Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ildy7 Creative Commons License 2002.03.31 0 0 248
Szijasztok!

Tanácsra lenne szükségem!
Fiat Bravam van, és mostanában olyat csinál, hogy alapjáraton 2000 körülire felpörög a motor, aztán vissza nullára, és ezt eljátsza néha... Szerintetek ez mitöl van? Elöször azt hittem, a klíma miatt, de ha nincs bekapcsolba a klíma, akkor is ezt csinálja...

BLASIUS Creative Commons License 2002.03.21 0 0 247
Én most vettem az Auchanban teljesen szabványos mentőládát 2200-ért. Szerintem ezeket a felszereléseket érdemes itt megnézni.
Előzmény: Ordas Farkas (237)
kivi Creative Commons License 2002.03.20 0 0 246
Igen, ezt tudom. A hazai viszonyokat ismerve belekötnek ezek akkor is ha van benne E betű. A vizsga előtt asszem le kell majd vennem a ködlámpákat is, mert hiába E-sek, ismerem a vizsgáztatók hozzáállását...
Előzmény: bosibo (245)
bosibo Creative Commons License 2002.03.20 0 0 245
"E" jel legyen a lámpában, különben vizsgán belekötnek, és persze szorosan a hátsó szélvédőre kell illeszteni, hogy ne tükröződjön vissza a kocsi utasterébe, vagy kívülre (pl. szárny) kell szerelni!

bosibo

Előzmény: kivi (244)
kivi Creative Commons License 2002.03.20 0 0 244
Köszi, én is így gondoltam. Eddig LED-es pótféklámpám volt, ami alig 500mA-rel vett fel többet. De tele lett vele a tököm, és lecserélem egy izzósra.
Előzmény: bosibo (243)
bosibo Creative Commons License 2002.03.20 0 0 243
Szerintem minden további nélkül ráköthető a meglevő gyári féklámpákra. A pótféklámpa max. 21W-os valószínűeg, a többlet áramfelvételt meg elbírja a féklámpa kapcsoló. Egyes típusoknál nem kizárt, hogy eleve relé kapcsolja a féklámpákat, ebben az esetben még biztosabb, hogy elviseli a rendszer.
A vezetékek átmérője nem lehet gond, főleg, mivel a féklámpa csak időszakos fogyasztó, azaz nem működik állandóan!
Nyugodtam rákötheted a gyári féklámpákra!
Vigyázz, a pótféklámpa csak E-szabványjeles lehet!

bosibo

Előzmény: kivi (236)
qwer1234 Creative Commons License 2002.03.20 0 0 242
Szerintem teljesen jogos volt a válasza. Megcsinálja neked a sima optikai javítást is, csak az nem lehet olyan tartós. Hidd el, nem akart átbaszni ! Én nála csináltattam a kocsimat ezért merem ajánlani.
Előzmény: Ordas Farkas (241)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.03.20 0 0 241
felhívtam őket. Vázoltam a helyzetet ( hátsó kerekek fölötti íven mindkét oldalon 2x5cm-es rozsdacsík. ) Erre azt mondja, ő szívesen lekezeli, de mi van ha 1 hónap múlva megint előjön a rozsda, mert ha már benne van a féreg a lemezben akkor nincs menekvés. Így inkább rögtön cseréljem mindkét ívet min 25 000-ért festés nélkül.

Szépen megköszöntem az infot és leraktam....

Ordas Farkas Creative Commons License 2002.03.20 0 0 240
hmmm mondj már egy árat kb mennyiért kezelnéd le a roszdafoltokat + raknád fel az ív védőket....
Előzmény: qwer1234 (239)
qwer1234 Creative Commons License 2002.03.20 0 0 239
Egy jó karosszériás :


üdv:qwer1234

BX_thomas Creative Commons License 2002.03.20 0 0 238
és mit vettél?
Előzmény: Ordas Farkas (237)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.03.20 0 0 237
hosszas gondolkodás és válogatás után sikerült döntenem, megvettem életem első autóját. Viszonylag jó árban volt, viszont cserébe nem volt benne kötél, háromszög, elsősegély + potlámpák ilyesmi. Ezenkívül mindkét hátsó kerék ívnél a karosszérián van egy kicsi rozsda, kb 5 cm hosszú 2 cm széles. 2 kérdésem lenne:

1. hol lehetne ilyen kiegészítőket olcsón, gyorsan beszerezni? megnéztem a unixtrade honlapját és szerintem 4800 egy elsősegélycsomagért kicsit sok, nem?

2. tud valaki ajánlani jó karosszériást? mert rakatnék fel olyat mint a lada samarákon meg golfokon szokott lett, műanyag védő kerék íveknél. MOndjuk nem túl szabvány az autó, de azért gondolom utána tudják szabni azt a műanyag darabot ha nem passzentos, nem?

előre is köszi

kivi Creative Commons License 2002.03.20 0 0 236
Mit gondoltok az utólag beköthető 3. féklámpáról? Hogy célszerű bekötni? A leírás szerint az egyik féklámpa + pólusára kell kötni, de így 1,75 amperrel nagyobb áram fog folyni. Bírja ezt a kábelezés?
pizo Creative Commons License 2001.12.04 0 0 235
1. XVII. ker. Zrínyi u., Daewoo bontó, Borsos Csaba06 20 913-4978
2. XIII. ker. Csángó u., Daewoo alkatrész bolt, Kovács István 06 20 924-1616

Mindkét helyen hivatkozz Pintér Zoltánra (én vagyok).

Üdv: Zoli

Előzmény: Csabcy (234)
Csabcy Creative Commons License 2001.12.04 0 0 234
96 -os Daewoo Nexia 1500-hoz kellene ac pumpa
Hol szerezzek és mennyiért?
Köszi
Macimedve Creative Commons License 2001.12.04 0 0 233
Ha csúcsot cserélsz, illik mérni. A befecskendezési nyomást ugyanis a rugók határozzák meg, azok meg szoktak fáradni. Autótól függ, hogy a rugóerőt hogyan állítják be. Van, ahol alátét tárcsákkal, van ahol megnyújtják stb. Hiába cserélsz csúcsot, ha túl alacsony nyomáson nyit, nem lesz rendes porlasztás, ugyanolyan sz@r lesz a motor.

Nem egy ökör ára a mérés, mindenképpen illik megcsinálni. Nem egy nagy dolog, nem kell különleges szervizbe menni, nagyon sok szerelőnek van ilyen pumpája.

Előzmény: BLASIUS (232)
BLASIUS Creative Commons License 2001.12.03 0 0 232
Egy hete cserélték az izzítógyertyáimat, de ma megint nem indult, csak vontatásra. Létezik, hogy a porlasztócsúcsok négy hidegindítás után hazavágjanak egy izzítógyertyát?
Ha most kicseréltetem az összes porlasztócsúcsot, akkor nem kell hozzá műszerrel mérni? Mert azért kurv@ sokat elkérnek. Míg a ki- beszerelést meg tudom oldani olcsón.
alpinaB6 Creative Commons License 2001.12.03 0 0 231
Akashi!

a kompressziód mindíg állandó! (persze idövel csökken...)

én inkább az önindítd mágneskapcsolójára(bendix) gyanakodnék. lehet hogy csak pihennie kell amíg újra be tud húzni. (addig persze a motorod is lehül, de ennek nincs jelentősége) próbád megütögetni egy picit az onindítót hosszanti irányban amikor nem akar müködni.ha utánna megy akkor bendix. a legjobb, ha valaki inditózik miközben ütöd(kicsiket!)

HA VÉGKÉPP NEM CSINÁL SEMMIT AKKOR A KALAPÁCCSAL CÉLOZD MEG AZ OSZTÓFEJET, EZ UTÁN TUTI MINDEN FASZÁN MÜKÖDNI FOG. VAGY LOCSOLD LE BENZINNEL ES GYUJTSD MEG, MINT ÉN A SUBARUMAT!

Zoldalma Creative Commons License 2001.12.03 0 0 230
Kérdés. LU2-Jetronic rendszer egy 1986-os Pug 205 1.6-ban. A fojtószelepház alsó részéböl kiindul egy vákuumcsö, amin kb. félúton van egy kb. 5 cm. átméröjü tárcsa, azon egy kétpólusú csatlakozó. A vége csak le van dugaszolva, nincs bekötve sehova. A csatlakozó sincs, de annak már megtaláltam az ellendarabját. A csö vajon hova mehetett eredetileg??? Tippek?
QuadCam Creative Commons License 2001.11.27 0 0 229
Nekem volt: a "sokat futott" önindító belső perselyezése is hajlamos megszorulni melegen. Érdemes felújíttatni, nem egy nagy költség.
Előzmény: Akashi (227)
Primi Creative Commons License 2001.11.27 0 0 228
Sziasztok!

Most akkor miben maradunk? Szerintetek kell járatni a donor motorját vagy nem?
Én úgy tudom, pl. a régi Skodák is, a Renaultok is nyitott rendszerűek voltak.

Csao

Akashi Creative Commons License 2001.11.27 0 0 227
Meggyürüztem az autómat. Szétszedéskor megmértem az illesztéseket,hézagokat meg minden. Gyári értéken van a gép. A problémám a következő:
Hideg motorral, pöcc röff indul. Ha bemelegszik (értem ezalatt az üzemi hömérsékletet) és leállitom, már nagyon nehezen forgatja át az öninditó.(megnéztem az előgyújtást az is jó) Megnéztem nem szorul e a motor (esetleg a hőhatásra kitáguló alkatrészek miatt), de kézzel simán át tudom forgatni. (örökhajtású ventillátoros)
Ha lehül a gép, újra pöcc röff indul. Az akksi jó, mert már a másodikat próbáltam bele.
Lehet hogy a meleg motorban olyan nagy a kompresszió, hogy az öregecske öninditóm nem bira, és felujitásra szorul??? Ha meg kihül a gép csökken a kompresszió és könnyebben átforgatja??
Volt már valakinek ilyen tapasztalata?

Akashi

kivi Creative Commons License 2001.11.27 0 0 226
Ez a 'vak vezet világtalant' esete! :-)
Előzmény: C20NE (224)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.11.26 0 0 225
Igen mínuszban is működik, csak kis teljesítménnyel kell használni,mert csak a párátlanítás a cél.Ha a fűtés kellően bemelegedett, akkor már nem kell,vagy ha nagy hóesésben beszálltok többen a kocsiba, akkot is jól jön, mert elszívja a párát.
Előzmény: bosibo (223)
C20NE Creative Commons License 2001.11.26 0 0 224
hzolee

Hidd el nem kötözködés, de ha te ezeket jobban tudod, miért csak most írod le, hogy szerinted mi a hülyeség? Lehet, hogy ha időben teszed, akkor megkímélsz másokat. Tanácsot meg mindenki jószándékkal ad senki sem akar ártani.

Üdv .: Zoli

Előzmény: hzolee (216)
bosibo Creative Commons License 2001.11.26 0 0 223
Én inkább a lefagyás veszélyére gondoltam, habár még nem próbáltam komoly hidegben. 0 fok alatt a hatását sem éreztem igazán. Tényleg, komoly mínuszban egyáltalán működik?
Előzmény: niváskarcsi (222)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.11.26 0 0 222
A légkondi 0 fok alatt is kiváló páraleválasztó.Kis fokozatban, fűtéssel együtt, gyönyörűen kilátsz az autódból, míg minden más hideg autó párás.
Előzmény: bosibo (221)
bosibo Creative Commons License 2001.11.26 0 0 221
Légkondi időszakos beüzemelésével egyetértek, de szerintem 0 fok alatti időben értelmetlen. Inkább a kissé melegebb garázsban járasd pár percig.

Bikázás: véleményem szerint az indítandó kocsi akksijáról nem szabad levenni a sarukat. Egyszerűen át kell csipeszelni a másik kocsi akkujáról a vezetékeket, és indítani. Utána szépen lekapcsolni a kábelt, és kész. A HDI motor beindul, a generátor áramot ad és tölt, a lemerült akksi töltődik, ha meg totál meghalt, akkor is jár a motor. Semmiképpen nem szabad akkumulátor nélkül járatni a motort, még csak töredék másodpercekre sem!
Az akkucserét álló motornál kell végrehajtani, és ha valamit elfelejt a rádió, hát be kell állítani újra. A motorvezérlő komputer meg a beindulás után szépen a saját programja alapján felszedi a jeladók információit, és minden üzemel, mint korábban.

Előzmény: Pugfan (220)
Pugfan Creative Commons License 2001.11.26 0 0 220
Légkondi: igen, 1-2 hetente 5-10 percre érdemes bekapcsolni, mert a közeg gáz+olajpára, és az keni a rendszert (kompresszor, szelepek) is!

A bikázást azért jó lenne tisztába tenni! az új HDi-men pl. az akku + saruja gyorsoldós, a - pedig nem! Vmi olyat hallottam, hogy ilyen autót bikázva - testre (motor), +pedig az akkuról leválasztott akkusarura csatolandó. Csak az a kérdésem, Ok beindult a motor, de hogyan teszem vissza az akkusarut motor leállás nélkül az akkura?

Előzmény: SzaboZE (218)
QuadCam Creative Commons License 2001.11.26 0 0 219
Szívemből szóltál kolléga!

Hosszú ideig próbálkoztam szerelőkkel és oda jutottam ahová te: az autómhoz senki nem nyúlhat! Inkább rászánom az időt és fáradságot, görnyedek felette fél napig, de legalább nem lesz szétb@szva és az kerül bele, amit én beleteszek. Pedig qrvára lenne egyéb időtöltésem.... :(

Előzmény: hzolee (217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!