Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kulimász Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1154
Jobb, mintha az olajat töltötte volna túl...
Szerintem nem olyan vészes a dolog, de a biztonság kedvéért egy kicsit szívjál le belőle gumicsővel.
Előzmény: vikiviki (1153)
vikiviki Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1153
hali'

szerelo max jel fole toltotte a kocsimban a hutovuzet. Ki kell cserelni, vagy maradhat igy is?

lakos Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1152
Hát valami ilyesmi lehet. Bár úgy emlékszem a benzincsövek nemrég ki lettek komplett cserélve, bár a fene tudja lehet, hogy már több éve. Annyiszor hordom szervízbe, hogy már összefolyik, hogy mit mikor csináltak:) Emlékszem régen a 1200-est néha a faterral úgy indítottuk be hasonló esetben, hogy én indítóztam, ő meg óvatosan öntötte fölülről a benzin bele abba a nagy kerek izé alatti részbe. Persze azt a nagy kerek izét (levegőszűrő?) előbb leszereltük. Lehet ez egy megoldás ennél is?

Hogy a hidegindító működik-e nem tudom. Sőt bevallom azt se tudom mi az, hol van és miből lehet tudni, működik-e... Elég láma vagyok ezekhez sajna.

Előzmény: Trebitsch (1149)
tafi2000 Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1151
Hella!
Van egy kis gondom és a szerelők is egy csöppet tanácstalanok.
Az autó egy 85-ös ford orion 1.6D.
A probléma pedig az, hogy kis motorfordulaton túl kicsi a fékrásegítés, pedig már a vákumszivattyút és a rásegító hengert is cserélték.
A másik pedig az, hogy a nívópálca mellett köpi az olajat, úgyhogy le kellett zárnom dugóval.
Mi lehet a gond a gépezettel, és hogyan lehet eztet orvosolni.
előre is kössze
tafi
alpinaB6 Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1150
lakos:

hidegindito mukodik??

Előzmény: Trebitsch (1149)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1149
Át kéne nézni a benzincsöveket. Repedezettség, laza, kitágult vég, hiányzó bilincs... Valszeg leürül a porlasztó úszóháza, és nehezen kapja föl, tehát falsot szív valahol.

Ha egy ilyen hosszabb állás után kézi erővel (lehúzod a porlasztó és AC-pumpa közötti cső AC felőli végét, beledux egy illeszkedő tölcsért) feltöltöd, és akkor minden OK, akkor tutira ez van.
Vigyázz, ne locsold szerteszét a benzint, mer a tűzoltók is nehezen járnak ebbe a hóba... :)

Előzmény: lakos (1146)
Kulimász Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1148
Arnold!

Add el, és vegyél helyette Subaru Imprezát!!!:-)))
Egyébként a hőfok nekem sem ment anno soha 80 fok fölé, de itt mások is megállapították, hogy ezek sajnos gyárilag ilyenek.
Belső levegő keringetés nekem is "out of order" volt.
Kerestem én is, de szerintem pollenszűrő gyárilag nincs - vagy az enyémből is lenyúlták.
Rángatást az injektor okozhatja. Váltó? Hát az nem nagyon. Kuplung is csak induláskor.
De ezenkívül még rengeteg dolog lehet. Lambdaszonda, elosztó, törött vezetékek (emlékszel, amikor szívtunk vele?), ac pumpa (nyomást mértél már???), gyújtáselektronika, testhiba. Na meg az is számít, hogy mikor volt utoljára pasival a kis ribanc...:-)

Előzmény: arnoldf (1147)
arnoldf Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1147
Sziasztok!

Volna nékem egy '92-es Lancia Dedra 2.0ie-m. Masfél éve nyúzom a kis ribancot (a háta mögött csak így hívom), nagyon szeretem gyönyörű autó kivűl-belül, rettentő kényelmes, és imádja az utat falni, és imádják a lányok a kárpit (szürke alacantara hasított bőr), kényelem miatt :-),
Csakhát foglalkozni kell vele. Utóbbi időben kissé elhanyagoltam, rendbe kellene kapni.
Kérdesek:
Vizhőfok 75 fok körül van országúton, dugóban viszonylag hamar felugrik 98-ra.Ott kapcsol be a venti.Normalis ez?Dedra-sok vagytok itt?Nektek mennyi?
Digit klimás, és csak most tűnt fel, hogy a lábhoz menő levegő, és az ablakhoz menő levegő kapcsoló ugyan abba a helyzetbe allítja a légáramlást.Azaz kamu a negy gomb, vagy rossz. :-)
Én csak három motort találtam a levegőztető rendszerben,és azok többé kevesbé működnek.
(A külső-belső levegő választó motor, a hideg-meleg választó, illetve radiátor szelepet adjusztáló motor, továbba a lábhoz,lábhoz-arcba,arcba,szelvédőre a levegőt motor) Ezek működnek, így vagy van valahol még egy motor ami nem megy vagy tényleg kamu...
Valamelyőtök tudja mi az igazság?
Ja, tipushiba: A külső-belső levegő választó moci szét szokta tépni saját magát. Miért, nem tudjátok? Nyáron voltam olyan lelkes, és lebontottam a műszerfalat, kibányásztam a motort, megkokányoltam, de rádugni nem lehet most sem a vezérlőre, mert vagy fél percig adja neki a villanyt, holott 3-4 sec alatt atér egyik helyzetből a másikba.Széttépni mondjuk mostmár nem tudja magát, mert "kuplungosra" csináltam meg, de zavar a hiánya. (IFA-k mögött főleg)Elektronikát egyenlőre nincs időm kokányolni amelyik lekapcsolja, ha megnő az áram, pedig az a sejtésem az lesz a vége.
Gyárilag hogy a túróba működhetett eszem nincs hozzá.Végálláskapcsolót nem találtam, áramot nem mér. Legalább is nem találtam a vezérlő nyákon erre utaló jelet.
Másik hiba: Most vettem észre pár hete:A radiátor melegvízszelep el van törve, állandóan átengedte a melegvizet.Lehet, hogy ezért nem volt a legtökéletesebb a klimám?Persze ezt is próbáltam megkokányolni az eredmény az lett, hogy a lábamra engedte a forróvizet, és hegeszthettem egy csonkot átmenetileg a szelep helyett...
Van a dedrában pollenszűrő?
Mert azt sem találtam.Vagy nincs, vagy lenyulták...
Rángat is újabban.
Ez mi a csudától lehet?
A szenzorokkal, gyertyákkal, trafóval, gyertakábellel már futottam köröket.
Injektor, mechanika(valtó stb.) okozhatja?
Kuplung új, az nem okozza.
Ja, és az alapjárat is elég instabil.
Főleg, ha nagyobb fogyasztó bekapcsol.
Hatsó ablakfűtés, hűtőventillátor, klima.
Régebben nem volt ilyen érzékeny.
Sőt, ha bekapcsolt a klima, akkor fel is vitte 900-ra az alapjárati ford.számot.
Mi is van még...
Ja, fék.
ABS-es, és nem vagyok elégedett vele.
Pályán 130-nál ha beleugrok nem tudom annyira nyomni, hogy ABS doboltassa a pedált. Mi lehet a gond? Tipp? Gondolom ez nem normális.Csak akkor fog rendesen a fék, ha két-három állat nagyot fékezek vele, utána. De utána is egy darabig csak.
Fékolajat cseréltem, lelégtelenítettem, műhelyben is légtelenítették, ez nem lehet gond.Én valami berohadásra, főfékhengerre gyanakszom.ABS ugye nem csinál ilyet?

Párásodik átok módon. Ez az egy dolog, amit utálok benne.Meg, hogy nem négykerekes, HF Integrale. :-)

Hirtelen más nincs.

Láttam már eleg sokat az autóból, szóval, ha valakinek kérdése van, akkor van esély rá, hogy tudok segíteni.Főleg elektronika tájékon.

Ja, a hűtőventillátor vezetéke hajamos elégni a csatlakozásnal a motor mögötti fekete dobozfedél alatt. (Amit három csillagfejű csavar fog fel, ahol a lambda csatija, MAP szenzor ilyesmi van. Ha elég, akkor a klima sem indul be...)

Ami még érdekelne:
Lelkiismeretes, ügyes szaki, aki a futőművemet meg tudja nézni, be tudja állítani. Egy kátyú rendesen betett neki. Két alufelnim, gumim bánta, meg gondolom a futómű is kapott jócskán. :(((

Udv,
Arnold

Előzmény: Kulimász (1105)
lakos Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1146
Az mitől lehet, hogy ha már 1-2 napig nem indítom be a motort akkor a 3.dik napon már szinte kínszenvedés beindítani. előbb utóbb beindul ugyan, de legalább 10-15 perc, szünetekkel. Van mikor nem bírom kivárni, és otthagyom. De pl ha ilyen esetben visszamegyek 1 óra múlva, pöccre indul. Az aksi forgat nem az a gond, nem is merül le még ilyenkor sem. Az első indítózásnál beröffen aztán egyből le is áll és jön a küszködés. Ha viszont, minden nap legalább egyszer (de még jobb ha kétszer) beindítom és járatom 1 percet, akkor bármikor simán indul. Csakhogy én nem járok mindennap kocsival ezért ha napokig áll és elfelejtem, aztán meg egyszercsak menni akarok, ott szívok. Tegnapi napot pl. kihagytam és ma reggel már nem bírtam beindítani. Amúgy miután beindul, minden rendesen működik. Ez egy opel kadett 20 éves, benzines.
tudom dobjam ki, de addig is ez van:)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1145
Tök lyó helyen kerested.
Harmadik kép, vastag bordás gumicső (ez megy a léxűrőhöz). Na, ahova az csatlakozik a motoron, az a fojtószelepház. Ha leveszed és félrehajtod ezt a bazi csövet, akkor alatta meglátod az ISC-motort. Ezen a képen a csőtorkolattól északra... :)(Idle Speed Control motor, alapjárati szabályzó. ISC-nek rövidebb. :)
Ez az ISC annyit csinál, hogy egy a fojtószelepet megkerülő levegőjáratban mozgat egy kúpos tűt, amivel a gázpedál állásától függetlenül tud "gázt adni". Leszeded, kipucolod a járatot is meg a motort/mechanikát is, oszt béke. Nem árt a fojtószelepet és környékét se kitakarítani ugyanúgy, nitrós ronggyal.
Előzmény: kivi (1143)
vikiviki Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1144
jeee, ez total mashogy nez ki, mint az enyem...
Előzmény: kivi (1143)
kivi Creative Commons License 2003.01.09 0 0 1143
Sőt, holnapután... :-) Na itt vannak a képek:







Legalább jó helyen kerestem? :-)

Előzmény: Trebitsch (1142)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1142
Lyó, de azt én már csak holnap látom... Jóéjt! :)
Előzmény: kivi (1140)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1141
Jók legyetek, mentem alunni... :o)
Előzmény: AWolfman (1139)
kivi Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1140
Úgyis ki akarom ásni a kocsit a hó alól, lehet hogy lövök egy fotót. :-)
Előzmény: Trebitsch (1138)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1139
Akkó jól montam, hogy annak az izének a tetejin van ez a micsoda azokkal a hogyishíjákokkal... :o)))
Előzmény: Trebitsch (1138)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1138
Lyól mondtad: a fojtószelepház tetején van, hengeres bigyó. Drótok mennek bele. :)
A fojtószelepet mozgatja a gázbowden, ezért aztán azt aránylag egyszerű megtalálni. Na, amiben mozog, az a fojtószelep-ház. :)
Előzmény: AWolfman (1137)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1137
Mán csak azt kéne megmondanod szegény szerencsétlennek, hogy hol keresse, mer velem szerintem nem sokra ment... :o)))

(félreértés ne essék: a szerencsétlen nem pejoratív jelző volt, csakát ez írott szövegen nem nagyon jön át...)

Előzmény: Trebitsch (1136)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1136
Még valami: a doki benzint vagy nitrohigítót mond a puceváláshoz, de szerintem a nitro sokkal jobb. Jó, persze, büdös mint a rosseb, de sokkal jobban oldja a trutyit.
Előzmény: kivi (1133)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1135
Lyól mongya a Wolfman... (Persze nem az alvázas dolgot :)
Előzmény: AWolfman (1134)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1134
Opel Vectrán láttam már. Ott trónol a motor tetején a levegő szívószövéhez vagy hova csatlakozik, fém házas, hengeres. (Szakszerű... :o))) )

Persze ettől függetlenül lehet, hogy Neked a csomagtartó alatt lesz az alvázhoz erősítve, nem tudom. Csak a mindenáron való segíteni akarás vezérelt. Tudod, a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve... :o)

Talán maj Trebitsch kartács megálmodja, merre van. Nála előferdül, ahogy észrevettem... :o)))

Előzmény: kivi (1133)
kivi Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1133
Ha tudtam volna, akkor előbb olvasom a doki rovatát, és csak azután írok. :-)

A tisztítása nem tűnik bonyolultnak (műszaki arc vagyok, vagy mi :-) de ahhoz meg kellene találnom az adott alkatrészt... Ötlet?

Előzmény: Trebitsch (1116)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1132
Nyitott porlasztó fölött, járó motornál csak óvatosan! Ha visszadurran, szemöldököd biztos nem marad, szemed az talán. :)
Kezdd a sötétben kukkolással, aztán stroboszkóp/zárásszögmérő, ha van, persze. Kizárólag azért, mert ez a legegyszerűbb/leggyorsabb.
Amúgy érdemes végigmenni a checklisten akkor is, ha találsz hibát, mert nem biztos, hogy csak az az egy van...
Előzmény: Veisace (1131)
Veisace Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1131
Köszönöm szépen!
Holnap teszem is!! :)
Előzmény: Trebitsch (1130)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1130
Aha. Hát: a falsot tudod ellenőrizni könnyen, egyrészt látod, ha valahol repedt egy vákuumcső, vagy rojtos a tömítés a szívócsonk alatt stb.
Másrészt ha megmozgatod kézzel a porlasztót (próbálod billegtetni ideoda), és attól változik az alapjárat érzékelhetően, akkor talptömítés. Meg kell nézni a porlasztó fedelét is, nincs-e elvetemedve, mert ott is tud falsot szívni! Ezen kívül kukkolj be leszerelt léxűrőháznál a torokba, nem csöpög-e a benzin a gyorsítófúvókából.
Eddig keverékképzés.:)
Ha minden rendben, akkor az elosztóhoz menő vákuumcső motor felőli végét ha leszeded, és beleszippantasz egy jót, akkor tudod ellenőrizni a vákuumdobot az elosztó oldalán, nem szakadt-e a membrán. Ha leveszed az elosztófedelet, látod, hogy ilyenkor mit mozdít; érdemes megnézni, mert be tudnak rohadni a dolgok.
Az elosztó tengelye meg sokkal kisebb kopást is rosszul visel, mint hogy szétverje a fedelet a rotor... A mexakító hézaga 0,4-0,5 mm körül van; ha ezzel összemérhető (1-2 tized) a tengely kotyogása, akkor a megszakítóhézaggal együtt mászkál a zárásszög is, meg a gyújtási időpont is.
Leginkább zárásszögmérővel, vagy stroboszkóppal látszik lyól.
Persze a gyertyakábeleket neked se árt megnézni sötétben. :)
Előzmény: Veisace (1129)
Veisace Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1129
Ja bocs

Opel kadett 77es 1.2es ohv!!!!! :)

Előzmény: Trebitsch (1126)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1128
Bocsi, nem emlékeztem rá - most hogy mondod, beugrott persze.
Agyam mint a szita, sajna...
Előzmény: AWolfman (1127)
AWolfman Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1127
Már méleztünk egy sort még anno: VW Polo 1.05 89-es, szal még az előtt gyártották, hogy az a nagy sok eső leesett, aszt volt egy ember, aki épített egy bazi nagy tutajt, meg felvitt rá egy csomó állatot, hogy ne unatkozzon... katalizátort olyantájt ilyen autóba még nagyon nem lehetett kapni, úgyhogy a fehéren izzás veszélye hálistennek nem fenyeget.

Egyébként meg meg vagyok vele elégedve. Csak mostanában szomjas. No nem a berzilre, hanem a hűtőfolyadékot szürcsölgeti előszeretettel. Lassan feleannyit eszik belőle, mint benzinből. Pl. Eger-Bp. 3,5 liter, de lehet, hogy a helyzet azóta fokozódott, mer az má rég volt (megvan tán két hete is).

A megoldás megvan, de a hűtő még várat magára. Nem tudták hozni a hótól... :o)

Előzmény: Trebitsch (1124)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1126
Azért azt elárulhatnád, milyen autód van... :)
Előzmény: Veisace (1125)
Veisace Creative Commons License 2003.01.07 0 0 1125
Az alapjárat ingadozás lehet gyújtás probléma vagy inkább tömítés? Hogy falsot szív a szívó csonkon és azért jár egyenletlenül. ???
Vagy mert a rotor tengeje ki van kopva és lecsúszík az előgyújtás? De megnéztem és nem mondhatni hogy van holtjátéka. A másik meg akkor szétverte volna az eloszó fedelet.

Tudtok valami tanácsot adni???

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!