Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

emp Creative Commons License 2002.10.19 0 0 724
hali! talán az első. biztosan nem féltengely. majd rákérdezek náluk, még amúgy is lesz velük dolgom. sajna a Cromax listáján sem találtam meg a cuccot. az a szar, hogy idáig baromi szép volt minden, majd az első magyar szervizlátogatás után, már segítségért kell kiáltoznom. különben 100K-ért cseréltettem mindenféle elhasználódó szirt-szart benne, és reméltem, hogy a nehezén túl vagyok.
Előzmény: kivi (723)
kivi Creative Commons License 2002.10.19 0 0 723
Tengelycsonk? Féltengely?
Előzmény: emp (722)
emp Creative Commons License 2002.10.19 0 0 722
nagyon fontos lenne. tudja valaki, hogy mi a pontos neve annak az alkatrésznek, amire a féktárcsa, ill. az egész fékberendezés rögzítve van elöl a Mondeonál? mennyiért lehet szerezni, és bontottat is be illik-e építeni. féktárcsa csere után derült ki a frissen vásárolt, használt, '96-os kocsimnál, hogy gáz van ezzel az elemmel. szaki szerint 48K az új ára. csak hogy 100 rúgót már otthagytam a "kötelező" dolgokra, 40k a váltózár, és még kb 40k az átírás, meg az eredetvizsgálat. valamilyen csonk néven tisztelték a műhelyben. reményeim szerint, ha ez a dolog megoldódna, lenne egy igazán jó állapotú vas a birtokomban, csakhogy pillanatnyilag nagyon megrázott a várható költség.
Mogorva Creative Commons License 2002.09.27 0 0 721
Ezt mondta a szerelő is. Mindenesetre neked is köszönöm, majd figyelem...
Előzmény: tcaoe (719)
Mogorva Creative Commons License 2002.09.27 0 0 720
Köszönet! Most már legalább biztos vagyok benne, hogy jó volt a sejtésem a beállítással kapcsolatban.

A szaki ma reggel annyit tett a szerkezettel, hogy az adagolót felfogató csavart fellazítva, kicsit fordított rajta (kb 1 mm-nyit), abba az állásba, ahol a gyári állapot eredeti festékpöttyös megjelölése mutatja magát. Most jónak hallom, de igazából akkor leszek megnyugodva teljesen, ha találok olyan műhelyt, ahol ezt műszerrel elvégzik.

A felpörgés biztosan nem a bowden miatt volt, mert ez kifigyeltem éppen a leírt módszerrel. Bár most lekopogom gyorsan, mintha ma egyáltalán nem jelentkezett volna ez a probléma sem... Majd meglássuk.

Előzmény: Trebitsch (718)
tcaoe Creative Commons License 2002.09.27 0 0 719
Ez inkább levegősödésnek hallik. Ha meg ki tud jönni a gaázolaj, általában be tud menni a levegő is.
Előzmény: Mogorva (717)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.27 0 0 718
Mogorva kartács,

az előtöltést (előbefecskendezést) mindenképp érdemes megnézetni és beállíttatni olyannal, akinek van dízel-stroboszkópja. Nem fülre, nem szemre belőni: gyári értékre beállítani.
(Ez kb. ugyanaz a dolog, mint a benzineseknél az előgyújtás. Csak még fontosabb, hogy a helyén legyen.) Szvsz kb. ennyi a gond a hanggal meg a füstöléssel.
A felpörgést viszont meg kéne nézned sajátúlag, hogy mitől van; ebben első körben szerviz nemigen tud segíteni. Ha épp olyan helyen pörög föl, hogy súlyosabb anyázást nem váltasz ki vele: nem nyúlsz a gázhoz, vészvillogó be, motorháztető föl, és nézd meg, hogy az adagoló szabályzókarja visszament-e a helyére, az ütközőcsavarig.
Ha nem, az lyó, mert akkor gázbowden/gázrudazat (nem ismerem a PUG-ot, hogy ott mellik van :),
ha visszament, az nem annyira lyó, mert akkor adagoló belső kopás, felújítás, nem olcsó. De első a felderítés. :)

Előzmény: Mogorva (717)
Mogorva Creative Commons License 2002.09.27 0 0 717
Üdv mesterek!

Segítség, de legalább tanács kellene. Sajnos hosszú lesz, mert röviden nem igazán tudom elmondani, előre is elnézést...

Az történt, hogy kis dízel olajkályhámmal elmentem egy magát adagolójavító mesternek hírdető szakihoz, aki amúgy nagyon rendes srác, de engem most nem ez érdekel. A szerkezet egy 10 éves turbodiesel PUG 205, 190 ezer kilométerrel (tényleg annyi...).

Annyi nyavajája volt, hogy az adagoló tetején lévő gázkar alól enyhén szivágott némi gázolaj, párszáz kilométer alatt olajos lett kicsit az adagoló teteje, illetve ami a kellemetlenebb, hogy a motor hosszabb tartós menet után alapjáratról elkezdett felpörögni úgy 1500-ig és jó hosszan akár egy percig is képes volt úgy maradni, mielőtt visszaállt normál fordulatra. Kivéve, ha nyomtam neki egy kövérebb gázt akkor szinte azonnal visszaesett.. Ez általában lámpánál vagy dugóban araszolva jelentkezett, utóbbi esetben néha kellemetlen volt, hogy mintegy helyettem nyomkodta a gázt, ami nem mindig szerencsés...

Én a turbovezérlés prolémájára gyanakodtam, mivel csak olyankor jött elő, ha tartósan 2500 feletti tempóban (mikor a turbo hatásos) megyek vele, de a mester szerint az nem okoz ilyen problémát...

Az adagoló Roto-diesel típusú (nem biztos, hogy ez a neve, de az biztos, hogy nem Bosch). A szaki szétszedte, kicserélt valami tömítéseket itt-ott és közölte, hogy semmi baja, a porlasztócsúcsok is teljesen rendben vannak, az izzítás oké, az olajszivárgás a tömítéscsere után megszűnt... Tessék vinni és használni. Ez volt tegnap délután.

Aztán ma furcsa dolgot észleltem... Először is az eddigi 1500 helyett egyszer-jétszer 2000-es fordulatig pörög fel... Jajj de jóóó... Ez még hagyján, mert viszonylag ritkán jelentkezik, ezzel együttélek.

Azonban azt vettem észre, hogy ha 100-110-nél (2500-as fordulat körül) odalépek neki, akkor elég rendesen füstöl... Finoman szólva.. Nem fekete füstöt okád, hanem inkább olyan szürkés ködszerűt látok a tükörben. Eddig alig láttam intenzív gyorsításkor sem effélét...

Ráadásul kis gázon, olyan 2000-es fordulatig (szűk ucában haladva, sshol a falak visszaverik a moorhangot, mondjuk 2-es vagy 3-as fokozatban, mikor még a gördülési és szélzaj nem myonja el) az eddigi korrektnek elfogadott franciás dízeles hang helyett szerintem jól hallható, olasz dízelekre jellemző fémes csettegő hangot ad, ami eddig nem volt. Olyan érzés, mintha üzemmelegen is hideg lenne a motor. Ha odalépek neki, a turbo elkezdi tólni és akkor már nem hallom.

Megy is rendesen, bár mintha 140 felett már kicsit lassabban érné el a 170 körüli végsebességet, de ez eléggé szubjektív dolog, tehát ezzel kapcsolatban nem panaszkodom. Viszont életemben először sikerült, igaz hajtós tempóban 150 felett szinte végig Kalocsa-Kecskemét-Kalocsa 180 km-es útvonalon, jópár sodrós előzéssel 9 literes átlagot etetni a géppel... eddig 8 fölé sohasem sikerült vinni ugyanilyen stílusban, tehát némileg nőtt az étvágya is.

Na, de leginkább is ez a csettegés az ami a ködölés mellett rettenetesen zavar. Először szelephangnak tünt, de aztán megállt mellettem egy Fiat UNO, na annak egy az egyben ilyen hangja volt, csak sokkal erősebben.... Valamint az tűnt fel, hogy eddig 4300-nál leszabályzott, míg most elpöröghet akár 4800-ig is!!

Visszamentem a mesterhez aki közölte, hogy semmit nem állított az adagolón, minek is tette volna, ha jól működött, valószínűleg a tömítések megjavítása után az eddig esetleges nem megfelelő nyomások itt-ott most korrekt értéken lehetnek és ezért lehet ez a hang meg a leszabályozási fordulatszám változása, ráadásul szerinte ez a 4800 a korrekt érték.. Khmmm..

Azt javasolta, hogy ha gondolom, szétszedi és csökkent az előtöltésem (mivel elmondása szerint ezen a típuson belülről lehet állítani nem kivűl, mint a Bosch adagolón) és akkor ez a hang megszűnhet. Jól van... Mindenesetre rákérdeztem, hogy ez valami műszeres méréssel történő beálítást jelent vagy tapasztalati úton, állítunk kicsit visszafelé???

Legnagyobb meglepetésemre, szerinte utóbbi a megoldás, mivel ezt "ÍGY szokták". Vagy valami hasonló, nem biztos, hogy jól értettem, de az egyértelmű, hogy nem műszerrel fog hozzá.

Mondtam, hogy majd jövő héten visszatérünk rá, mégsem akartam a szakértelmét rajzlaphegesztő végzettséggel és némi olvasottságom alapján kétsége voni, ezzel nyerve időt.

Úgy gondoltam, ha nagyon hülyeséget beszél és kihasználja, hogy sűlthal vagyok a kérdéshez, legalább ne állítgassa el mégjobban, megkérdezek előbb olyanokat akik mégiscsak hallottak már ilyesmiről.

Szóval tanács kéne, na.
A faszi egyébként a helyi megyei és városi volán buszait (jó sok...) is szervizeli, a szervize is a volán telephelyen van, tehát nyilván látott már adagolót, de ez nekem eu még nem igazán komoly referencia, láttam már sok "Bátor" embert a saját szakmámban...

Szóval mitévő legyek? Érdemes hozzányúlni, vagy csak ronthatok a helyzeten? Esetleg keressek mást, aki műszerrel áll neki? Van ilyen? Hol találok effélét KECSKEMÉT környékén, mert ahogy láttam ez az egyetlen ismert adagolószerviz errefelé, a másik momentán bezárt, mert a srác meghalt. :(

Végül is mi okozhatja ezt a megváltozott hangot, ha felteszem tényleg nem állított semmit? Érdemes most egy amúgy jól működő adagolóhoz hozzányúlni vagy szokjam meg a hangot? Milyen károsodást okozhat esetleg ez a motornak?

Tudom nem volt rövid, de hátha van itt aki ttud segíteni. plííz.

analasgem Creative Commons License 2002.09.26 0 0 716
Nem tudom miről szólnak ezek az adalékok, biztos nehezebben jut el mindenhova az olaj, főleg nagy hidegben, dehát valamit valamiért, ha többet ártana mint használna, nem árulnák ( remélem ).
Persze hivatalosan egyik autogyártó sem támogatja...
Előzmény: kivi (714)
atompyka Creative Commons License 2002.09.25 0 0 715
Hali!

Szvsz próbálkozz az ATC-nél a Keresztúri 74-ben chiptuningosok, érteniük kell hozzá.

ATom

Előzmény: zecc (713)
kivi Creative Commons License 2002.09.25 0 0 714
Az rendben van hogy "sűríti" az olajat, és emiatt nem fog a hengerbe jutni. De a "besűrített" olaj kenési tulajdonságai rosszabbak, nem? Így lehet hogy nem fogy az olaj, de nem is ken olyan jól.
Előzmény: analasgem (712)
zecc Creative Commons License 2002.09.25 0 0 713
hi all,

Olyan szerelot v. muhelyt keresnek, ahol be tudnak hibatlanul allitani a BravoHGT-men a vezerlest, esetleg finomabbra tudnak hangolni.

zecc

analasgem Creative Commons License 2002.09.24 0 0 712
Igen, ez is olyan szvsz.
Olyan sűrű, hogy ki kell piszkálni a dobozból, és nagggyon büdös, kén is van benne, vagy mi....:}
De a lényeg, hogy használt.
STP gyártmány volt, kopott dízelekhez, de van benzineshez is.
És tényleg nem füstölt annyira utána.
Előzmény: elf (708)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.23 0 0 711
Ezesetben csak annyit mondok: Lucas Béla bekaphassa. :)

Előzmény: elf (710)
elf Creative Commons License 2002.09.23 0 0 710
Hát ez az...
A Rover V8 gyári gyujtáselosztóját a Lucas gyártja, és nem adja külön a kb 30 forintos rugókat, hanem csak az egész osztófejet egyben!!!!

Mondanom sem kell, rendkívül olcsón.

Ugyhogy szereztem egy pár bontott-megnyúlt rugót, és csináltattam a rugóssal ugyan olyat csak nem megnyúltat.

Készítettem még vele egy szett erősebb és egy szett gyengébb rugót is.

Ezzel elmetem a szervízbe, és addig cserélgettük a rugókat és állítgattuk a gyujtást amíg jó nem lett.

Előzmény: Trebitsch (709)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.23 0 0 709
Hát: az én véleményem az, hogy az ember nemigen tud okosabb lenni a gyárnál... Azaz: gyári rugót az előgyújtás-szabályozóba, legyen rendben minden, és beállítani gyári értékre.
De ez csak az én véleményem - ámbár eddig mindig bejött. :)
Előzmény: elf (706)
elf Creative Commons License 2002.09.23 0 0 708
Milyen adalékot tettél bele? A kopott motorhoz való füstöléscsökkentők egy része pl úgy besűríti az olajat hogy ne tudja a motor megenni.
Előzmény: analasgem (707)
analasgem Creative Commons License 2002.09.23 0 0 707
egy kicsit hagy szóljak bele!
Nekem a régi dízel Lancerem a tescoban vett olajat nagyon zabálta, 5000km/4l!
Utána vettem minőségibb olajat, meg adalékot is nyomtam bele, és a következő 5000km-en kb. fél lityit nyomtam csak utána.
Szóval függ az olaj minőségtől is...
Előzmény: Kulimász (695)
elf Creative Commons License 2002.09.23 0 0 706
Az hogy ne csörögjön at csak beállítás kérdése.
A gyári érték meg azért nem jó, mert a röpsúlyos előgyujtásszabályzó rugói már nem gyáriak.
A gyári érték elvileg 6-7 fok 95-ösre. Nekem most 9 fok és 98-assal járok.
Előzmény: Trebitsch (705)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.23 0 0 705
Hát ha (majdnem) kiürült a tankod, tegyél bele 10 liter 95-öst, és próbáld ki. Ha nem csörög: lehet járni azzal is, ha meg csörög, telitankolod 98-assal oszt kész.
A gyújtást meg gyári értékre kell állítani. Benzinhez nem egyszerű... :)
Előzmény: elf (704)
elf Creative Commons License 2002.09.23 0 0 704
Hogy tudjam biztos 98-as kell bele(most ahhoz van állítva a gyujtás) vagy a kompresszió alapján jó lenne a 95-ös is.
Előzmény: Trebitsch (703)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.23 0 0 703
Angolul nem tudom, sajna - csak találgatni tudnék, de az meg szinte tutira nem OK. :)

Ennek a mérésnek amúgy annyi bizonytalansági tényezője van, hogy a hibahatár a csillagos ég... Leginkább az összehasonlító mérés, ugyanazzal a műszerrel ismert állapotú kocsit mérve.
De ha fel van újítva, nem eszi az olajat, nem csörög, megy rendesen: mit akarsz még? :)

Előzmény: elf (702)
elf Creative Commons License 2002.09.23 0 0 702
Gondom nincs, csak az érdekel hogy a mostani sűrítési végnyomásom az kevesebb vagy többb mint a gyári érték.

Több akkor lehet ha sokat vettek le a hegerfejeimből az utóbbi 17 év alatt, kevesebb meg akkor ha ezt a vastagabb hegerfejtömítés túlkompenzálta.

Amúgy a motor teljesen fel van újítva.

Ha tudnám hogy mondják a sűrítési végnyomást angolul, rá tudnék keresni.

Előzmény: Trebitsch (701)
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.23 0 0 701
Passz... Szerintem nincs olyan, hogy "ideális sűrítési végnyomás". Minél magasabb, annál jobb - persze buherálatlan, gyári paraméterekkel bíró motort feltételezve.
Inkább azt mondd, mi a gondod. :)
El akarod dönteni, kell-e motort felújítani? Vagy csak kíváncsiskocc...????
Előzmény: elf (700)
elf Creative Commons License 2002.09.23 0 0 700
Köszönöm.
Akkor lenne még két kérésem:
Nincs valahol a neten olyan táblázat ahhol az ideális sűrítési végnyomást fersorolják különböző autókra lebontva?
Hogy hívják angolul a sűrítési végnyomást?
Előzmény: Trebitsch (698)
antique Creative Commons License 2002.09.23 0 0 699
A sürítési végnyomás azért magasabb a számított kompresszió értéknél, mivel a komprimálás hatására a gázkeverék felmelegszik.
Trebitsch Creative Commons License 2002.09.23 0 0 698
A kompresszió a beszívott keverék/összesűrített keverék térfogataránya, elméleti érték, gyakorlatilag a dugattyú alsó és fölső holtpontja közötti hengertérfogat-különbség.
A sűrítési végnyomás meg amit mérsz. Mindig magasabb szokott lenni, ha jól mérik, mint a gyár által megadott kompresszió - hogy miért, azt nem tudom. Elfogadható értékeknél ( =jó magas :) egyetlen dolog fontos: nagyjából egyforma legyen
az összes hengernél.
Ámbár azt se könnyű elérni, merül az akku, melexik az önindító - lassabban forog a főtengely, több szökik, tehát az utolsónak mért hengernél kevesebbnek látszik.
Kivétel, ha jófajta műszerrel egyszerre méred az összest, de ez ritkaság.
Előzmény: elf (696)
Faszi Creative Commons License 2002.09.23 0 0 697
Sziasztok!

megdöglött egy izzitógyertyám a TD motoromban.
Ahány boltba kérdezem annyit mondanak!

Az eggyik helyen az ISKRA király máshol nem.
A BERU ugyanez, de drága mondják,
CHAMPION faja, de ...
BOSCH király de... ( TESCO )

Mi a turot vegyek????

1.9 TDS Fiat motor 90'

Mind a 4-et le kivánom cserélni, mert 3 fajta van most benne !

Help!

elf Creative Commons License 2002.09.23 0 0 696
Lenne egy kérdésem hozzátok.
Mi a viszony a kompresszió és a sűrítési végnyomás között?

Mert a motorom elvileg 9.35-ös kompresszióval rendelkezik, ám a gyertyát kivéve 10 fölötti sűrítési végnyomás mérhető.

Kulimász Creative Commons License 2002.09.19 0 0 695
Már kezdem azt hinni, hogy nekem nem volt szerencsém...
Bár nem csak a saját példám alapján állítottam az előzőeket. Olaszos topicban is többször hallottam már magas olajfogyiról. Valamint van pár fiatos, lanciás ismerősöm és ők is rendszeresen töltögetik utána, ill. olajfogyi csökkentő adalékot használnak.
Előzmény: VAti70 (694)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!