Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Big Blaster Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1737
Tényleg nem írtam le. Most pótolom:

Hyundai Lantra, 2.0-es, 4 henger, 16 szelep, DOHC, MPI befecskendezős.

Egyebet nem tudok elmondani. Kérem kapcsolja ki. B-))

Előzmény: kivi (1734)
Big Blaster Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1736
Áááá, csak egy Hyundai. Zöldalma jól ráérzett, vagy olvasta a Hyundai topicot B-)).
Előzmény: őrült elmebeteg (1733)
Zoldalma Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1735
Hyundai, ha jól sejtem? Nem mintha értenék hozzá :-) csak pár általános megjegyzés a 2.-hez: az elgondolás nem rossz, de van vele egy probléma.

Mégpedig, hogy az alapjárati motor se a szabad levegőt szívja be, szóval az ide és az innen menő csődarabokat kellene összekötni úgy, hogy ne tudjon falsot szívni. Ha ez megvan, akkor lehet próbálkozni, a 700-1300 tartománynál kézzel szerintem stabilabbat tudsz csinálni, bár még nem próbáltam :-)

Más okok lehetnek még: tömítetlenség valahol a szívóágban, légmennyiségmérő/MAP szenzor (vagy ami ezek helyett van) hiba, illetve a fojtószelep potenciométere, ha van (lehet, hogy csak kapcsoló).

Előzmény: Big Blaster (1729)
kivi Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1734
Vaksi vagyok, vagy tényleg nem írtad le milyen autóról (milyen motorral) van szó?
Előzmény: Big Blaster (1729)
őrült elmebeteg Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1733
A bontott még elmegy. Milyen autód van neked, Bentley, hogy ilyen drága az alkatrész?
Előzmény: Big Blaster (1732)
Big Blaster Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1732
Az összekötő problémája megoldódott, mert tudok venni bontottat 5000 Ft-ért. A gyári ára 18 ezer lett volna, ezért gondoltam a javításra.
Előzmény: őrült elmebeteg (1731)
őrült elmebeteg Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1731
Egy új összekötö 3-4000 Ft. Enyit megér a biztonságod.
Előzmény: Big Blaster (1729)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1730
urak:

keresek egy autoszerelo muhelyt ahol ertenek az injektorokhoz. nincs baj, de meg akarok meretni mindent (lambda, CO, HC, stb...) vagy egy zoldkartyas is megtudja ezt csinalni?

a

Big Blaster Creative Commons License 2003.03.27 0 0 1729
Szevasztok!

Két dolgot szeretnék megkérdezni a tőletek.

1. Elgörbült kormány összekötő rudat lehet-e (szabad-e) javítani? Nincs kiflibe hajolva, de kb. 1-2 cm elhajlás van benne. Ha lehetséges a javítása, akkor bármelyik autószerelő meg tudja csinálni vagy csak spéci műhelyben megoldható?

2. Egy pár napja elkezdett vacakolni az alapjárat. Periódikusan hullámzott 700-1300 rpm között. Kitisztították a pillangó szelep környékét, de csak annyiban javult a helyzet, hogy a lengések amplitudója sokkal kisebb lett és van amikor stabilan meg is áll az ingadozás, viszont ilyenkor is magasabb az alapjárat (1000-1050) mint korábban volt. Több infó forrás alapján az alapjárat szabályzó motorra terelődött a gyanú. Kiszereltem a szóban forgó alkatrészt és amennyire tudtam kitisztítottam, de nem változott semmi. Amikor megrázogattam a szerkezetett valami zörgött, kotyogott benne, ami az egyik topictárs szerint annak a jele, hogy valóban rossz. Viszont addig amíg 100%-ig nem tudom igazolni, hogy valóban a szabályzó hibája miatt van az ingadozó alapjárat nem szeretnék feleslegesen költeni rá.

A hosszú bevezető után az lenne a kérdésem, hogy meg lehet-e úgy állapítani a szabályzó hibáját, ha lekötöm róla a hengerfejhez menő légcsövet és a szívó nyílás keresztmetszetét manuálisan változtatva, a szabályzó megkerülésével én szabályzom a beszívott levegő mennyiségét? Elgondolásom szerint, ha ilyen módon sikerülne stabil fordulatszámot beállítani az igazolná, hogy valóban a szabályzóval van gond. Járható ez az út?

Szkátó Creative Commons License 2003.03.26 0 0 1728
Hali!

Ha a kipugáz elemzésekor a lambda értéke túl magas (1,2 körüli), akkor a CO vagy a NO2 a sok?
A mért CO jó.
Tippem:
Több levegőt kap, ezáltal a NO2 magas.

Vagy teljesen mást jelent?

Thx

atompyka Creative Commons License 2003.03.25 0 0 1727
Nem egészen erre gondoltam.
Sokkal jobban sír az osztómű, ha felezőben megyek, mint ha hosszúban.
Ennek okára kérdeztem rája.

ATom

Előzmény: Morthond (1726)
Morthond Creative Commons License 2003.03.25 0 0 1726
Én arra gondolnék, hogy a difi az irányváltás miatt sír. Eloremeneti irányban alaposan összekopnak fogak; hátramenetben pedig egészen más felületek érintkeznek, mások a hézagok, stb.
Előzmény: atompyka (1706)
bad_dog Creative Commons License 2003.03.24 0 0 1725
ja, meg a kocsi is....mindjárt keresek is egy alkalmas szakadékot...
Azért akarom kimérni a 70 fokost, hogy meglássam, hogy a jeladóval mi a helyzet.
Előzmény: C20NE (1724)
C20NE Creative Commons License 2003.03.24 0 0 1724
bad_dog

Vagy a termosztátod ÉS a jeladód is kaukk :>(

Zoli

Előzmény: bad_dog (1723)
bad_dog Creative Commons License 2003.03.24 0 0 1723
kicseréltem a termosztátot, de csak félsiker:((
70 helyett most stabil 80-on áll a vizhőfokmérő.
Az utángyártott helyett, most gyári alkatrész került bele.
Asszem lemérem egy edényben a kiszerelt 70fokost, hogy mennyi is az a 70 valójában.
Nem lehetek ilyen peches hogy egyszerre két "rossz" termosztátba futok bele...
Előzmény: Trebitsch (1664)
atompyka Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1722
Abban tényleg lehetett lyól:-)
Előzmény: Trebitsch (1721)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1721
Ezexerint igen. De hogy te miken nem csinálsz... Gondoltam hülyéskedek kicsit, erre tessék. Télleg visszadugja.
Gyilkos!!!! :)
Előzmény: atompyka (1720)
atompyka Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1720
A Suzukik nem szeretik, ilyet a Szamár tudott. A japán szinkron xarabb?
Előzmény: Trebitsch (1718)
kivi Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1719
Gondolom nagy tételben jutott olcsó szinkrongyűrűkhöz. :-)
Előzmény: Trebitsch (1718)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1718
Atomnak muszáj volt nagyon átgondolni ezt a dolgot.
Amikor ötödikből nyomja vissza egyesbe hatvannál, akkor egész komoly gázfröccsöt kell, hogy adjon... :)
Előzmény: kivi (1716)
kivi Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1717
És Trebitsch is. :-)
Előzmény: Trebitsch (1714)
kivi Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1716
Atompyka fényt gyújtott a fejemben. :-)
Előzmény: kivi (1713)
atompyka Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1715
A motoré is általában, mert így nem a visszakapcs után kell felpörgetned a motort és ezzel időt és sebességet veszetened, hanem hamarabb tudsz gyorsítani, vagy amit akarsz.
Előzmény: kivi (1713)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1714
Persze. A motor úgyis fölpörög, mikor fölengeded a kuplungot, viszont nem recseg, mint szinkron nélküli váltó... :)
Előzmény: kivi (1713)
kivi Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1713
Átgondoltam. :-) Akkor a gázfröccsnek nem a motor, hanem a váltó bemenőtengelyének a felpörgetése a célja?
Előzmény: Trebitsch (1711)
atompyka Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1712
Kinyomott kuplungnál a gázfröccsel csak a motortóla kuplungig lévő dolgokat prögeted fel, tehát ugyanúgy dolgozik a szinkron, hogy a váltó bemenő tengelyét felpörgesse. Ha felengedett kuplunggal adsz fröccsöt (vagy sert Trebnek...), akkor a bemenő tengelyt is felpörgeted, tehát nem lesz dolga a szinkronnak, és elvileg, ha jól eltaláltad a fordulatot, a kuplung kinyomása nélkül be tudod rakni a fokozatba is.
Persze ennek nincs jelentőssége, ha jó a szinkronod, és nem extrém a fordszámkülönbség. Esetleg gyorsabban tudsz váltani, mert nem kell kivárnod a szinkron munkaidejét.
A vezműszíjasban igazad van, de azt azért ki kéne bírnia...
Előzmény: kivi (1710)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1711
Gondold át... ha be van nyomva a kuplung, nem mindegy, mit csinálsz a motorral? :)
Előzmény: kivi (1710)
kivi Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1710
Dögöljek meg ha értem. :-) Kuplung ki, kiveszem 4-ből, gázfröccs, berakom 2-be, go. Szvsz nem kell második kuplung.

Azért gondoltam a vezérműre, mert ha visszaváltok (ne adj' isten gázfröccs nélkül) akkor hirtelen megugrik a fordulatszám. Ha jól sejtem, ez rendesen megrántja a vezérműszíjat is.

Előzmény: Trebitsch (1703)
atompyka Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1709
Nem tudtok olyan bótot, ahol nagy választékban tartanak gumiharangot? Olyan harmónikás kéne, mint a féltg-en szok lenni, csak nagyobb.
OFF
Hol lehet hagyományos blokkolóórát kapni?
ON
Előzmény: Trebitsch (1708)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.23 0 0 1708
Passz, azt nem tudom, osztóművet még nem dobtam szét.
Előzmény: atompyka (1706)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!