Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kivi Creative Commons License 2002.03.20 0 0 244
Köszi, én is így gondoltam. Eddig LED-es pótféklámpám volt, ami alig 500mA-rel vett fel többet. De tele lett vele a tököm, és lecserélem egy izzósra.
Előzmény: bosibo (243)
bosibo Creative Commons License 2002.03.20 0 0 243
Szerintem minden további nélkül ráköthető a meglevő gyári féklámpákra. A pótféklámpa max. 21W-os valószínűeg, a többlet áramfelvételt meg elbírja a féklámpa kapcsoló. Egyes típusoknál nem kizárt, hogy eleve relé kapcsolja a féklámpákat, ebben az esetben még biztosabb, hogy elviseli a rendszer.
A vezetékek átmérője nem lehet gond, főleg, mivel a féklámpa csak időszakos fogyasztó, azaz nem működik állandóan!
Nyugodtam rákötheted a gyári féklámpákra!
Vigyázz, a pótféklámpa csak E-szabványjeles lehet!

bosibo

Előzmény: kivi (236)
qwer1234 Creative Commons License 2002.03.20 0 0 242
Szerintem teljesen jogos volt a válasza. Megcsinálja neked a sima optikai javítást is, csak az nem lehet olyan tartós. Hidd el, nem akart átbaszni ! Én nála csináltattam a kocsimat ezért merem ajánlani.
Előzmény: Ordas Farkas (241)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.03.20 0 0 241
felhívtam őket. Vázoltam a helyzetet ( hátsó kerekek fölötti íven mindkét oldalon 2x5cm-es rozsdacsík. ) Erre azt mondja, ő szívesen lekezeli, de mi van ha 1 hónap múlva megint előjön a rozsda, mert ha már benne van a féreg a lemezben akkor nincs menekvés. Így inkább rögtön cseréljem mindkét ívet min 25 000-ért festés nélkül.

Szépen megköszöntem az infot és leraktam....

Ordas Farkas Creative Commons License 2002.03.20 0 0 240
hmmm mondj már egy árat kb mennyiért kezelnéd le a roszdafoltokat + raknád fel az ív védőket....
Előzmény: qwer1234 (239)
qwer1234 Creative Commons License 2002.03.20 0 0 239
Egy jó karosszériás :


üdv:qwer1234

BX_thomas Creative Commons License 2002.03.20 0 0 238
és mit vettél?
Előzmény: Ordas Farkas (237)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.03.20 0 0 237
hosszas gondolkodás és válogatás után sikerült döntenem, megvettem életem első autóját. Viszonylag jó árban volt, viszont cserébe nem volt benne kötél, háromszög, elsősegély + potlámpák ilyesmi. Ezenkívül mindkét hátsó kerék ívnél a karosszérián van egy kicsi rozsda, kb 5 cm hosszú 2 cm széles. 2 kérdésem lenne:

1. hol lehetne ilyen kiegészítőket olcsón, gyorsan beszerezni? megnéztem a unixtrade honlapját és szerintem 4800 egy elsősegélycsomagért kicsit sok, nem?

2. tud valaki ajánlani jó karosszériást? mert rakatnék fel olyat mint a lada samarákon meg golfokon szokott lett, műanyag védő kerék íveknél. MOndjuk nem túl szabvány az autó, de azért gondolom utána tudják szabni azt a műanyag darabot ha nem passzentos, nem?

előre is köszi

kivi Creative Commons License 2002.03.20 0 0 236
Mit gondoltok az utólag beköthető 3. féklámpáról? Hogy célszerű bekötni? A leírás szerint az egyik féklámpa + pólusára kell kötni, de így 1,75 amperrel nagyobb áram fog folyni. Bírja ezt a kábelezés?
pizo Creative Commons License 2001.12.04 0 0 235
1. XVII. ker. Zrínyi u., Daewoo bontó, Borsos Csaba06 20 913-4978
2. XIII. ker. Csángó u., Daewoo alkatrész bolt, Kovács István 06 20 924-1616

Mindkét helyen hivatkozz Pintér Zoltánra (én vagyok).

Üdv: Zoli

Előzmény: Csabcy (234)
Csabcy Creative Commons License 2001.12.04 0 0 234
96 -os Daewoo Nexia 1500-hoz kellene ac pumpa
Hol szerezzek és mennyiért?
Köszi
Macimedve Creative Commons License 2001.12.04 0 0 233
Ha csúcsot cserélsz, illik mérni. A befecskendezési nyomást ugyanis a rugók határozzák meg, azok meg szoktak fáradni. Autótól függ, hogy a rugóerőt hogyan állítják be. Van, ahol alátét tárcsákkal, van ahol megnyújtják stb. Hiába cserélsz csúcsot, ha túl alacsony nyomáson nyit, nem lesz rendes porlasztás, ugyanolyan sz@r lesz a motor.

Nem egy ökör ára a mérés, mindenképpen illik megcsinálni. Nem egy nagy dolog, nem kell különleges szervizbe menni, nagyon sok szerelőnek van ilyen pumpája.

Előzmény: BLASIUS (232)
BLASIUS Creative Commons License 2001.12.03 0 0 232
Egy hete cserélték az izzítógyertyáimat, de ma megint nem indult, csak vontatásra. Létezik, hogy a porlasztócsúcsok négy hidegindítás után hazavágjanak egy izzítógyertyát?
Ha most kicseréltetem az összes porlasztócsúcsot, akkor nem kell hozzá műszerrel mérni? Mert azért kurv@ sokat elkérnek. Míg a ki- beszerelést meg tudom oldani olcsón.
alpinaB6 Creative Commons License 2001.12.03 0 0 231
Akashi!

a kompressziód mindíg állandó! (persze idövel csökken...)

én inkább az önindítd mágneskapcsolójára(bendix) gyanakodnék. lehet hogy csak pihennie kell amíg újra be tud húzni. (addig persze a motorod is lehül, de ennek nincs jelentősége) próbád megütögetni egy picit az onindítót hosszanti irányban amikor nem akar müködni.ha utánna megy akkor bendix. a legjobb, ha valaki inditózik miközben ütöd(kicsiket!)

HA VÉGKÉPP NEM CSINÁL SEMMIT AKKOR A KALAPÁCCSAL CÉLOZD MEG AZ OSZTÓFEJET, EZ UTÁN TUTI MINDEN FASZÁN MÜKÖDNI FOG. VAGY LOCSOLD LE BENZINNEL ES GYUJTSD MEG, MINT ÉN A SUBARUMAT!

Zoldalma Creative Commons License 2001.12.03 0 0 230
Kérdés. LU2-Jetronic rendszer egy 1986-os Pug 205 1.6-ban. A fojtószelepház alsó részéböl kiindul egy vákuumcsö, amin kb. félúton van egy kb. 5 cm. átméröjü tárcsa, azon egy kétpólusú csatlakozó. A vége csak le van dugaszolva, nincs bekötve sehova. A csatlakozó sincs, de annak már megtaláltam az ellendarabját. A csö vajon hova mehetett eredetileg??? Tippek?
QuadCam Creative Commons License 2001.11.27 0 0 229
Nekem volt: a "sokat futott" önindító belső perselyezése is hajlamos megszorulni melegen. Érdemes felújíttatni, nem egy nagy költség.
Előzmény: Akashi (227)
Primi Creative Commons License 2001.11.27 0 0 228
Sziasztok!

Most akkor miben maradunk? Szerintetek kell járatni a donor motorját vagy nem?
Én úgy tudom, pl. a régi Skodák is, a Renaultok is nyitott rendszerűek voltak.

Csao

Akashi Creative Commons License 2001.11.27 0 0 227
Meggyürüztem az autómat. Szétszedéskor megmértem az illesztéseket,hézagokat meg minden. Gyári értéken van a gép. A problémám a következő:
Hideg motorral, pöcc röff indul. Ha bemelegszik (értem ezalatt az üzemi hömérsékletet) és leállitom, már nagyon nehezen forgatja át az öninditó.(megnéztem az előgyújtást az is jó) Megnéztem nem szorul e a motor (esetleg a hőhatásra kitáguló alkatrészek miatt), de kézzel simán át tudom forgatni. (örökhajtású ventillátoros)
Ha lehül a gép, újra pöcc röff indul. Az akksi jó, mert már a másodikat próbáltam bele.
Lehet hogy a meleg motorban olyan nagy a kompresszió, hogy az öregecske öninditóm nem bira, és felujitásra szorul??? Ha meg kihül a gép csökken a kompresszió és könnyebben átforgatja??
Volt már valakinek ilyen tapasztalata?

Akashi

kivi Creative Commons License 2001.11.27 0 0 226
Ez a 'vak vezet világtalant' esete! :-)
Előzmény: C20NE (224)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.11.26 0 0 225
Igen mínuszban is működik, csak kis teljesítménnyel kell használni,mert csak a párátlanítás a cél.Ha a fűtés kellően bemelegedett, akkor már nem kell,vagy ha nagy hóesésben beszálltok többen a kocsiba, akkot is jól jön, mert elszívja a párát.
Előzmény: bosibo (223)
C20NE Creative Commons License 2001.11.26 0 0 224
hzolee

Hidd el nem kötözködés, de ha te ezeket jobban tudod, miért csak most írod le, hogy szerinted mi a hülyeség? Lehet, hogy ha időben teszed, akkor megkímélsz másokat. Tanácsot meg mindenki jószándékkal ad senki sem akar ártani.

Üdv .: Zoli

Előzmény: hzolee (216)
bosibo Creative Commons License 2001.11.26 0 0 223
Én inkább a lefagyás veszélyére gondoltam, habár még nem próbáltam komoly hidegben. 0 fok alatt a hatását sem éreztem igazán. Tényleg, komoly mínuszban egyáltalán működik?
Előzmény: niváskarcsi (222)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.11.26 0 0 222
A légkondi 0 fok alatt is kiváló páraleválasztó.Kis fokozatban, fűtéssel együtt, gyönyörűen kilátsz az autódból, míg minden más hideg autó párás.
Előzmény: bosibo (221)
bosibo Creative Commons License 2001.11.26 0 0 221
Légkondi időszakos beüzemelésével egyetértek, de szerintem 0 fok alatti időben értelmetlen. Inkább a kissé melegebb garázsban járasd pár percig.

Bikázás: véleményem szerint az indítandó kocsi akksijáról nem szabad levenni a sarukat. Egyszerűen át kell csipeszelni a másik kocsi akkujáról a vezetékeket, és indítani. Utána szépen lekapcsolni a kábelt, és kész. A HDI motor beindul, a generátor áramot ad és tölt, a lemerült akksi töltődik, ha meg totál meghalt, akkor is jár a motor. Semmiképpen nem szabad akkumulátor nélkül járatni a motort, még csak töredék másodpercekre sem!
Az akkucserét álló motornál kell végrehajtani, és ha valamit elfelejt a rádió, hát be kell állítani újra. A motorvezérlő komputer meg a beindulás után szépen a saját programja alapján felszedi a jeladók információit, és minden üzemel, mint korábban.

Előzmény: Pugfan (220)
Pugfan Creative Commons License 2001.11.26 0 0 220
Légkondi: igen, 1-2 hetente 5-10 percre érdemes bekapcsolni, mert a közeg gáz+olajpára, és az keni a rendszert (kompresszor, szelepek) is!

A bikázást azért jó lenne tisztába tenni! az új HDi-men pl. az akku + saruja gyorsoldós, a - pedig nem! Vmi olyat hallottam, hogy ilyen autót bikázva - testre (motor), +pedig az akkuról leválasztott akkusarura csatolandó. Csak az a kérdésem, Ok beindult a motor, de hogyan teszem vissza az akkusarut motor leállás nélkül az akkura?

Előzmény: SzaboZE (218)
QuadCam Creative Commons License 2001.11.26 0 0 219
Szívemből szóltál kolléga!

Hosszú ideig próbálkoztam szerelőkkel és oda jutottam ahová te: az autómhoz senki nem nyúlhat! Inkább rászánom az időt és fáradságot, görnyedek felette fél napig, de legalább nem lesz szétb@szva és az kerül bele, amit én beleteszek. Pedig qrvára lenne egyéb időtöltésem.... :(

Előzmény: hzolee (217)
SzaboZE Creative Commons License 2001.11.26 0 0 218
Hali!

Ha valaki ért hozzá jobban, akkor irhatna pár sort, hogy a légkondi téli időszakban igényel-e valamiféle törödést, karbantartást? pl: két hetente 10 percre járatni vagy vmi hasonló móka van-e vele?

SzaboZE

hzolee Creative Commons License 2001.11.26 0 0 217
szerelő és szerviz témakör:
ez olyan, mint a cigánykérdés.
95%-uk csak arra hajt, hogy áthúzzon a hajó alatt!
az 5% kivételt nehéz megtalálni, és sajnos az emberek a 95% alapján általánosítanak! (már aki észreveszi, hogy átverték)
ki nem cserélt alkatrészek számlázása,
felesleges pluszmunka végzése az anyagköltség növelése miatt,
el nem végzett munkák számlázása,
használt (felujított) (szépen elpucolt) alkatrész újként történő beszerelése,
trehányság, oda-nem-figyelés...
több év után rájössz, hogy amelyik olyan végtelenül rendes volt, az is csak azért hogy elaltassa a gyanakvásodat.
Ma ott tartok, hogy magam csinálom a kocsimat (lada), mert bár nem ez a szakmám, így is többszörösen megbízható, és töredékébe kerül. a jó munkát szivesen megfizetem, de 1-2 jóbarátomon kívül senki sem végzett eddig JÓ munkát.
szóval amit a szerelő mond, azt kapásból el lehet osztani kettővel.
Lejjebb írta valaki, hogy az aksija egyre szarabb volt, majd generátor és önindító csere... ...lehet, hogy elég lett volna csak a szénkefét. ezeknél sosem lehet tudni.
z
hzolee Creative Commons License 2001.11.26 0 0 216
sziasztok
1 azt tanácsolom, az autódoktor szavaira ne nagyon adjatok. mondott már hülyeséget.
2 azt tanácsolom, egymás helyett is inkább hozzáértők szavaira adjatok. mondtok néha hülyeséget. vigyázzatok, mert a másik - vagy egy uj topiklátogató - esetleg elhiszi!
mire alapozom ezt? "miért forog a hütöventilátor kikapcsolt gyujtásnál", "hány ampert vesz fel egy kürt", "hogyan bikázzunk (ÉS MIÉRT)", és a többi hasonló...
XJ6nak igaza van, hogy beszól.
néhány eset, amire visszaemlékszem (teljes topikot elolvastam):
azért járatod a donor autó motorját, mert nem a másik aksiját, hanem a másik generátorát kell használni!
Kürtöt minden rendesebb autósboltban lehet kapni, és cserénél nem kell az áramfelvétellel foglalkozni.
Áramkörök (kivi ventilátora) vizsgálatakor ne felejtsük el a vezeték épségét ellenörizni. Nehezen fogom fel ezt a nyitott és zárt hütörendszer elmeletet, szerintem a kb a T-modell óta nem használnak nyitottat - de ti tudjátok. (vegyük észre, hogy létezik kiegyenlítötartállyal egybeépitett hütöradiátor, pl UNO).
Mi az, hogy számítógépes autó?? S120L óta mindegyik az!)
A másiknak egy szelepet kellene kitisztítania, a tanácsot adó kolega oda sem figyel hogy az illetö azt hitte hogy az alapjáratszabályozó motorról (!) van szó, tehát efelett elsiklik és azt tanácsolja, öntsön bele LB higítót (vagy mit)...
Persze 1 motornak nem lesz baja az LB higítótól attól eltekintve, hogy onnantól nem lesz kenése, de akkor is!
z.
XJ6 Creative Commons License 2001.11.26 0 0 215
> A generátor , mivel az indítózás alatt jelentős feszültségesést érzékel rátölt az akksira, amire a bikázott kocsi indítómotorja is rá van kötve. Szerintem ez nem egészséges, mivel a generátor 60 -100 A kapacitás kevés ehhez és a diódahí simán kipukkadhat. <

ize... ez nekem egy kisse homalyos.... mi az a 100 A kapacitas???? bar sejtem, hogy mire gondolsz... de erre le vannak vedve a generatorok... vagy ugy erted, hogy ha en rovidre zarom jaro motornal az akksit, akkor a generator diodahidja elszall???? ja meg valami.. mi van akkor ha a donor a sajat mocijat inditja????? nem ugyanugy kb. 600 A-t vesz fol a sajat inditomotorja is? (bar erre azt valaszolhatod, hogy olyankor a generator le van kapcsolva... es azt hiszem jogosan.... ugyhogy nem szoltam semmit :) )

> Ha valami szerinted ekkora b@romság miért nem segítesz nekem a csökkent értelműnek megérteni a problémát?? Nem ez a topic célja ??<

Ez viszont jogos... sorry... errol neha valoban elfeledkezem... (egyebkent en nem beszeltem csokkent ertelmurol es nem is te voltal az... ertem en...) ;)

Az is teny, hogy egy jo allapotu akksi ki kell birjon egy bikazast es utana meg a sajat mocijat is be kell tudja inditani, de itt nem errol szolt a fa'ma... itt az volt a tema, hogy le KELL-e allitani a donor motorjat... pontosabban le kell-e kacsolni a donor halozatat az akksirol... ezzel nem ertek teljesen egyet... de eszervekkel engem meg lehet gyozni... istenbizony.... ;)

mas tema, de valahogy ide vag... olyannal mar talalkoztam szemelyesen, hogy faszi behozta a Cherokeet, hogy nem mukszik egy csomo elektromos kutyu benne... motor ment, de pl. kozponti zar, elektromos ablakok... stb... nem nagyon... nezem, uj az akksi... kerdem foszert, hogy mikor csereltek? azt mondja a tegnap... es? azota nem mukszenek ezek a dolgok? mondja, hogy igen... kerdem hogy hogyan cserelte? Hat hogy... egyszeruen kivettuk az egyiket es betettuk a masikat... kerdem, hogy jaro motornal? azt mondja nana'... hat meg szep, hogy nem allitottak le... akkor egy rakas mindenbol kiment volna a memoria es ujra kellene allitani... pl. szekek, tukrok... stb.... a', nem rohogtem mint allat... hulye faszi nem hallott meg impulzusvezerlesrol... ;) szerintem csak az osszes multiplexer ment ki benne a feszultsegugrastol.... ;))))

Előzmény: C20NE (213)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!