Mennyire szivárog? Ha csak kicsit, érdemes próbálkozni a hűtőtömítő folyadékkal. Ha jobban, még akkor is ott a hűtőtömítő-gyurma. Hűtőjavítóhoz csak végszükség esetén vinném. Kétszer javíttattam hűtőt, mindkétszer rövidesen újra folyt.
Akkor már inkább csere.
Jelentem, a 727-es hozzászólásban leírt kuplunggyógyítási metódus tartós eredményt produkált. Szóval, ha valakinek rángat a kuplungja - mielőtt szerelőhöz rohanna - érdemes kipróbálni az ott leírt módszert.
73' Corolla elfüstölt trafó-ellenállása helyére keresek valami megoldást, esetleg valaki tudja, hány Ohm, mivel lehet kiváltani, vagy Akármi, dobjon egy mailt legyen szives cernageza@freemail.hu
"Viszont az olaj a vízzel akkor sem keveredett érdekes módon."
Nem feltétlen keveredik, attól függ, hol ég át a tömítés. Neked valszeg az égéstér felé lyukadt ki...
Nekünk a targonca csinál egy ideje olyat, hogy mész vele, egy darabig semmi gond, aztán egyszer csak elkezdi észnélkül kinyomni a vizet. Motor le, kihűl, megint jó egy darabig.
:-(
Ne is cseréltesd első lépésben, nem ezért írtam. Csak jó ha tudod, hogy ez is lehet a gáz.
Jelen esetben azért vagyok egy kicsit szkeptikus a "folyik de elpárolog" jelenséggel, mert annak (gőz formájában) látható jelei szoktak lenni. Persze ha csak nagyon pici a folyás...- szóval néha elég nagy szívás lehet egy ilyen hiba megtalálása...:-(
Most beszéltem egy szerelő ismerősömmel. Ő sem tudott hirtelen mit mondani. Szerinte az is lehet, hogy csak menet közben szivárog valahol (pl. a vízpumpánál), és mivel meleg, el is párolog azonnal, ezért nincs látható jele sehol sem. A hengerfej tömítést meg nem akarom feleslegesen kicseréltetni, mivel elég sokba kerül a munkadíja. Hát, nem lettem okosabb, hogy mitévő legyek. :-)
Amíg "el nem durvult a helyzet", addig semmi más jele nem volt, csak fogyott a víz. Az "eldurvulás" pedig az volt, hogy elkezdte okádni hátul a vizet, valamint bugyborékolt a kiegyenlítő tartály. Viszont az olaj a vízzel akkor sem keveredett érdekes módon.
Annak, hogy elszáll a hengerfejtömítés, fokozatai vannak. Amiről Te beszéltél, az már az utolsó stádium. De lehetnek egész apró átégések a tömítésen, ami pont olyan tünetekkel jár, mint amit leírtál. Magyarul: nincs más tünete, csak hogy fogy a víz. Nekem volt ilyen a Tipomon, több mint egy évig jártam vele úgy, hogy sejtelmem sem volt, hogy hengerfejes. Csak enyhén fogyasztotta a vizet (kb.havi 1/2 liter). Nem volt habos az olaj, nem okádta hátul a vízgőzt, nem volt teljesítményromlás. Aztán egyszer eldurvult a helyzet és ki kellett cserélni a tömítést. Onnantól kezdve egy deci vizet nem fogyasztott, tehát egyértelművé vált, hogy régóta ez volt a bibi.
Reggel, beindítás előtt feltöltöm a maximumig. Megyek vele napközben, aztán másnap reggel megint a minimumon áll a vízszint. Ez egy végtelen játék. :-))
Én hallottam csúnyákat ezekről a hűtőtömítőkről, amikor totál eltömítette az egészet.:-( Kérdés, igaz-e, én nem teszek bele ilyesmit. Nem tudom, melyik tett ilyet, de óvatosan velük!
Nem megy a motorba, nem is szokott túlmelegedni. Már történt ilyen a régi Hondámon, szegény úgy okádta a gőzt hátul, mint egy gőzmozdony. Ott aztán habos volt az olaj is. Arra is gondolok, hogy esetleg egy hajszálrepedés van pl. a hűtőn, amin felmelegedve, nyomás alatt gőzként távozik el a hűtővíz, viszont ennek sincs semmi látható jele, pedig mostanában hűvös van, a lehelettem is látszik, csak a szivárgás nem. :-)
Azt sem tudom ezekkel a hűtőtömítő folyadékokkal kapcsolatban, hogy ezt elég egyszer beleönteni a hűtővízbe, és ezután tömítve marad minden, vagy a hűtőfolyadék teljes cseréje után megint meg kell ismételni a "kezelést". Ezt sajna nem írják rá.
Olajta nézted? Nem habos, nem vizes? Olajsapka környékén fehér foltok? Ha igen, akkor a víz megy be a motorba és ott ég el. Vagyis elszállt a hengerfejtömítésed. Túlmelegedni nem szokott? Szerintem nézesd meg szerelővel, mert később rosszabb lehet.
1. Rendszeresen (egy-két naponta) után kell töltenem a hűtőfolyadékot, mert eltűnik pár deci. Nem tudom, hogy hova, mert sehol sem folyik (legalábbis kívülre és belülre nem). Hová tűnhet el? Gondoltam arra, mivel nemrég lett a termosztát kicserélve, ezáltal a víz kicsit leengedve, hogy talán még mindig valahol levegő van a rendszerben, és oda kell ez a plusz mennyiség. De hogy már hetek óta így legyen, ez nem valószínű. Mi lehet a megoldás? Hűtőtömítő folyadék? Bár azzal már megjártam egyszer, mert felhabosodott miatta a hűtővíz. Vagy inkább szervíz?
2. Magas fordulaton (kb. 3000-3500 körül, de csak "sebességben") rángatózik a járgány gyorsításnál. Ha üresben pörgetem fel ennyire, akkor megy akadálytalanul a motor, csak terhelésnél jön elő ez a rángatózás. Pár napja volt olyan, amikor 3-4°C volt reggel, hogy egy henger nem indult el, csak kb. 10 másodperccel később, mint a többi. Talán valamelyik gyertya lenne a húnyó?
Remélem hosszantartó hatása lesz a gyógykezelésnek...Ez a lábadra és a tárcsára egyaránt vonatkozik!:-)
És vezetsz már, vagy még mindig álldogál a verda a vadiúj olajjal?
Lábad hogy van?
A gumibak jó ötlet, megnézem őket, bár én inkább a kuplungra gyanakszom a következők miatt:
(Szerencsére nem az én autóm, hanem egy kolléganőmé.)
Tegnap kipróbáltam, rángatott elég rendesen. Gondoltam - ha már úgy is kuplungcsere lesz - megkínzom egy kicsit a tárcsát. Felpörgettem a fordulatot úgy 4500-ra, majd hirtelen fel a kuplungpedál. Csúszást abszolút nem éreztem. Aztán ismét próbáltam normálisan indulni és láss csodát - lényegesen javult a helyzet, alig rángatott. Még egyszer eljátszottam ezt felpörgetős, hirtelen felengedős dolgot és utána mintha teljesen megjavult volna, semmi rángatás.
Ezért is kérdeztem, hogy mi okozhatja konkrétan a rángatást. Gondolom a szerkezet nem gyógyulhat meg egy ilyen akciótól, de esetleg a tárcsa enyhe megégetésétől elképzelhető, hogy megszűnik a rángatás?
Lehet akármelyik, de a tárcsa gyakoribb. El szoktak törni benne a csillapítórugók, illetve lemorzsolóni a gumik, ha olyan.
De lehet szakadt motor/váltó tartó gumibak is, érdemes először azokat megkukkolni.
!érdekődöm hogy van-é 5letetek a következő darabok beszerzésére
(de ha van valakinek otthon néhány elfekvőbe azért is szivesen beugrok:-)
egyszer twingo '97 utasoldali lufi!
másodszor laguna '99 hűtőrács (alsórész lenne fontosabb) !!!akár törött hiányos is érdekel!!! ilyen ni:
komlyan befürödtem, mert vagy nincs ilyen vagy annyiba kerül hogy kiszáradok ha hallom. remélem ti tudtok olyat amit én nem ....
előre is nagyon köszi (és várom a csodát:)) by os
hali!
a Ford topicban meg föl lettem világosítva, hogy csonkállványnak hívják azt, amit a mester cseréltetni akar. tudja valaki, hogy hol lehetne árak után érdeklődni?
Eeegen... Kezdetben nekem is minden rózsaszin volt, aztán (a kötelező cseréken kívül) jött egy hűtőventillátor és egy biztosítéktábla csere. Most jönnek majd lengéscsillapítók (lehet hogy csak felújíttatom) és a szélvédő.