Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Giugiaro Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1184
Tedd vissza a régi gyertyát, hogy azzal csinálja-e. Ha nem akkor az újakat el kell földelni.
Előzmény: joycreation (1182)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1183
Toyota Carinaba kellenének műszerfal illetve kapcsoló világító izzók. A Toyotánál azt mondták, hogy 1300 forint darabja. Ránézésre kb 5 forint előállítási költsége lehet + a szállítás. Hol lehet ilyeneket beszerezni?
joycreation Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1182
Sziasztok szakemberek!!
Én egy laikus autós vagyok és van egy Ford Escort 1.3-as „gépjárművem” Ez eddig nagyon szép csak az a baja hogy kicseréltük az összes gyertyát az olajat és ezután a kis „drága”:) azt produkájla hogy az egyik henger nem megy a gyertya jó van szikra is de a „szerelő haver” szerint visszadolgozik a porlasztóba a gyujtáselosztó-szétszedtük a villámharcost-és kipergett belőle valamilyen sárga szigetelő anyag :( lehet hogy ez a baja, ha rálépünk a gázra annyira durrog a motor hogy azt ember nem birja ki. Mi lehet a baja?
vikiviki Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1181
azt nem mondtam, de olyan ket-harom liternel szerintem nem ehetett tobbet...
Előzmény: Trebitsch (1180)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1180
És fél év alatt nem használt el egy gramm benzint se az automata az indításokra?
Ez igen. :)
De mát télleg nagyon álmos vagyok... Jóéjt neked is!
Előzmény: vikiviki (1178)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1179
Hidegindításra. Melegen azé egész más a leányzó fekvése.

Na mindegy, jóéjszakát, mék aludni! :)

Előzmény: lukit (1177)
vikiviki Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1178
nem, rosszul sejted. Egyreszt automata (1500 korul atkapcsol), masreszt injektoros.:) minden mas stimmel:)
Előzmény: Trebitsch (1176)
lukit Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1177
3 deci inditasra??? az jo sok ... mondjuk inditozni kellett joparszor mer menetkozben lehalt a kocsi soxor meg ilyenek ...
Előzmény: Trebitsch (1173)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1176
Kocsija válogatja. Ha lyól sejtem, akkor neked kézi kapcsoló van a gázra/benzinre, és nem automata, mint lukité.
A három decit aránylag egyszerűen ki lehet próbálni. Kb. 1 deci fér egy hagyományos, porlasztós autó porlasztójának úszóházába. Beindítod benzinnel - aztán üresbe kapcsolsz, és méred az időt, míg leáll... :)
Előzmény: vikiviki (1175)
vikiviki Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1175
ezzel vitatkoznek.. en, mikor csak gazzal mentem es jofel evig nem tankoltam bele semmit, es mikor utoljara tankoltam, felig toltottemtele a tankot. Namarmost nekem jofel evig nem mozdult el kozeprol a mutato. Illetve amig hideg volt a kocsi, addig egy kicsit alatta volt,ahogy felmelegedett, akkor meg egy kicsit folotte.
A harom deci is piszoksoknak tunik inditasonkent...
Előzmény: Trebitsch (1173)
atompyka Creative Commons License 2003.01.15 0 0 1174
:-)
Előzmény: Trebitsch (1171)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.14 0 0 1173
Má alig... Azér, komolyabban: kicsit számolj. Ha 3 decit fogyasztasz minden indításhoz, és az a pár hónap kettő, amikor minden nap beindítottad benzinnel, akkor az 60*3 deci, azaz 18 liter, ami elfogyott indításra. 3 deci elfogy induláskor, hideg motorral percek alatt...

Amúgy meg nézegesd/szagolgasd járó motornál a kocsit, hogy nics-e sérülés a benzin visszafolyó ágában. Ámbár, hónapok alatt 20-25 liter... Szal szerintem nincs ott semmi baj. :)

Előzmény: lukit (1172)
lukit Creative Commons License 2003.01.14 0 0 1172
LOL
Trebitsch kartars, ilyenkor is ebren?:)
Előzmény: Trebitsch (1171)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.14 0 0 1171
Ennek a fordítottját ismerem: a rossz gyerekek, amikor ki akartak cseszni a gonosz szomszéd bácsival, akkor minden éjjel betöltöttek pár liter benzint a tankjába. Gonosz szomszéd bácsi mindenkinek dicsekedett, hogy nyomja mint a vadbarom, és még így is csak 5-6 litert iszik a hatliteres vényóc itt a városban...
Aztán úgy fél év múlva abbahagyták a srácok. Onnantól kezdve az autó ki nem jött a szervizből, gonosz szomszédot meg totál hülyének nézte az összes szerelő, meg a benzinkutas, meg mindenki. :)
Előzmény: lukit (1170)
lukit Creative Commons License 2003.01.14 0 0 1170
a segitsegeteket kernem ismet: az a fura jelenseg, hogy fogy a benzin. ez onmagaban meg rendben is lenne, de a kocsi gazzal megy:) csak beinditashoz hasznalok benzint. kb 25-30 liter tunt el az utobbi par honapban.
mar akkor gyanus volt a dolog, amikor meg nem volt benne gaz: reggel bepattantam a kocsiba es par perc jaras utan mindig kevesebbet mutatott, mint elozo nap, amikor leparkoltam vele. nem is nagyon foglalkoztatott, gondoltam a muszer szaraxik. viszont mar par honapja csak gazzal jarok es hat a benya tunik el. alul nem csopog.

van vmi tippetek? ford sierra '91 2.0.

CyberShot Creative Commons License 2003.01.14 0 0 1169
Trebitsch,

Köszi a tanácsokat, úgy néz ki, hogy a töltés segített. Persze lehet, hogy -15-ben egyszerűen nem fog töltött aksival sem indulni, de remélem, ezt nem kell kipróbálnom egy darabig:)

Big Blaster Creative Commons License 2003.01.14 0 0 1168
Szevasztok!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Egy '97-es Hyundai Lantrám van. Kétezres, 16 szelepes, hengerenkénti befecskendezéses a motorja.
Az a gond, hogy két napja csak nehezen tudom beindítani először, a mínusz 10-15 fokban. Korábban MINDIG beindult 2-3 fordulat után. Először vasárnap tapasztaltam a jelenséget, aztán tegnap is megismétlődött. Van néhány ötletem, hogy mivel lehet gond, de nem vagyok biztos egyikben sem.

A jelenség az, hogy 4-5 alkalommal és 5-6 másodperceg kell önindítózni, hogy beröffenjen a motor. Nekem úgy tűnik, hogy elég lassan teker az önindító, de gyakorlatilag folyamatosan és közben egy-egy ütemre beröffen a moci. Miután elindul a motor, töbször van, hogy rövid idő mulva (2-3 sec) magátol leáll. Ez úgy néz ki, hogy miután beindult a motor, felmegy a fordulatszám 2000 köré és elkezd csökkenni. Lemegy 1000 alá és leáll. Normális esetben ilyen hidegben kb. 1200-1300 körül meg kellene állnia és onnét csak lassan csökkennie 900-ra.

Ha már stabilan megy a motor, nem veszek észre semmi rendellenességet. Stabil az alapjárat, nem rángat, nem hagy ki. Ha megállok egy-két órára, akkor simán, könnyen indul, mint korábban.

Az aksi szerintem már elég régi lehet, de forgat, ha nem is olyan gyorsan. Viszont tegnap észrevettem, hogy az egyik saru elég laza. Ezt meghúztam, de csak ma tudom kipróbálni, hogy ezzel megoldódott-e a gond. A másik körülmény, hogy éppen szombaton tankoltam tele a járgányt és rá következő nap jött elő a hiba. E-miatt a benzin minőségére is gyanakszom. Nem tudom, hogy a vizes benzin okozhat-e ilyen indítási problémat, ami csak hidegen jön elő.

Nekem érzésre úgy tűnik, hogy túl szegény keveréket kap a motor, de az mitől lehet? Mivel lehet még gond? Mit érdemes megnézni?

Remélem tudtok segíteni egy-két jó ötlettel.

CyberShot Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1167
Generátoros. De egyszerre max. 10 km-t megyek vele,és ált. reggel sötétben és hidegben, amikoris megy minden vill. fogyasztó, ami létezik.
Előzmény: Szkátó (1166)
Szkátó Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1166
Generátoros a fityód vagy dinamós?
Ha dinamós, és csak rövid szakaszokon használod, akkor szerezz be egy aksitöltőt, mert elég gyakran kell töltögetni...
Előzmény: CyberShot (1160)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1165
Könnyen lehet; töltsd föl először lyól. De 14.4V fölé semmiképp se! Ha jó az akkud, azt már töltés közben látod, ha ráteszel egy voltmérőt. Aránylag gyorsan (töltőáramtól függ) felmegy olyan 13.5V környékére, ott álldigál egy jódarabig, és aztán megint viszonylag gyorsan eléri a végét.
Előzmény: CyberShot (1164)
CyberShot Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1164
Okés, akkor ma délután diagnosztizálok:)
Elképzelhető, hogy a sok rövid menet miatt nem tudott feltöltődni az áramforrásom...
Köszi!
Előzmény: Trebitsch (1163)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1163
10,5-11V alá nem jó, ha esik. Viszont ha mégis, akkor megvan a hiba, az akku. :)
Ha ennél magasabb a fesz indítózás közben, akkor el kell kezdeni keresgélni, hogy melyik drótban, ileltve test-szakaszban marad benne a nafta.
Előzmény: CyberShot (1162)
CyberShot Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1162
Köszi, akkor lesz egy kis aksitöltés, aztán méricskélés.
Az akkunál mennyit kell mérni indítózásnál? Meddig eshet a feszkó?
Előzmény: Trebitsch (1161)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1161
Legvalószínűbb, hogy az akku satnya.
Kicsi eséllyel van valahol egy laza/hiányzó kötés, pl. hiányzó vagy elkorrodált motor/kasztni testátkötés, és emiatt picit nagy az áram útjában az ellenállás.
Indítózás közben multiméter először az akkusarun, aztán meg itt-ott rulezik... :)
Előzmény: CyberShot (1160)
CyberShot Creative Commons License 2003.01.13 0 0 1160
Sziasztok!

Ha ilyen hidegben, mint a mai reggel (-15 fok) nagyon nehezen forgat az önindító (és nem indul a verda:), akkor az aksigyengeség, vagy lehet más is (pl. olajdermedés vagy önindító)?
Az aksi bír 10-20-szori indítózást is, de nagyon lassan teker.
Az olaj 15W40 SF
A verda 700ccm-es kisfityó.

kivi Creative Commons License 2003.01.12 0 0 1159
Hogy mérnek ezek?

Nonlineárisan. :-)

Trebitsch,
köszönöm a választ, ha egy kicsit csökken a hó mennyisége akkor majd körülnlézek az ISC háza táján. (Ja, magamtól is tudtam volna ám mi az az ISC. :-)

Előzmény: BLASIUS (1158)
BLASIUS Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1158
Hello!

Ilyen tréfás nívópálca lehet nekem is? Kb. 2000 km alatt fogy el egy lityó olaj, tehát eszi valamennyire, de nem vészes, mert amúgy minden fasza rajta. Viszont, amikor nézem a szintet kb. 600 km után már a fele alatt van az olaj. Rátöltök max 2 decit és már picit túl is ment. Hogy mérnek ezek?

Előzmény: Trebitsch (1155)
bonyolult Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1157
arnoldf, a vizhofok nekem sem nagyon megy 70 fok fole (csak dugoban) de ennek a nyitott allapotban elhunyt termosztat az oka - csere. NEmtom a tiedben milyen van, nalam a termosztatot csak hazzal egyutt lehet cserelni, most varom h. megjojjon a digoktol mert itthon nem kaphato.:) A legaramlas allito motorok nalam teljesen jol mukodnek, oda fujnak ahova kell nekik. Pollenszuro van a klimas kocsikban...ha szemben allsz az autoval, akkor a szelvedo alatti bal oldali muanyag takaro elemet kell leszedni, az alatt van. NEkem is iszonyatosan parasodik, de tobben mondtak mar h. ennek lehet az elkoszolodott pollenszuro is az okozoja. Hat eleg retkes, az teny.:)) Kemeny 1800 Ft. volt, csak a jo idore varok h. kicserelhessem. Egyenletlen alapjarat: ha 16V-s az autod, akkor van a vezermu-szij mellett egy kiegyenlito szij is. Ennek szakadasa okozhat alapjarat ingadozast, szerencsere a szelepek ettol meg nincsenek veszelyben. 8V-s eseten nemtom, talan a generator kornyeken kellene korulnezni (foleg ha fogyasztok bekapcsolasakor jelentkezik) - kopott szenkefek, rossz fesz.szabalyozo is okozhatja. A tobbi kerdeshez lovesem sincs.:)
Udv:
B.
Előzmény: arnoldf (1147)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1156
Maradhat így is, semmi gond nem lesz belőle. Ha nagyon sok, majd kinyomja a tágulási tartály túlfolyócsövén, de úgy alapvetően senkit nem zavar, ha több a víz... Ha kevesebb, az igen. :)
Előzmény: vikiviki (1153)
Trebitsch Creative Commons License 2003.01.10 0 0 1155
Hali!
Fék: cseréljétek ki a visszacsapószelepet is. Nem tudom, hogy ennél a típusnál a csőben van, vagy a szervodob csatlakozójában, meg kell keresni, de a hiba máshol már nem lehet.
Nívópálca olajpök: passz. Pontosabban le kéne csekkolni, hogy egész biztos belevaló pálca van-e benne, mert néha mgtréfálják az embert, és mikor olajat tölt a pálca szerint, akkor valójában másfél literrel több van benne a kelleténél, és belecsapkodnak a hajtókarok. Check: pl. gépkönyv szerinti olajmennyiség beletölt, és megnéz, hogy hogy áll ez a dolog a nívópálcán.
Előzmény: tafi2000 (1151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!