Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kivi Creative Commons License 2002.12.02 0 0 913
Kuplungos kérdés:
nagyon hosszú volt a pedál útja, de ebből csak a felső 10 centin fogott, váltásnál is "elég" volt ha félig nyomtam ki. Ma állítottak rajta, az útja lecsökkent arra a 10 centire amin eddig fogott. Ez így normális?
BLASIUS Creative Commons License 2002.11.29 0 0 912
Köszi. Csak azért kérdeztem, mert volt már hogy leállítás után egész sok volt benne, de tegnap mondjuk alaposan felpörgettem (140-et vitettem vele az M5-ön - de jól bírta mondjuk), aztán megijedtem. Gondolom ilyenkor többet vesz fel a teknőből is a motor és lassabban folyik le, nem?

Lámer módon utánatöltöttem egy keveset és reggel indítás előtt nézve meg már tocsogott az olajtól, úgyhogy tényleg csak nem folyt le.

Előzmény: alpinaB6 (910)
QuadCam Creative Commons License 2002.11.29 0 0 911
Mielőtt nagyon elájulnátok az autódokitól hadd jegyezzem meg, hogy ez: "és úgy indítom, hogy a gyújtási szikrát kiiktatom mindaddig míg meg nem jön az olajnyomás. Ha megjött, várok néhány másodpercig, majd újra indítózok, újra várok (4-5 ilyen után már indulhat a motor!)" kiváló módszer, hogy a katalizátort kafán telepumpáljuk benzinnel. Én inkább az injektorok kábeleit szoktam lehúzni, de mondjuk én csak egy otthon bütykölő kókler vagyok, ne hallgassatok rám... :)
Előzmény: Magnat (901)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.29 0 0 910
BLASIUS

nem kell felporgetned hozza! ha kozvetlenul megallas utan nezed akkor mindig kevesebbet fogsz latni!!! mert le kell meg folynia az olajdeknibe! varni kell 5-10percet mig lefolyik!

a

Előzmény: BLASIUS (909)
BLASIUS Creative Commons License 2002.11.29 0 0 909
Sziasztok!

Jól tudom, hogy ha rendesen felpörgetem a motort (pl. megjáratom autópályán nagy sebességgel) és utána közvetlenül leállítás után megnézem az olajszintet, kevesebbet mutat, mint amennyi ténylegesen benne van? Lehet a különbség több deci egy 2.4-es dízelnél?
Van amúgy olajfogyasztása a motornak, de nem vészes mértékben.

CyberShot Creative Commons License 2002.11.28 0 0 908
Kösz, gebild.
És hogy volt, elvitted kocsival együtt, vagy csak a karbit?
Előzmény: gebild (892)
Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 907
Majd megbeszélem vele holnap! :-) Kölönben a szűrő nem izgat, de az olaj testvérek között is 12k huf ...
Előzmény: Trebitsch (906)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.27 0 0 906
Hát ez már a te dolgod - ha spórolni akarsz az olajon, törődj bele a varrógéphangba.
De majd a doki megmondja, sokkal szebben káromkodik, mint én... :)
Mellesleg olajszűrőt is cserélni kell. Mindig.
Előzmény: Magnat (905)
Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 905
Persze, de én pont ettől szeretnék megmenekülni anyagilag! 16 darab még utángyártottból is 70k, és pont ő írta, h általában 3-4 szorul cserére. De abban az olajban csak kb 150 km van, és nem szívesen dobnám ki!
Előzmény: Trebitsch (904)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.27 0 0 904
Nem tölti vissza - a te érdekedben.
A hidrotőkék leginkább az eltrehánykodott, halasztgatott olajcsere, olajiszap, szennyeződés miatt mennek tönkre. Amelyik kakukk, azt már hiába mosogatja az ember - de a lelkiismeretes szerelő kimossa mindet, hogy ne menjen tönkre, amelyik bennmarad. Van, amelyik mosással helyrehozható, mert nincs rajta sérülés, csak összeszorult az olajsártól, eldugult, ilyesmi. Az megjavul a mosástól.
Természetesen lényegesen egyszerűbb, kevésbé fárasztó és munkaigényes mindet kicserélni, mint egyenként szétszedni, mosogatni, öblögetni...
Előzmény: Magnat (903)
Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 903
Köszi szépen. Most csak azt nem értem, h ő a rosszakat is orvosolja azzel az öblítéses technikával? Persze ha a javíthatatlanokat kicsréli, a többit kimossa, az perfect. Az egyetlen faszság, amit elkövettem, hogy éppen tegnap cseréltettem olajat, de max visszatölti majd azt a mocimosás után ...
Előzmény: Trebitsch (902)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.27 0 0 902
Dergez doki írta. De ez már a javítás, nem a diganózis - mongyuk az is igaz, hogy én is kipakolom az összest, ha már egyhez nyúlni kell, az eljárás meg ez, nem más.
Soroksáron rendel, nem drágán (=nem is olcsó, de megéri mer jól dolgozik) telefonon kell egyeztetni. Az egyetlen autószerelő, akit ajánlani merek...
Előzmény: Magnat (901)
Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 901
Ezt a két módszert is onnan ollóztam, bár nem tudom, melyiket melyik doki írta:

1
"Hogy melyik tőke zenél a 16-ból. Na ez az amit nem tud senki sem biztosra megmondani, csak van aki beismeri és van aki nem. Addig nem is jelent gondot, amíg nem emiatt akar a szerelő egy egész garnitúrát cserélni egy kisebb polgári vagyonért.
Szóval. Mindet ki szoktam venni és jó alaposan kimosni. Amelyik szétszerelhető azt szétszerelve mosom ki benzinben és szilikon spray-vel megfújva rakom össze. Amelyik nem szerelhető, azt benzinben áztatom és egy szerszámmal mozgatva az állítóelemet ki- és bepumpálom a benzint mindaddig, míg ki nem tisztul. Közben a motorban lévő olajat is leengedem és jó alaposan ki is hagyom csöpögni. (Amíg a tőkék tisztulnak, van is rá idő.)
Összerakás után feltöltöm jó minőségű olajjal a motort és úgy indítom, hogy a gyújtási szikrát kiiktatom mindaddig míg meg nem jön az olajnyomás. Ha megjött, várok néhány másodpercig, majd újra indítózok, újra várok (4-5 ilyen után már indulhat a motor!)
A motor indítása után kb. 2000/min fordulaton bemelegítem a motort és járatom mindaddig, míg nem csendesedik el az utolsó tőke is. Mert az állító elemeknek a meleg és nyomás alatti olajra tartósan szükségük van ahhoz, hogy teljesen ki tudjon légtelenedni a belső terük.
Amikor a motor bemelegedett és már viszonylag csendesen jár, kb. fél percenként egy-egy kövérebb gázfröccsel, ill. 15-20 sec.-ig tartó 3-4000-re való felpörgetéssel segítek, hogy az ilyenkor lineárisan megnövekvő olajnyomás könnyebben elvégezze a feladatát.
Ezután tuti csendes lesz a motor és azokat az elemeket is kitisztítottam amik még nem álltak be csak már nehezen végezték dolgukat a bennük felgyűlt olajiszap miatt!"

2
"Külső úton történő vegyi tisztítás csak meddő próbálkozás. Az sem igaz, hogy nem lehet a hibás darabot kiszűrni. Az viszont igaz, hogy aki ilyet mond, az vagy hülye a szakmájához és okoskodik. Vagy egy pénzéhes ?cserépedény?.
Szét kell bontani a motort annyira hogy a vezérmű tengelyek és a hidroelemek ?kipotyogjanak?. Aztán ellenőrizni kell a vezérmű tengely állapotát, mert a sokáig így üzemelő kocsi elkoptathatja rendellenes mértékben! Aztán nem kis türelemmel szét kell szedni az elemeket egyenként és átnézni, kimosni. Ha van köztük olyan, amelyik már kopást mutat, azt cserélni kell, de általában 3-4 darabnál több nem szokott cserére szorulni. Nem ritka az sem, hogy egyet sem kell cserélni!
Viszont összeszereléskor tényleg precíz munkát kell végezni, mert ez a motor nemcsak bivaly erős, hanem kényes is, mint egy csaj! Általában a javítás első fázisa nálam, hogy a motorolajat leengedem és addig csöpögni is hagyom, míg a javítás tart. Mikor a motor indításra kész, az utolsó fázis a friss motorolajjal feltöltés és természetesen az olaj filtert is cserélem! Általában ilyenkor egy olcsóbb, de megfelelő minőségű olajjal töltöm fel a motort és kb. 1000 km lefutása után cserélem a megszokott márkára.
A hidroelem szétszerelését itt és most nem ismertetem, mert egy kis gyakorlat azért kell hozzá, de ha gondolod ezügyben keress meg! "

Hol rendel ő egyébként? Mennyire nehéz bejutni hozzá, hogy dolgozik? (persze biztos profi, de mennyire futószalag?) Ja, relatíve és mennyiért?

Előzmény: Trebitsch (899)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.27 0 0 900
A dokinak sajátos a stílusa - a "honnan tudod, hogy pont egy darab rossz van? Zenész van a családban? " kérdés szvsz arra vonatkozhatott, hogy Yehudi Menuhin az abszolút hallásával talán megmondja fülre, hogy hány és hol kopog, de köznapi halandóknak a fülhallás kevés... :)

Előzmény: Magnat (897)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.27 0 0 899
Pedig... csak tudni kell, hol nyomod, és mi az amit érzel.
(Most különféle pajzán dolgok jutottak eszembe, de hagyjuk. :)

Ha megkeresed az autódokit (Dergez Attila, telszam lejjebb), ő is pont ugyanezt fogja csinálni, majd meglátod.

Előzmény: Magnat (896)
emp Creative Commons License 2002.11.27 0 0 898
megszületett, két nap alatt sikerült megírnom, és betettem a "Borsodi Ford - az autós lét habos oldala
" című ujonnan nyitott topicba. Mármint esetemet a csonkállvánnyal és a Borsodi Ford műhellyel.
ez a hozzászólás még két helyre megy (most úgy látom)
hm, két helyre már bement, ide meg nem akar engedni, azzal, hogy azonos hozzászólás. így talán már nem azonos
Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 897
Ezt a TotalCaron találtam:
"Szia Doki,
Ajánlanál egy szerelő műhelyt, ahol a hidrotőke cserét darabonként is elvégzik, a szakszervizben csak 16-ot cserélnek egyszerre, ott jártam vele először. 92 ezer forint + munkadíj, és egy darab rossz. Az előző tanácsaidban olvastam, hogy ez a hiba javítható a teljes garnitúra cseréje nélkül is. Én nem vagyok ismerős Budapesten, nemrég lakom itt, és nem ismerek megbízható szervizeket.
Köszi, és további jókat: Czagány Tamás
(2001. 10. 04.)

Nem tudom, milyen típusú kocsid van. Titok? Ugyanis ez lényeges. Valamint az is, honnan tudod, hogy pont egy darab rossz van? Zenész van a családban? Keress meg, és ha elárulod, amit kérdeztem, segítek"

Tényleg nem akarom kétsdégbevonni, amit mondasz, sőt én lennék a legboldogabb, ha sikerülne lokalizálni, melyik szar, csak már elkezdtem rettegni a 16 darabos cserétől ... különben megathanx!!!

Előzmény: Trebitsch (895)
Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 896
Vazzé, nem mondod, h ilyen 1szerű! Szerinted ez valami titkos módszer, h 2 műhelyben is azt mondták, nem lehet megállapítani vagy tollas a hátam? :-)
Előzmény: Trebitsch (895)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.27 0 0 895
Meg kell nyomkodni meleg motornál, leállítás után amilyen hamar lehet egy csavarhúzóval. Amelyik puha, az szar.
Előzmény: Magnat (893)
zoli200sx Creative Commons License 2002.11.27 0 0 894
Sziasztok!

Tudna valaki mondani szervizt, ahol sebvaltot javitanak? A Nissan 200sx-emnek van daralo hangja 1-3 fokozatokban gyorsitasnal, valoszinu a csapagy ment szet (szerelo is mondta).

Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 893
Sziasztok,

végignéztem pár hozzászólást, ha már volt, sorry! Meg lehet állapítani valahogy, hogy melyik hidrotőke/tőkék rossz/ak? Nem én akarom megállapítani, az is elég, ha van szerelő, aki tudja, hogy kell. (anélkül persze, hogy mindet cserélni kellene :-)) Nem szívesen vennék 16 darabot, ha csak 3 rossz ...

Köszi előre is.
Ja, egyébként Daewoo Espero.

gebild Creative Commons License 2002.11.27 0 0 892
CyberShot
Hali!

Én annó újpesten voltam egy karbisnál aki igen csak ott volt a toppon. Nekem a karbis prelude-ömet csinálta meg. Azt is perselyezni kellett, pedig az dupla volt. Valahol a viztoronynál. Sajna az utca nevére nem emlékszem.

Előzmény: CyberShot (891)
CyberShot Creative Commons License 2002.11.27 0 0 891
Na sziasztok! Tegnap este már nem tudtam megnézni a szivattyút, sötét lévén, ma meg a "szépruhámban" voltam.
Ez a visszafolyó dolog nekem is eszembejutott. Szerintem itt is van egy visszavezetés, ami az AC pumpába visszakeringteti a naftát. (Nem hagyományos kispolák!)
Reggeli indulás:
Szivató, 2 gázadás, önindító pár mp-ig, semmi. Aztán véletlen egy pillanatra indítóztam csak, és röffen. Így, rövid indítózással kb. 3-szorra beindul rendesen. Összefoglalva: hosszabb indítózás nem eredményes.
Előzmény: Trebitsch (889)
Kulimász Creative Commons License 2002.11.26 0 0 890
Ja, bocs...
Legalább ez kilőve...:-)
Előzmény: Trebitsch (889)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.26 0 0 889
Kispoláknak nincs visszafolyó csöve. Az kérem úri huncutság. :)
Előzmény: Kulimász (888)
Kulimász Creative Commons License 2002.11.26 0 0 888
Volt egy Skodás ismerősöm (120L), aki szintén ilyen problémákkal küzdött. Neki az volt a gond, hogy valamiért a túlfolyón visszafolyt a benzin a karbiból. Egy szeleppel oldotta meg a dolgot. Nem lehet, hogy itt is valami ilyesmi a baj?
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.26 0 0 887
Ki tud lazulni a bowden külső részét rögzítő bigyó is, meg a középrészét szorító csavar is. Ha hátul minden OK, de mégse megy koppanástól koppanásig a kar, akkor sajna elöl kell megnézni, az macerásabb... Gumiemberek előnyben! (Guminő ezesetben nem lyó. :)
Előzmény: CyberShot (886)
CyberShot Creative Commons License 2002.11.26 0 0 886
Akkor megnézem ma a bowdenrészt.
"Amúgy: csere után volt ez már jó egyszer is? "
Jó kérdés, ezen töprengek én is mindig. A régivel is voltak indítási gondok, és a csere úgy rémlik, tavasszal volt, így nem tudtam annyira összehasonlítani a hidegindítási dolgokat.

Előzmény: Trebitsch (885)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.26 0 0 885
Hát épp ez az hogy nem mindegy, mennyire müxik az a szivató. Azt kell megnézni a porlasztónál, hogy a kart a bowden ütközéstől ütközésig húzza-e.
Föl tud lazulni a csavar, stb.
Amúgy: csere után volt ez már jó egyszer is?

Ha "sok van", azaz magas a benzinszint, akkor zabál mint állat, és melegen nehezen indul.
Kis torpanás nem torpanás - pláne, ha túlnyomod neki.

Előzmény: CyberShot (884)
CyberShot Creative Commons License 2002.11.26 0 0 884
Maga a bowden és a szivató műxik (valamennyire), mert csak felhúzott szivatóval indul, és utána is kell menjen kicsit, különben leáll.
Egy nagyon kis torpanás van gyors gázadásra. De tényleg nem túl nagy, ha lassabban nyomom, akkor nem érezhető. Ez lehet hiba mégis? Ha sok van, az miben jelentkezik?
Előzmény: Trebitsch (883)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!