A tanácsotokat szeretném kérni, hogy hol találok hűtőjavítással foglalkozó szakit (lehetőleg Budapesten), mert likas valahol a hűtő,kiszereltem de simán nem akar folyni (valószínűleg csak üzem közben, túlnyomásnál csöpög). Meg nincs hardverem sem befoltozni..
megint felujitokeszlettel...???
Rossz a neve is!Csapágyat cserélni kell,nem felújítani.Néhány merész szaki megmeri tenni hogy csapágy tisztítás és újra zsírozással engedi tovább abban a hitben ügyfelét,minden rendben.Nagy szart!Ezt én megtehetem magamnak az én autómon,de nem másnak,főleg nem cserés árral.Mert ha én nyertem 10ezer km-t-siker.Ellenben nem számolhatok más beosztásával.Sajnos az is igaz hogy én is jártam már hasonlóan vadi új csapággyal.Sok kamu nevű beszállító van.Reklamálni pedig ilyenkor nevetséges.Nem pontosan tudom milyen csapágyról van szó,de érdemes meggyőződni minden apróságról-amin nagyon sok múlik-porvédő peremek,szimeringek.Az új csapágyat néha csak megmutatják a zsíros edénynek.
Ez nem megoldás valószínüleg,de szűkíti a kört.
Van egy 1,7-es Ford Pumám, amibe szükség lenne egy túlméretes csapágysorra, vagy egy új/bontott főtengelyre csapágyakkal.
A márkaszervíz csak komplett blokkot tud rendelni, máshol pedig Németországból rendeltek túlméretes csapágyakat augusztusi(!) szállítással.
Itthon nem találkoztam bontóval, ahol lenne ilyen autó. Van valakinek ötlete, netes cím, külföldi bontó, gyakran külföldön járó vki...?
Én is kimennék bármikor, csak nem szeretnék potyára.
Előre is kösz:
Pl ferden kalapaljak a helyire. Bar akkor talan nem birt volna 20 ezret.
Meg nem zsirozzak be rendesen.
Az kb realis, nagy atlagban 10 ezer korul szokott lenni a kerekcsapagyak darabja.
un. kerekcsapagyjavito keszlettel buzeraltak, gyari ford, 9+afa+munkadij volt. ET szam szerintem stimmt, mert ezek meg 91-es gyari felnik, es a tobbi kereknel nincs ilyen problema.
esetleg szilentek miatt lehet? (bar az csak mostanaban szarodott el) kisebb godrokben szepeket kattan az a kerek
Próbáld ki a kalapálást. Ha kétszer-háromszor nem indul, püföld meg az önindítót - ha attól egyből elkezd működni, akkor szinte biztos, hogy elkopott a bronzkefe.
mondjuk hozza kell tenni, ez az auto-fort-ban tortent, ahol csereltek a kormanytarto persely vagy mit, ami vezeti a rudat a tuzfalon at. na az is most ment gallyra ...
uraim, kb 20Ekm-el ezelott felujitottak nekem az 1ik agycsapagyat. viszont most a kerek forgatasara megint zajos. ez azt jelenti, hogy trehanyul dolgoztak vagy vmi sulyosabb problema van? megeri masik szervizben megint felujitokeszlettel szorakozni?
Ma is eljátszotta velem ezt, kb. hetedszerre indult be (reggel). Azóta volt még 4 indítás, mindegyik elsőre sikerült.
Én is gyanakodtam az immobilizerre, ezért vittem másik kulcsot is. (Persze, ez csak akkor lenne megoldás ha a kulcsban lévő chip "romlik" el.) Mindkét kulccsal indult.
Hát ha nem fordul el a kulcs: küldd meg a kulcslyukat egy kis WD40-nel, vagy zárolajozóval. De az is lehet, hogy picit túlfordítottad, majd vissza, és a ráindítózás elleni reteszelés már beugrott. Mindegy, kis olaj nem árt neki akkor se.
Ha elfordul, de nem indít ön, viszont AC zúg közben: akkor a slusszluból a delej kimegy, tehát a kapcsolóbetét rendben van. Nem úgy mint (nagy valószínűséggel) az önindítóban a bronzkefék.
Ha huszadszorra se forog az önindító, akkor megkopogtatod egy kalapáccsal, egyből fog müxeni (fémrészt üss, attól nem lesz baja).
Ezt a püfölősdit lehet játszani egy darabig - aztán önindító kiszerel, bronzkefe kicserél, áldás-békesség.
Nekem az oreg bajor ('85 BMW E30, valamikor 95ben volt az enyem) csinalt ilyet, annak a kormanyzarban levo elektromos betetje volt kikopva, amiatt nem adott aramot az inditorelenek. A neha nehezen indul lehet aksiproblema, elegett/eloxidalodott kabelek/saruk/csatlakozasok, de lehet onindito problema is, szenkefe csereerett, vagy nagyon kopott perselyek.
Mittomén, kell egy jó nagy áram ahhoz, hogy behúzzon a mágnes. Ha nagyon oxidálódott az akkusaru, akkor esetleg nem, vagy nem azonnal megy át rajta elég ampör :) Meg kellett tisztítani az érintkezést.
Mondjuk nem tudom, hogy a tiéd relés-e, mert pl. a Wartburgomon 8 Volttal is elszenvedett az indítómotor :)
Igazából nem értek én az autókhoz, csak gondoltam, adok azért egy ötletet...
Az autóm (Escort 1.6 Zetec) ma megviccelt... Egy óráig autóztam, majd megálltam valahol. 10 perc múlva indulnék, fordítom gyújtásba a kulcsot, megvárom míg elalszanak a lámpák: ABS, légzsák (ez a babonám), indítanék.... és nem fordul el a kulcs. Mint amikor lefullad a kocsi, és muszáj visszafordítani, majd újra előre.
Így is tettem: vissza, majd gyújtás, lámpák, indítok... most már elfordul a kulcs, de nem történik semmi. Megint elfordítom, semmi. Vissza semleges állásba, gyújtás, lámpák, índítás... semmi. Ezt még 4-szer eljátszotta, majd végül beindult.
Az AC pumpa minden esetben rendesen felbúgott ahogy kell.
Később megint leállítottam, és utána pöccre indult.
Még annyit, hogy átlag 10 indításból 1-szer picit nehezen indul, olyan értelemben hogy nem kell köszörülni vele, csak mintha egy picit nehezen forgatná meg az indítómotor. Vagy mintha nehezen robbanna be az első adag benzin.