Azt te csak gondolod... El szokták nyalni a silány szerszámmal a csavarok fejét, aztán onnantól kezdve szívás van. Szal ha nyílik a csavar, akkor sima ügy, de ha nem enged: csak érzéssel... :)
Amúgy én is azzal kezdeném, az ajtóoszlopon kicsit beljebb azt a vasdarabot, amibe bekattan a zár. Idővel alakulnak az ajtótömítőgumik, és megszűnik az a pici feszülés, ami kell neki hogy csöndbe maradjon.
az autó egy egy régi toyota
hogy melyik gumiharang??
meg volt emelve a kocsi alámásztunk és a srác mondja hogy ami a közvetlen a két első kerék mellett van!
lehet hogy lefényképezem, oszt berakom ide!
mi a folyamata?
le kell szedni a kereket vagy ilyesmi??
Szerintem az állórészt, gondolom azért szokták így megcsinálni, hogy az ajtóban levő zár/zárrudazat ne mocoroghasson állításkor. Először mindenképp azt próbálnám, egy egyszerű, mechanika és elektronika nélküli fémdarabon nincs mit elrontani :-)
megjavítani nem nagy gáz, oda kell adni hűtősnek (pl. Hüllő Kft), kibányászni viszont nem egyszerű mutatvány. Komplett műszerfal plusz kardánbox kiugrik, csak úgy lehet hozzáférni.
Sziasztok! Ha a hűtővizem annyira felmelegszik, hogy bekapcsol a ventilátor (90C), akkor valószínűleg a nagyobb nyomás miatt ereszt a radiátorom, ezt onnan veszem észre, hogy enyhe fagyálló szag jön a hűtőventilátorból. Nagy gáz ezt megjavítani? (91-es Opel c20xe)
*: na, ezen gondolkodom én is. Vajon az álló részt kell pozícionálni, vagy a zárat magát? Ugyanis a zár 3, méretes (fejű) csavarral van rögzítve, akár el is mozdulhatna (még nem csavartam ki).
Különben az ajtó pöpecül csukódik/nyilik, ezzel nincs gond.
Nem olyan öreg, tehát felteszem, hogy az ajtó nem "lóg" (ha igen, akkor a zsanérok csapjait kell cserélni), vszg. a kasztnin levő ellendarabot kell arrébb állítani (amibe beleakad a zár). Ha nincs látható kopás (miért lenne), akkor csak türelem kérdése.* Kinyit-állít-becsuk-ellenőriz-kinyit-állít-becsuk-...
*feltéve, hogy az Escortnál nincs valami trükk :-)
Sziasztok. Biztos tudtok segíteni, nem lehet egy ördöngös dolog: zsanér- és zárkenés után menet közben zörög a bal hátsó ajtó (Escort '98-as). Mi a beállítás módja? Mert feltételezem, ez nem egy maradandó dolog.
Előre is köszi.
Futóműves, sürgősen!
Valami elmozdul a futóműben, induláskor egyik irányba, fékezéskor másikba. Ha fronthajtásu kocsi, akkor az első futóműnél van a gubanc: repedt/korrodált bekötőpont, törött kitámasztó-lengőkar, megszűnt szilentpersely, ilyesmi.
Nézesd meg, nem játék, fejreállhatsz vele.
És ilyennel mit érdemes csináltatni? Futóműállítás vagy fékhatásmérés? Mert most mindent nézzenek át?... Még kitalálnak annyi apróságot, hogy a számált meglátva megbánom, hogy ilyen apróságot észrevettem. :)
Esetleg beragadt a jobb oldali fékmunkahenger/nyereg/egyéb? Induláskor kicsit fog, a másik nem, így arra fordul, nagy fékezéskor viszont nem tudja követni a másikat, így az fog majd jobban...
De az ellenkező irányú húzás indulásnál nekem valami mást sejtet. Mondjuk, ha az egyik kerék tökre le lenne eresztve és ezért jobban tapadna, akkor az húzhatná így el talán. De a gumikkal minden rendben van.
szerintem a fékezéskori balra húzás értelemszerüen az eltérö fékhatás a két kerékben!
padra fel kiderül!:-)
most nézettem meg én is az én autómban tök sok Nm eltérés van a jkét fék között pedig el sem húz..
Lenne egy kis gondom, nem tudom milyen komoly, vagy egyáltalán...
Amikor álló helyzetből indulok, akkor a kormány egy kicsit jobbra fordul. Amikor pedig erősen fékezek, akkor hajlamos balra irányozni egy kicsit. Állandó sebességnél amúgy megy szépen egyenesen a verda. Mitől lehet ez?
Egy futóműbeállítás megoldja?
Bízd szerelőre, pontosabban vízpumpa-felújítóra, nem egyszerű eset. A vízpumpában amúgy nem szimmering van, hanem tömítőpersely.
Az új, illetve utángyártott vízpumpa nagyon drága?
Szkátó!
A vezérmüszij a megfelelő pozicióban van? (úgy értem hogy biztosan jól cserélték-e legutóbb)
Úgy hallottam, hogy esetleges 1 fog eltérés alapjárat egyenetlenséget is okozhat, kisebb teljesitménycsökkenés mellett.
Igen, mondjuk ezek igazából meg sem szoktak mozdulni alapjáraton sem valóban!:)
Meg nem lenne olcsó egy garnitúra kábel, már a hosszúságuk miatt sem.
De ha minden jó és nem zavar akkor...
A lényeg hogy megy mint a...
Én is ilyet szeretnék 2. autónak, vagy 323-ast!:)
Ma az történt, hogy otthonról elindultam dolgozni, de megálltam szavazni, szóval még nem melegedett be a kocsi. Újraindítás után pillanatra felsikított az ékszíj, majd azt vettem észre, hogy (nekem van feszmérőm a műszerfalon) a műszer épp, hogy csak 12V körüli értéket mutatott, éppen az alsó piros mező felett. Felkapcsolt világításra nem csökkent a feszültség, de lekapcsolásra sem nőtt. A töltésjelző nem világított. 1 km után újra felsikkantott az ékszíj azóta ismét 14V körüli, tehát normális értéket mutat a műszer. Mi lehetett ez? Az ékszíj sem csúszik. Víz sem folyik, úgyhogy a vízpumpa sem mehetett el.
Nem mondtam még?
BMW E30 320i kat.
Azért nem veszek 6 db-ot, mert mi van ha kicserélem, és továbbra is egyenetlen?
Kicsit zavar a dolog, mert egy 6 hengeres BMW-nek nem így kéne járnia. Még néhány kört futok vele, aztán azt hiszem nem fogok vele foglalkozni.
Jól megy, nem fogyaszt sokat, az olajat nem zabálja, az alpjárat milyensége meg részletkérdés...
Váltónál-hajtóműnél nem az a helyzet, mint a motornál, hogy mondjuk egy szintetikus olaj felülről kompatibilis az ásványival. Az API GL besorolást kell nézni, és pl. egy GL-3-asba (régebbi váltók) nem tölthetsz GL-5-öshöz való olajat!!! Bővebbet az olajos topikban Rendes Bélától kérdezz, aki most SLX 0w30-as nicken van. Ezt a fenti dolgot egyébként el is magyarázta egyszer, a váltókban felhasznált fémötvözetek különböznek és így megtámadhatja a nem megfelelő olaj, stb. Ő meg is mondja hogy a kocsidhoz milyen olajat ír a katalógus. Ez alapján pedig vehetsz a besorolásnak megfelelően amilyet akarsz.
De egyébként a Valvoline-nak, a BP-nek (www.bp.hu) és a Castrolnak is vannak olyan oldalai, ahonnan ezt kikeresheted.
És mi ez a próbálgatás, mért nem cseréled ki az összes kábelt?:) Jó, mondjuk nem mérik őket túl olcsón!
De áruld már el milyen autód van! Nagyon kíváncsi vagyok!
A beírtak közül egyik sem hiper-szuper hightec olaj, ami esetleg csak bizonyo autókba tölthetők.
Ha jól tudom mindkettő ásványi alapú. (Ha nem, majd valaki kijavít.) Szerintem töltsd bele nyugodtan, csak arra figyelj, hogy a 75W meglegyen!
Azt nézd meg, hogy pontosan hány liter kell, mert nem filléres dolog...