Sziasztok! Látom kisebb vitát váltottam ki a kérdésemmel pedig nem volt szándékomban. Először is köszönom Jatis-nak, hogy próbált segíteni és köszönöm Trebitsch-nek is, hogy kiállt mellettem, amikor a szakszerviz tudását meg mertem kérdőjelezni! :-)) Uhuhu-nak is köszönöm, hogy milelött leb@szott a szakszervizről alkotott véleményemért, azért próbált segíteni. (bár én nem köcsögöztem senkit, csak azt írtam, hogy az eddigi találkozásunk alapján, nincs jó véleményem a szakszerviz szakiairól) A véleményem kialakulásának körülményének egy-két oka:
1. A szakszervizben ahol voltam a computert kiméretni, a szerelő arra az egyszerű kérdésre sem tudott válaszolni, hogy a légzsák gyújtó elektronikája az egy önnáló egység vagy az ECU-ba van beleépítve. (szerinted ezt nem kellene tudni egy szakszervizben dolgózó szerelőnek? Én ott nem a takarítónőt kérdeztem, hanem egy "szakembert"! :-))
2. A következő kérdés az volt, hogy akkor azt mondja meg hogy konkrétan ebben az autóban milyen típusú ECU-van (ez azért kell, hogy utána tudjak nézni, hogy a légszák vezérlése benne lehet vagy nem, mivel erre, ahogy írtam nem tudott válaszolni) és, hogy fizikailag hol található (az első részére ami az ECU típusára vonatkozott nem tudott válaszolni hablatyolt össze-vissza, a második felére, hogy hol van kapásból rávágott egy helyet, ami persze megin nem jött be neki.) Persze azért a mentségére legyen mondva, hogy az autóm egy kevésbé elterjedt példány a Seat Ibizákon belül, ráadásul nem Mo-ra készített változat. Nem gondolod, hogy egy szakszervizben ezekre a kérdésekre illene kapásból válaszolni tudni?
Végül pedig annyit hozzátennék, hogy volt nem is olyan régen egy ABS hibám (ugyanígy kontroll lámpa égett), ahol hasonló köröket futottam. Nem akarom részeltezni, hogy ez esetben is honnan indultunk (comp. hibától kezdve, hidraulikáig volt minden) végül a jobb első jeladómat kicseréltem és megszünt a hiba (6500 Ft-os alkatrész). Ezt azért is vetettem fel, mert ez esetben, amikor bekerült a jó jeladó az ABS controll lámpája egyből kialudt (megszünt a hiba), tehát nem vagyok biztos benne, hogy a légzsák esetén kellene bárminemű hibakód tölést alkalmaznom, ha bekerült a jó alkatrész. Ahogy írtam is (2 másodpercre kialszik, majd újra kigyullad indításkor)a comp. kireszeteli a hibákat indításkor és csak akkor írja vissza, ha valóban fentáll még a hiba (ABS-nél ez történt). A légzsák esetében nem vagyok biztos, hogy törlődik a hiba bejegyzés (lehet, hogy más kategóriába tartozik mint az ABS), de ennek megpróbálok utána nézni. Vagy Te biztosan mered állítani, hogy a hiba nem törlődik légzsákhiba esetén? (mert akkor máris viszem vissza a szakszervizbe és cseréltetem az érintkezőt amit mondtak :-)))
Elnézést a hosszú szövegért, de ezt szerettem volna kicsit letisztázni :-))))
Hát...
Végülis a zsír tényleg jó, ha van. Ha kiszárad egy kardánkereszt, elmegy belőle a zsír, annak olyan nagy jövője már nincs - de nem szokott kiszáradni, csak jó sokára. :)
Azért persze a zsírzás egész biztosan csak használ neki. Már ha lehet. De csak azért szétszedni, hogy tegyen egy kis zsírt bele az ember: elég nagy marhaságnak tűnik így elsőre. :)
Ehhez képest a 4×4 mag. összes hasonló témájú cikkje azt regéli, hogy milyen fontos a zsírzás...
Mindegy, nekem csak a "hosszkiegyenlítő"-nél van gomb, azt zsírzom, 'oszt kész.
Hát: lehet, hogy nem tettek rá jelölést - akkor is jól kell beépíteni. :)
A kardánkereszt elvileg örökre zsírozva, amikor beépítik. Gyakorlatilag meg némelyiken van zsírzógomb, és azon keresztül megnyomatja az ember, ha már úgyis ott matat.
Általában 2-300 ezret kibír 1 kardánkereszt, ha zsírozod ha nem. 8-10 ezer forint darabja, és könnyű cserélni. Meg ellenőrizni is: megmocorgatod a kardánt, és ha rossz a kereszt, érezni. Meg aztán ha egyszer elindult, elég hamar meg is adja magát teljesen.
Ahogy a szervízeket elnézem, már az is nagy segítség, ha megmondod, hogy a szerelő mit csináljon. :-)
Én is tettem már, pedig nem értek hozzá... (Nappali lámpa bekötése szabályosan, Suzukiba.)
most nem ismétlem meg a teljes történetet, de leírtam már egy topicban, hogy egyszer az Auto-Fort szakszerizbe már harmadszor visszatrélerezett Escortomhoz kis híján kihívtam az automentőt. levettek 100KHUF-ra, utána mehettem keresni egy tisztességes műhelyt, hogy helyrehozzák, amit ott elbasztak.
Auto-Fort a terror igazi háza
Hát, elég sokáig nézegettem (kerestem vmiféle cikkszámot), de nem találtam nyilat.
Kösz az invitálást! Egyelőre tovább kérdezek: a kardánkereszt zsírozandó? Van, aki szerint mindenképp, van, aki szerint csak akkor, ha van rajta zsírzógomb (az enyémen nincs).
Nincs nekem olyan, én csak hobbiból javítom a saját autóimat - meg a haverokét.
Amúgy pedig Újpesten, és szivesen látlak, át is nézem a kocsit. De nagyobb dolgokhat nem vállalok: valamiből az autószerelőknek is élniük kell... :)
Van rajta egy nyíl, a hegyénél egy "engine" felirattal, remélhetőleg ezt figyelembevéve építették be. :)
Amúgy pedig ez még viszonylag bölcs, de legalábbis józan paraszti ésszel megáldott hozzáállás. Ha nem érti, minek az oda: nem kivenni, visszatenni! Pont úgy, ahogy volt, és lehetőleg jót.
Amúgy pedig vannak olyan szörnyűségek némelyik autóban, hogy ember legyen a talpán, aki rájön, h mire jó, meg mér van ott... Persze ez nem pont egy visszacsapószelep kéne, hogy legyen. :)
Thx!
Hogy ezt a márkaszervízben nem tudták elmagyarázni... 2-ben is voltam.
A legbonyolultabb válasz az volt, hogy "Biztos nem véletlenül van ott!".
Arra is úgy jöttek rá, hogy visszacsapó szelep, hogy belefújtak.
Másrészt pedig (bocsi, elkapkodtam az elküldést) a maximális vákuum akkor van, ha forog a motor, és zárva a fojtószelep. Ez egy viszonylag állandó értékű vákuum, erre méretezték azt az agykapcsolót is.
A visszacsapószelep hatására mindig ennyit kap. Anélül meg amennyi épp abban a pilllanatban van.
Minek a visszacsapószelep? Hát hogy álló motornál is legyen vákum az agy kapcsolószerkezeténél - és a motornak ne azzal kelljen kezdenie a beindulást, hogy üresre szívja az összes vákumos kütyüt. :)
Mindnél van visszacsapószelep, féxervo stb.
A szívótorokból kapja a vákuumot az első agy kapcsolója. Közvetlen a torok után van egy visszacsapó szelep (ami nekem meghalt), azt próbálom kideríteni, mi a funkciója.
Amit írtál, az alapján gyakorlatilag mindig vákuum van, ha jár a motor (nem előre áll a "légcső"). Akkor minek a szelep?
Normál szívómotornál nemigen - turbósoknál perszehogy.
Egy kivétel elméletileg van: az előrefele álló levegőbeszívó-nyílás kap egy kicsit nagy tempónál a torlónyomástól. (Gázüzemű motorok észreveszik.)
Namost ha teljesen nyitott a fojtószelep, vagy dízel az a motor, akkor elvileg a szívócsőben tud lenni egy picike túlnyomás.
Miért kérded?