Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hacsek1 Creative Commons License 2003.03.02 0 0 1585
Sziasztok.A problemmam a kovetkezo.Toyota Carina E gazos.Az autom egy ket napig jol megy egy ket napig rosszul,ezt mindket uzemanyaggal teszi,tehat en elsosorban a gyujtasra gyanakszom.Az elso amit megcsinaltam termeszetesen gyertya csere (NGK),semmi valtozas(mondjuk ez nem igaz mert az elso nehany kilometeren jonak ereztem),kovetkezo,elosztofedel tisztogatasa,rotor csere,szinten nincs javulas.Ezutan megcsereltuk a haverom autojaval, az elosztofedelet es a kabeleket(mondjuk az oveben is volt mar 300 ezer kilometer )ettol sem javult meg.Ettol a ponttol kezdve ugy gondoltam,hogy ezeket kizarhatjuk mint hibaforrast.
Amikor rosszul megy autom alacsony fordulaton erezheto a hullamzas a motor teljesimenyeben es gazadasra csorog,na mondom rossz elogyujtast kap a motor,amit persze a computer allit be maganak,de miert rosszul?
Multror elmentem egy ingyenes autodiagnosztikara,ahol mindent kimertek es egy hibat talaltak is,egy hogomba nem a motor hofokanak megfelelo jelet adott le,szerintuk ez az alapjarati fordulatszamom lehet magasabb ettol a hibas jeltol.Az alapjaratommal semmi gondom nincs mondtam nekik ,de nem tudtak mit mondani,Kesobb jutott eszembe,hogy esetleg az elogyujtas kap az erzekelo miatt fals jelet neha es ezert allit a meleg motornak is rossz elogyujtast.na szoval a kerdes ,hogy okozhatja-e az erzekelo a hibat?
Azt mar csak lehet ,hogy en beszelem be magamnak,de mintha melegben kevesbe produkalja a jelenseget.
Szerintetek jo iranyba tapogatozom vagy sem?
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.28 0 0 1584
Hali! 10-15 km után már régesrég üzemmelegnek kéne lenni a motornak. Mit mutat a hőmérő?
Amíg hideg, addig meg persze hogy minden baja van, amikor visszatolod a szivatót. :)

Amúgy, látatlanban és első blikkre szerintem termosztát, esetleg megfejelve a hiányzó levegő-előmelegítő csővel, vagy át nem kapcsoló télinyári levegőállítóval.

Előzmény: COWFITZ (1581)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.28 0 0 1583
főfúvóka a karbiban...
Előzmény: COWFITZ (1581)
Szkátó Creative Commons License 2003.02.27 0 0 1582
Vagy gyújtás vagy porlasztó.
Esetleg valamilyen dugulás...(pl. benzinszűrő)
Csak porlasztót írtam volna, ha nem írtad volna az "15000 körül remeg és pattog a gyújtás"-t.
Gyertyák hőértéke jó? Mikor volt cserélve?
Előzmény: COWFITZ (1581)
COWFITZ Creative Commons License 2003.02.27 0 0 1581
Üdv mindenkinek!

Mint újdonsült Clio I-es tulaj, tanácsot szeretnék kérni. Az autó 1,4-es, manuális szívatós, és hidegen - néha még 10-15 megtett km után is - lefullad, ha lámpánál, sarkon stb. indulok vele. Ilyenkor csak szívatóval működik rendesen. Ha visszatolom, akkor menet közben is lelassul, illetve gázadásra sem gyorsul, csak fullad. Ha tovább nyomom neki, akkor majdnem megáll, a fordulatszámmérő 15000 körül remeg és pattog a gyújtás. Ha ellenben nem nyomom tovább, hanem egy szinte helyben tartom a lábam, akkor csak nagyon lassan gyorsul - éppen úgy, mint régen a kétütemű Wartburgom. Ha viszont egyszer már bemelegedett, akkor semmi gond nincs vele, megy, mint a golyó. Igaz, csak két hónapja vettük, ezért lehet, hogy mindössze a téli hideggel függ össze az egész (eddig csak ezt a választ kaptam), de akkor is bosszantó, sőt, néha veszélyes helyzetekbe kerülök miatta, ezért írok. Ti mire gyanakodnátok (gyújtáselektronika, gyertya, egyéb)?

C


Trebitsch Creative Commons License 2003.02.27 0 0 1580
A "gyertyaszikráztatást" ismét eljátszottam. Az elosztótól legtávolabb eső kábelek tesztjénél az elosztó felől éles csattogó hangot hallottam, mintha valahol áthúzna, de a gyertyánál is láttam szikrát.

Ne nézd: hallgasd. Akkor megy a henger (és persze a gyertya) ha csökken az alapjárat, amikor lehúzod a gyertyapipát.
Elosztófedél-csere nem hülyeség; ha áthúzást hallasz benne, akkor különösen nem. Érdemes befújni szilikonnal jó alaposan, attól vízálló lesz valamennyire.

Előzmény: Szkátó (1579)
Szkátó Creative Commons License 2003.02.27 0 0 1579
Hali!

A tavaszi nagyszervíz egyik felét letudtam délelőtt.
Kipucoltam nitrohigítóval a fojtószelepet és környékét, alapjárati motort átmostam. Alapjárati kapcsolón egy picit állítóttam (pillangószelep nagyobb elmozdulására kapcsolt - > érzékeny volt a gázpedál). Kapott új NGK ZGR5A gyertyákat, légszűrőt.
Az alapjáratom továbbra is egyenetlen...:(
Ami furcsa:
A "gyertyaszikráztatást" ismét eljátszottam. Az elosztótól legtávolabb eső kábelek tesztjénél az elosztó felől éles csattogó hangot hallottam, mintha valahol áthúzna, de a gyertyánál is láttam szikrát.
A következő fordulóba olajcsere + elosztófedelet mindenképpen leszedem/veszek egy cseredarabot (kábelek, elosztófedél).
Ha ezek cseréje és a szelepek beállítása után is csinálja, akkor azt hiszem így marad...
(De ha a szelepektől nem lehet, akkor inkább nem piszkálom.)

Lógó cső, vezeték sehol nincs, falsot nem szív. Ezeket már sokszor átnéztem.

Előzmény: Trebitsch (1577)
lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1578
pffffff, hat ez xivas. de, fogok venni, csak meg odebb van
Előzmény: Trebitsch (1572)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1577
Hézag: OK., ha annyi hát annyi. :)
Az a furcsa, hogy jó autó -> olajcsere, hézagállítás -> rossz autó.

Télleg furcsa, de ettől nem lehet. Rossz szelephézagtól nem imbolyog az alapjárat. Levert szerelés közben a szerelő egy csatlakozót, egy vákuumcsövet... Ettől már inkább.

Mexakító a gyújtáselosztóban: azért lényeges, hogy van-e benne, mert ha igen, az könnyen tud okozni ilyesmit. Hogy szikrázik a gyertya itt kint, hidegen, 1 atmoszféra nyomáson a a levegőben - az nem garancia arra, hogy a motorban is szikrázni fog melegen, 10-12 bar sűrítési végnyomáson a benzingőzben.

Viszont ha van alapjárati léptetőmotorod, akkor szinte tuti, h nincs mexakítód. :)
És igen, ha a kormány tekergetésére nem esik a fordulatszám, mer a léptetőmotor visszacsavarja, akkor ez a rész rendben van.

Szerintem (továbbra is :) gyertya, vagy gyertyakábel; esetleg az a bizonyos lesodort drót vagy cső.

Előzmény: Szkátó (1576)
Szkátó Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1576
Van egy Haynes E30 szerelési kézikönyvem.
Itt az szerepel, hogy hideg motornál (20 fok) 0,25-re kell állítani mindkettőt (szívó-kipufogó), üzemmeleg motornál meg 0,3-ra.
+ neten is mindenhol ez olvasható. Ezek halálbiztos értékek.

Gyertyák: azokat már cseréltem a hiba fennállása óta.
Gyújtáselosztó: ezt még nem néztem, mert elég nőgyógyász helyen van. Megszakító nem tudom van-e benne.
Jobb idő lesz, levarázsolom a fedelét, és megnézem. Ha mind a 6 gyertya szikrázik, attól még lehet rossz?

Az az igazság, hogy először én is gyújtásgondra tippeltem. Vettem egy plusz kábelt, egyesével cserélgettem -> semmi javulás. Gyertyákat meg már cseréltem...

Az a furcsa, hogy jó autó -> olajcsere, hézagállítás -> rossz autó.
De ez a hintázás elég durva tünet...
Ha elvileg okozhat ilyet egy rossz hézag, akkor nálam valszeg ez a gond úgy gondolom. Ez az amit nem tudok...
A motor nem csattog, de állítás előtt se volt zajos. Egy precíz hézagállítást azt hiszem kivitelezek, ha egy kicsit jobb idő lesz. Ezzel is szűkül a kör. (vagy megszűnik a hiba.)

Mégegy kérdés: Ha manőverezéskor a gázpedálra nem lépek (motort terhelem), és az alapjárati motor megtartja az alapjárati 750-es fordulatot, akkor az valszeg jó igaz? (Már ezt is pucoltam.)

Feltevés:
Ha egy hengerbe kicsi a kompresszió, de benzin+szikra van, akkor az még megy nem igaz? (Kompressziót nem mérettem.)

Előzmény: Trebitsch (1575)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1575
Hát ha a szelephézag nagy, azt hallod. Kerreg mint a varrógép, főleg melegen - ez a kisebbik gond. Ha kicsi, akkor viszont melegen ez a "kicsi" lehet negatív is, azaz nem tud visszazárni a szelep. Az már komolyabb gondokat csinál, beégnek a szelepek.
Ebben a "hidegen 0,25, melegen 0,3" dologban egészen biztos vagy? OHC motoroknál hidegen 0,08 meg hasonló értékeket adnak meg, melegen meg szívószelepre 0.15-0.20, kipufogóra 0.2-0.3. 8nem ekkora tűréssel, tűrés nincs, hanem különféle típusoknál különfélék az értékek... :)
Éppen ezért melegen szokás állítani. Nem kevered véletlenül a hideg/meleg dolgot a _melegen_ értendő szívó/kipufogóval?

Amúgy szvsz nálad inkább valamiféle gyújtásgond van, leginkább gyertya. Honnan tudod, hogy az tuti jó?
Gyújtáselosztó: meg kell nézni a fedelet, nincs-e beégve, ilyen kis szenes csatornák vannak a bakelitban errearra, mikor rossz.
Mexakítós a gyújtásod? (BMW-ket nem ismerem.)

Előzmény: Szkátó (1574)
Szkátó Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1574
Nekem műkszik mind a 6. :)
Eszembe jutott az eljárás, így megkérdeztem, hátha gondjaim lesznek valamikor.

Mondjuk most se makulátlan a kocsim...meg is kérdezem hátha...:
BMW E30 320i a páciens

Ennek még manuálisan kell állítgatni a szelephézegját (hidegen 0,25, melegen 0,3). "Nem egyforma" beállítás okozhat egyenetlen alapjáratot? Modicra rárakták, hibát nem jelzett, elvileg minden henger megy (nem durrog), de:
Beindítás után 1000-1200-on forog a motor, látszólag hibátlan. 1-2 perc után a vezérlés kezdi csökkenteni az alapjárati fordulatot (szenzort kimértem ->jó) (750+-50), és ilyenkor elkezd billegni a kaszni, a kipufogóhang se "egyenletes". (Üzemmeleg motornál se.)
Vétel utáni szelephézagállítás + olajcsere óta csinálja (szerelő mellett álltam, máshoz nem nyúlt).
Vettem egy hézagmérőt, ha kicsit jobb idő lesz sk akarom beállítani (elméletben tudom hogyan kell + 1-szer láttam.)
Elvileg lehet ez a gond? Vagy zsákutca?
Gyertyák, kábelek jók. (Kábeleket "mozgatta" a szerelő szelepállítás előtt. Megsérülhettek).
Esetleg gyújtáselosztó? Ennek jóságát hogyan lehet ellenőrizni? Ha a gyertya szikrázik (6), akkor biztos jó?

Thx

Előzmény: Trebitsch (1571)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1573
pedig ugy van ahogy Szkato teso mondja!!! illetve majdnem!

az en BMWm-nel 0.7dl/1000km a citroenynel meg 0.8dl/1000 km a megadott fogyi pesze olajbol :)

a

Előzmény: lukit (1569)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1572
Röhögni fox, lukit kartács: mindegyiknél...
Most akkor nem veszel autót egyáltalán? :)
Előzmény: lukit (1569)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1571
Persze. Nem valami szigorúak saját magukkal szeben a gyártók, valami érthetetlen okból... :)
De azér az 1-2 deci ezrenként még bőven belefér, bár persze jobb, ha annyit se eszik; de ha mégis, ott egye a fene.

Injektortisztítás: müxik, csak utána tényleg muszáj kicserélni a benzinszűrőt, mer tele van trutyival.
De előtte nem árt kideríteni, hogy koszos-e az az injektor. Mer ha nem, akkor minek pucolni... :)

Előzmény: Szkátó (1568)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1570
Így van. Minden autóba azt kell tenni, amit a gyár előír.
Legtöbbször azért többféle lehetőséget megadnak a gépkönyvben; idősebb autónál érdemes a sűrűbbiket választani.
Előzmény: lukit (1567)
lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1569
liter/ezer km? pffffff:))))))))) melyiknel? (hogy olyat se vegyek sose:)
Előzmény: Szkátó (1568)
Szkátó Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1568
Hali!

Egy új autónál tényleg 0,8-1liter/1000km-t adnak meg olajfogyasztásnak. Ha ennél többet eszik jogos a reklamálásod...:)
Különben ez az az érték, mikor azt mondják: motorgenerál. (Ha nem szivárog sehol.)

A régi Autódoktor által javasolt nitrohigítós injektortisztítási módszerhez mit szóltok? (1 tankba 1-1,5 liter nitrohigító. Utána benzinszűrő csere.)
Valamelyikőtök próbálta már? Vélemények?

lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1567
errol mentek jo nagy flamek az olajos topicban anno, aztan vegulis abban maradt a tarsasag kulonfele okok miatt (tul nagy/kicsi viszkozitas a motornak, azaz olajozatlan maradhat nem megfelelo olaj mellett vs lasd ott), hogy a kocsiba az valo, amit a gyar eloir.
Előzmény: analasgem (1566)
analasgem Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1566
Hi!

Senkit sem akarok bujtogatni, meg hülye is vagyok hozzá, de én ezt egy fokozattal sűrűbb olajjal orvosoltam, igaz dízelben.

Előzmény: lukit (1549)
vikiviki Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1565
enyem szerintem fokent azert eszik ennyit, mert folul a motortomites olajos egy kicsit. Majd kijavittatom. Most 5W-50es van benne, 2000km-e volt cserelve, a palcan meg nem latszik, hogy fogyott volna. Gondolom az elozo tulaj se gyilkolta agyon a kocsimat.
Előzmény: Trebitsch (1564)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1564
Olajtól is függ, pl. a turbós autókba hígabb olajat írnak elő a turbó miatt, ráadásul azok a turbónál is bírják zabálni kicsit.
Előzmény: vikiviki (1558)
Trebitsch Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1563
Olajfogyasztás - és a kapcsolódó dolgok, motorfék utáni gázadáskor füstfelhő hátul stb. De az nagyjából mindegy, hogy mitől fogy az olaj, szelepszárszimering vagy gyűrűk mellett jut az égéstérbe, ugyanazok a tünetek.
Ha már olajosak a gyertyák, az régen rossz, akkor 1-2 litert iszik százon, nem tízezren... :)
Katalizátor egy darabig elégeti az olajat is, persze törölgeti a homlokát, és használódik elfele jól. Eleinte a füstfelhő katalizátorosnál tényleg elmarad - kivéve a reggeli hidegindítást, amíg föl nem melexik a katalizátor. Olyankor a katalizátor mintha ott se lenne.
Előzmény: Szkátó (1554)
cs_geza Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1562
Mint egy precizebb 2utemunek...;)
Előzmény: Kulimász (1560)
Zoldalma Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1561
Az enyémben alapjárat vagy motorfék utáni gázadáskor jött a kék füst.

Amúgy tényleg nem muszáj hozzá levenni a hengerfejet, de vannak, akik inkább emellett döntenek, mert lényegesen könnyebb úgy (ezek az infók a PSA csoport 8 szelepes XU motorjára vonatkoznak).

Előzmény: Szkátó (1554)
Kulimász Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1560
Szvsz azért közölnek ilyen magas olajfogyiadatokat, hogy nehogy véletlenül is visszamehess reklamálni az autógyártóhoz. Attól függetlenül, hogy mit írnak a gépkönyvben az már nem lenne normális, ha 1liter/1000 km lenne a valós olajfogyasztás.
Előzmény: vikiviki (1558)
lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1559
1l/1000km-t mashol is mondtak nekem ford-ra (sot, visszagondolva 1ik szombaton a veszpremiben is mondtak ilyet, aszittem h biztos nem tuggya azt a sok 0-t a vegen kiszamolni:), amugy meg 1 hasznalt kocsinal pontosan sose lehet tudni, hogy mennyi km-t futott -> az 1 dolog, hogy nalam az ora 88Ekm-t mutat ... csak ki tuggya, hogy mar hanyszor mutatta ezt:)
Előzmény: vikiviki (1558)
vikiviki Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1558
ez azert erdekes adat (1l/1000km), mert az en, elvileg joval tobbet futott (188000km) DOHC Mondeom kb fel liter olajat eszik meg 15000 km alatt. Na jo, legyen 1l, de ennyi meg sose volt.
Előzmény: Trebitsch (1550)
lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1557
igazabol onnan indult a helyzet, hogy 1 ideje gyorsitaskor mintha vmi zorogne a motorban/kornyeken, ha siman tartom a sebesseget, akkor semmi, csak ha gyorsitok (nagyon pici gyorsitasnal szinten nem jon elo) ... hogy ez mi a franctol lehet ... aztan eszrevettem az olajfogyit, elvittem a veszpremi fordba - erre a zorgesre 1elore meg nem mondtak semmit, de ki kene deriteni, hogy mi a szartol lehet
Előzmény: Kulimász (1552)
lukit Creative Commons License 2003.02.26 0 0 1556
persze lehet h ez ilyenkor mar normalis, de ismeroseim koreben is megfordul par ford/nemford 90 koruli gyartassal, azok semmi olajat nem zabalnak - innen indultam ki
Előzmény: VAti70 (1553)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!