Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dane Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1229
Hát a Lanciáék akkor tudnak valamit,ilyenről még nem hallottam! De mi értelme van??
Volt vele szopás bőven mi?
Gondolom saját magad jöttél rá,nem valami nagytudású autószerelő...
Előzmény: arnoldf (1228)
arnoldf Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1228
dane:

Jut eszembe:
Az AC akkor sem megy, ha a gyujtastrafot nem erzekeli a gyujtasmodul(a trafo alatt levo kis dobozka, amibe sok madzag megy).Legalabb is Lancianal.
(kontakthibas volt a kabelem a trafo, es a modul kozott ezt meg innen tudom...)

Arnold

Előzmény: dane (1219)
arnoldf Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1227
VAti70:

Trafoteszt:
Egy emberrel is megoldhato.
Akku negativ ponthoz feler a gyertyakabel vege, es mikor gyujtast adsz, akkor nyom automatice egy szikrat a komputer.Igy hallhato, lathato a vezeto ules mellol is aka'r.

Nyaron az M5-on(kellemes erzes volt a palyan 170-nel egy tok kussban levo autoval autozni kormanyszervo,fekszervo nelkul...) igy sikerult rajonnom, hogy megadta magat az elosztofedel, csak azert vagyok ilyen okostojas...
Meg jo, hogy a regi elosztofedelet nem dobtam ki, es nalam volt.

A valasz a kerdesedre, letezik ilyen eloszto, es a kabelnek le kell jonnie rola. (nyulj a gumi ala, valszeg ratapadt csak)
Ja, elosztofedelet rotorral egyutt vegyel feltetlen, es nezd meg, hogy a fedelben benne van-e a kis "szenkefeizé" kozépen, ami a rotorhoz viszi a villanyt.Rugo fogja, konnyen el tud koba'szolo'dni, azert mondom.

AC:
Valoban egy ideig bug csak.
Ez azert van, ha arokba borulsz, es lefullad a motor (nem erzi az elektronika x mp-ig, hogy jar), akkor lekapcsolja az AC-t.
Az esetleges szakadt benzincso ne gyujtsa be az autot.

Megaztan gondolom az AC-nak sem jo, ha 8 bar-ral nyom ott magaban csak ugy passziobol.
(6-8 bar-t tudnak kb.)
Nameg 1.5-3A-t siman fogyaszt, es azert siman gyujtas alatt levo, nem jaro motornal ez sok.
Stb.

Arnold

Előzmény: VAti70 (1211)
arnoldf Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1226
A helye is hianyzik! :(
Lehuzott lambdaval is ugyan ez...

Ezt a szelloztetes dolgot nem ertem eskuszom.

Egy aprosagot probalj ki nekem lszi!
Iranyitsd az ablakra a levegot!
Nezd meg lszi, hogy ilyenkor megy-e labhoz.
Majd a labadra utana!
Megy-e az ablakhoz?

Ill. halgasd meg lszi, hogy ilyenkor nyekereg-e.
Ha e ketto kozott valtok nem mozdul semmi a dogben.Egyebkent szepen "nyekereg" ahogy kell.

Ja, a pa'ra, miert olyan kritikus.
Valszeg szivarog a radiator... :(((
Ma megereztem a jo kis egett fagyalloszagot, amit
tavaly haverom alfajaban ereztem, es ami miatt olajos szmotyis volt allandoan az ablaka.

Meg ami miatt nekem is egyre olajos szmotyisabb az
ablakom...
Hetvegen kikapom, ha mar ugyis nekiesek a futescsap csere miatt.
Gondolom lehet forrasztani ezt is?!
Nnna, majd kiderul.
Venni nem veszek ujat az hetszentseg. :-))

Arnold

Előzmény: bonyolult (1201)
arnoldf Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1225
Össze vissza, inkább "ugribugrizik" (maskepp nem tudom leirni...) kicsit alacsony fordulaton foleg.Mutattam szerelo sracnak, kulonoskeppen nem hatotta meg. Szerintem konstatalta magaban, hogy nem vagyok normalis. :-)

Arnold

Előzmény: Kulimász (1200)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1224
Zoldalma!

Ennek a dobozán is valami Silicone felirat volt körbe-körbe, de nem az, csak valami nagyon hasonló (Sulicone? Silacone? Ehh...fene tudja :o) ).

Ennek ilyen jó hosszú, 10-15 cm-s pipa része volt a gyertya felőli oldalon.

Óvakodjak tőle, azt mondod?

AlpinaB6!

Hol találok Unix boltot valahol a XIII-ban, vagy ott a belváros környékén? Megnézném.

Már egy hete hozzák ezt a rohadt készletet, kezd egy kicsit tele lenni velük a f.... hócipőm, hogy egy hétbe telt, mire be bírták szerezni (nem hiszem, hogy olyan rohadt bonyolult alkatrészt kértem...), és akkor valami hatodik érzéktől vezérleve megnéztem a hosszát, mielőtt kifizettem, hát nem rövid??? JQA! Szal lehet, hogy ha ott jobbat találok, akkor jól megveszem, mert azért határidő is van a világon. Rendes helyeken általában másnapra hozzák... :o/

Előzmény: Zoldalma (1222)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1223
Azmijaza gyári gyújtás? Elosztófedél? Mert azt most cseréltem. Eredetileg asszem Bosch dukál hozzá, de ez biztos, hogy nem az volt. A többi résszel kapcsolatban nagyon nem tudok nyilatkozni, de jó eséllyel gyári.
Előzmény: alpinaB6 (1221)
Zoldalma Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1222
Sajna már nem emlékszem, én milyeneket vettem, de valamilyen "silicone" gyújtókábel volt - 2 leszedés után már esett le a végéről a csatlakozó, hajítottam is ki...
Előzmény: AWolfman (1220)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1221
ha gyari gyujtasod van akkor jo altalaban az utangyartott. az unixnal darabra/centire adnak USA gyartmanyt barati aron (1000-1200Ft/db)

a

Előzmény: AWolfman (1220)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1220
Ja és újabb kérdés: mi a véleményetek az utángyártott gyújtókábelekről? Nekem most angolt ajánlottak (valami cseh, vagy milyen felirattal a dobozon, de a kábeleken angol gyártmányként jelzi), és nem tudom, meg merjem-e kockáztatni az utángyártott kábelt. Többek között az a gondom vele, hogy az eredetin a gyertyák felőli oldalon van egy árnyékolásra szolgáló fémpalást, ami ezen nincs rajta. Fogja ez zavarni a rádiómat. Az eredetivel megegyezőt is ajánlottak (Beru), de az 12.000.- lett volna, máshol szintén angol gyártmányt 15.000.- körüli összegért. Ez a kábel meg 5.000.- körül lenne. Minőségben meg fogom érezni az árkülönbözetet, vagy csak ráteszik az eladók a nagy hasznot?
Előzmény: AWolfman (1218)
dane Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1219
Hello!

Az AC-nek ráadott gyújtáson le kell állnia->eddig jó nálad,de azt is ki kellene deríteni elindul-e ha indítózol!
Lehet hogy a reléje ázott(krepált) be.
A gyújtási gondokat honnan veszed?

Előzmény: VAti70 (1215)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1218
Sziasztok!

Látott már valaki VW Polon ablakmosó szivattyút, meg annak a bekötését közelről? Az a gondom vele, hogy akár előre böködöm a kart, akár hátra huzigálom, mindig az első ablakomat mossa nagy szorgalommal (amikor előre tolom, akkor a hátsót kéne neki). A motor kétpólusú, a csatlakozó is az. Lehet, hogy nem eredeti? Abból gondolom, hogy nem biztos, hogy az, mert ugyan két érintkezős s csatlakozó, de némi szegelgetésre lettem figyelmes a vezetékezésnél: a testkábel rendesen le van kötve a helyére, de a + vezetékhez egy másik is hozzá van nyomva egy olyanösszekötővel, aminek a műanyag házában egy olyan éles fémdarab van és ha rányomják, belevág mindkét vezeték szigetelésébe, így biztosítva az érintkezést. Gondolom, nem gyári megoldás... Az a gyanúm, hogy a hozzákötött vezeték szállítaná a hátsó mosáshoz szükséges áramot, de ez még nem bizonyított, mert ha ezt a baszt leszedem, nem tudom visszatenni, szal még nem próbáltam ki...

Tud valaki segíteni?

CorsásArtur Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1217
Segiccség.
Mit tudtok a fékbetét ujra ferrodolozásárol?
Mennyibe kerül?
Megéri?
Mennyire tartós?
S.O.S. (nincs fékem)
Kulimász Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1216
Emlékeim szerint egy darabig búg, aztán abbahagyja. Valószínüleg gyújtásgond lesz az, nem hinném, hogy az AC. Az utóbbi nem nagyon függhet a nedvességtől.
Előzmény: VAti70 (1215)
VAti70 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1215
Hát igen, én lehet nem vagyok elég optimista hogy azt higgyem, a 2 jelenségnek tutira ugyanaz az oka. (korábbi rapszodikus leállás esőben és mostani nemindulás)
Már nincs alkatrész, amire ne tudnék gyanakodni, ld. AC amit lent írtam. Folyamatosan búgnia kell elfordított slusszkulcsnál?
Előzmény: Kulimász (1214)
Kulimász Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1214
Viszont a szerelő nem tud megszivatni azzal, hogy csinál valamit, azt mondja "kész az autó", aztán útközben hazafelé megint előjön a hiba.
Már jártam így, ezért utálom az olyan hibákat, amik nem állandósulnak.
Mert az Murphy törvény is lehetne, hogy "az a hiba, amely csak időnként jelentkezik, a szerlőnél biztos nem jön elő". Folyománya pedig: "ahogy hazaindulsz a szerelőtől, biztos előjön".
Előzmény: VAti70 (1213)
VAti70 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1213
Ja, nem örülök annyira hogy nem indul (csak egy kicsit:))))) mert nagyon nincs senkim, akivel el tudom húzatni a kocsit ha muszáj.
Előzmény: Kulimász (1208)
VAti70 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1212
Nekem egy gordiuszi csomó van kábelből a trafó alatt.
Amikor leszedtem a trafót azzal kezdtem, hogy már előtte minden környéken levő drótról amiről úgy láttam hogy testen kell lennie, multiméterrel kimértem hogy tényleg ott van-e. Kívülről elég rozsdás az egész kóceráj, de megbökdösve mindenhol látszott hogy belül a fémben nulla az ellenállás a testhez képest.
Előzmény: Kulimász (1208)
VAti70 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1211
Hát igen, erre én is gondolhattam volna :))
...csak ez kétemberes dolog (1 indítózik, 1 néz) most muszáj volt az asszonyt is lehívni.

Szóval trafó vissza, lehúzogatva a nagyfeszültségű kábelt 3 centis szikrák jönnek indítózás közben. Tehát a trafó OK. :) (???)
A gyertyáknál ma nem tudtam szikrát nézni (sietnem kellett, gyertyakulcs nemtalál) de az este pótolom. Lehúzogatva a kábelt, nem hallottam percegést, tehát azt tippelem ott már nincs szikra.

Nagyfeszkábel másik vége: én ezt nem tudtam leszedni a gyújtáselosztóról, akárhogy rángattam! Létezik ilyen elosztó, vagy nagyon laikusan álltam a problémához.

Ha jól sejtem, akkor 2 dolog lehet rossz: a nagyfesz. kábel vagy maga a gyújtáselelosztó. Ha így van, az utóbbit lehet házilag cserélni, vagy muszáj szervizbe vontatni a kocsit? Mire lehet még gondolni?

Még1 számomra furcsa dolog: elfordított slusszkulcsnál lehet hallani az AC halk búgását. Emlékeim szerint ez régen akármeddig így volt (nem biztos, mert nem foglalkoztam vele) de most kb. 5 másodperc után elhallgat! Ez normális?

Előzmény: Trebitsch (1206)
lukit Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1210
szeretnek emleket allitani annak az anonym, sokeszu szerelonek, aki ugy csavart be 1 csavart, hogy kozben atfurta vele a hanxorokabelt.

btw hanxoro: kocsiba hatul csereltem. a hanxoro es a kocsi femresze kozott volt vmi ragasztoszeru anyag, mi lehet ez? en is tegyek oda hasonlot? mire lehet jo? arra tippelek, hogy arra van, hogy ne pattogjon a hanxoro menet kozben ...

Yan_8387 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1209
Sziasztok

lenne nekem 1 Escortom egy 87es kaszniba bele van rakva 1 1.1-es 83as motor
olyan problémám van, hogy amig a motor nem melegszik be nincs alapjárat, a kocsi lefullad ha leveszem a gázrol a lábam(emeltem az alapot, akkor se maradt meg) és mostanában rengeteget is fogyaszt!
Mi lehet a problém?
vajon a 83as már gyárilag automata szivatós? vagy rátették a 87-esét? mert az utastérben szivatónak nyoma sincsen!

Kulimász Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1208
Viszont ha már kiszerelted, érdemes megnézni a trafó alatt lévő testkábelt (nem az aksi testkábelére gondolok), hogy a karosszériához illeszkedő része nem korrodált-e, ha igen csiszolgasd meg, mert az is okozhat gondokat.
Egyébként örülj, hogy már egyáltalán nem indul, így könnyebb diagnosztizálni a hibát. Az a legrosszabb, amikor egyszer megy, egyszer nem.
Előzmény: Trebitsch (1206)
Kulimász Creative Commons License 2003.01.17 0 0 1207
Az enyém 8 szelepes volt, ott külön van, a 16 szelepesben meg valszeg egyben a házzal. Lehetnek ilyen eltérések...Arnoldnak is 8 szelepes van, azért tudta ő is ház nélkül cserélni.
De ha veszel, azért nézd meg előtte a biztonság kedvéért, mert mint előbb írtam bazi nagy a különbség árban...
Előzmény: bonyolult (1204)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.16 0 0 1206
Sajna, szerelőt azt nem találtam...

Trafó: ájájájjj! Már kiszerelni is kár volt. Szereld vissza, csatlakoztasd a kábeleket, és a nagyfeszkábel másik végét tedd le úgy, hogy 5-10 mm-re legyen a testtől aztán indítózz. A szikrának át kell húzni, ha jó a trafó.
Kézzel megfogni és tartani eléggé megrázó élmény, bár bajod nem lesz tőle (feltételezve, hogy alapból egészséges vagy).

Előzmény: VAti70 (1205)
VAti70 Creative Commons License 2003.01.16 0 0 1205
Kulimász:
Jól gondolod, az lesz az!
És a víz nem folyik rá a vezetékkötegre, ami torony környéke felől a trafó felé megy?
Egyébként reménykedj, hogy nem a tarfód szállt el, mert a víz azt is kikészítheti, nem csak a csatlakozóját. Az pedig ha jól emlékszem 30 ezer HUF körül van...:-(((
Én egy kicsit meglocsolnám vizzel a motorházat esőt szimulálva és lesném, hogy merre folyik a víz.

Másfél hete írtam ide a beázós Tempráról, hogy esős időben hajlamos leállni percekkel elindulás után, majd óráikig nuku gyújtás - amíg ki nem szárad.
Azóta annyi fejlemény történt, hogy már egyátalán nem indul az autó :(((, nincs gyújtás. Minden más elektromos dolog működik. Csatlakozók megmozgatása, kontaktsprével megfújása után ugyanaz.
Szervizbe se tudom saját lábán elvinni.

A trafóra gyanakodnék elsőre, ki is szereltem (kb. ez a legbonyolultabb szerelés amit meg tudok csinálni) Teljesen száraz volt most, olvadás után is, csak a tetején levő rengeteg rozsdából gondolom hogy valamikor valahogy rá tud csurogni a víz. Akárcsak az alatta levő kábeltengerre, a bal toronytól lefelé mindenhova.
Hogy lehetne eldönteni hogy a trafó jó vagy rossz??? Mit mérjek rajta? (az aljáról -fehér folt a képen- le kellett csavarozni egy fémlappal rá felfekvő kábeles nemtudommit, amit nem volt honnan kihúzzak. Az mi lehet???)
Esetleg gyanús lehet még a trafótól az elosztóhoz vezető kábel -trafó felőli végén a külső gumin van is egy repedés-, de ez egyben van az elosztóval, legalábbis nem tudtam lehúzni.
Beázás: Ahogy kivettem ellenőrizni és feltölteni az akkut, elég ijesztőnak láttam, már az akku is be volt rohadva a helyére és mögötte, alatta, mellette a karosszéria vezeti a vizet. Továbbra is úgy látom, fékezés, kanyarodás hatására akár elöl a trafóra is rácsoroghat. Gyanítom, hogy elkoszosodtak az eredeti esővízelvezető csatornák (csövek?) amiket meg se találtam, de merem remélni hogy nem gyárilag ilyen elcseszett :-( Hol kellene gyárilag elfolyni az esővíznek?

Ha segít, holnap tudok felrakni képet a trafóról meg a toronyról, most nem jött össze.
Kívül olyan rozsdahalom kinézetű, de a csatlakozások mind fémtiszták és szárazak.

Trebitsch, találtál végül szerelőt?

Előzmény: Kulimász (1107)
bonyolult Creative Commons License 2003.01.16 0 0 1204
Namegeccer: az enyem egy Dedra 2.0ie, 1995-os, 1995 cm3, 16V, elso kerekes, szivo. Mind a szerelo, mind a bolt ahol erdeklodtem aszonta h. a termosztat hazzal egyutt van. Ha megsem az eleg erdekes...most kinek higyjek (higgyek, hogyiskelleztirni!? :))
Előzmény: Kulimász (1203)
Kulimász Creative Commons License 2003.01.16 0 0 1203
A 2.0ie-nél nincs egybeépítve a házzal a termosztát, szerencsére külön is lehet cserélni. Nem is értem, miért jó az, ha egyben van, az kész kicseszés az autósokkal. Ház nélkül 1500 Ft, házzal 6-7 ezer Ft.
Előzmény: bonyolult (1201)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1202
kösz, közben vettem.
Előzmény: arnoldf (1198)
bonyolult Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1201
A pollenszuro hianyzik vagy a helye is? Egy hosszu teglalap alaku muanyag talcanak kellene lenni a burkolat alatt, az a pollenszuro helye. Ja egyebkent a Kondorosi uton (XI. ker. egy uszoda is van ott) van egy bolt ami csak autokhoz valo mindenfele szuroket forgalmaz, ott vettem mer' eppen utba esik munkaba menet.:)) Rangatas: meg az elozo automnal volt olyan h. miutan kicsereltem a komplett gyujtast, MAP szenzort, alapjarati szervomotort, fojtoszelep kapcsolot meg meg nemtommit, valaki ajanlotta h. huzzam szet a lambda szonda csatijat. Ha mexunik a rangatas akkor a szonda a hibas. Az volt.
Szelloztetes: ha a szelvedore iranyitom akkor csak oda fuj, ha labra akkor csak oda, stb. Es jol hallhato a motorok nyekergese mikor benyomom vmelyik gombot, tehat nalad valszeg el van kurodva. Termosztat: eppen tegnap hivtam fel egy Lancia alkatr. boltot, ott aszontak h. mindegyik termosztat hazzal egyutt van, bar lehet h. ez csak a 16V-s autokra igaz.
Előzmény: arnoldf (1199)
Kulimász Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1200
Gondolom ha a balansztengelyt elforgatták volna egy kicsit, lenne némi szabályszerűség a rángatásban. Legalább is számomra így lenne logikus, de aztán lehet, hogy hülyeség.
Van benne, vagy össze-vissza rángat?
Előzmény: arnoldf (1199)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!