Sziasztok.A problemmam a kovetkezo.Toyota Carina E gazos.Az autom egy ket napig jol megy egy ket napig rosszul,ezt mindket uzemanyaggal teszi,tehat en elsosorban a gyujtasra gyanakszom.Az elso amit megcsinaltam termeszetesen gyertya csere (NGK),semmi valtozas(mondjuk ez nem igaz mert az elso nehany kilometeren jonak ereztem),kovetkezo,elosztofedel tisztogatasa,rotor csere,szinten nincs javulas.Ezutan megcsereltuk a haverom autojaval, az elosztofedelet es a kabeleket(mondjuk az oveben is volt mar 300 ezer kilometer )ettol sem javult meg.Ettol a ponttol kezdve ugy gondoltam,hogy ezeket kizarhatjuk mint hibaforrast.
Amikor rosszul megy autom alacsony fordulaton erezheto a hullamzas a motor teljesimenyeben es gazadasra csorog,na mondom rossz elogyujtast kap a motor,amit persze a computer allit be maganak,de miert rosszul?
Multror elmentem egy ingyenes autodiagnosztikara,ahol mindent kimertek es egy hibat talaltak is,egy hogomba nem a motor hofokanak megfelelo jelet adott le,szerintuk ez az alapjarati fordulatszamom lehet magasabb ettol a hibas jeltol.Az alapjaratommal semmi gondom nincs mondtam nekik ,de nem tudtak mit mondani,Kesobb jutott eszembe,hogy esetleg az elogyujtas kap az erzekelo miatt fals jelet neha es ezert allit a meleg motornak is rossz elogyujtast.na szoval a kerdes ,hogy okozhatja-e az erzekelo a hibat?
Azt mar csak lehet ,hogy en beszelem be magamnak,de mintha melegben kevesbe produkalja a jelenseget.
Szerintetek jo iranyba tapogatozom vagy sem?
Hali! 10-15 km után már régesrég üzemmelegnek kéne lenni a motornak. Mit mutat a hőmérő?
Amíg hideg, addig meg persze hogy minden baja van, amikor visszatolod a szivatót. :)
Amúgy, látatlanban és első blikkre szerintem termosztát, esetleg megfejelve a hiányzó levegő-előmelegítő csővel, vagy át nem kapcsoló télinyári levegőállítóval.
Vagy gyújtás vagy porlasztó.
Esetleg valamilyen dugulás...(pl. benzinszűrő)
Csak porlasztót írtam volna, ha nem írtad volna az "15000 körül remeg és pattog a gyújtás"-t.
Gyertyák hőértéke jó? Mikor volt cserélve?
Mint újdonsült Clio I-es tulaj, tanácsot szeretnék kérni. Az autó 1,4-es, manuális szívatós, és hidegen - néha még 10-15 megtett km után is - lefullad, ha lámpánál, sarkon stb. indulok vele. Ilyenkor csak szívatóval működik rendesen. Ha visszatolom, akkor menet közben is lelassul, illetve gázadásra sem gyorsul, csak fullad. Ha tovább nyomom neki, akkor majdnem megáll, a fordulatszámmérő 15000 körül remeg és pattog a gyújtás. Ha ellenben nem nyomom tovább, hanem egy szinte helyben tartom a lábam, akkor csak nagyon lassan gyorsul - éppen úgy, mint régen a kétütemű Wartburgom. Ha viszont egyszer már bemelegedett, akkor semmi gond nincs vele, megy, mint a golyó. Igaz, csak két hónapja vettük, ezért lehet, hogy mindössze a téli hideggel függ össze az egész (eddig csak ezt a választ kaptam), de akkor is bosszantó, sőt, néha veszélyes helyzetekbe kerülök miatta, ezért írok. Ti mire gyanakodnátok (gyújtáselektronika, gyertya, egyéb)?
A "gyertyaszikráztatást" ismét eljátszottam. Az elosztótól legtávolabb eső kábelek tesztjénél az elosztó felől éles csattogó hangot hallottam, mintha valahol áthúzna, de a gyertyánál is láttam szikrát.
Ne nézd: hallgasd. Akkor megy a henger (és persze a gyertya) ha csökken az alapjárat, amikor lehúzod a gyertyapipát.
Elosztófedél-csere nem hülyeség; ha áthúzást hallasz benne, akkor különösen nem. Érdemes befújni szilikonnal jó alaposan, attól vízálló lesz valamennyire.
A tavaszi nagyszervíz egyik felét letudtam délelőtt.
Kipucoltam nitrohigítóval a fojtószelepet és környékét, alapjárati motort átmostam. Alapjárati kapcsolón egy picit állítóttam (pillangószelep nagyobb elmozdulására kapcsolt - > érzékeny volt a gázpedál). Kapott új NGK ZGR5A gyertyákat, légszűrőt.
Az alapjáratom továbbra is egyenetlen...:(
Ami furcsa:
A "gyertyaszikráztatást" ismét eljátszottam. Az elosztótól legtávolabb eső kábelek tesztjénél az elosztó felől éles csattogó hangot hallottam, mintha valahol áthúzna, de a gyertyánál is láttam szikrát.
A következő fordulóba olajcsere + elosztófedelet mindenképpen leszedem/veszek egy cseredarabot (kábelek, elosztófedél).
Ha ezek cseréje és a szelepek beállítása után is csinálja, akkor azt hiszem így marad...
(De ha a szelepektől nem lehet, akkor inkább nem piszkálom.)
Lógó cső, vezeték sehol nincs, falsot nem szív. Ezeket már sokszor átnéztem.
Hézag: OK., ha annyi hát annyi. :)
Az a furcsa, hogy jó autó -> olajcsere, hézagállítás -> rossz autó.
Télleg furcsa, de ettől nem lehet. Rossz szelephézagtól nem imbolyog az alapjárat. Levert szerelés közben a szerelő egy csatlakozót, egy vákuumcsövet... Ettől már inkább.
Mexakító a gyújtáselosztóban: azért lényeges, hogy van-e benne, mert ha igen, az könnyen tud okozni ilyesmit. Hogy szikrázik a gyertya itt kint, hidegen, 1 atmoszféra nyomáson a a levegőben - az nem garancia arra, hogy a motorban is szikrázni fog melegen, 10-12 bar sűrítési végnyomáson a benzingőzben.
Viszont ha van alapjárati léptetőmotorod, akkor szinte tuti, h nincs mexakítód. :)
És igen, ha a kormány tekergetésére nem esik a fordulatszám, mer a léptetőmotor visszacsavarja, akkor ez a rész rendben van.
Szerintem (továbbra is :) gyertya, vagy gyertyakábel; esetleg az a bizonyos lesodort drót vagy cső.
Van egy Haynes E30 szerelési kézikönyvem.
Itt az szerepel, hogy hideg motornál (20 fok) 0,25-re kell állítani mindkettőt (szívó-kipufogó), üzemmeleg motornál meg 0,3-ra.
+ neten is mindenhol ez olvasható. Ezek halálbiztos értékek.
Gyertyák: azokat már cseréltem a hiba fennállása óta.
Gyújtáselosztó: ezt még nem néztem, mert elég nőgyógyász helyen van. Megszakító nem tudom van-e benne.
Jobb idő lesz, levarázsolom a fedelét, és megnézem. Ha mind a 6 gyertya szikrázik, attól még lehet rossz?
Az az igazság, hogy először én is gyújtásgondra tippeltem. Vettem egy plusz kábelt, egyesével cserélgettem -> semmi javulás. Gyertyákat meg már cseréltem...
Az a furcsa, hogy jó autó -> olajcsere, hézagállítás -> rossz autó.
De ez a hintázás elég durva tünet...
Ha elvileg okozhat ilyet egy rossz hézag, akkor nálam valszeg ez a gond úgy gondolom. Ez az amit nem tudok...
A motor nem csattog, de állítás előtt se volt zajos. Egy precíz hézagállítást azt hiszem kivitelezek, ha egy kicsit jobb idő lesz. Ezzel is szűkül a kör. (vagy megszűnik a hiba.)
Mégegy kérdés: Ha manőverezéskor a gázpedálra nem lépek (motort terhelem), és az alapjárati motor megtartja az alapjárati 750-es fordulatot, akkor az valszeg jó igaz? (Már ezt is pucoltam.)
Feltevés:
Ha egy hengerbe kicsi a kompresszió, de benzin+szikra van, akkor az még megy nem igaz? (Kompressziót nem mérettem.)
Hát ha a szelephézag nagy, azt hallod. Kerreg mint a varrógép, főleg melegen - ez a kisebbik gond. Ha kicsi, akkor viszont melegen ez a "kicsi" lehet negatív is, azaz nem tud visszazárni a szelep. Az már komolyabb gondokat csinál, beégnek a szelepek.
Ebben a "hidegen 0,25, melegen 0,3" dologban egészen biztos vagy? OHC motoroknál hidegen 0,08 meg hasonló értékeket adnak meg, melegen meg szívószelepre 0.15-0.20, kipufogóra 0.2-0.3. 8nem ekkora tűréssel, tűrés nincs, hanem különféle típusoknál különfélék az értékek... :)
Éppen ezért melegen szokás állítani. Nem kevered véletlenül a hideg/meleg dolgot a _melegen_ értendő szívó/kipufogóval?
Amúgy szvsz nálad inkább valamiféle gyújtásgond van, leginkább gyertya. Honnan tudod, hogy az tuti jó?
Gyújtáselosztó: meg kell nézni a fedelet, nincs-e beégve, ilyen kis szenes csatornák vannak a bakelitban errearra, mikor rossz.
Mexakítós a gyújtásod? (BMW-ket nem ismerem.)
Nekem műkszik mind a 6. :)
Eszembe jutott az eljárás, így megkérdeztem, hátha gondjaim lesznek valamikor.
Mondjuk most se makulátlan a kocsim...meg is kérdezem hátha...:
BMW E30 320i a páciens
Ennek még manuálisan kell állítgatni a szelephézegját (hidegen 0,25, melegen 0,3). "Nem egyforma" beállítás okozhat egyenetlen alapjáratot? Modicra rárakták, hibát nem jelzett, elvileg minden henger megy (nem durrog), de:
Beindítás után 1000-1200-on forog a motor, látszólag hibátlan. 1-2 perc után a vezérlés kezdi csökkenteni az alapjárati fordulatot (szenzort kimértem ->jó) (750+-50), és ilyenkor elkezd billegni a kaszni, a kipufogóhang se "egyenletes". (Üzemmeleg motornál se.)
Vétel utáni szelephézagállítás + olajcsere óta csinálja (szerelő mellett álltam, máshoz nem nyúlt).
Vettem egy hézagmérőt, ha kicsit jobb idő lesz sk akarom beállítani (elméletben tudom hogyan kell + 1-szer láttam.)
Elvileg lehet ez a gond? Vagy zsákutca?
Gyertyák, kábelek jók. (Kábeleket "mozgatta" a szerelő szelepállítás előtt. Megsérülhettek).
Esetleg gyújtáselosztó? Ennek jóságát hogyan lehet ellenőrizni? Ha a gyertya szikrázik (6), akkor biztos jó?
Persze. Nem valami szigorúak saját magukkal szeben a gyártók, valami érthetetlen okból... :)
De azér az 1-2 deci ezrenként még bőven belefér, bár persze jobb, ha annyit se eszik; de ha mégis, ott egye a fene.
Injektortisztítás: müxik, csak utána tényleg muszáj kicserélni a benzinszűrőt, mer tele van trutyival.
De előtte nem árt kideríteni, hogy koszos-e az az injektor. Mer ha nem, akkor minek pucolni... :)
Így van. Minden autóba azt kell tenni, amit a gyár előír.
Legtöbbször azért többféle lehetőséget megadnak a gépkönyvben; idősebb autónál érdemes a sűrűbbiket választani.
Egy új autónál tényleg 0,8-1liter/1000km-t adnak meg olajfogyasztásnak. Ha ennél többet eszik jogos a reklamálásod...:)
Különben ez az az érték, mikor azt mondják: motorgenerál. (Ha nem szivárog sehol.)
A régi Autódoktor által javasolt nitrohigítós injektortisztítási módszerhez mit szóltok? (1 tankba 1-1,5 liter nitrohigító. Utána benzinszűrő csere.)
Valamelyikőtök próbálta már? Vélemények?
errol mentek jo nagy flamek az olajos topicban anno, aztan vegulis abban maradt a tarsasag kulonfele okok miatt (tul nagy/kicsi viszkozitas a motornak, azaz olajozatlan maradhat nem megfelelo olaj mellett vs lasd ott), hogy a kocsiba az valo, amit a gyar eloir.
enyem szerintem fokent azert eszik ennyit, mert folul a motortomites olajos egy kicsit. Majd kijavittatom. Most 5W-50es van benne, 2000km-e volt cserelve, a palcan meg nem latszik, hogy fogyott volna. Gondolom az elozo tulaj se gyilkolta agyon a kocsimat.
Olajfogyasztás - és a kapcsolódó dolgok, motorfék utáni gázadáskor füstfelhő hátul stb. De az nagyjából mindegy, hogy mitől fogy az olaj, szelepszárszimering vagy gyűrűk mellett jut az égéstérbe, ugyanazok a tünetek.
Ha már olajosak a gyertyák, az régen rossz, akkor 1-2 litert iszik százon, nem tízezren... :)
Katalizátor egy darabig elégeti az olajat is, persze törölgeti a homlokát, és használódik elfele jól. Eleinte a füstfelhő katalizátorosnál tényleg elmarad - kivéve a reggeli hidegindítást, amíg föl nem melexik a katalizátor. Olyankor a katalizátor mintha ott se lenne.
Az enyémben alapjárat vagy motorfék utáni gázadáskor jött a kék füst.
Amúgy tényleg nem muszáj hozzá levenni a hengerfejet, de vannak, akik inkább emellett döntenek, mert lényegesen könnyebb úgy (ezek az infók a PSA csoport 8 szelepes XU motorjára vonatkoznak).
Szvsz azért közölnek ilyen magas olajfogyiadatokat, hogy nehogy véletlenül is visszamehess reklamálni az autógyártóhoz. Attól függetlenül, hogy mit írnak a gépkönyvben az már nem lenne normális, ha 1liter/1000 km lenne a valós olajfogyasztás.
1l/1000km-t mashol is mondtak nekem ford-ra (sot, visszagondolva 1ik szombaton a veszpremiben is mondtak ilyet, aszittem h biztos nem tuggya azt a sok 0-t a vegen kiszamolni:), amugy meg 1 hasznalt kocsinal pontosan sose lehet tudni, hogy mennyi km-t futott -> az 1 dolog, hogy nalam az ora 88Ekm-t mutat ... csak ki tuggya, hogy mar hanyszor mutatta ezt:)
ez azert erdekes adat (1l/1000km), mert az en, elvileg joval tobbet futott (188000km) DOHC Mondeom kb fel liter olajat eszik meg 15000 km alatt. Na jo, legyen 1l, de ennyi meg sose volt.
igazabol onnan indult a helyzet, hogy 1 ideje gyorsitaskor mintha vmi zorogne a motorban/kornyeken, ha siman tartom a sebesseget, akkor semmi, csak ha gyorsitok (nagyon pici gyorsitasnal szinten nem jon elo) ... hogy ez mi a franctol lehet ... aztan eszrevettem az olajfogyit, elvittem a veszpremi fordba - erre a zorgesre 1elore meg nem mondtak semmit, de ki kene deriteni, hogy mi a szartol lehet
persze lehet h ez ilyenkor mar normalis, de ismeroseim koreben is megfordul par ford/nemford 90 koruli gyartassal, azok semmi olajat nem zabalnak - innen indultam ki