Hyundai, ha jól sejtem? Nem mintha értenék hozzá :-) csak pár általános megjegyzés a 2.-hez: az elgondolás nem rossz, de van vele egy probléma.
Mégpedig, hogy az alapjárati motor se a szabad levegőt szívja be, szóval az ide és az innen menő csődarabokat kellene összekötni úgy, hogy ne tudjon falsot szívni. Ha ez megvan, akkor lehet próbálkozni, a 700-1300 tartománynál kézzel szerintem stabilabbat tudsz csinálni, bár még nem próbáltam :-)
Más okok lehetnek még: tömítetlenség valahol a szívóágban, légmennyiségmérő/MAP szenzor (vagy ami ezek helyett van) hiba, illetve a fojtószelep potenciométere, ha van (lehet, hogy csak kapcsoló).
keresek egy autoszerelo muhelyt ahol ertenek az injektorokhoz. nincs baj, de meg akarok meretni mindent (lambda, CO, HC, stb...) vagy egy zoldkartyas is megtudja ezt csinalni?
1. Elgörbült kormány összekötő rudat lehet-e (szabad-e) javítani? Nincs kiflibe hajolva, de kb. 1-2 cm elhajlás van benne. Ha lehetséges a javítása, akkor bármelyik autószerelő meg tudja csinálni vagy csak spéci műhelyben megoldható?
2. Egy pár napja elkezdett vacakolni az alapjárat. Periódikusan hullámzott 700-1300 rpm között. Kitisztították a pillangó szelep környékét, de csak annyiban javult a helyzet, hogy a lengések amplitudója sokkal kisebb lett és van amikor stabilan meg is áll az ingadozás, viszont ilyenkor is magasabb az alapjárat (1000-1050) mint korábban volt. Több infó forrás alapján az alapjárat szabályzó motorra terelődött a gyanú. Kiszereltem a szóban forgó alkatrészt és amennyire tudtam kitisztítottam, de nem változott semmi. Amikor megrázogattam a szerkezetett valami zörgött, kotyogott benne, ami az egyik topictárs szerint annak a jele, hogy valóban rossz. Viszont addig amíg 100%-ig nem tudom igazolni, hogy valóban a szabályzó hibája miatt van az ingadozó alapjárat nem szeretnék feleslegesen költeni rá.
A hosszú bevezető után az lenne a kérdésem, hogy meg lehet-e úgy állapítani a szabályzó hibáját, ha lekötöm róla a hengerfejhez menő légcsövet és a szívó nyílás keresztmetszetét manuálisan változtatva, a szabályzó megkerülésével én szabályzom a beszívott levegő mennyiségét? Elgondolásom szerint, ha ilyen módon sikerülne stabil fordulatszámot beállítani az igazolná, hogy valóban a szabályzóval van gond. Járható ez az út?
Ha a kipugáz elemzésekor a lambda értéke túl magas (1,2 körüli), akkor a CO vagy a NO2 a sok?
A mért CO jó.
Tippem:
Több levegőt kap, ezáltal a NO2 magas.
Én arra gondolnék, hogy a difi az irányváltás miatt sír. Eloremeneti irányban alaposan összekopnak fogak; hátramenetben pedig egészen más felületek érintkeznek, mások a hézagok, stb.
kicseréltem a termosztátot, de csak félsiker:((
70 helyett most stabil 80-on áll a vizhőfokmérő.
Az utángyártott helyett, most gyári alkatrész került bele.
Asszem lemérem egy edényben a kiszerelt 70fokost, hogy mennyi is az a 70 valójában.
Nem lehetek ilyen peches hogy egyszerre két "rossz" termosztátba futok bele...
Atomnak muszáj volt nagyon átgondolni ezt a dolgot.
Amikor ötödikből nyomja vissza egyesbe hatvannál, akkor egész komoly gázfröccsöt kell, hogy adjon... :)
A motoré is általában, mert így nem a visszakapcs után kell felpörgetned a motort és ezzel időt és sebességet veszetened, hanem hamarabb tudsz gyorsítani, vagy amit akarsz.
Kinyomott kuplungnál a gázfröccsel csak a motortóla kuplungig lévő dolgokat prögeted fel, tehát ugyanúgy dolgozik a szinkron, hogy a váltó bemenő tengelyét felpörgesse. Ha felengedett kuplunggal adsz fröccsöt (vagy sert Trebnek...), akkor a bemenő tengelyt is felpörgeted, tehát nem lesz dolga a szinkronnak, és elvileg, ha jól eltaláltad a fordulatot, a kuplung kinyomása nélkül be tudod rakni a fokozatba is.
Persze ennek nincs jelentőssége, ha jó a szinkronod, és nem extrém a fordszámkülönbség. Esetleg gyorsabban tudsz váltani, mert nem kell kivárnod a szinkron munkaidejét.
A vezműszíjasban igazad van, de azt azért ki kéne bírnia...
Dögöljek meg ha értem. :-) Kuplung ki, kiveszem 4-ből, gázfröccs, berakom 2-be, go. Szvsz nem kell második kuplung.
Azért gondoltam a vezérműre, mert ha visszaváltok (ne adj' isten gázfröccs nélkül) akkor hirtelen megugrik a fordulatszám. Ha jól sejtem, ez rendesen megrántja a vezérműszíjat is.
Nem tudtok olyan bótot, ahol nagy választékban tartanak gumiharangot? Olyan harmónikás kéne, mint a féltg-en szok lenni, csak nagyobb.
OFF
Hol lehet hagyományos blokkolóórát kapni?
ON