Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dane Creative Commons License 2003.03.29 0 0 1774
Hello!!

A 3.5 mm elég erős,pont kiesik a kihúzott felfekvő felület a lekerekítésen fog támaszkodni,ami nem egészen egészséges. Vagy marad egy 0,2-0,5 mm -es fal,ami szintén nem túl jó.
Az ET-vel is lehetnek problémák,ahogy a kolléga említette.
Az esztergálás sem olyan egyszerű,kifizetődőbb eladni a felniket,és venni rendes rávaló felnit(pl. egy gumisnál nem hiszem hogy sokat rá kellene dobni).

Előzmény: Szabyka (1772)
lada002 Creative Commons License 2003.03.29 0 0 1773
Hello!

Természetesen a kiesztergálás minden további nélkül megoldható, de az ET számnak is stimmelnie kellene legalább kb., aztán még így is fel kell próbálni, nem-e ér bele valamibe pl. féknyereg stb. Aztán ha nem, akkor yó!

Üdv: Laci

Előzmény: Szabyka (1772)
Szabyka Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1772
Sziasztok!
Egy ismerősöm kérdését tolmácsolnám!
Szóval az ismerősnek volt egy opel astraja amit eladott és megmaradt neki a 4 14'' téli gumija lemezfelnivel.Ugye az Opel az 4*100*56.5-ös.
Most vett egy Renaultot, de szeretné használni ezeket a felniket majd télen az autóján.
A Renault 4*100*60-as.
Ezt a 4 felnit hogy lehetne feltenni a Renaultra?
Meg lehet oldani, hogy a felni közepéből kiesztergáltatna 4 mm-t vagy ezt felejtse el?
Köszi!

lada002 Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1771
Hello!

Sajnos nem. 30km Pesttől ahol ilyenek leledzenek!:)

Előzmény: nuttin (1770)
nuttin Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1770
Kedves Laci(lada002)!

És tudnál ilyet ajánlani a XI. ker környékén?
Egy kedves márkatárs a Lancia-fórumon ajánlott II-ban, de az nekem sajnos messze van.

Köszönöm.
Nuttin.

Előzmény: lada002 (1768)
arnoldf Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1769
Az 5 vezetekes un. szeles lambda. (wide lambda)
Azert ugralnak a lambdak, ~0-1V kozott, mert baromi meredek a karakterisztikajuk L=1 korul.

Az 5 vezetekes lambda karakterisztikaja joval laposabb, es gyorsabb is az elodoknel joval.
(Hondakban nyomtak ezeket eloszor 91-2-3 korul.)

Ennek kovetkezteben sokkal finomabban lehet szabalyozni a motort, es gyorsabban.

Meg lehet egyszeruen hazi lambda merot epiteni vele.
Pl Bosch LSU4 ilyen szenzor.

Hirtelen nem tudom mi az 5 vezetek, regen foglalkoztam vele. De a futes homerseklet meres miatt van igy megcifrazva. Eleg pontosan kell tartani adott homersekleten, hogy pontosan merjen.
(Meg hogy ne menjen hamar tonkre)

A komputerrol eleg par masodpercre leszedni a villanyt. Max 1 perc eleg.
RAM-ban tarolja sok computer a hibakodot, az meg ennyi ido alatt boven elfelejti a tartalmat.
Pl Dedra-ban hasznalatos Weber-Marelli ilyen.

Lancia hibakod infok:
http://www.dotnet.com/~dprune/efiman.pdf

(Benne van egy szep diagramm arrol, amit lada002 emlitett: Lambda - fogyi, teljesitmenygorbe)
Ugyan az a befecs komputer van az emlitett motorban (motoguzzi) is, mint a lanciaban.
Meg nem probaltam, de elvileg ki tudja morzezni a hibakodot ez is.

Arnold

Előzmény: Trebitsch (1760)
lada002 Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1768
Hello!

Én megnézném a gyújtásrendszeredet is, illetve kezdésként: szerencsés a helyzet, ha az autó üresjáratban (álló helyzetben pörgeted az említett fordszámon) is produkálja a hibát, de ha nem akkor is rá kell akasztgatni az oszcilloszkópot és a gázelemzőt és megnézni mit is produkál! Ebből már sok minden kiderül és megadja az irányt, merre kell tovább keresgélni! Persze tudom, hogy nem mindenkinek van lehetősége ezekre a vizsgálatokra, javasolni csak azt tudom, keresni kell egy becsületes, megbízható, hozzáértő maszekot, aki el tud végezni ilyen diagnosztikai vizsgálatot, és az ilyenek általában meg is tudják javítani! Az "injektoros műhelyek" aztán nagyon meg tudnak vágni, azt mondanak amit akarnak, pedig nem szoktak ám olyan óriási hibák lenni!

Üdv: Laci

Előzmény: nuttin (1765)
lada002 Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1767
Ja!
A magas HC nem feltétlenül jelent dús keveréket! Azt jelenti, hogy valami miatt sok az elégetlen szénhidrogén a kipufogógázban. Oka lehet a túl szegény keverék is, a dús is, de lehet olaj is, mert az is CH (2ü-nél ez ugye jelentős, de a nagy kartergáz felviszi 4ü-nél is), de a nagy előgyújtás is keményen felviheti, ha nem is keményen, de legalább annyira, hogy ne tudjunk rá zöldkártyát csinálni! Szóval akkor kapunk teljes képet, ha egyszerre nézzük a CO, HC, lambda, O2, CO2 értékeket, és nyilván ha tudjuk, ezek hogy változnak a keverési arány függvényében!
Előzmény: Szkátó (1764)
lada002 Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1766
Hello!

A lambda a ténylegesen beszívott levegő tömege és az elméletileg a tökéletes égéshez szükséges levegő tömegének a hányadosa, tehát egy viszonyszám! Így nyilván ha 1 fölött van, az légfelesleget jelent, tehát szegény keveréket, pl. 1,2-nél 14,7kg helyett 17,64kg levegőt "kap" 1 kg benzin. Egyébként ez már elég durván szegény keverék, ennek már a motor járásán is látszódnia kellene! És ha ezt az 1,2-t a chip produkálta, akkor az nem túl jól sikerült (tényleg, nem 1,02 volt véletlenül?)! A HC az említettek (1758) miatt szegény keveréknél ismét elindul felfelé, minimuma sok mindentől függ, kb. 1,1 körül van.
Egyébként a lambda=1 semmilyen szempontból nem optimum, csak és kizárólag a katalizátor miatt járnak az autók 1-es lambdával, mert a katalizátor itt dolgozik a legjobb hatásfokkal! A legkisebb fogyasztást valamivel szegényebb, a legnagyobb teljesítményt kissé dúsabb keverékkel kapjuk!

Előzmény: Szkátó (1764)
nuttin Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1765
Sziasztok!

Kérdésem egy 91-es évjáratú Lancia Dedra 1.6ie-vel kapcsolatos. Kb. 150 ezer km-t futott. Motorszám: 835A10461xxxxxx.
Központi injektoros.
Problémám, hogy (meleg motornál is) folyamatos haladás mellett kb. 3200-3500-as fordulaton időnként, de rendszeresen rángat az autó. Ilyenkor a rángatás akkor szűnik meg, ha a lábam egy aprót visszaveszem a gázról. Előzéskor ciki.
Nem tudom, hogy összefügg-e a fenti problémával a másik gondom, ami hideg (<50 C) motornál jelentkezik. Közepesen erős gázadásnál, pl. amennyi a budai oldalról a Lágymányosi-hídra való felhajtáshoz szükséges, az Economy-meterem elfekszik a piros tartományba, s az autó elkezd fulladni. Ha ilyenkor leveszem a lábam a gázról kb. 500-ra lemegy a fordulat (előfordult, hogy lefulladt), majd 2-3 másodperc után ismét beáll.
Tény, hogy olajcserém lassan aktuális, de közvetlen olaj-, olajszűrő-, levegőszűrő-csere után is ugyanez a helyzet.
Mivel lehet a gond?

A Totalcar-Autodoki erre azt válaszolta, hogy:

Mindenféleképpen az injektor rendszer körül kéne keresni a hibát. Talán a pillangószelep pótméter? Fordulj injektoroshoz!

Nincs ötletetek arra mit érdemes megnéznem, mielőtt komoly forintokat adok az injektorosnak?

Köszönöm a segítséget.
Nuttin.

Szkátó Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1764
Akkor ez most az ideális 14,7kg levegő : 1kg benzin-hez képest mit jelent?
A CO alacsony volta miatt azt mondanám túl sok levegőt kap, de a maga HC meg pont az ellenkezőjét jelenti...
Vagy mégiscsak túl dús a keverék?

Különben egy chip hozta ki ezt a változást a motorból, a gyári vezérléssel hozza a lambada~=1-et.

Előzmény: lada002 (1763)
lada002 Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1763
Hello!

1,2-es lambdánál a CO már igen alacsony, a NOx-et nem mérjük főleg nem NO2-t külön! A HC viszont felmegy, az alacsonyabb égési hőmérséklet miatt, a hengerfal is "hidegebb" és mellette van egy olyan zóna - quench-zóna - ahol a lángok mintegy kialszanak, az égés egyébként is lasabb, így az elégetlen szénhidrogének (HC) értéke lesz magasabb.

Üdv: Laci

Előzmény: Szkátó (1728)
Big Blaster Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1762
Sikerült még némi infót találnom a lambda szondával kapcsolatban.

A járgányban 2 darab fűtött, 4 vezetékes szonda van. Összesen 11 hibakódot különböztet meg a számítógép, ami mind a lambda szondák valamilyen hibájára utal. A 11 hibakódból 6 az első, 5 a hátsó szonda hibájára utal. Elvileg bármelyik hiba esetén be kellene kapcsolni a műszerfalon lévő hibajelző pilácsnak.

Az eddig összegyűjtött infók alapján egy dolog vált biztossá: olyan mértékben bonyolult a motor szabályzó rendszere, hogy látatlanban szinte lehetetlen behatárolni a hiba forrását. Sok mindennel lehet kísérletezni, de úgy látom, hogy nagymértékben segítené a hibakeresést, ha ki tudnám olvastatni a számítógép hibatárolóját.

Előzmény: Trebitsch (1755)
Big Blaster Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1761
Hello!

A kipuff hegesztéssel kapcsolatban arra gondoltam, hogy esetleg a hegesztés során olyan gázok szabadultak fel, amelyek hazavágták a lambda szondát. Nem tudom, hogy ilyesmire mennyire érzékeny a szonda.

Van műszer a méréshez, nekem csak analóg, a faternak mindkét fajta. Ez nem akadály.

Eszembe jutott még valami, lehet, hogy már írtam valahol, de most mégegyszer leírom. A múlt héten csináltattam egy motortér mosást. Nem tapasztaltam utána semmi rendellenességet. Egyből indult a járgány és utána pár nap alatt mentem még vagy 100 km-t minden gond nélkül. Viszont vasárnap azt vettem észre, hogy az óra elállítódott és a rádió is elfelejtette a beprogramozott adókat. Ez arra utal, hogy megszünt valamennyi időre a feszkó, hasonló módon mint ha kivettem volna az aksit. Lehet, hogy a mosás során történt ez, amikor össze-vissza vizeztek mindent a motortérben, de akkor nem tűnt fel. Csak azért ítram le mind ezt, mert esetleg valami köze lehet ahhoz, hogy elszaródott valami a járgányban. Neked mi a véleményed?

Valahol olvastam olyat, hogy esetleg érdemes lehet kivenni 1-2 órára az aksit, hogy a kompjuterből törlődjenek olyan téves adatok, amiknek nem kellene ott lenni. Ebben van valami, vagy teljesen hülyeség?

Előzmény: Trebitsch (1755)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1760
lambda-szonda:

1 vezetékes: csak a jel. (0.1-0.9 V közt) Ez 99%-ban fekete.

2 vezetékes: jel, és test a szondának; néhány autónál jel + fűtés

3 vezetékes: jel, fűtés, test

4 vezetékes: jel, fűtés, külön test mind a kettőnek

5 vezetékes: olyat még nem ettem, passz. :)

Előzmény: alpinaB6 (1759)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1759
Trebitsch kartacs,

koszonom szepen, visszaolvasni persze eszembe sem jutott :)

meg 1 kerdes:
mit tud ez a 4 szalas lambdaszonda??
a ketszlas testelt
a haromszalas futott
a negyszalas ???
az otszalas??

nemtudod veletlenul?

Előzmény: Trebitsch (1758)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1758
1741, alpina kartács.
Hadd ne írjam le még eccer... :)
(Sok időm lesz egyszer, csinálok egy hibakereső FAQ-t, oszt kiteszem a netre, és csak linkeket adogatok. :)
Előzmény: alpinaB6 (1757)
alpinaB6 Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1757
uraim!
HELP ME!
hogy lehet megallapitani, hogy mukodik-e a lambdaszonda. 4szalas verzio. ha lehuzom ugyanugy jar a motor mint amikor be van kotve..
THX.

a

Trebitsch Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1756
A teljes szívórendszer környékén érdemes kuksizni, meg hibát keresni, a vákuumcsövek egész meglepő helyekre el bírnak jutni.
(Némely Opelekben vákuummal segítik a szellőzés gombjait, Mercedesekben régen még a központi zár is azzal ment, a fényszóró-magasság meg külső tükör beállításáról már nem is beszélve... :)
A Lanciákat nem ismerem, tehát hogy a Dedrában hova használtak vákuumot, azt sajna nem tudom, sorry. De ha megnézed a szívócsövet, le lehet követni a csöveket - és próbaképp mexüntetni egyet-egyet, ledugózni egy kis darab csőbe dugott csavarral a csonkot.

Hibakód: általában nem művészet, csak meg kell keresni hozzá (net, vagy Lancia-klubból guru :) a kódtáblázatot, meg a stekker bekötését. Ezután egy LED-del meg egy soros ellenállással meg lehet tudni a kódot, a táblázatból meg a hibát.
Minimális elektromos gyakorlat az nem árt a dologhoz, de nem ördöngősség.
Sajna, ahogy mondtam, ebben nem tudok segíteni, Lanciához nincs doksim.

Előzmény: P. Von Guldenburg (1753)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1755
Lyuly. Ennyi kérdés... :)
A lambda-szonda hibájának ezer más jele is bír lenni, de amiket írtál, azok a legjellemzőbbek. Ezen kívül a mérés eredménye más dolgok hibáját is jelezni tudja valamennyire (állandó dús v. szegény keverék, példul).

Kipufogó-hegesztés: ha nem kap testet a szonda, akkor olyan, mint ha nem működne. Ezt is ki fogja mutatni a mérés, ebben az esetben jó magas értékeket, néhány voltot fox mérni. (Vagy pedig hazavágták a computered lambda-bemenetét, de hát csak nem...)

Ha lehúzod a szonda drótját, akkor a computernek ez föl fog tűnni, és rövid idő alatt átmegy vészüzembe, azaz figyelmen kívül hagyja a szondát, merhogy úgyse látja. Alapjáratnak beállít egy stabil 1200 körüli értéket, valamint küldi befele a benzint mint a barom. Ha soká használod így, annak a katalizátor nem örül.
Ráadásul a hibatárolóban a szondátlanság rögzül, és ha megvan a bibi, még azt is külön törölni kell. Úgyhogy: lehet lehúzni is a szondát, azzal is lehet hibát keresni, de a magam részéről azt a móccert nem kedvelem.

Ha nincs kéznél voltmérő - akkor vagy vegyél egy fatengelyest (800 forintért adják az OBI-ban az analógot, 1200 a digitális, ide akármelyik lyó :), vagy pedig vidd inkább szervizbe. Mérés nélkül, vakon nem érdemes tapogatózni, úgyse találod meg mi a baj.

Előzmény: Big Blaster (1754)
Big Blaster Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1754
Hello Trebitsch kartács!

A lambda szonda hibájának más jele nem lenne? Kimondottan csak az alapjárat ingadozásban jelentkezne a gond? Csak azért kérdezem, mert az én esetemben semmi más rendellenességet nem tapasztaltam.

Ha kiderül, hogy valóban a szonda adta meg magát az összefügghet azzal, hogy pár nappal a probléma jelentkezése előtt hegesztést végeztek a kipufogó rendszeren?

Ha lehúzom a szonda vezetékét akkor minek kell történnie? Ilyen módon nem lehet kiszűrni a szonda hibáját? Azért gondoltam erre, mert az autódoktor írásaiban egy gyakran alkalmazott hibabehatárolási módszer a szonda kiiktatása.

Leghamarabb vasárnap tudom megcsinálni a mérést, én is kíváncsi vagyok az eredményre. Ha sikerül elvégezni, beszámolok az eredményről.

Köszi a segítséget.

Előzmény: Trebitsch (1746)
P. Von Guldenburg Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1753
szoval azt mondod hogy ne csak az injektor kornyeken kuksizzak hanem a fek szervodobjanak kozeleben is, hatha ott csuzott le valami ?

Okes, tanacsod szerint fogok eljarni. A hibakod kiolvasas nekem is megfordult a fejemben, de ebben a rohadt varosban (Sztal..Dunaujv.) nincs muhely amelyik kiolvasna, legutobb is Fehervarra vittem, amikor aszittem hogy a lambdaszonda kaputt.

Hazilag meg nem koser hibakodot kialvasni, ugye.

Előzmény: Trebitsch (1751)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1752
Nem sípol, hanem, mintha egy nagy lélegzetet venne. De azért megnézem.

Az előző autómon is szervófék volt, de ott nem emlékeszem ilyen lélegzés hangra. Ráadásul annak rövidebb pedálúton is fogott a féke, ha kipróbálta valaki, mindig kifejeltem a szélvédőt az anyósülésen, mert kis hozzáérintésre is iszonyat fogott :-)

Ez is jól fog, de itt van egy kis távolság, amíg "felkeményedik"(?), ha megy a szervó ( és ekkor adja a lélegzés hangot is ). Ha nem megy a szervó, mert áll a motor, akkor egyből iszonyat kemény, semmi lélegzés, pesze ilyenkor fékhatás is alig, mert bár a lábam elég erős lévén, hogy sokat bicajozok, azért szervófék nélkül elég gáz megállni :-)

Előzmény: Trebitsch (1749)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1751
Féknél is kaphat falsot a vákuumcső, épp erre gondolok. :) De a pedálbeszívást azt vagy érzed vagy nem, kis luknál nem biztos, hogy észrevehető a változás.
Viszont az alapjárat elég kényes ügy, viszonylag kevés nem odavaló levegő is meg tudja szüntetni teljesen. Lehet persze még nagyon sok egyéb baj is sajnos, de hát valahol el kell kezdeni a hibakeresést, és szerintem itt érdemes.
Amúgy ha szervizbe jucc vele, akkor egy hibakiolvasás a computerből az nem ártalmas, sőt - de ha anélkül is megtalálod azt a lecsúszott vákuumcsövet, akkor alighanem hamarabb megjavul az ótó. :)
Előzmény: P. Von Guldenburg (1750)
P. Von Guldenburg Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1750
Hi Trebitsch !

(Most latom csak,bocsi, az elobb pontatlanul szolitottalak meg, a "t" kimaradt + koszi a foglalkozast)

Hat, a fek ezidaig sem volt az a lehellet finom,
reggel meg nem tunt fel a nagy izgalomba. Delutan majd jol megkuksizom, oszt az eredmenyt mindenkepp jelzem.

Arra gondolsz hogy mivel a fek vakumos rasegitesel bir, inditas utan pl. be kell szivnia egy csoppet a fekpedalt ? S ha nincs vakumcso, akkor rasegites sincs ? Ahhaaaa ! Na, ez meg mostaniban is meg tudom nezni, az biztos hogy tegnap inditaskor beszivta.

Ha az az abra amit mondtal, letezik, hogy ettol a "kis" falstól nem ingadozva tunik el az az alapjarat, hanem egybol leesik ? Mer inditaskor fel sem ugrott az rpm kb. 1000 - 1200 re ahogy szokott, csak egyet hordult oszt annyi.

Előzmény: Trebitsch (1748)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1749
raki kartács,

ha télleg minden OK afékkel a hangon kívül - akkor, de csak akkor nézd meg szervódob utastér felöli végét, amennyire tudod középtájon. Szerintem fox ott találni valamit, ami nem odavaló. Falevél, rongydarab, mittudomén. Aztán ez csinál egy kis sípféleséget a szervodob szellőzőnyílásába bele lyól. :)
A szervodob minden fékezéskor vesz egy kis levegőt, általában egy szivacsdarabon keresztül, szerintem ennek a befele-szusszantásnak a rendellenes hangját hallhatod.

Előzmény: Törölt nick (1747)
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1748
Guldenburg kartács,

ez is jó sokféle dolog lehet, de talán belehibázok... :)
Nézd végig a motortérben a szívóoldal környékét; szerintem lecsúszott/kirepedt/eldörzsölődött egy vákuumcső ott valahol; lényeg, hogy falsot szív a motor, olyat, amit nem mér bele a légmennyiségmérő - és ezér kevés benzint sprickol hozzá. Aztán nagyobb gázadásnál ez a kis mennyiségű fals arányában már nem jelentős (amúgy is kevesebb olyankor, mer csökken a vákuum), de alapjáraton igen.
A végső csapást az a rezgés mérhette rá, mikor utoljára leállítottad lyó állapotból. (A féket nem kell erősebben nyomni, mint eddig?)

Előzmény: P. Von Guldenburg (1742)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1747
Kérdeznék még egyet, most fékkel kapcsolatban. '92-es Toyota Carina ABS-szel. Ha járó motornál rálépek a fékre, akkor olyan hangot hallok, mintha a fék lélegezne, főleg, ha ezt többször is eljátszom. Egyébként semmi problémám vele, nem érzem, hogy levegős lenne, teljesen jól fog, ABS is műxik. Csak kíváncsi vagyok, hogy mire föl ez a hang.
Trebitsch Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1746
Blaster kartács,

télleg sokminden okozhatja a gondodat, de én így látatlanba a lambda-szondára gyanaxom. Mérd ki szegényt.
Mérés: _üzemmeleg_motornál_ gombostűvel átszúrod a lambda-szonda fekete drótját, és a testhez képest feszültséget mérsz a gombostűn egy multiméterrel. 0.1 és 0.9 V közt kell himbilimbizni a feszültségnek periodikusan, ha minden rendben van - de szerintem te valami mást fox ott tapasztalni.
Írd meg, hogy mit, lyó? Túl sok felé kéne indulni...

Előzmény: Big Blaster (1739)
Big Blaster Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1745
Vanni van, de még nem voltam a szervízben, hogy kiolvastassam. Vagyis voltam szervízben, de nem rakták rá a gépet a műszerre, én meg külön nem szóltam e-miatt. Még is csak ők a szakemberek.

Az öreg szaki kipuceválta a pillangó szelep környékét oszt azt mondta, hogy most már jó lesz. Hát, nem lett jó...
Én mondtam neki, hogy sok az 1000-es alapjárat, erre azt válaszolta, hogy automatás kocsiknál ez normális, az a kis lengés meg majd beáll egy idő után. Nem állt be...

A jövé héten valszeg újból mennem kell a szervízbe a kormányösszekötő cseréje miatt. Ha addig nem sikerül megoldani az alapjárati problémát, megkérem, hogy olvassák ki a kompjutert.

Előzmény: Zoldalma (1743)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!