül a suzukiknál hiszem el mert láttam. Legalább is a Swiftek tényleg, még az 1.6 GLX is jó fogyasztást produkál.
Na meg ismerős 120-as gázos skodája.......hogy az miyen kevés benzint evett mikor átkapcsolta PB gázra. :)))))
Szerintem csak akkor fogyaszthat a GS 410 jóval kevesebbet ha a karbi szegényebb levegő- benya keverékkel dolgozik. akkor viszont jobb lenne ha olajbeporlasztásos lenne a kenés, különben a henger meg a gyűrű bánhatja hamarabb.
Na igen ez az életkor cucc valahogy nekem se illett a képbe pláne hogy múltkor írtad hogy a sógorod így meg úgy... há mondom ha az ember tizenhat, ritkán van sógora. :)))
Én meg hiába mutatom az iwiwen magamat mer képem az nincs de azért itt van e.
Az OLEO-MAC több évtizedes márkatapasztalata a profi láncfűrész gyártás terén, a az állandó innovatív és úttörő fejlesztései és az állandó,kitűnő minőség amely minden egyes termékét jellemzi tette mára ezt a márkát a világ egyik piacvezető láncfűrész és kertigép gyártójává.
Az OLeo-mac szakemberei, fejlesztői, mérnökei, fáradságot és időt nem kímélve, megfeszített munkatempó mellett küzdenek nap mint nap azért hogy a polcokra a legkiválobb és legmegbizhatóbb készülék kerüljenek, hogy a fogyasztók maximálisan elégedettek legyenek a cég termékeivel, melyek ezért egendásan alacsony alkatrész igényűek, és minimális szinte elhanyagolható a meghibásodások előfordulási mutatója.
Ezért önök amikor OLEO-MAC terméket vásárolnak nem csak egy készüléket vesznek hanem, több évtized fejlesztéseinek eredményét, a gondos odafigyelést, a rendkívűl magas minőségű modern technikai megoldásokat, kiváló anyagokból készült alkatrtészfelhasználást, precíz pontos összeszerelés ereményét, valamint egy olyan garancia kötelezettséget amely mögött komoly szervízháttér és alkatrészellátás áll.
Oleo-Mac 941C. Nem kérdés, megéri az árát. Nekem már vissza is hozta. :)) Nem is titkolom, az itteni szakikra hallgatva vettem, azóta a Stihl és HQ bálványokat ledöntöttem az oltárról, és áttértem az egyisten hitre. Oleo-Mac az egy, az igaz. De egy Dolmar vagy Komatsu lehet, hogy elférne még mellette. Bár elég széles az oltár. Na jó, mindhárom. :))))))
A GS 410 az OLEO MAC 941 C katalizátoros utódja úgyhogy a 941C-t is nyugodtan megveheted teljesen ugyanaz a fűrész csak a kipuffogója nem katalizátoros. De akármelyiket is választod nyugodtan megveheted nagyon jó minőségű gépek az OLEO-MAC fűrészek, nem csalódsz bennük, az általd preferált típus jó erős gép is ráadásul úgyhogy kiváló választás.
......Az OLEO-MAC előkelő helyen áll a világpiacon a láncfűrészek eladási részesedéseiben is, köszönhetően a kiemelkedő minőségnek a többévtizedes tapasztalatainak, és az innovatív fejlesztéseinek, láncfűrészei legendásan kevés alkatrészigénnyel rendelkező robosztus erős gépek amelyek kiálták az idő próbáját aki használja őket érzi hogy profi technikát tart a kezében. :)))))))))))
Sziasztok! Láncfűrész vásárlás előtt állok.Kisebb kerti munkákhoz,alkalmanként tüzifa vágáshoz használnám.Van egy sparta kaszám ezzel meg vagyok elégedve,ezért néztem ki a GS 410 C fűrészt.Azt szeretném kérdezni,hogy ebben a árkategóriában esetleg még milyen fűrészt ajánlotok,vagy pedig vegyem meg ezt a tipust? Előre is köszönöm a válaszokat.
A csúcs nekem a Beleznay Endrés Auchan TV reklám ahol Ede a férj felkap egy elektromos fűrészt és közben benzines motorfűrész hangját haljuk...............................
végre :D engem is megtaláltak ma egy kihagyhatatlan ajánlattal.... egy nagyon fasza stihl fűrésszel :P a nem idén barnult dakota gyerek megesküdött mindenre hogy ez egy EREDETI MS 440-es :) én türelmes gyerek lévén meghallgattam :) aztán kibillegtem a gyári stillel. ekkor elszomorodott... és megkérdeztem, hogy "amúgy" mennyi az annyi? 30 forintot kért érte... röhögtem egy jót, aztán beballagtam.
Képzelem mennyivel kerülhet többe, mint a sima Ikrás verzió... Érdekes ez az Ikra amúgy, vannak jó cuccaik, pl a sövénnyírók, meg a kis akkus szegélyvágó, de vannak igazán hitványatd termékeik is... Hiába ez az átka, ha egy cég gyártó és forgalmazó iy egyben. Gyárt sajátot, ami használható, meg "gyártat" "sajátot", amit kínából hozat és felmatricázza.
Ja, ma délelőtt fűnyírbálás közben odajött egy genetikailag szoláriumozott szöcske, és a 1000% pamut zoknik mellett egy "eredeti" Stílt akart rámsózni, persze óccsóért - amit nem tudok hogy mennyi - de kettőt húztam a kis tekna gázkarján, mire a huzat elvitte szegényt... vagy a hangtól ilyedt meg, nem tudom, de odébb szögdelt. Persze eredeti Realm fűrész volt. Utólag gondoltam, hogy csak ki kellett volna próbálni, meg lealkudni vagy 10ezerre :)