sziasztok
1 azt tanácsolom, az autódoktor szavaira ne nagyon adjatok. mondott már hülyeséget.
2 azt tanácsolom, egymás helyett is inkább hozzáértők szavaira adjatok. mondtok néha hülyeséget. vigyázzatok, mert a másik - vagy egy uj topiklátogató - esetleg elhiszi!
mire alapozom ezt? "miért forog a hütöventilátor kikapcsolt gyujtásnál", "hány ampert vesz fel egy kürt", "hogyan bikázzunk (ÉS MIÉRT)", és a többi hasonló...
XJ6nak igaza van, hogy beszól.
néhány eset, amire visszaemlékszem (teljes topikot elolvastam):
azért járatod a donor autó motorját, mert nem a másik aksiját, hanem a másik generátorát kell használni!
Kürtöt minden rendesebb autósboltban lehet kapni, és cserénél nem kell az áramfelvétellel foglalkozni.
Áramkörök (kivi ventilátora) vizsgálatakor ne felejtsük el a vezeték épségét ellenörizni. Nehezen fogom fel ezt a nyitott és zárt hütörendszer elmeletet, szerintem a kb a T-modell óta nem használnak nyitottat - de ti tudjátok. (vegyük észre, hogy létezik kiegyenlítötartállyal egybeépitett hütöradiátor, pl UNO).
Mi az, hogy számítógépes autó?? S120L óta mindegyik az!)
A másiknak egy szelepet kellene kitisztítania, a tanácsot adó kolega oda sem figyel hogy az illetö azt hitte hogy az alapjáratszabályozó motorról (!) van szó, tehát efelett elsiklik és azt tanácsolja, öntsön bele LB higítót (vagy mit)...
Persze 1 motornak nem lesz baja az LB higítótól attól eltekintve, hogy onnantól nem lesz kenése, de akkor is!
z.
> A generátor , mivel az indítózás alatt jelentős feszültségesést érzékel rátölt az akksira, amire a bikázott kocsi indítómotorja is rá van kötve. Szerintem ez nem egészséges, mivel a generátor 60 -100 A kapacitás kevés ehhez és a diódahí simán kipukkadhat. <
ize... ez nekem egy kisse homalyos.... mi az a 100 A kapacitas???? bar sejtem, hogy mire gondolsz... de erre le vannak vedve a generatorok... vagy ugy erted, hogy ha en rovidre zarom jaro motornal az akksit, akkor a generator diodahidja elszall???? ja meg valami.. mi van akkor ha a donor a sajat mocijat inditja????? nem ugyanugy kb. 600 A-t vesz fol a sajat inditomotorja is? (bar erre azt valaszolhatod, hogy olyankor a generator le van kapcsolva... es azt hiszem jogosan.... ugyhogy nem szoltam semmit :) )
> Ha valami szerinted ekkora b@romság miért nem segítesz nekem a csökkent értelműnek megérteni a problémát?? Nem ez a topic célja ??<
Ez viszont jogos... sorry... errol neha valoban elfeledkezem... (egyebkent en nem beszeltem csokkent ertelmurol es nem is te voltal az... ertem en...) ;)
Az is teny, hogy egy jo allapotu akksi ki kell birjon egy bikazast es utana meg a sajat mocijat is be kell tudja inditani, de itt nem errol szolt a fa'ma... itt az volt a tema, hogy le KELL-e allitani a donor motorjat... pontosabban le kell-e kacsolni a donor halozatat az akksirol... ezzel nem ertek teljesen egyet... de eszervekkel engem meg lehet gyozni... istenbizony.... ;)
mas tema, de valahogy ide vag... olyannal mar talalkoztam szemelyesen, hogy faszi behozta a Cherokeet, hogy nem mukszik egy csomo elektromos kutyu benne... motor ment, de pl. kozponti zar, elektromos ablakok... stb... nem nagyon... nezem, uj az akksi... kerdem foszert, hogy mikor csereltek? azt mondja a tegnap... es? azota nem mukszenek ezek a dolgok? mondja, hogy igen... kerdem hogy hogyan cserelte? Hat hogy... egyszeruen kivettuk az egyiket es betettuk a masikat... kerdem, hogy jaro motornal? azt mondja nana'... hat meg szep, hogy nem allitottak le... akkor egy rakas mindenbol kiment volna a memoria es ujra kellene allitani... pl. szekek, tukrok... stb.... a', nem rohogtem mint allat... hulye faszi nem hallott meg impulzusvezerlesrol... ;) szerintem csak az osszes multiplexer ment ki benne a feszultsegugrastol.... ;))))
A kamionos szomszédé. Mindegy tegnap vontatással, ma rendesen beindult. A töltésjelző szerint az aksi ok. Talán az izzítógyertyák nem bírják a hidegindítást?
Ez a bikázás érdekes, ha jár a motorod mikor bikázol akkor:
A. A vezérlő rá van kötve az elektromos hálózatra és az összes tranzienst megkapja.
B. A generátor , mivel az indítózás alatt jelentős feszültségesést érzékel rátölt az akksira, amire a bikázott kocsi indítómotorja is rá van kötve. Szerintem ez nem egészséges, mivel a generátor 60 -100 A kapacitás kevés ehhez és a diódahí simán kipukkadhat.
Tehát szerintem kikapcsolt gyújtásnál semmi baja nem lehet a "donor"nak függetlenül attó, hogy számítógép vezérli e a motort vagy sem, mivel ilyenkor nem kapcsolódik a hálózatra.
Üdv.: Zoli
PS.: Ha valami szerinted ekkora b@romság miért nem segítesz nekem a csökkent értelműnek megérteni a problémát?? Nem ez a topic célja ??
Ez miért is baromság? Az indításhoz csak egy egészséges akkumulátorra van szükség. Ehhez nem kell járnia a motornak. Egy plusz indítást pedig ki kell bírnia egy valamirevaló akkunak.
> Még egy jótanács, számítógépes autót másik autóról kábellel indítani vagy fordítva szigorúan tilos. <
tehat Zsigulit Skoda 120-rol lehet vagy Trabantot Daciarol... de mast nem... mert a tobbi ugye mind "szamitogepes"... nekem is lenne egy jo tanacsom a tisztelt Autodoktor Urnak... ;))))
> A bikázással kapcsolatban: szerintem arra kell ügyelni, hogy a "donor" motorja ne járjon, mert pl. a generátornak gyakorlatilag ez rövidzárat jelent. <
khm... hogy is van ez????? ezt jo lenne innen valahogy kitorolni... jon szegeny laikus, beleolvas es szentul meg lesz gyozodve, hogy allo motorral kell bikazni... nem fogok reszletekbe menni, de ez kuuuuurva nagy baromsag...
ez aztán nagyon ellentmond mindennek, amit eddig hallottam a külső indításról. viszont lehet, hogy téged igazol a generátor cserém ? (201)
akkor ez volt az első ilyen súlyos gixer, mindig járó motorú autóról indítottunk
A bikázással kapcsolatban: szerintem arra kell ügyelni, hogy a "donor" motorja ne járjon, mert pl. a generátornak gyakorlatilag ez rövidzárat jelent. De ez csak az én véleményem.
A gyújtás nélkül m?köd? venti talán a kiegyenlít? tartálynak segít a nyomást helyreállítani(hamarabb visszaáll a nyomás, nem feszíti annyira). De ez szintén csak a saját véleményem.
Ma mi is bikázással próbálkoztunk, nem ment 24V-ról, de bevontatással azonnal. Na most nekem a dízel először szart be ma reggel, amúgy izzítással rendesen indult. Mi történhetett? Az izzítógyertyákkal lehet baj vagy az aksi gyenge?
érdekes, de a gépkönyv még nekem is megvan, nemrég rá is találtam erre a részre. persze éles helyzetben csak kábel fel és hadd szóljon. mindenesetre a szerelőm is csak legyintett, mikor említettem neki a dolgot. de legalább most úgy néz ki elektromosan rendben vagyok. kösz, hogy felhívtad a figyelmemet erre a topikra, holnap azt hiszem el kezdem végignyalni. most kipihenem, hogy a gyereknek sikeresen letöltöttem és beüzemeltem az Original War demot.
Úgy látom a viszontagságaid még nem szűntek meg... :-( Pedig én csak azért hívtalak ide, a mert a múltkor azt írtad, hogy talán a bikázástól zakkant meg a kocsid. Nos, az autódoktor válaszának némiképp ellentmond, hogy a Ford szervizkönyve is pontosan elmagyarázza, hogy hogyan kell bikázni a kocsit/kocsival.
jó'stét mindenkinek, szia Kivi !
tegnapelőtt reggelre volt megbeszélve jelenésem a MŰHELYben. gondoltam áldozok az olyan "öncélúságoknak" mint olajcsere, tél előtti átnézés és társai. reggel halott aksival találtam a verdát. ilyet azelőtt nem láttam, még a ledek sem sem égtek, pedig előző este jéghideg mocival pöccre indult mikor haza indultam. autóklubb min. 8000 ft. lett volna, így kollégám kanyarodott felénk mhelyről, bikázva azonnal indulás, érkezés után sikertelen indítási próba műhely udvaron, meleg mocival is csak egy rántásra tellett a dögnek. mint kiderült ez volt a hattyúdala. tegnap önindító és generátorcserével hoztam el, 51 rúgó volt a vége. olajcsere elmaradt.
82-es évjáratú 244D Volvom van. Ma lemerült az aksi és be kellett tolni. Szervó nélkül voltunk addig kormányozni, amikor egyszer csak nagy kattanást hallottunk. Azóta egy picit nagyobb balra a holtjáték, hangosabb a szervómotor. Jobbra, úgy néz ki rendben megy. A kormány egyenes menetben enyhén jobbra áll. Mi romolhatott el? Elöregedett kormányösszekötő, esetleg a fogasléc? Mennyibe lehet ez?
Ezt szerintem altalanosan nem lehet kijelenteni, az en verdam gepkonyveben meg az is szepen le van rajzolva, hogy hova csatlakoztassuk a masik aksirol a kabeleket...
A gyari kereskedo is igy inditotta be a verdat, mert egy kicsit sokat allt a szalonban, mielott megvettem :))
Kivi:
Bár nem vagyok autóvillanyász (sem kiskapu gyáros), logikusnak találom. Az ilyen autók precizen fesz.szabályzottak, lehet, hogy féltik a számítót a nagy, szabályozatlan áramlökéstől. Az biztos, hogy ezért kell kiszedni az "agyat" az ilyen gépekből ívhegesztésnél.
Nosztalgiáztam egy kicsit, és olvasgattam a régebbi Autódoktor cikkeket. A 2000. október 5-i cikkben szerepel egy érdekes mondat: Még egy jótanács, számítógépes autót másik autóról kábellel indítani vagy fordítva szigorúan tilos.
Egy másik topicban merült fel a kérdés: ha megálláskor megy a hűtőventillátor, akkor ha leállítjuk a motort akkor tovább kellene működnie egészen addig míg le nem hül a motor?
Mert némely kocsinál még egy ideig működik, de a legtöbbnél a gyújtás elvételével megáll.
Az is érdekes, hogy amelyiknél tovább működik, ott mi az értelme, hisz a vízpumpa már úgysem megy, tehát nem kering a víz.
lehet azon vitatkozni, hogy mit lenne logikusabb foltuntetni egy autohoz szant elektromos berendezesen, de attol meg az marad a bevett szokas, hogy a feszultseget es a teljesitmenyt irjak ra... ;) ezzel egyutt kell elni... ;))))