Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gebild Creative Commons License 2002.08.06 0 0 617
robinmasters
nekem volt 1.1, de olyan állapotut nem kapsz 300-ért, ami meg van kímélve. Az meg tévhit, hogy olcsó a szervizelése. Csak, ha az eredti trabant cuccokhoz kell nyúlni akkor. Szal gondold meg. Ennyiért már autót is lehet kapni. :)
Előzmény: robinmasters (616)
robinmasters Creative Commons License 2002.08.06 0 0 616
Sziasztok!

Autót vennék kb 2-300e között. Elvárások:
- négyütemű
- megbízható (már amennyire ebben az ártartományban ez elvárható)
- hiba esetén viszonylag olcsón javítható
- nem 5 autóból összehegesztett kétes eredetű csoda

Most úgy gondolom egy Trabant 1.1 talán beleillik ebbe a kategóriába. Ha valaki megosztaná velem efféle tapasztalatait, akkor hálás lennék.

robinmasters

Giugiaro Creative Commons License 2002.08.06 0 0 615
Ha nem jó a fesz szabályzód, vagyis túl magas feszültséget enged az aksira, akkor túltölt, mint atom és "főzi" az akksit. Tehát kipárolog a víz belőle. Szerintem ez a probléma. Egy multiméterrel mérd meg magadnak üzem közben az akksi két pólusán afeszültséget, alapjáraton, fordulaton, felkapcsolt lámpával, lekapcsolttal és majd számolj be az eredményekről. Ha emlékezetem nem csal olyan 13,5-13,8 V körül kell lennie.
Előzmény: autotrannie (614)
autotrannie Creative Commons License 2002.08.06 0 0 614
telitalalat: csillaggarazsom van.
problema 1 tehat megoldodott.

"de van maaasiiik" :)

naszoval az aksimbol idonkent kifogy a viz (kb 1500km-enkent), utana kell toltenem. szerintetek csak az akkumulatornal van a gebasz, vagy mas is kozrejatszhat (generator, fesz.szabalyzo)?

bemerettem egy szakemberrel, es azt mondta, hogy az aksi jo, es a generator is eloiras szerint tolt - csak valahogy nem hiszek neki 100%, mert akkor minek megy el a viz az akkumulatorombol???

kosz, AT

Előzmény: atompyka (612)
Trebitsch Creative Commons License 2002.08.05 0 0 613
Hali!

Szerintem, ahogy így leírtad: ez bíz gyújtás-gond. Leginkább trafó. Annyit megér, amennyire elnézem a múveleteket: bele egy próbatrafót, oszt kiderül...

Előzmény: 3r6ScA (609)
atompyka Creative Commons License 2002.08.05 0 0 612
Hali!

Fogadjunk, kint áll az autód!
Nézd meg reggel a féktárcsát! Finom kis rozsda lesz rajta szvsz a párlecsapódásból.
:-)

ATom

Előzmény: autotrannie (611)
autotrannie Creative Commons License 2002.08.05 0 0 611
Szevasztok.

kovetkezo lenne a problemam, hatha lesz valakinek egy jo otlete.

reggel beulok a kocsiba, elindulok, es az elso finom fekezesnel femes hangot hallok (mintha elkoptak volna a betetek, de termeszetesen meg kozel sincsenek abban a stadiumban), ha letekert ablakkal hallgatozok - nyar van. utana meg 2-3 finomabb fekezesnel hallani, utana megszunik.

letezik, hogy megegettem a fekbeteteimet, es emiatt csinal igy? amugy a fekhatas OK, nem is nyikorog, semmi. meg utana ez a femes hang is elmulik, ha parszor rafekezek.

segitseget elore is kosz mindenkitol.

ja igen, ez ugyanaz a fekrendszer, amelyikre a multkor irtam, hogy egy savban a fektarcsa a balelso kerekemen mas szinben van elszinezodve - ha ez segit valamit...

ha meg kell nezetni, mert tavgyogyitani igy nem lehet, akkor leci finoman irjatok meg, hogy "SZET KENE SZEDNED, TE M@RHA!!" :-) ugyanis epp ezt akarnam veletek elkerulni: utalok emelozni, es nem is vagyok nagy spiler fekszerelesben

udv, AT

tomygreg Creative Commons License 2002.08.01 0 0 610
Én az injektorra gondolnék! NEm porlasztja anam "hugyozza" a benzint, és emellett valszeg a levegőkeverést is elrontja. Az egy dolog hogy a computer nem jelez. Egy másikéval kell kipróbálni!
Vagy tele van vízzel ott valami.
Előzmény: 3r6ScA (609)
3r6ScA Creative Commons License 2002.08.01 0 0 609
Sziasztok Mindenki!

Új vagyok itt nagy problémával és mivel már kezdek kifogyni az ötletekből , és a szerelőkből is , próbáljatok segíteni.
A probléma tárgya egy kedves (mocskos,tetü,szemét,hulladék stb.)suzuki , ami olyannyira megbízható , legalábbis a közvélekedés szerint.Az autó nem az enyém (anyámé), de a javíttatás az én dolgom , tekintve , hogy a tulaj csak az elejét tudja a hátuljától megkülönböztetni.
Már egy jó párszor írtam ide-oda ebben a témában , de sajnos a hiba még mindíg megvan , csak a szerelők fogynak el lassan akikhez még mehetnék.A problémás egy suzuki 1995-ös évjárat , ezres motorral.A gond a következő:a motor hidegen egyesben ill.kettesben erőtlen és nehezen gyorsul , rángat , majd amikor eléri az üzemi hőfokot a hibák eltűnnek vagy legalábbis csak egészen kismértékűek lesznek.Ez eddig még nem lenne egy komoly gond , de most jön a java.Amikor elkezd az idő lehűlni , kb. október , és már hidegebbek a reggelek, az autó nagyon nehezen indul be , és ez odáig romlik , hogy télen (garázsos!) 10-12 indítózás (nem körülfordítás!) kell a beinduláshoz. Volt olyan eset , hogy kb. -15 fok volt , a kocsit szabadban kellett hagynom , és éjszaka nem tudtam beindítani , pedig az önindító forgatja a motort.Szerintem most nyáron is kicsit könyebben kellene indulnia ,bár most 4-5 körülfordítás után már beugrik.
Ami eddig cserélve volt:
-lambdaszonda kb. egy éve
-benzinszűrő
-üzemanyagtartály kitisztítva , üzemanyagpumpa szűrője dettó
-szívótorok megtisztítva (nagyon koszos volt)
-gyertyasor , elosztófedél lecserélve
-termosztát ellenőrizve
-üzemanyag nyomása rendben , a rendszernyomást megtartja
-a kompjuter hibát nem jelez
-a hőérzékelő , ami a vízhőfokot méri

A szervizek nem tudnak semmit kimérni , és az az érzésem , hogy ha én nem találom meg az okot , vagy legalábbis nem adok egy jó tippet nem is lesz kész soha.Ez a gond már kb. másfél éve megvan és már marhára unom.Majdnem biztos vagyok benne , üzemanyag ellátási gond , de hol a fenében keressem a hibát?
Előre is köszi a tippeket.

Szkátó Creative Commons License 2002.08.01 0 0 608
Hali!

Nem SOS mert nincs semmi probléma a verdával (kop-kop).
Az ország melyik részén vagy megtalálható? (Van egy pár reptér kishazánkban.) Egy pár litert beszereznék, ha nem aranyárba van.

Előzmény: tomygreg (602)
Giugiaro Creative Commons License 2002.08.01 0 0 607
Úgy gondolom, hogy felesleges pénzkidobás a hűtővizet lecserélned. Főleg, ha a Cd-n nem írja elő a nagy Suzuki Isten.A hűtőfolyadék nem öregszik el, mint az olaj. Annyi a lényeg, hogy télen ne fagyjon bele. Majd ha elromlik a hűtőgombád és kilöki a vizet, akkor is ráérsz kicerélni.
Előzmény: Erzsébeti (606)
Erzsébeti Creative Commons License 2002.07.31 0 0 606
Hali!

Lenne egy kérdésem.
Most volt a gépem (Suzuki 1.0 GL '98-as)40 000 -es szervízen.
A kocsihoz adott kezelési útmutató alapján le kell cserélni a hűtővizet. Ez eddig oké, de a szervízben(nem Suzuki felirat van a cégéren)elővették nekem a gyár álltal adott ez évi cd-t, amin rajta van a szervíz munkállatok sora, és ez NEM tartalmazza ezt, csak a szintellenőrzést, és a tömítettség ellenörzését...
Így a szerelő nem cserélte le a fagyállómat.
A kérdésem annyi lenne, hogy ilyenkor minek higyjek?? Legyen csere, vagy ne legyen? A pénzt az ablakon nem szívesen dobom ki, de ha kell a csere, akkor legyen.

Erzsébeti

tomygreg Creative Commons License 2002.07.27 0 0 605
Ő, namost énis lehet megkavartam magam! Utánanézek ennek pontosan.
Előzmény: atompyka (604)
atompyka Creative Commons License 2002.07.26 0 0 604
Üdv!

Ezek szerint rosszul tudtam, hogy a kerozinnak alacsonyabb az oktánszáma, mint a motorbenzinnek?

ATom

Előzmény: tomygreg (603)
tomygreg Creative Commons License 2002.07.26 0 0 603
Hja, az a tisztitóban kevés kerozin van!
Wynn's-nek OCTAN 10+ oktánszám emelőjében van 97% kerozin.
Előzmény: Szkátó (601)
tomygreg Creative Commons License 2002.07.26 0 0 602
A nagybratyóm vitorlázó repülőzik! Nekem már hoz 10L-t, az árát még nemtom.

HA nagyon SOS, akkor emilben keress!

Előzmény: Szkátó (601)
Szkátó Creative Commons License 2002.07.26 0 0 601
Ha megnézed az összetételüket 9x%-ba kerozint tartalmaznak. Szerintem inkább kerozint érdemes beszerezni, és azt belekeverni a benyába. A hatás ugyan az lesz, csak nem annyiba kerül.
Csak sajna még nem sikerült kerozinos kontaktot találnom...
Ha valaki tud beszerzési forrást szólhatna...
Előzmény: Clarvoyant (598)
tomygreg Creative Commons License 2002.07.26 0 0 600
Hali!

Mazda 323 1,3as BD kasznis még '80ból.
Ebbe kellene 1,6os motor papírmentes is lehet. Aszem rámegy a váltómra azt nem kell átbogarászni.

Tel:70/235 02 85

Giugiaro Creative Commons License 2002.07.26 0 0 599
Van tapasztalat! Egyik sem ér egy irgalmas kiáltás!!! Próbálta sokfélét, srágábbat, olcsóbbat, márkásabbat, kevésbé rangosat, a végén kivettem az injektorfejeket és kitosztítottam gázolajos nyomatóval.
Előzmény: Clarvoyant (598)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.07.25 0 0 598
Sziasztok,

Van valakinek tapasztalata injektortisztito adalekokkal kapcsolatban?Ha igen, melyik markat ajanlja?

Koszi!

Leugan Creative Commons License 2002.07.25 0 0 597
Hello

Pieburg E3 karbi és azt hiszem egytorku.

Lg.

Előzmény: Giugiaro (596)
Giugiaro Creative Commons License 2002.07.25 0 0 596
Milyen akarbi? kéttorkos Pierburg? Vagy valamilyen egytorkú szerkezet?
Az egytorkú oldalán van egy kis ház, az automata szívató háza. Egy kvázi henger aklakú kiállás, aminek, ha fellazítod a csavarjait akkor tudod forgatni és így állítod be a szívató alaphelyzetét. Bele van vezetve a hűtővíz is, és ahogy melegszik a motor, úgy veszi vissza a szívatót.
Előzmény: Leugan (595)
Leugan Creative Commons License 2002.07.25 0 0 595
Sziasztok !

Segítsetek pliz azt alábbiakban.
Autó: VW GOLF II 1.3-as. 1986-os

Sajnos tönkrement a karburátorom és cserélni kellett.
Akinek van az tudja, hogy az automata szivató hogyan működik rajta.
(indítás előtt pedál benyomás, tulajdonképpen akkor kapcsolod be aztán lehet indítani.)

Szóval a szerelőnél még meleg volt a motor amikor átvettem. Nem tudtam megállapítani, hogy jól működik-e a szivató.

Ma reggel viszont indításkor nem ugy működött mint régen.Hiába léptem a gázra elmaradt az a valamennyire lenntmarad a gázpedál érzés. A motor fordulata sem volt szerintem a régi szivatós pörgés.

Segítsetek !
Hogyan tudom megállapítani, hogy jól működik a szivató rajta.

(megjegyzem hogy állítólag a bontott karbiban nem volt szivató rész, és a régiről lett ráátrakva.)

Leugan

Trebitsch Creative Commons License 2002.07.19 0 0 594
OK., örülök, hogy sikerült.
Viszont feltétlen menj vele szervizbe, amint tudsz. Át kell nézni az üzemi fékrendszert is, hogy nem hevült-e fel annyira, hogy kiolvadtak a karmantyúk, porvédők a fékmunkahengerből, nem üvegesedett-e fel a fékpofa, meg hát a kézifékkötelet se árt kicserélni... :)
Fékkel nem szabad játszani!
Előzmény: Zephyr (593)
Zephyr Creative Commons License 2002.07.19 0 0 593
Koszi a segitseget, sikerult megcsinalni. A bovdent rangattam egy picit + megemeltem az autot egy picit (ugy tunik, csak az egyik oldalon ragadt be).
Huh, csak el ne felejtsem, hogy nem szabad behuznom a kezifeket :-)

Koszi megegyszer a gyors valaszokat.

Előzmény: Trebitsch (591)
pöde Creative Commons License 2002.07.19 0 0 592
H_Accord

Ha jól értelmezem szavaidat egy TDi autóról van szó. Eszerint ezen elektromos EDC-adagoló van. Ha valóban nem a vezérléssel van problémád akkor elektromos jellegű lessz. Kellene még egy kis infó a diagnózishoz: - Hideg motorral könnyen indul? , - Ha beindul nem füstöl jobban mint előtte? , - Nem lett csöndesebb a motor, nem hiányzik az az egészséges diesel kopogás?, - Most is ugyanolyan tempóssan húz mint eddig?

Előzmény: H_Accord (583)
Trebitsch Creative Commons License 2002.07.18 0 0 591
Szia!

Megtámasztod a kerekeket + sebességbe rakod hogy rád ne guruljon, kiengeded a kéziféket aztán alábújsz. Megrángatod a kézifékkötelet, egyszerűen fentről lefelé; érzed, ha megszorult. (Ha behúzva is megrángatod, azonnal kiugrik a különbség.) Addig rángatod, amíg le nem lazul, aztán a szervizig nem húzod be többet.
Ha nem ez a gond, akkor rározsdásodtak a fékpofák a dobra. Gyógykezelés: Előbb rükvercben fékezel pár kiadósat. Ha ez kevés, akkor kocsi föl, kerék le, és kalapáccsal odavágsz párat, amíg el nem fordul a dob. Eltörni persze nem muszáj... :)

Előzmény: Zephyr (587)
Szkátó Creative Commons License 2002.07.18 0 0 590
Hát valszeg beragadt(rohadt) a kéziféked. Nem vagyok szakértője a témának, de szerintem vagy a bovden szorult meg valahol (és kiengedett állapotban is behúzva tartja a fékpofákat), vagy a fékpofák ragadtak be. (De ennek kicsi a valószínűsége, szerintem elinduláskor helyreállna).
Hát valahogy alá kéne feküdni, és a bovdent végignézni.
Aztán lehet, hogy hülyeséget írtam.

Előzmény: Zephyr (587)
Leugan Creative Commons License 2002.07.18 0 0 589
Segítség plíz !!!

Kezd megrendülni a bizalmam a jó öreg FAUVÉ Gófban !

Nem elég, hogy elektromos gondjaim vannak, a szerelő állítólag megcsinálta. Tegnap olyat tapasztaltam mint még soha.
A gázpedált nem lehet benyomni, teljesen kőkemény.
Motorház kinyit, karburátornál a bowden mozgat egy műanyag tárcsát amit nem lehet mozgatni az ivén. Tudjátok ez adagolja az üzemanyagot.
Na most ez mit jelent? Vmi eltört a karbimban???

Indítás! Motor beindul, iszonyúan erőlködik, gondolom a sok benyától... karburátorból spriccel ki a benzin miután levettem a levegőszűrő ház fém fedelét. Megjegyzem a levegőszűrő addigra már állt a benyában.

Mi lehet a gond? Járt már vki hasonló képppen?

Megjegyzem előző nap még minden oké volt, kivéve az hogy elment az alapjárat.

Szóval ezt produkálja a híres VW Golf II.

Javítás után eladáson töröm a fejem. Ha vki tud vevőt aki akar egy megbízhatóvá tehető-gondolom- autót az irjon.
Az autó rozsdamentes, 1,3-as 1986-os kiadású gép, 5 ajtóval és megkímélt rendezett belsővel.

Leugan

Leugan Creative Commons License 2002.07.18 0 0 588
Segítség plíz !!!

Kezd megrendülni a bizalmam a jó öreg FAUVÉBAN !

Nem elég, hogy elektromos gondjaim vannak, a szerelő állítólag megcsinálta. Tegnap olyat tapasztaltam mint még soha.
A gázpedált nem lehet benyomni, teljesen kőkemény.
Motorház kinyit, karburátornál a bowden mozgat egy műanyag tárcsát amit nem lehet mozgatni az ivén. Tudjátok ez adagolja az üzemanyagot.
Na most ez mit jelent? Vmi eltört a karbimban???

Indítás! Motor beindul, iszonyúan erőlködik, gondolom a sok benyától... karburátorból spriccel ki a benzin miután levettem a levegőszűrő ház fém fedelét. Megjegyzem a levegőszűrő addigra már állt a benyában.

Mi lehet a gond? Járt már vki hasonló képppen?

Megjegyzem előző nap még minden oké volt, kivéve az hogy elment az alapjárat.

Szóval ezt produkálja a híres VW Golf II.

Javítás után eladáson töröm a fejem. Ha vki tud vevőt aki akar egy megbízhatóvá tehető-gondolom- autót az irjon.
Az autó rozsdamentes, 1,3-as 1986-os kiadású gép, 5 ajtóval és megkímélt rendezett belsővel.

Leugan

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!