ZIB
VW-hez sajna nem értek, de cimborámnak a corvette-ben szakadt volt az egyik vezeték a kormányban, és neki is valami hasonlókat művelt. Nem volt sérült az autó, és másmilyet raktak be?
Hello Jatis! Szóval a hiba az, hogy a légzsákom kontroll lámpája (hibajező lámpa) ég. Lekérdeztettem az ECU-t az egyik szakműhelyben és azt írta ki a comp. hogy a légzsákgyújtó (vezető oldal) ellenállás értéke túl nagy. Ebből a visszajelzésbő és abból, hogy az ECU indításnál egy pár másodpercre kikapcsolja a kontroll lámpát (belső teszt után reszeteli az összes kontroll lámpát), majd a légzsák visszajelzőt vissza is kapcsolja, arra gondolok (és a "szakik" is akiknél voltam azt mondják), hogy valószínüleg a gyújtó elektronika és a légzsák közötti szakaszon van valami kontakt hiba. Szóval ezért keresem, hogy melyik lehet a gyújtó elektronika. Ezért lenne jó tudnom, hogy az előző hozzászólásomban említett "fekete doboz" :-)) mit csinál. Amúgy az autóm egy Seat Ibiza 1996-os (VW technológia)
Azért kérdeztem rá erre a típusra, mert a Ford topicban egy Focusos srác nagyon elégedetlen volt vele. Neki gyárilag ez volt az autón, de utálta mert zúgott és nem jól tapadt.
Ez komoly? Nekem piros van.:-(
Sorban:
1. P - diesel és kétütemű
2. S - nezines ohne katalizátor
3. K - nem szabályozott katalizátor (szerencsére a másik autónk ilyen)
4. Z - szabályozott katalizátor
SZVSZ.
Tudja valaki, mit jelentenek a színek a hátsó rendszámtáblán a környezetvédelmi plecsnin? Nekem sárga van. Ha jól tudom, szmogriadónál számít. Pl a piros színűekkel tilos először a forgalom szmogriadó esetén. De vajon mi a további sorrend?
Lecseréltettem az első gumikat a járgányon, mert állítólag az egyik "ütött", azaz szálszakadt lehetett. Használt gumit vettem helyettük (ilyen utakra nem veszek újat). Ezek a mostaniak meg morognak, mintha csapágyas lenne az autó. Ez normális lehet? A futómű beállításával nincs gond és a régi gumikkal nem volt ilyen mormogás. A régi Michelin volt, ez pedig Continental. Először azt hittem, hogy fordítva szerelte őket fel a fickó, de nincs rajta a forgásirány jelezve.
Ez a szilent "ügy" csak a kerék "lötyögésén" keresztül jön elő, vagy kopog is, ahogy nekem.Igaz én nem látom, mikor lötyög a kerék,mert akkor gördül.Igaz, kerékösszekötőt cserélni kell, mert lóg, de a szilentre nem tudok rájöni. Kokkkaköves út ráz, mint a fapados villamos. Gátló mérésen még nem voltam.
Érdemes az autóklubnál méretni,vagy van más, jobb hely is?
Köszi, mostanra már a szerelő is megerősítette. Még egy kérdés: lehet kapni olasz szilentet 600, gyárit ill. spanyolt 2500 Ft-ért. Ennyivel jobb is a drágább?
Sziasztok! Egy kis segítség kellene. Az autómnak van egy kis elektromos hibája (és hát az eddigi szerelők nem igazán tudtak hozzászólni érdemben, csak levették a lét, a hiba meg maradt :-((, ezért mielött elviszem a következő szakihoz körbe akarom járni a témát. Az első kérdésem az, hogy van egy Siemens elektronokám amiről szeretném megtudni, hogy pontosan mit is csinál. A dobozon a következő számok láthatók:
SME 5WK4678
PA6-GF30
G750-475E
1H0953-257-BB
Tudomásom szerint a 2es besorolásu kat. az a szabályozott, nekem is olyan van. Az 1es a szabályozatlan, a 0-ás meg a kata nélküli.
Írtátok,hogy a szilentek kopása zörgéshez vezet. HA azt érzem, hogy az első kerék egy 3 centi magas buckán átmenve is koppan, akkor fatalicskám van, vagy szilent kopott, vagy kinyikkant a gátló? Azt mondjuk most elviszem beméretni, de a kérdés azért még áll.
És ezúton szeretném még megköszönni az eddigi hozzászólásokat!
Militec, Prolong és többiek:
NEM szabad! A Prolong pl. kifejezetten _katonai_ felhasználásra készült: arra, hogyha meglövik a blokkot és elmegy az olaj, akkor is elvigye a tankot a szervízállomásra!
MIDEGY MILYEN ÁRON! Van tribológus ismerősöm, ő mondta hogy prolong után az olaj fémrészecske-tartalma jelentősen megnőtt - tehát az általános kopást erősíti, csak a helyit gátolja (annak árán, hogy sok fém lebeg az olajban).
Szóval hosszútávra tilos, versenyre, meg akkor, ha mindenképp olaj nélkül is célba akarsz jutni, akkor meg kell!
T. Nagyérdemű!
Tud valaki módot féltengely-csapágyak _erősebbre_ cserélésére? Mert nekem 50ekm után a 4-ből 3-at kellett cserélni!
Mondjuk a motor a gyári 205Nm helyett 274Nm-t teljesít, és a kupplung is levágja ezt 260Nm-re (kb), de ha kuplungot erősítek, akkor tutibiztos csapágyhalál lesz a vége.
olaj az van benne az eloirt szinten, nekem is az volt az elso gondolatom. a kiegyenlito tartalya alatt is csak olyan olajparaszeruseg van, semmi komoly folyasnak nevezheto :(