Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.01 0 0 274
Egy fog ide vagy oda, mar tapasztalhato valtozast okoz?
Előzmény: capri-3 (273)
capri-3 Creative Commons License 2002.04.01 0 0 273
persze jelolesek vannak, de ha leszeded a szelepfedelet, akkor lathatod is.
amugy az elrakott vezerlesnek komolyabb jelei lennenek.
Előzmény: Clarvoyant (272)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.01 0 0 272
Audi 100, 18 eves motor, cserelt hengerfejjel.'85-'86-tol tettek hidrosat a motorokra.
Egyebkent a motort tavaly csereltek, ez egy bontott motor (az elozo is ugyanilyen volt csak tonkrement).A szervizben hevesen erdeklodtek, hogy vezermuszijat mikor csereltek erre mondtam motort csereltek egy eve.
Gondolom a helytelen vezerlesre gyanakodott a szerelo...?!
Ezt hogyan tudom leellenorizni?Adatok megvannak, de honnan tudom, hogy hol van a felso/also holtpont, meg hol nyitnak a szelepek?Van jeloles a fogaskerekeken?
Előzmény: capri-3 (268)
Trebitsch Creative Commons License 2002.04.01 0 0 271
Hali!

Dízeleknél a szelepszárszimmering miatti olajpusztítás "nem jellemző". A benzinesek a szívószelep nyakánál szippantják be az olajat, részterhelésnél, amikor a fojtószelep (részbeni)zárása miatt érdemleges vákuum van a szívótorokban - és a szelepvezető már kopott egy kicsit, a szimmering meg fáradt.
Dízelben meg ugye nem annyira van vákuum. :)
Azaz leginkább kopott olajlehúzó/olajáteresztő gyűrűre tippelek.
Ámbár... azt az olajat mindenképp érdemes időben és jó minőségűre cserélni; ha teszel hozzá egy kis olajadalékot is (STP, Wynn's) az általában használ az ügynek. Kis szerencsével lemegy a motorolaj-fogyasztás 2-3 deci/1000 km-re, azt meg ott egye a fene. Egy próbát mindenképp megér, pláne ha úgyis esedékes a csere.

Előzmény: BLASIUS (270)
BLASIUS Creative Commons License 2002.04.01 0 0 270
Hello!

Olvasom a hozzászólásokat az olajfogyásról. Az én 244 D6-os Volvom is sajna 1000-1500 km-en eszik meg egy lityót. Mégis nincs füstje, csendes és egyenletes, keveset fogyaszt (7-8 liter gázolaj) és jól is megy. Elvileg kb. 40e van a motorfelújítás óta. Erre persze biztos rá kell számolni és gondolom így szarul csinálták meg. Kérdésem, mi lehet az oka? Gyűrű, szelepszárszimmering? Esetleg olajcsere után kevesebbet fog enni, mert időszerű lenne.

Trebitsch Creative Commons License 2002.04.01 0 0 269
Renonc.
Úgy nem ér... :)
Előzmény: capri-3 (268)
capri-3 Creative Commons License 2002.04.01 0 0 268
audi 100....

... adatok/ hozzaszolasok...
:)))

uhuhu Creative Commons License 2002.04.01 0 0 267
akkor megállapitom: 1985-ben /18 évvel ezelött/ igen sok autóba épitettek már gyárilag olajos szelepemelöt /hidrotökét/, és injektoros motort.

:)))))

Előzmény: Mihaszna Zullott Naplopo (265)
Trebitsch Creative Commons License 2002.04.01 0 0 266
Kezdek kíváncsi lenni... :)
Mihaszna Zullott Naplopo Creative Commons License 2002.04.01 0 0 265
Vagy Audi 100? :)
Előzmény: uhuhu (264)
uhuhu Creative Commons License 2002.04.01 0 0 264
Vagy Opel Kadett?
Előzmény: Trebitsch (263)
Trebitsch Creative Commons License 2002.04.01 0 0 263
Tudom, mi a hidrotőke. :) Rossz hírem van: az is tud rossz lenni.
Ennyi olajtól pont tud magas lenni a CH, sajna. A kompresszió csak másodlagos jel: először az olajáteresztő-gyűrűk (ez a legalsó) élei kopnak el. Általában 1 l/1000 km-nél szokás felújításra érettnek ítélni a motort, tehát a 2-3 deci még istenes ebből a szempontból - de a CH már emelkedik tőle.

18 éves, hidrotőkés és injektoros... Rákérdezek: Golf GTI?

Előzmény: Clarvoyant (262)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.01 0 0 262
Azert irtam, hogy hidrotkes, mert a szelephezagot az olajnyomas automatikusan allitja be.
Nem kicsi a kompresszio, mert 8-nal kell felujitani, az meg messze van.Az auto meg nagyon megy, csak szemet szurt a magas CH.(Hogy vajon mitol lehet.)
Nem eszi az olajat, csak csipegeti egy kicsit.2-3dl/1000km ami soknak tunhet, de nem egy ennyi idos motornal.
Előzmény: Trebitsch (261)
Trebitsch Creative Commons License 2002.04.01 0 0 261
A csattogás az leginkább a túl nagy szelephézagtól van, ezesetben semmi köze az olajpusztításhoz.
Ha már a kompresszió is kicsi, meg az olajat is eszi... Legvalószínűbb a kopott motor; kis szerencsével csak gyűrűcsere. Kisebb szerencsével komplett motorfelújítás.
Előzmény: Clarvoyant (260)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.01 0 0 260
Azt igy is megmondom, hogy csipegeti az olajat.
A kompresszio 10-11.Az uj motore a konnyv szerint 11-16 kozott van.(18 eves benzinmotor)
A szelepeken mar gondolkodtam korabban, met olyan furcsa csattogos hangja van a motornak.(hidrotokes hengerfej van rajta)
Előzmény: Trebitsch (259)
Trebitsch Creative Commons License 2002.04.01 0 0 259
Nincs mit, drága dolgokat mondtam, sajna...
Ellenőrizd a kartergázt. Ellenőrzés: meleg motoron alapjáratnál lehúzod a szuszogócsövet, és megnézed mekkora nyomással jön belőle a büdös.
Ha nagyon, akkor kár is tovább keresni a hibát - ebben az esetben az olajat is kell, hogy egye a motor valamennyire, és az az az elégetlen szénhidrogén a cső végén.
Előzmény: Clarvoyant (258)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.01 0 0 258
Ah, kozben itt a valasz....koszi!
Előzmény: Trebitsch (255)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.01 0 0 257
Igen, ezt ertem, de mivel lehet orvosolni?
A gyujtas az eloirt, gyertyakban van 2000 km, injektort ellenoriztek, CO-t allitottak.
Mi a helyzet a benzinnel?98-ashoz beallitott motor lehet, hogy 95-osbol ennyit nem tud elegetni, es csak a nem megfelelo oktanszamu uzemanyag okozza a magas HC-t?
Előzmény: capri-3 (253)
Trebitsch Creative Commons License 2002.04.01 0 0 256
Most nézem, porlasztó az nincs: ezesetben csöpögő injektor.
De egy másik beállítás-ellenőrzés semmiképp se haszontalan.
Előzmény: Trebitsch (255)
Trebitsch Creative Commons License 2002.04.01 0 0 255
A benzin az nem. Ami igen:
-rosszul beállított porlasztó/gyújtás
- túl magas a kartergáz, azaz kopott a motor, gyűrűk, szelepszárszimmering stb.

(A HC az gondolom CH akar lenni. Ezesetben elégetlen szénhidrogént, azaz akármiféle elégetlen kőolajszármazékot jelent. A HC az saccra hidrogéncianid, de ezt inkább vegyészek tudják... :)

Előzmény: Clarvoyant (252)
Mogorva Creative Commons License 2002.04.01 0 0 254
Teljesen igaza volt a karosszériásnak!! Lehet gányolgatni, de azt inkább odahaza csináld, mert akor nem őket szidod egy hónap múlva mikor ugyanolyan lesz. Ahol a fém oxidációs folyamata már megindult, ott egy vékony lemez esetén már nincs mit tenni. Annak annyi, csere... Főleg, hogy a karosszériaelemek rozsdásodása általában belülről indul, nem a fényezés felől. Azt még meg lehet próbálni, hogy kivágják a rohdó részt és pótolják, de ott meg a munkadíj lesz a jelzett összeg körül és az eredmény közel sem biztos.

Sajnos el kell fogadni, hogy manapság 25 ezer forint csak nekünk sok... :(

Ugfyanezzel fogsz találkozni majd, mikor te egy egyszerű fékbetét cserét szeretnél és a szaki közli, hogy mindez szép és jó, de ki kellene ám cserélni a féktárcsákat, ami plusz 10-15 ezer forint. Ez van...

Előzmény: Ordas Farkas (241)
capri-3 Creative Commons License 2002.04.01 0 0 253
a HC azt jelzi, hogy milyen magas az elegetlen benzin, azaz az eges nem megfelelo.
lehet gyertya, vagy rossz beallitas, stb stb....
Előzmény: Clarvoyant (252)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.01 0 0 252
Ugy latom itt lehet mindenfele okossagot is kerdezni...
Valaki nem tudja mitol lehet magas az auto HC kibocsatasa jol beallitott CO-nal?1% CO-nla kb. 1500-as a HC.Injektor jo, gyujtas jo,megbizhato szerviz ellenorizte.
Nem okozhatja az, hogy az egyebkent 98-ast igenylo autoban pont a mereskor csak 95-os volt?

Clarvo

Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.01 0 0 251
Szia,

Nekem van egy bontatlan (meg a plomba is rajta van) elsosegelydobozom, ha meg nem sikerult volna beszerezni.1000Ft-ert odaadom.

Clarvo

Előzmény: Ordas Farkas (237)
ildy7 Creative Commons License 2002.03.31 0 0 250
Nem, csak pörög. Fel-le. Nem egyfolytában, csak soxor.
Előzmény: kivi (249)
kivi Creative Commons License 2002.03.31 0 0 249
Le is fullad?
Előzmény: ildy7 (248)
ildy7 Creative Commons License 2002.03.31 0 0 248
Szijasztok!

Tanácsra lenne szükségem!
Fiat Bravam van, és mostanában olyat csinál, hogy alapjáraton 2000 körülire felpörög a motor, aztán vissza nullára, és ezt eljátsza néha... Szerintetek ez mitöl van? Elöször azt hittem, a klíma miatt, de ha nincs bekapcsolba a klíma, akkor is ezt csinálja...

BLASIUS Creative Commons License 2002.03.21 0 0 247
Én most vettem az Auchanban teljesen szabványos mentőládát 2200-ért. Szerintem ezeket a felszereléseket érdemes itt megnézni.
Előzmény: Ordas Farkas (237)
kivi Creative Commons License 2002.03.20 0 0 246
Igen, ezt tudom. A hazai viszonyokat ismerve belekötnek ezek akkor is ha van benne E betű. A vizsga előtt asszem le kell majd vennem a ködlámpákat is, mert hiába E-sek, ismerem a vizsgáztatók hozzáállását...
Előzmény: bosibo (245)
bosibo Creative Commons License 2002.03.20 0 0 245
"E" jel legyen a lámpában, különben vizsgán belekötnek, és persze szorosan a hátsó szélvédőre kell illeszteni, hogy ne tükröződjön vissza a kocsi utasterébe, vagy kívülre (pl. szárny) kell szerelni!

bosibo

Előzmény: kivi (244)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!