Ennek a cseréje sima ügy - egyszerűen az elosztó nyakán van az O-gyűrű, régi le, új föl, kezicsókolom. Csak az elosztó helyzetére figyelj, hogy ne rakd el a ki-be szerelés közben, mer akkor nem fog beindulni. :)
Ha lyól emléxem a Suzuki is olyan, hogy egy fogaskerék hajtja az elosztót, és azt is kiveszed; ergo akárhogy visszatehető, de csak egyetlen helyzetben OK. Ha 1-es fölső holtpontra állítod kiszerelés előtt, és a főtengelyt nem mozgatod amíg kint van, akkor nem ügy az se: ugyanúgy kell állni a rotornak mikor visszateszed, mint kivétel előtt. A finombeállítást viszont vagy nagyon öszejelölöd (alkoholos filc) vagy stroboszkóp.
Kis huzatás-nagy huzatás: rengeteg mindentől függ, hogy mennyi dolga van a szinkronkúpoknak. A bemenőtengely fordulatszáma elkezd esni, amikor váltás közben, kinyomott kuplungnál épp üresben van, tehát nem hajtja vissza egyik fokozat fogaskereke sem. Akkor nem kell dolgozni a szinkronnak egyáltalán, ha annyira lelassul (fölfele kapcsolásnál) hogy épp azonos a fordulatszáma azzal a fogaskerékkel, amivel összekapcsolódik épp.
Tehát még a váltókar húzásának sebességétől is függ a dolog, hogy mennyit pihen üresben, a kihuzatás mértékétől... Szal nem egyszerű, na. :)
Visszakapcsolásnál pont ugyanezen az elven működik a duplakuplung-gázfröccs c. eljárás, csak fordítva van a különbség a fogaskerekek fordulatszáma között. Azt szünteti meg a gázfröccs (jó esetben :).
Trebitsch: Szintén hmmm. Akkor leírom bővebben. Az elosztónál van egy kis olajcsöpögés, ott, ahol a vez.műtengely-házra felfekszik. Szakszervizben ránézésre azt mondták, hogy O-gyűrű és hogy kb. 10eFt a csere. Ezt sokallottam, megvettem a gyári gyűrűt (1400). Van "robbantott" rajzon, ezen viszont nem látszik, hogy mi hova fekszik fel, ezért írtam a topicba. Más tömítés nem látszik a rajzon, sem a vezérműtengely felőli oldalon, sem az elosztóban (általad említett szimmering).
Ez a nehéz sebváltás kis húzatásnál érdekes probléma, nem fordítva kéne lenni, hogy akkor nehezebb a váltás, ha ha jól meg van húzatva, hisz ekkor nagyobb a ford. szám különbség a hajtó és a hajtott fogaskerék között?
a váltóolajcsere megtörtént, előtte is utána is csinálja. 80W90 es hajtómű olajat tettem bele. Kuplung beállítva (holtjáték minimálisra véve). Akkor valszeg kettes fokozat szinkrongyürű?:( és mibe kerül a javittatás sac/kb? vagy ha valami sűrübb váltóolajat teszek bele akkor lehet hogy megjavul(hat)?
Hümm.
Az elosztó nyakán van egy O-gyűrű, azt kb. 30 másodperc cserélni; de az nem a tengelyen tömít, és én még nem is láttam rosszat belőle. A tengelyen egy szimmering tömít, az már kicsit beljebb lakik az elosztóban, de azér azt se lehetetlen cserélni - csak azért ahhoz már aránylag rendesen szét kell borítani az elosztót.
Azt viszont mindenképp nézd meg, hogy az elosztót hogyan veszed ki, hogy ugyanúgy tudd visszatenni.
1-es henger fölső holtpont, jelölés... Utána meg nem árt rávilágítani egy stroboszkóppal, pár fokot elég könnyű odébbfordítani rajta a ki-be rakosgatással.
Kedves Szakértők! Szerintetek ki tudom cserélni házilag a Suzukimon az elosztótengelyen levő O-gyűrűt? (Ott van, ahol a vez.műtengelyhez csatlakozik.) A tengely végén nem kell még valamit leszedni? Ha leveszem az elosztófedelet, mit érdemes még karbantartani?
Ja, azért a biztonság kedvéért azt is le kellene csekkolni, hogy rendesen kiemel-e a kuplung...
Ha mechanikus, csavarj egy kicsit az állítócsavaron, hátha jobb lesz.
Nem rozsdamaró, rozsdaátalakító.. rákensz/ráfújsz ilyen fehér trutyit, aztán mire megszárad addigra ilyen sötétkékes-lilás kerámia szerű felületet hagy maga után.. elvileg megfogja a rozsdát..
reggeli indulásnál csinál olyat az autó, hogyha kis sebességnél kapcsolom a kettest, akkor nehéz betenni, néha még reccsen is egy kicsit. Ha jobban kihuzatom, kor simán beveszi. Visszakapcsolásnál rendesen működik.
Mintha rendes "bemelegedés" után enyhülne a dolog.
Vélemény?
Eladó Escort XR3i 1986 év végi. Benzin + gáz, még egy év műszaki! Eleje törött, azaz homlokfal és a hűtő cserére szorul. Az autó üzembiztos, az új hűtő megvan hozzá. Hozzáértőknek, Escort tulajdonosoknak ajánlom, kis munkával szép autó varázsolható belőle!
www.expressz.hu oldalon képpel található
Budapest - Laci 30/3116-727
Köszönettel a figyelmet!
Mire nem jó a Car is reborn a Discoveryn.. :))
drótkorong
ha lyukas is már akkor esetleg hátulról foltozás
ólmozni a foltot (olyan mint a glettelés, csak forró ólommal..
esetleg cinkspray
glettelés,
festés, lakkozás.. :)
felverődést meg esetleg rozsdaátalakító, vagy szépen kicsiszolod fémtisztára.. és utána a rozsdaátalakító, aztán festékpötty, aztán összepolírozod.. csak ilyen kis méretben eléggé precíziós meló..
hatha tudjatok: sok a kofelverodes a kasznin, apro lepattogzasok, ajtokuszob rozsdalni kezd nagyon vekony csikban, ajtoszegely szinten, stb. (kocsog elozo tulaj, JBQA). hogyan lehet hazilag javitani oket? festore nem szivesen biznam, sok is van belole meg el tudok pocsolni vele.
gondolom kellene vmi rozsdamaro, alapozo meg festek. tudtok javasolni vmit? sose csinaltam meg ilyet :I
Nem rázattam meg padon, csak olajsáros a gátló alja, ebből gondolom. Érdekes, hogy csak 80 felett jelentkezik, de inkább 100 felé durvul be.
A kormány úgy szitál hogy fogni nem lehet.
Az adalékokról: akkor inkább az erre szánt pénzt jobb olajra költöm:)
hutobol kijovo viz 80-85 fokos, amikor ranyit a termosztat, ez valszeg megfelel a haynes manualnak. kozben a kocsiban a muszer meg mindig az also 1/4-ben van, valszeg picit az pontatlan.
Üzemi hőfok benzinmotornál 90-95 fok, dízelnél 85-90. Amíg ezt el nem éri, addig a motor hideg.
Persze azért az nem mindegy, hogy mennyire, a hetven fok az már egyáltalán nem olyan vészes.
Persze, de ha nekiláttál volna a műszer nemlétező hibáját keresni, akkor még baromi sokáig járkálnál túlhűtött motorral. Még a kétszeri csere költségei is visszajönnek 3-4 tankolás után; arról nem is beszélve, hogy a motor sokkal jobban kopik hidegen.
Slick és társai: _Szerintem_ nézőpont kérdése. Aki eladja, annak jó... Aki megveszi, annak meg nem annyira. A motornak úgy nagyjából tökmindegy, károkat viszonylag ritkán okoz valamelyik.
"Ha beindul a ventillátorod tuti, hogy a jeladó a rossz"
ezt nem értem miért?
Na jó én is félreérthető voltam, menet közben áll stabil 70 fokon a mutató, álló helyzetben vagy dugóban feljebb megy, és itt kapcsol kb 90 foknál (a mutató mutat kb 90-et)a ventillátor.Nem 70 nél kapcsol. Tehát elméletileg akár jó is lehet, de akkor a termosztát nyit korán. Vgy jó a termosztát, de akkor a jeladó egy tartományban nem jó, egy másikban meg igen.
Tegnap megnéztem, álló helyzetben kb müszer szerint 70 foknál nyit a termosztát (Trebitsch féle módszer), de ezután feljebb megy..
Ha jól tudom a termosztát 87 - 92 fok között nyit ki teljesen tehát reális érték a 90 fokra állított hűtőventi ami ugye a hűtő aljában van és így akkor kapcsol ha már mindenhol meghaladja ezt az értéket tehát a hűtő csak kényszerszellőztetéssel tudja leadni a hőt. Ha beindul a ventillátorod tuti, hogy a jeladó a rossz. A termosztátot elvileg egy hőálló üvegedényben hőmérő + vízforralóval le tudod ellenőrizni, de olyan macerás kiszedni meg berakni, hogy szerintem a jeladót egyszerűbb kicserélni.
korkerdes: a fenti (Golf III-as) tesztnek olyan sugalmazasa van, hogy amelyik kocsi elmegy 165000 km-t gond nelkul, az mar hu de tartos. Nincs sok bajom a III-as golfokkal, foleg, hogy eddig vagy kettoben ultem es az akkori helyzetem olyan volt, hogy inkabb a tulelesre koncerntraltam, mint a kocsi metendinamikajanak es uttartasanak megfigyelesere. (szar soforok) De: mi a francnak kell tartosnak beallitani egy kocsit azert, mert 165-ot gond nelkul elmegy ha lelkiismeretessen szervizelik? Ez szerintem barmelyik also-kozepkategorias kocsinak kutya kotelessege. Sot, a Dacian kivul az alsokategoriasaknak is. Ha 3-400at elmegy motorgeneral nelkul, akkor tenyleg ra lehet mondani, hogy tartos, de szvsz a 165 meg nekem nem bizonyit semmit. Vagy de, ez mar veterankor es csinaljak viragtartot a sajatombol?:)